Skip to main content

Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?

Er zijn inderdaad regelmatig meldingen van problemen met replay en opgenomen programma”s bekijken dus de kans is groot dat je het inderdaad niet opgelost krijgt.
Je kan ook altijd de PLC’s eens resetten.

Je PLC-adapters resetten | Proximus


Mss dat dit wel ook iets kan te maken hebben met andere servers waarover live en opgenomen programma’s verstuurd worden.


@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 


@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

 @HadewychT  Heeft hij gisteren gedaan .Andere decoder aangesloten op de plaats van de V6 decoder  en zelfde probleem met replay   nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/storingen-bij-uitgesteld-kijken-49300/index2.html?postid=701691#post701691

Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…

allen, nogmaals bedankt voor al. jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb…  much appreciated…


eigenlijk kan je de PLC als oorzaak maar 100% uitsluiten als je de decoder rechtstreeks met de bbox eens kunt verbinden en anders blijft er twijfel bestaan en aangezien @Hugo van herck geen zo’n lange utp kabel heeft en waarschijnlijk ook zomaar niet direct zijn decode en TV kan aansluit daar waar de bbox staat zal dit moeilijk met 100% kunnen uitgesloten worden maar alles wijst er op dat het de plc’ zijn aangezien de oude decoder het probleem alleen vertoont als hij in de plaats van de v6 komt te staan uit de uitleg die ik hier meen te verstaan, of mogelijks op die plaats is er een andere stoorder zoals geschakelde voeding enz...????

Als de oude decoders het probleem niet hebben dan kan het niet direct iets te maken hebben met dat er problemen zijn met replay of opnames ???


Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 


Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 

PLC’s kan je inderdaad best rechtstreeks in het stopcontact steken. Als je een verlengkabel nodig hebt steek je die dan best in de PLC of in een ander stopcontact. 


het is eerder aan de kant van de server dat die meer belast wordt maar aangezien je het enkel het op die plaats hebt zowel met oude en nieuwe decoder moet het te zoeken zijn bij de plc’s of eventueel storingen op die plaats, daarom hebben ook de meesten meer last ‘s avonds met PLC’s dan in de dag omdat er op het net dan meer vervuiling zit, door meer toestellen die op het elektriciteitsnet aangesloten worden.

Live tv kijken gebeurt ook in multicasting, maar of dit de oorzaak is van je probleem is weer een andere vraag. 


Ik heb de modem ook opnieuw opgestart, het probleem blijft zich voordoen.


Veel problemen met tv replay

storingen stilstaand beeld kleuren lopen door elkaar 

alles al 20 keer heropgestart!!!

niks maar dan ook niks helpt 

leve Proximus 


Dlans plc adapters nieuw of oud daarvan kun je nooit met 100% zeggen dat die probleemloos gaan werken, hangt o.a. van je eigen elektriciteitsnet, alleen kun je van recentere modellen zeggen dat de kans al iets kleiner is, omdat ze minder vlug gestoord worden en ook gebruik maken van betere technieken ….


daar kan het nu niet meer aan liggen want dat zijn twee nieuwe dus????

 


als je eigenlijk wilt zeker zijn dat het niks met de Dlan’s te maken heeft zou je eigenlijk indien je in de mogelijkheid bent de decoder moeten kunnen voorlopig verbonden met een lange netwerkkabel dat je over de grond legt om zo de decoder rechtstreeks aan de bbox zelf te kunnen verbinden, ander kan je blijven twijfelen is het nu gelegen aan de Dlans ja of neen.


dat heb ik idd allemaal al gedaan , de verbinding gebeurd draadloos met van die  DLan  blokjes of hoe die dingen ook noemen en zelfs die heb ik nieuwe aangekocht omdat ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Ik vermoed dat het aan de decoder ligt , ik heb ook al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gestoken maar om de decoder op te starten  moet ik meerdere keren op de knop dienen vooraleer deze opstart. Wel vriendelijk dat je toch reageert op mijn probleem, dat is al iets .


@jozef.proost25 Ik heb alvast je lijn uitgemeten en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot op je modem. Hoe is je decoder juist verbonden met de modem? Indien draadloos welk draadloos systeem gebruik je dan? Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ? Ik heb je bericht wel degelijk gelezen en zie dat je dat al gedaan hebt,  wil zeker zijn dat je het ook in de goede volgorde hebt gedaan. 


ik heb het zelfde probleem storingen vooral bij uitgesteld kijken maar ook bij opgenomen programma's . Contact opnemen met Proximus is eerst de lijdensweg van de 101 vragen beantwoorden, je probleem zit er meestal niet tussen. Je krijgt dan de klassieke tips herstarten, resetten enz.. als of ik dat nog niet allemaal gedaan heb voor ik contact wil opnemen. wat is er nu toch mis met gewoon kunnen bellen als er een probleem is en praten met een MENS aan de andere kant van de lijn ???  Ik ben al eeuwen klant bij Proximus( Belgacom ) maar mijn geduld is echt wel op aan het geraken. 


Op mijn v6 decoder heb ik hetzelfde fenomeen bij live TV na gepauzeerd te hebben, wanneer ik terug verder wil kijken krijg ik korte storingen in beeld.

Als ik opnieuw naar live ga is het opgelost. ( afstandsbediening-→ TV→ verdergaan )

Heb dit eerder al aangehaald bij:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/problemen-met-v6-decoder-47443

mvg

 


Als je alles al gereset en herstart hebt zoals de modem en decoder en eventueel toestellen die de decoder verbinden met de modem dan kun je inderdaad niet veel meer zelf doen en zou er uiteindelijk een oplossing moeten komen van proximus zelf 

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is indien je decoder niet bekabeld verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox van deze eventueel eens met een lange voorlopige utp kabel te verbinden om te zien og het iets te maken zou hebben met de toestellen die je decoder verbinden met de bbox (indien dit natuurlijk bij u het geval is)

PS: De proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum, best je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan


Welke kleur geeft de link quality aan?

Kan je alsook jouw modem dan een reset geven? Ik zie dat deze alleszins nog niet gebeurd is: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


Dit heb ik allemaal al gedaan. Het probleem blijft zich voordoen. Is er geen andere oplossing?


Welke kleur geeft de “link quality” van jouw WiFi bridgen aan? Normaal zouden die groen moeten zijn. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Kan je alleszins al even de decoder resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html


Het beeld hapert regelmatig en blijft soms even stil staan.


En welke storing ondervind je dan precies?

 


Het is met TV Replay dat ik de problemen ondervind.


Bedoel je bij opgenomen programma’s of bedoel je via tv replay dat je problemen gaat ondervinden?


Reageer