Skip to main content

Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?

Vanavond met een verlengdraad over de grond de plc aan de kant van de modem aangesloten op een ander circuit, en alleen op dat stopcontact. En ja, de storingen blijven achterwege, dus de storingen op het net zijn wel degelijk de reden. Nog steeds vreemd waarom niet bij direct kijken, maar dat mysterie laat ik maar zo. Volgende opdracht is nu een ander circuit vinden zonder een verlengdraad op de vloer, en zonder te breken… maar mijn probleem lijkt uitgeklaard, na zoveel maanden…. Dank allen om zoveel ideeën te brengen, en jullie tijd om mee te denken. Ik ben een hele ervaring rijker… en mijn excuses aan Proximus als ik af en toe hen de grote schuld heb gegeven. Al blijft de slechte bereikbaarheid van de support afdeling een groot probleem, een dergelijke firma absoluut onwaardig….  Voor mij case closed… (hoop ik). Mvg Hugo 

Het is wel een feit dat er niks boven een netwerkkabel verbinding gaat, maar niet altijd gemakkelijk te verwezenlijken natuurlijk. Een draadloze systeem als verbinding is minder zeker en gevoelig voor storingen. Ik heb jaren terug ook wel af en toe miserie gehad met PLC’s, tot ik het zo beu werd en ze heb buiten gezwierd en een utp kabel getrokken heb via de opperzolder en zo weer naar beneden om  zoveel mogelijk deze kabel uit het zicht te krijgen, ik denk dat die wel zo’n 50m lang is omdat ik zo’n omweg moest maken via onderdak en opperzolder, maar wel sindsdien nooit nog problemen gehad. 

@Pat52 @martin _59 geloof het of niet… heb de netwerkkabel vervangen, en ik dacht even dat het opgelost was… maar valse hoop… problemen blijven… direct kijken geen probleem… rest wel… ik sluit af voor vandaag, morgen met nieuwe moed… en inzichten?

dank allemaal voor jullie support en meedenken…

inderdaad rechtstreeks in het stopcontact met aarding, al zal dit niet veel meer voorkomen dat er nog stopcontacten zijn zonder aarding tenzij die slecht is, geoxideerd of losgekomen.

Installatie PLC adapter | Proximus

===================================================================

Heren, bedankt voor zover- goede informatie en advies. Vanmorgen toch beslist van een televisie van de muur te demonteren, en deze in de buurt van de modem te brengen, zodat ik de decoder rechtstreeks kon aansluiten met kabel op de modem. And guess what… storingen zijn inderdaad verdwenen….. uiteraard blijf ik sceptisch , maar ga nu verder testen door de plc adapter op een ander elec circuit aan te sluiten, en  volledig separaat… zoals jullie hierboven ook aangeven… ik hou jullie op de hoogte… maar is veel belovend….

nog altijd blijft de vraag waarom dit dan enkel is bij uitgesteld kijken en niet direct… wordt er dan veel meer data over de lijn getrokken bij uitgesteld of opgenomen? 

Mijn software versie is nu V100…..B210. (Dus anders dan wat hierboven wordt gezegd (B201)). Met mozaïek en geblokkeerd scherm.

dit zal de recentere software zijn maar natuurlijk kan de software daarom niet noodzakelijk dergelijke problemen oplossen.

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

PLC’s kan je inderdaad best rechtstreeks in het stopcontact steken. Als je een verlengkabel nodig hebt steek je die dan best in de PLC of in een ander stopcontact. 

Mss dat dit wel ook iets kan te maken hebben met andere servers waarover live en opgenomen programma’s verstuurd worden.

eigenlijk kan je de PLC als oorzaak maar 100% uitsluiten als je de decoder rechtstreeks met de bbox eens kunt verbinden en anders blijft er twijfel bestaan en aangezien @Hugo van herck geen zo’n lange utp kabel heeft en waarschijnlijk ook zomaar niet direct zijn decode en TV kan aansluit daar waar de bbox staat zal dit moeilijk met 100% kunnen uitgesloten worden maar alles wijst er op dat het de plc’ zijn aangezien de oude decoder het probleem alleen vertoont als hij in de plaats van de v6 komt te staan uit de uitleg die ik hier meen te verstaan, of mogelijks op die plaats is er een andere stoorder zoals geschakelde voeding enz...????

Als de oude decoders het probleem niet hebben dan kan het niet direct iets te maken hebben met dat er problemen zijn met replay of opnames ???

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

@HadewychT  Heeft hij gisteren gedaan .Andere decoder aangesloten op de plaats van de V6 decoder  en zelfde probleem met replay   nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/storingen-bij-uitgesteld-kijken-49300/index2.html?postid=701691#post701691

Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…

allen, nogmaals bedankt voor al. jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb…  much appreciated…

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

Hi, mijn decoder is niet direct met kabel aangesloten, maar via plc adapters. Vroeger met wifi bridge maar maakte geen verschil. Dus ofwel heeft het te maken met de decoder, ofwel met de snelheid waarmee de info naar de decoder wordt gestuurd.  Heeft die speedtest dan nog zin? Wil deze desnoods wel doen met mij pc. Dus HDMI verbinden tussen decoder en pc, klopt?

Ach sorry ik dacht dat de v6 niet rechtstreeks verbonden was met de bbox, vandaar dat ik dacht dat dit de reden van de storing zou kunnen geweest zijn en ik ook een speedtest voorstelde aangezien zijn ander decoders wel normaal werken.

@Hugo van herck Ik probeer maar te helpen. Indien mogelijk verander de grijze kabel met een andere ethernet kabel(  verbinding tussen je decoder en modem)  Herstart je modem met je decoder in power of (zonder stroom toevoer) . Na dat de modem volledig is opgestart, de V6 decoder opnieuw opstarten met de power knop achter aan de decoder. 

Daar waar de netwerkkabel van je v6 insteekt kun je daar in de plaats eens je laptop aansluiten met een netwerkkabel en eens een http://speedtest.net uitvoeren om te zien welke snelheid je haalt.

spijtig dat je de v6 decoder niet eens rechtstreeks met de bbox kunt verbinden want hezt is precies of de data niet vlug genoeg doorkomt. 
Anders moeten  de prox forummedewerkers morgen maar beslissen om een technieker te sturen voor verder onderzoek...

Zojuist test uitgevoerd. Zelfde opgenomen aflevering terug laten spelen. Op de 2 oudere decoders, geen probleem, op de meest recente direct het probleem van mozaïek. Van de oudere decoders is er 1 aangesloten met WiFi bridge, 1 met Dlan connectoren (via elec netwerk). Voor mij ligt het duidelijk aan de decoder. Je zou zeggen, verwissel dan, maar de oudere hebben geen blue tooth, waardoor ik deze niet op mijn hoofdtv kan gebruiken…  hierbij foto van

de betreffende decoder… graag jullie best advies… dank voor de moeite.

gewone tv werkt (meestal) wel, replay en opgenomen beelden helemaal niet.

mvg Hugo 

@Martin  @Hugo van herck Dit is een V6 Decoder kijk eens in de instellingen welke software er is geïnstalleerd . De meest recente is V100R001C00B201.  Als dit niet het geval is Je V6 TV Box resetten  om de recenste software te krijgen op je V6 decoder (538) Je V6 TV Box resetten - YouTube 

Mijn software versie is nu V100…..B210. (Dus anders dan wat hierboven wordt gezegd (B201)). Met mozaïek en geblokkeerd scherm.

Tv heeft het ook even bij overschakelen van post, maar dan slechts een paar seconden… bij tv replay de ganse tijd mozaïek en haperingen… dus met alle goede bedoelingen, maar geen enkel positief resultaat… we kijken nu op een klein iPad scherm, zonder haperingen… een service bedrijf onwaardig. Maandelijkse huur betalen voor een service die niet werkt, en wees nu eerlijk, dat wat ik de laatste dagen al heb gedaan, dat mag je toch niet van een std kijker zomaar verwachten… waar is de service van Proximus in deze? Sorry, weeral 1,5 u gespendeerd, resultaat nihil. 😡

Ok, afstandsbediening terug aan de praat, spijtig genoeg zelfde mozaïek beeld bij afspelen van een opgenomen serie… dus resultaat: nihil. 😖

Allen, dank voor al de tips. Reset uitgevoerd (vorige keer was blijkbaar mijn puntig voorwerp niet puntig genoeg 😕), en nu wel volledig nieuwe software opgeladen. Resultaat: is volledig reset, maar nu krijg ik mijn afstandsbediening niet meer aan de praat, zowel naar tv als naar de decoder. Tip?

Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021

1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
  2. Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
  3. Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
  5. Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.

@Martin Ter info net even mijn V6 gereset , software versie blijft op V100R001C00B201 staan , ik vermoed dat Proximus  ondertussen geen nieuwe software meer heeft gelanceerd voor de V6 . 

Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021

1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
  2. Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
  3. Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
  5. Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.

wat je mss ook eens kunt proberen, als een herstart van de v7 niet helpt:
Ga naar instellingen ( tandwieltje)  →   support →  App herstarten .
Als dit ook niet helpt eventueel de bbox herstarten
  (als je  de decoder eerst  stroomloos gezet hebt via schakelaar achteraan)
Als de bbox volledig is heropgestart dan pas de decoder onder stroom zetten.

Reageer