Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 2817 Bekeken

Reputatie 1

Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?


66 reacties

Vanavond met een verlengdraad over de grond de plc aan de kant van de modem aangesloten op een ander circuit, en alleen op dat stopcontact. En ja, de storingen blijven achterwege, dus de storingen op het net zijn wel degelijk de reden. Nog steeds vreemd waarom niet bij direct kijken, maar dat mysterie laat ik maar zo. Volgende opdracht is nu een ander circuit vinden zonder een verlengdraad op de vloer, en zonder te breken… maar mijn probleem lijkt uitgeklaard, na zoveel maanden…. Dank allen om zoveel ideeën te brengen, en jullie tijd om mee te denken. Ik ben een hele ervaring rijker… en mijn excuses aan Proximus als ik af en toe hen de grote schuld heb gegeven. Al blijft de slechte bereikbaarheid van de support afdeling een groot probleem, een dergelijke firma absoluut onwaardig….  Voor mij case closed… (hoop ik). Mvg Hugo 

@Pat52 @martin _59 geloof het of niet… heb de netwerkkabel vervangen, en ik dacht even dat het opgelost was… maar valse hoop… problemen blijven… direct kijken geen probleem… rest wel… ik sluit af voor vandaag, morgen met nieuwe moed… en inzichten?

dank allemaal voor jullie support en meedenken…

inderdaad rechtstreeks in het stopcontact met aarding, al zal dit niet veel meer voorkomen dat er nog stopcontacten zijn zonder aarding tenzij die slecht is, geoxideerd of losgekomen.

Installatie PLC adapter | Proximus

===================================================================

 

Heren, bedankt voor zover- goede informatie en advies. Vanmorgen toch beslist van een televisie van de muur te demonteren, en deze in de buurt van de modem te brengen, zodat ik de decoder rechtstreeks kon aansluiten met kabel op de modem. And guess what… storingen zijn inderdaad verdwenen….. uiteraard blijf ik sceptisch , maar ga nu verder testen door de plc adapter op een ander elec circuit aan te sluiten, en  volledig separaat… zoals jullie hierboven ook aangeven… ik hou jullie op de hoogte… maar is veel belovend….

 

nog altijd blijft de vraag waarom dit dan enkel is bij uitgesteld kijken en niet direct… wordt er dan veel meer data over de lijn getrokken bij uitgesteld of opgenomen? 

Het is wel een feit dat er niks boven een netwerkkabel verbinding gaat, maar niet altijd gemakkelijk te verwezenlijken natuurlijk. Een draadloze systeem als verbinding is minder zeker en gevoelig voor storingen. Ik heb jaren terug ook wel af en toe miserie gehad met PLC’s, tot ik het zo beu werd en ze heb buiten gezwierd en een utp kabel getrokken heb via de opperzolder en zo weer naar beneden om  zoveel mogelijk deze kabel uit het zicht te krijgen, ik denk dat die wel zo’n 50m lang is omdat ik zo’n omweg moest maken via onderdak en opperzolder, maar wel sindsdien nooit nog problemen gehad. 

Reputatie 7
Badge +4

Bedoel je bij opgenomen programma’s of bedoel je via tv replay dat je problemen gaat ondervinden?

Zelfde probleem, al enkele maanden mozaïek en blokkeren van beeld en geluid, bij uitgesteld kijken, zowel opgenomen als tv replay… frustrerend. Proximus bereiken is onmogelijk, zelfde ervaring als voorgaande meldingen op dit forum, een normaal,service bedrijf onwaardig. In totaal al 5 u aan telefoon gehangen, waaronder 4 u in wacht.. Proximus zal,ongetwijfeld denken dat dit overdreven is, ik daag hen uit van bij mij thuis service te contacteren….. Eerst via WiFi bridge verbonden, dan al zelf geïnvesteerd in D-lan connectors, dus over elec netwerk… geen enkele verbetering. Herstarten van decoder, modem, … alles al veelvuldig gedaan…. Iemand nog een oplossing, tenzij Telenet of orange, of andere aanbieder…?

Dank bij voorbaat.

mvg Hugo

Reputatie 1

Ik heb de modem ook opnieuw opgestart, het probleem blijft zich voordoen.

Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de bbox resetten (= 20sec op reset knopje achteraan blijven induwen tot de controlelampjes vooraan doven, uitgezonderd het power controlelampje en dan pas loslaten.

Heb je het ook als je de decoder rechtstreeks verbonden is met voorlopige (lange) netwerkkabel aan de bbox

je kan ook de decoder eens resetten → Je decoder resetten | Proximus

Opmerking: Pickx app op iPad werkt wel, zelfde WiFi netwerk, zelfde internet…. 

via iPad is inderdaad via een internet sessie maar voor de decoder paseert dit apart via een Vlan  namelijk VLAN30.

Reputatie 5
Badge +3

Op mijn v6 decoder heb ik hetzelfde fenomeen bij live TV na gepauzeerd te hebben, wanneer ik terug verder wil kijken krijg ik korte storingen in beeld.

Als ik opnieuw naar live ga is het opgelost. ( afstandsbediening-→ TV→ verdergaan )

Heb dit eerder al aangehaald bij:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/problemen-met-v6-decoder-47443

mvg

 

Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb spijtig genoeg geen lange kabel om decoder met  modem te verbinden…

Ik probeer nogmaals beide resets, maar met weinig hoop, want reeds gedaan vroeger…

Ben ik iets met die vlan30, kan ik ergens zien of dat goed werkt?

Reputatie 1

Het is met TV Replay dat ik de problemen ondervind.

Reputatie 7
Badge +4

En welke storing ondervind je dan precies?

 

nee niet echt, buiten de bbox eens resetten.

Reputatie 1

Het beeld hapert regelmatig en blijft soms even stil staan.

Welke kleur geeft de “link quality” van jouw WiFi bridgen aan? Normaal zouden die groen moeten zijn. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Kan je alleszins al even de decoder resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 1

Dit heb ik allemaal al gedaan. Het probleem blijft zich voordoen. Is er geen andere oplossing?

Welke kleur geeft de link quality aan?

Kan je alsook jouw modem dan een reset geven? Ik zie dat deze alleszins nog niet gebeurd is: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

ik heb het zelfde probleem storingen vooral bij uitgesteld kijken maar ook bij opgenomen programma's . Contact opnemen met Proximus is eerst de lijdensweg van de 101 vragen beantwoorden, je probleem zit er meestal niet tussen. Je krijgt dan de klassieke tips herstarten, resetten enz.. als of ik dat nog niet allemaal gedaan heb voor ik contact wil opnemen. wat is er nu toch mis met gewoon kunnen bellen als er een probleem is en praten met een MENS aan de andere kant van de lijn ???  Ik ben al eeuwen klant bij Proximus( Belgacom ) maar mijn geduld is echt wel op aan het geraken. 

Reputatie 7
Badge +4

@Hugo van herck Je lijn van buiten tot aan je modem (B-box) is in orde. Ik zie dat er meerdere decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit probleem op al je TV’s of maar op 1 toestel ? 

 

Bedankt, die lijn is al veel getest, telkenmale ik opnieuw service telefonisch probeer te bereiken, en uiteindelijk toch iemand aan de lijn heb, wordt  die std getest, waarna gewoonlijk de verbinding eindigt… maar goed, geen geklaag, hopelijk komen we nu wel tot oplossingen…

Ik ga vanavond testen. Ik heb er vergeten bij te zeggen dat het probleem zich bijna altijd s’avonds voorvalt, en niet zozeer overdag. En we huren meerdere decoders, maar er wordt er steeds maar 1 tegelijkertijd gebruikt, en 2 ervan gebruiken we meestal overdag.

ik laat snel iets weten ivm mijn testen.

mvg Hugo 

werk je nog altijd met PLC’s want dit is zo iets typisch voor PLC’s dat de storing meestal ‘s avonds voorkomt, had je dit ook meestal ‘s avonds met de wifi booster.

Reageer