Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 2794 Bekeken

Reputatie 1

Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?


66 reacties

wacht nu kan ik niet goed meer volgen, ik dacht dat je deze problemen niet had bij de oudere decoders dus bedoel je nu met decoder verwisselt dat je de oude op de plaats van de v7 gezet hebt en dan het probleem ook krijgt met replay/opgenomen kijken

Reputatie 7
Badge +3

Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…

allen, nogmaals bedankt voor al.jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb…  much appreciated…,

Dan zit het probleem in je aansluiting met je decoder  op je plc adapters.. Reset deze  eens,  en verbind je decoder met een andere ethernet kabel aan je plc adapter. 

@martin _59  inderdaad, ik heb mijn v7, of is het V6, verwisseld met een andere, oudere decoder, en heb dezelfde problemen op dezelfde tv in mijn woonkamer, maar alleen bij replay/opgenomen.. hij speelt nu ook al geruime direct, en dat is ook geen probleem… ik krijg er een punthoofd van. Moest het nu altijd zijn, dan zou het aan een slechte kabel kunnen liggen ofzo, maar alleen bij tv replay of opgenomen, dan  moet het toch iets bij Proximus zijn… niet? 

Er zijn inderdaad regelmatig meldingen van problemen met replay en opgenomen programma”s bekijken dus de kans is groot dat je het inderdaad niet opgelost krijgt.
Je kan ook altijd de PLC’s eens resetten.

Je PLC-adapters resetten | Proximus

@Pat52 @martin _59 geloof het of niet… heb de netwerkkabel vervangen, en ik dacht even dat het opgelost was… maar valse hoop… problemen blijven… direct kijken geen probleem… rest wel… ik sluit af voor vandaag, morgen met nieuwe moed… en inzichten?

dank allemaal voor jullie support en meedenken…

Mss dat dit wel ook iets kan te maken hebben met andere servers waarover live en opgenomen programma’s verstuurd worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

Reputatie 7
Badge +3

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

 @HadewychT  Heeft hij gisteren gedaan .Andere decoder aangesloten op de plaats van de V6 decoder  en zelfde probleem met replay   nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/storingen-bij-uitgesteld-kijken-49300/index2.html?postid=701691#post701691

Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…

allen, nogmaals bedankt voor al. jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb…  much appreciated…

eigenlijk kan je de PLC als oorzaak maar 100% uitsluiten als je de decoder rechtstreeks met de bbox eens kunt verbinden en anders blijft er twijfel bestaan en aangezien @Hugo van herck geen zo’n lange utp kabel heeft en waarschijnlijk ook zomaar niet direct zijn decode en TV kan aansluit daar waar de bbox staat zal dit moeilijk met 100% kunnen uitgesloten worden maar alles wijst er op dat het de plc’ zijn aangezien de oude decoder het probleem alleen vertoont als hij in de plaats van de v6 komt te staan uit de uitleg die ik hier meen te verstaan, of mogelijks op die plaats is er een andere stoorder zoals geschakelde voeding enz...????

Als de oude decoders het probleem niet hebben dan kan het niet direct iets te maken hebben met dat er problemen zijn met replay of opnames ???

Reputatie 7
Badge +3

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 

PLC’s kan je inderdaad best rechtstreeks in het stopcontact steken. Als je een verlengkabel nodig hebt steek je die dan best in de PLC of in een ander stopcontact. 

inderdaad rechtstreeks in het stopcontact met aarding, al zal dit niet veel meer voorkomen dat er nog stopcontacten zijn zonder aarding tenzij die slecht is, geoxideerd of losgekomen.

Installatie PLC adapter | Proximus

===================================================================

 

Heren, bedankt voor zover- goede informatie en advies. Vanmorgen toch beslist van een televisie van de muur te demonteren, en deze in de buurt van de modem te brengen, zodat ik de decoder rechtstreeks kon aansluiten met kabel op de modem. And guess what… storingen zijn inderdaad verdwenen….. uiteraard blijf ik sceptisch , maar ga nu verder testen door de plc adapter op een ander elec circuit aan te sluiten, en  volledig separaat… zoals jullie hierboven ook aangeven… ik hou jullie op de hoogte… maar is veel belovend….

 

nog altijd blijft de vraag waarom dit dan enkel is bij uitgesteld kijken en niet direct… wordt er dan veel meer data over de lijn getrokken bij uitgesteld of opgenomen? 

het is eerder aan de kant van de server dat die meer belast wordt maar aangezien je het enkel het op die plaats hebt zowel met oude en nieuwe decoder moet het te zoeken zijn bij de plc’s of eventueel storingen op die plaats, daarom hebben ook de meesten meer last ‘s avonds met PLC’s dan in de dag omdat er op het net dan meer vervuiling zit, door meer toestellen die op het elektriciteitsnet aangesloten worden.

Live tv kijken gebeurt ook in multicasting, maar of dit de oorzaak is van je probleem is weer een andere vraag. 

Vanavond met een verlengdraad over de grond de plc aan de kant van de modem aangesloten op een ander circuit, en alleen op dat stopcontact. En ja, de storingen blijven achterwege, dus de storingen op het net zijn wel degelijk de reden. Nog steeds vreemd waarom niet bij direct kijken, maar dat mysterie laat ik maar zo. Volgende opdracht is nu een ander circuit vinden zonder een verlengdraad op de vloer, en zonder te breken… maar mijn probleem lijkt uitgeklaard, na zoveel maanden…. Dank allen om zoveel ideeën te brengen, en jullie tijd om mee te denken. Ik ben een hele ervaring rijker… en mijn excuses aan Proximus als ik af en toe hen de grote schuld heb gegeven. Al blijft de slechte bereikbaarheid van de support afdeling een groot probleem, een dergelijke firma absoluut onwaardig….  Voor mij case closed… (hoop ik). Mvg Hugo 

Het is wel een feit dat er niks boven een netwerkkabel verbinding gaat, maar niet altijd gemakkelijk te verwezenlijken natuurlijk. Een draadloze systeem als verbinding is minder zeker en gevoelig voor storingen. Ik heb jaren terug ook wel af en toe miserie gehad met PLC’s, tot ik het zo beu werd en ze heb buiten gezwierd en een utp kabel getrokken heb via de opperzolder en zo weer naar beneden om  zoveel mogelijk deze kabel uit het zicht te krijgen, ik denk dat die wel zo’n 50m lang is omdat ik zo’n omweg moest maken via onderdak en opperzolder, maar wel sindsdien nooit nog problemen gehad. 

Reageer