Vraag

streaming niet beschikbaar - pickx app

  • 11 March 2020
  • 66 reacties
  • 4091 Bekeken

Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!


66 reacties

Ja, ik denk zelfs dat dat zou lukken met een compleet nieuw ID. 
Ik verhuis donderdag en zie het momenteel niet zitten vanwege het werk nu al.

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

Stomme iCloud 😉 

kan ik dan terug naar hier keren! Dan laat ik het weten 

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

@Ronald7 Ik denk mss verkeerd maar ik wou zeggen met “dan zou je meer weten” dat als het dan ook niet werkt met een nieuw ID,  het dan toch niks met je oude ID/iCloud  zou te maken hebben!.

Ik stel toch nog eens de vraag om 100% zeker te zijn, werkt je vrouw op haar toestellen met de zelfde ID /icloud als U of een apart?

Want je antwoord was hierop: 
Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

Maar daaruit was ik niet volledig zeker dat die ja sloeg op: Ja het zelfde ID/iCloud als het mijne :thinking:

Mijn vrouw heeft een andere aparte ID/ iCloud dan ik.

Dus ik vermoed dat dit de reden is.

Eens fout ingelogd en je hebt het zitten.

De iCloud houdt iets in zijn geheugen denk ik, iets dat niet te wissen valt. Mijn idee.

Bij mijn vrouw  waren mijn inloggegevens wel juist van de eerste keer.

 

@Ronald7 Dan zou je wel door te testen met een nieuw ID ( als je de nodige tijd vindt 😉) kunnen uitmaken of het echt iets is dat in je iD/Cloud blijft hangen want als het met een nieuw ID ook niet zou werken dan moet het toch nog ergens anders zijn waar dit verkeerd login blijft aan gekoppeld zitten !!!! Of dat het niet meer lukt door het feit dat je een verkeerd login gebruikt hebt en prox dit opnieuw moet koppelen, enfin ik blijf maar luidop denken 😀

 

Klopt 100%. Als het met een nieuwe ID niet zou lukken dan versta ik er helemaal niets meer van.

Ik moet wel zeggen dat het nooit gewerkt heeft en daar word ik dan onzeker.

Mijn nieuwsgierigheid zal me zeker uitdagen dit te doen. Ik vind, als fervent kijker, dat dit ‘moet’ werken 😉

Reputatie 6
Badge +3

Jouw oude apple id blijft natuurlijk wel werken. Maar wanneer je daar (oude) terug mee inlogt wordt weer alles gesynchroniseerd ook het foute mail adres. Een icloud moet wel verschillend zijn aangezien in bepaalde apps zoals Facebook,messenger de geschiedenis van een welbepaalde account moet worden teruggezet. Maar dan zou het probleem zich moeten bevinden in de keychain want daar worden de log-in gegevens opgeslagen van programma’s.

Ik zou toch graag eerst eens zien of het met een nieuw Apple ID het dan wel zou lukken.

Reputatie 6
Badge +3

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Indien het probleem hem daar zit dan klopt dit inderdaad, maar als ik al die verhalen van van andere klanten lees met hun problemen op iOS van pickx dan begin ik meer en meer te denken dat het daar ergens te zoeken valt, maar daarom moet het eerst getest worden met een nieuw Apple ID, ik heb een gelijkaardige uitleg gelezen op facebook waar ook werd vermeld dat de persoon een nieuw apple account aangemaakt had en het dan ook niet lukte, maar daar werd niet gesproken van met verkeerde login ingelogd te hebben ……

Daarom dat we gans de tijd op een verkeerd spoor kunnen zitten en dit zou ik toch graag kunnen uitsluiten om toch een beetje meer zekerheid te hebben in welke richting moet verder gezocht worden...

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad afwachten, maar dan zou je ook een foutmelding moet krijgen van verkeerde login gegevens. Wanneer dat de oorzaak is en geen zwart scherm, tenzij dat de Pick app die foutmelding niet gebruikt maar dat zwarte scherm. Je moet echt alles proberen daar ben ik het volkomen eens met jou.

Ja als je redeneert dat alles volgens de logica verloopt, maar er is met pickx blijkbaar veel die niet volgens de logica verloopt :wink:

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Ik heb de keychain en de cache gewist vorige keer, geen resultaat 

Ik heb uitgelogd met mijn ID en een nieuw aangemaakt. Dus al wat in de iCloud stond was niet meer aanwezig op mijn iPad toen ik met het volledig nieuwe ID opstartte.

Niets is verholpen echter 😕

Weer een zwart zoekend scherm in Pickx. Dus nu kan het nog in de iPad zelf zitten maar waar dan?  Al de eerder genoemde maatregels waren verholpen ( cache en keychain gewist o.a, ).

Dus compleet van een volledig verlies van alle gegevens op de iPad, een Harde Reset naar fabrieksinstellingen is nog een mogelijkheid maar dat is niet meer voor nu dan.

Als ik na mijn verhuizing deze donderdag op mijn plaats zit en al de rest is opgelost ( Proximus komt weer 3 tv’s etc aansluiten 😱😉 ) zal ik dat proberen. Beter is het voor nu een hartinfarct te voorkomen voor als het dan weer niet werkt 🤯🤓. 
 

Nogmaals van harte dank voor jullie hulp en meedenken en we horen nog van elkaar. 
Tot dan en geniet van elke dag 👋 

 

Inderdaad we zullen je eerst op je gemak de verhuis laten doen dan je hiermee nog wat op te jagen :relaxed:

Nog een fijne dag verder en een goed verhuis en hou je vooral gezond.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al getest in safe mode? Zie mijn reactie hier: https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/streaming-niet-beschikbaar-pickx-app-49819?postid=658116#post658116 Dat is het allerlaatste dat je nog kan proberen. Jouw verhuis is nu het allerbelangrijkste.

Wie weet gebeurt er toch nog een wonder hierdoor :slight_smile:

Reageer