Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!
Jullie moesten eens weten hoeveel data ik nu reeds kwijt ben door die ( waardeloze ) harde reset.Mij FB en Messenger geven me nog enkel een waardeloos account dat met dezelfde naam ooit aanmaakte maar niet meer wil gebruiken. Daarvoor kon ik wisselen van het ene naar het andere, nu zit ik met die oude op mijn pro.
voor mijn aangeschafte boeken moet ik nog afwachten nu. Er staan er geen meer n mijn app.
ben al heel de tijd met de firma aan t schrijven, langs de website gaat het wel.. mijn app is echter leeg.
etc… pfff. En niets is opgelost qua Pickx ....
Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus de bal naar Apple ketst en daar stopt het bij hen dan ook. Je staat op straat.
In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.
Neen, is nog nooit gevraagd geweest. Dat is de basis voor troubleshooting van apps. Tenminste dat die functionaliteit ingebakken zit in de app. Dat is inderdaad de evidentie zelve.
Ja zoiets zou eigenlijk evident moeten zijn maar volgens mij is dit nog niet gebeurd, of toch nog niet ergens vastgesteld op het forum of socials dat ze dit vragen.
Om te achterhalen waarom het probleem zich voordoet zou Proximus eigenlijk een foutrapport moeten vragen, waar alles wordt opgeslagen in een bestand, om te kijken waar het foutloopt. In vakjargon heet dit opstarten in debug modus. Maar dat moet Proximus vragen. Conflicten met andere apps.
Ja het kan soms heel ingewikkeld worden om te achterhalen waar een probleem zich juist situeert, om een ander voorbeeld te geven er zijn er die pickx niet kunnen casten en ik heb er geen enkel probleem mee zelf met zelfde OS versie waar anderen dan er niet in lukken om te streamen, dan kun je natuurlijk van alle mogelijke oorzaken proberen uit te proberen maar als die allemaal geen oplossing geven dan sta je daar inderdaad schoon te blinken bij manier van spreken ….
Ik sta hier mooi te blinken met mijn dure toestellen, zeg dat wel 😉
Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.
Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.
Mijn vrouw’s iPad is even oud als het mijne, juist geen Pro.
Ja het kan soms heel ingewikkeld worden om te achterhalen waar een probleem zich juist situeert, om een ander voorbeeld te geven er zijn er die pickx niet kunnen casten en ik heb er geen enkel probleem mee zelf met zelfde OS versie waar anderen dan er niet in lukken om te streamen, dan kun je natuurlijk van alle mogelijke oorzaken proberen uit te proberen maar als die allemaal geen oplossing geven dan sta je daar inderdaad schoon te blinken bij manier van spreken ….
Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.
Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.
Mijn vrouw’s iPad en iPhone hebben hetzelfde software nummer, daar zit geen verschil. Haar iPad is een 2018-toestel.
Dus waarom dan?
Dank u voor het meedenken!
Maar ik geef het maar op nu.
Jullie waren geweldig. Het mocht echter niet zijn.
Ik hoop dat ze bij proximus nog eens bij de specialisten aandringen om toch nog eens alle settings en koppelingen aan het tv profiel controleren of daar niks mee verkeerd is en melden of er problemen zijn met bepaalde iOS of iPadOS versies bv.
Dat hoop ik echt ook maar ik heb mijn twijfels na een gesprek met twee experts. Uitdovende gesprekken....
Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.
Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.
Ik hoop dat ze bij proximus nog eens bij de specialisten aandringen om toch nog eens alle settings en koppelingen aan het tv profiel controleren of daar niks mee verkeerd is en melden of er problemen zijn met bepaalde iOS of iPadOS versies bv.
Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen
Dat klopt inderdaad maar als je niet meer laat synchroniseren en als je de cache en app verwijderd dan opnieuw installeert en met de juiste credentials inlogt en het dan nog niet werkt dan kijk ik toch al meer in de richting Prox plus al die meldingen van klanten die op ios niet meer kunnen streamen dan nog des te meer, maar absolute zekerheid is er natuurlijk niet, dit maakt het daarom nog dubbel moeilijk
Ik heb idd dat wat in de iCloud staat weer laten inladen maar het is echt wel alsof de app die foute eerste login blijft onthouden. Ik durf niet beginnen met een volledige nieuwe, met andere naam, installatie want dat zou me veel verlies geven aan data die ik dan kwijt ben.
Anderzijds wat als het dan ook nog een keertje niet werkt? Verschrikkelijk!
ligt het nu aan de apparaten, iPhone 11 en iPad Pro? Mijn vrouw’s iPhone 8 en gewone iPad werken wel.
ik heb werkelijk alles geprobeerd. Prox zegt dat ze niet kunnen helpen, Apple zegt hetzelfde.
Dus ….. ????????????????? 😕
Het is niet bij hem gelukt om de synchronisatie voor de Pickx app uit te schakelen.
Hij zei ook het volgende: Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen
Icloud keychain kan nog steeds voor een probleem zorgen. Lukt dat ook niet dan is het 100% een probleem met de app of de synchronisatie met de app en zijn account. Want veel meer kan je zelf niet doen. Want een volledige reset werd ook al uitgevoerd.
Het is inderdaad een moeilijk probleem.Daar ben ik het volkomen met jou eens.
Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen
Dat klopt inderdaad maar als je niet meer laat synchroniseren en als je de cache en app verwijderd dan opnieuw installeert en met de juiste credentials inlogt en het dan nog niet werkt dan kijk ik toch al meer in de richting Prox plus al die meldingen van klanten die op ios niet meer kunnen streamen dan nog des te meer, maar absolute zekerheid is er natuurlijk niet, dit maakt het daarom nog dubbel moeilijk
Wat zijn de namen van de apps die je kan uitsluiten van icloud? Soms kan het een andere naam hebben.
Je zou de wachtwoorden ook moeten verwijderen van de icloud key chain : https://www.wikihow.com/Delete-Saved-Passwords-from-the-iCloud-Keychain-on-iPhone-or-iPad
Wat belangrijke informatie voor Proximus is: welke ios versie er staat op jouw apple apparaten,type van iphone en ipad en ook welke serie en revisie en ook versie van de Pickx app.
Zie of het dan lukt.
ik begin eigenlijk van langsommeer te denken dat we op het verkeerde spoor zit en dat het niet in je apparaten gaat zitten want als je u inbeeld dat door het invoeren van verkeerde login/wachtwoord je absoluut niet meer verder geraakt bij het terug invoeren van de correcte en dan nog op twee apparaten en daarbij nog wetende dat er heel veel zijn die problemen melden met pickx op iOS, begin ik weer richting Prox te denken, het grote probleem is dat je alleen maar kan gissen en van niks zeker bent en je naturlijk bijna niet anders kunt dan van alles en nog wat moet proberen te meer dat Prox blijkbaar je ook niet kan verder helpen en je dan veronderstelt dat ze daar alles goed gecheckt hebben en je er dan vanuit gaat dat het daar ook niet zal zitten.
Zou er nu niemand anders zijn die ook eens het verkeerde wachtwoord heeft ingevuld op zijn apple toestellen en die dan ook net het zelfde probleem heeft voorgehad, wie weet komt er dn toch nog iemand op de proppen die de oplossing weet !!!!!!
Je begrijpt mijn situatie als de beste Martin. Ik vraag me ook af of nu echt niemand dit voor heeft/voor had?
of is er niemand anders echt aanwezig op dit forum? Het lijkt er op dat er veel het simpelweg opgeven en er dan maar mee leven. Hoe kan dit? Ik begrijp er alsmaar minder van.
vannacht een harde reset gedaan. Terug geïnstalleerd met de iCloud als hulp.
niets is opgelost. Overal mag ik terug op inloggen behalve op prox Pickx, zwart eeuwig zoekend scherm 😕
ik begin eigenlijk van langsommeer te denken dat we op het verkeerde spoor zit en dat het niet in je apparaten gaat zitten want als je u inbeeld dat door het invoeren van verkeerde login/wachtwoord je absoluut niet meer verder geraakt bij het terug invoeren van de correcte en dan nog op twee apparaten en daarbij nog wetende dat er heel veel zijn die problemen melden met pickx op iOS, begin ik weer richting Prox te denken, het grote probleem is dat je alleen maar kan gissen en van niks zeker bent en je naturlijk bijna niet anders kunt dan van alles en nog wat moet proberen te meer dat Prox blijkbaar je ook niet kan verder helpen en je dan veronderstelt dat ze daar alles goed gecheckt hebben en je er dan vanuit gaat dat het daar ook niet zal zitten.
Zou er nu niemand anders zijn die ook eens het verkeerde wachtwoord heeft ingevuld op zijn apple toestellen en die dan ook net het zelfde probleem heeft voorgehad, wie weet komt er dn toch nog iemand op de proppen die de oplossing weet !!!!!!
Normaal gezien wanneer je de cache gewist hebt zouden al de programma instellingen gewist moeten zijn. Tenzij je jouw app synchroniseert samen met alle instellingen en wanneer je terug installeert de gegevens terug worden ingelezen via icloud. Je kan zelf instellen voor welk app je de synchronisatie niet wil doen: https://apple.stackexchange.com/questions/327364/how-do-i-only-backup-data-for-specific-apps-on-ios en hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204247 (punt Kiezen van welke apps een reservekopie wordt gemaakt op een iPhone, iPad of iPod touch). Wat je zou moeten doen is geen backups maken voor de Picxk app dan de Pickx app verwijderen net als het cache geheugen. Herstarten van ipad en inphone en opnieuw installeren.
Fijn gegeven is dat alweer ware het niet dat de Pickx-app er niet tussen staat. Dus daar kan ik weer niets veranderen. Moeilijke zaak is dit hé
dank!
Normaal gezien wanneer je de cache gewist hebt zouden al de programma instellingen gewist moeten zijn. Tenzij je jouw app synchroniseert samen met alle instellingen en wanneer je terug installeert de gegevens terug worden ingelezen via icloud. Je kan zelf instellen voor welk app je de synchronisatie niet wil doen: https://apple.stackexchange.com/questions/327364/how-do-i-only-backup-data-for-specific-apps-on-ios en hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204247 (punt Kiezen van welke apps een reservekopie wordt gemaakt op een iPhone, iPad of iPod touch). Wat je zou moeten doen is geen backups maken voor de Picxk app dan de Pickx app verwijderen net als het cache geheugen. Herstarten van ipad en inphone en opnieuw installeren.
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)
vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)
Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀
Als ik een harde reset doe en alles weer laat binnengekomen zoals het in mijn iCloud staat gaat ie alles wat er nu staat terug zetten. Dus met de fouten die er nu zijn in Pickx.
als ik dat doe zal enkel een nieuwe installatie met nieuwe gegevens mogelijkheid geven maar dan is het voor alle andere data niet meer compatibel.
ik heb reeds vele soft resets gedaan op beide toestellen. Niets gekort.
wat nu? Ik zou het niet weten, buiten die harde reset dan, maar dat is niet leuk vanwege de andere gevolgen.
zal ik het dan toch maar doen?
volgende week verhuis ik en dan heb ik de apps nodige om tv te kijken. We hebben 4 tvs , slechts 1 is daar aangesloten en de wifi. Dus de 3 andere moeten gevoed worden door de Pickx-app tot ze tijd hebben bij Proximus om de andere 2 tvs aan te komen sluiten.
moeilijk hé Martin 😕
geen oplossing maar duizend maal dank!
fijne zondag avond!
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)
vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)
Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀
Ik heb de cache gevonden dank voor uw geduld. Ik kende dat niet. Alles verwijderd tot en met de app zelf. Niets helpt. Als ik de app weer downloaden zit alles er weer in zoals ik had, cache plaatst zich terug, en zwart scherm, geen inloggen mogelijk.
ik ben bang dat ik al mijn gegevens in iCloud kwijt ben als ik een ander Apple ID maak. 150 GB .
maar er zal niets anders opzitten denk ik .
als ik dan weer zwart scherm krijg dan zal ik ontploffen denk ik 😞😉
Dank voor al uw vriendelijke en slimme hulp Martin! Blij dat jij bestaat!
hetgeen ze hier beschrijven lukt dat ook niet dan ?
- je zou natuurlijk kunnen een fabrieksinstelling doen (harde reset)
→ https://support.apple.com/nl-be/HT201252
en daarna je backup terugzetten
→ https://support.apple.com/nl-nl/HT204184
- of eerst met een soft reset proberen
Soft reset
Naast het verwijderen van de cache van verschillende apps kun je ook het cache-geheugen van de iPhone zelf wissen.
- Open de Instellingen-app
- Ga naar Algemeen, en daarna Stel opnieuw in.
- Kies hierbij de functie: Herstelling alle instellingen.
Hierbij is het belangrijk om niet op Wis op alle instellingen te klikken, anders wis je alle inhoud!
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.