Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?
Zojuist test uitgevoerd. Zelfde opgenomen aflevering terug laten spelen. Op de 2 oudere decoders, geen probleem, op de meest recente direct het probleem van mozaïek. Van de oudere decoders is er 1 aangesloten met WiFi bridge, 1 met Dlan connectoren (via elec netwerk). Voor mij ligt het duidelijk aan de decoder. Je zou zeggen, verwissel dan, maar de oudere hebben geen blue tooth, waardoor ik deze niet op mijn hoofdtv kan gebruiken… hierbij foto van
de betreffende decoder… graag jullie best advies… dank voor de moeite.
gewone tv werkt (meestal) wel, replay en opgenomen beelden helemaal niet.
mvg Hugo
Hi, ik had exact zelfde probleem met WiFi bridge, dat is reden dat ik ben overgeschakeld op plc (ik veronderstel dat je deze bedoelt die via elec netwerk werken). Geen resultaat. Andere decoders werken op beide manieren , en hebben dit niet zo.
De Proximus avond begint blijkbaar al voor 19u , want nu al problemen😊
Er worden inderdaad wel nog door anderen gemeld dat ze storingen krijgen met opgenomen programma’s en bij Replay op de v7 decoder.
wat je mss ook eens kunt proberen, als een herstart van de v7 niet helpt:
Ga naar instellingen ( tandwieltje) → support → App herstarten .
Als dit ook niet helpt eventueel de bbox herstarten
(als je de decoder eerst stroomloos gezet hebt via schakelaar achteraan)
Als de bbox volledig is heropgestart dan pas de decoder onder stroom zetten.
Zojuist test uitgevoerd. Zelfde opgenomen aflevering terug laten spelen. Op de 2 oudere decoders, geen probleem, op de meest recente direct het probleem van mozaïek. Van de oudere decoders is er 1 aangesloten met WiFi bridge, 1 met Dlan connectoren (via elec netwerk). Voor mij ligt het duidelijk aan de decoder. Je zou zeggen, verwissel dan, maar de oudere hebben geen blue tooth, waardoor ik deze niet op mijn hoofdtv kan gebruiken… hierbij foto van
de betreffende decoder… graag jullie best advies… dank voor de moeite.
gewone tv werkt (meestal) wel, replay en opgenomen beelden helemaal niet.
mvg Hugo
Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021
- Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
- Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
- Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
- Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
- Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.
Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021
- Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
- Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
- Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
- Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
- Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.
Allen, dank voor al de tips. Reset uitgevoerd (vorige keer was blijkbaar mijn puntig voorwerp niet puntig genoeg 😕), en nu wel volledig nieuwe software opgeladen. Resultaat: is volledig reset, maar nu krijg ik mijn afstandsbediening niet meer aan de praat, zowel naar tv als naar de decoder. Tip?
Ok, afstandsbediening terug aan de praat, spijtig genoeg zelfde mozaïek beeld bij afspelen van een opgenomen serie… dus resultaat: nihil. 😖
Tv heeft het ook even bij overschakelen van post, maar dan slechts een paar seconden… bij tv replay de ganse tijd mozaïek en haperingen… dus met alle goede bedoelingen, maar geen enkel positief resultaat… we kijken nu op een klein iPad scherm, zonder haperingen… een service bedrijf onwaardig. Maandelijkse huur betalen voor een service die niet werkt, en wees nu eerlijk, dat wat ik de laatste dagen al heb gedaan, dat mag je toch niet van een std kijker zomaar verwachten… waar is de service van Proximus in deze? Sorry, weeral 1,5 u gespendeerd, resultaat nihil. 😡
Mijn software versie is nu V100…..B210. (Dus anders dan wat hierboven wordt gezegd (B201)). Met mozaïek en geblokkeerd scherm.
spijtig dat je de v6 decoder niet eens rechtstreeks met de bbox kunt verbinden want hezt is precies of de data niet vlug genoeg doorkomt.
Anders moeten de prox forummedewerkers morgen maar beslissen om een technieker te sturen voor verder onderzoek...
Mijn software versie is nu V100…..B210. (Dus anders dan wat hierboven wordt gezegd (B201)). Met mozaïek en geblokkeerd scherm.
dit zal de recentere software zijn maar natuurlijk kan de software daarom niet noodzakelijk dergelijke problemen oplossen.
Daar waar de netwerkkabel van je v6 insteekt kun je daar in de plaats eens je laptop aansluiten met een netwerkkabel en eens een http://speedtest.net uitvoeren om te zien welke snelheid je haalt.
Ach sorry ik dacht dat de v6 niet rechtstreeks verbonden was met de bbox, vandaar dat ik dacht dat dit de reden van de storing zou kunnen geweest zijn en ik ook een speedtest voorstelde aangezien zijn ander decoders wel normaal werken.
Hi, mijn decoder is niet direct met kabel aangesloten, maar via plc adapters. Vroeger met wifi bridge maar maakte geen verschil. Dus ofwel heeft het te maken met de decoder, ofwel met de snelheid waarmee de info naar de decoder wordt gestuurd. Heeft die speedtest dan nog zin? Wil deze desnoods wel doen met mij pc. Dus HDMI verbinden tussen decoder en pc, klopt?
Hi, mijn decoder is niet direct met kabel aangesloten, maar via plc adapters. Vroeger met wifi bridge maar maakte geen verschil.
Dus ofwel heeft het te maken met de decoder,
ofwel met de snelheid waarmee de info naar de decoder wordt gestuurd. Heeft die speedtest dan nog zin? Wil deze desnoods wel doen met mij pc. Dus HDMI verbinden tussen decoder en pc, klopt?
je zegt het eigenlijk zelf “ofwel met de snelheid waarmee de info naar de decoder wordt gestuurd” dus kan een speedtest zin hebben want als je daar een lage snelheid meet zal dit zeker niet ten goede komen voor een ongestoord beeld.
Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…
allen, nogmaals bedankt voor al.jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb… much appreciated…
wacht nu kan ik niet goed meer volgen, ik dacht dat je deze problemen niet had bij de oudere decoders dus bedoel je nu met decoder verwisselt dat je de oude op de plaats van de v7 gezet hebt en dan het probleem ook krijgt met replay/opgenomen kijken
Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…
allen, nogmaals bedankt voor al.jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb… much appreciated…,
Dan zit het probleem in je aansluiting met je decoder op je plc adapters.. Reset deze eens, en verbind je decoder met een andere ethernet kabel aan je plc adapter.
Er zijn inderdaad regelmatig meldingen van problemen met replay en opgenomen programma”s bekijken dus de kans is groot dat je het inderdaad niet opgelost krijgt.
Je kan ook altijd de PLC’s eens resetten.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.