Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 2814 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Mss dat dit wel ook iets kan te maken hebben met andere servers waarover live en opgenomen programma’s verstuurd worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

Reputatie 7
Badge +3

@Hugo van herck Je kan de decoders ook eens van plaats wisselen zodat je kan zien of het probleem zich mee verplaatst met de decoder. 

Vermits het op beide andere decoders wel goed werkt is het inderdaad ofwel de verbinding tussen de modem en je decoder of de decoder zelf. 

 @HadewychT  Heeft hij gisteren gedaan .Andere decoder aangesloten op de plaats van de V6 decoder  en zelfde probleem met replay   nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/storingen-bij-uitgesteld-kijken-49300/index2.html?postid=701691#post701691

Heb nog verder getest, tot wanhoop van mijn partner. Oudere decoder verwisseld. Deze heeft hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken, niet bij direct kijken. Dus wat zou verschillend zijn in snelheid bij tv replay/opgenomen beelden tov direct kijken? Ga toch de speediest uitvoeren, maar zie de logica niet waarom wel ok bij direct kijken, en niet bij replay/opgenomen…

allen, nogmaals bedankt voor al. jullie moeite, het is de eerste maal dat ik deftige response heb…  much appreciated…

Veel problemen met tv replay

storingen stilstaand beeld kleuren lopen door elkaar 

alles al 20 keer heropgestart!!!

niks maar dan ook niks helpt 

leve Proximus 

eigenlijk kan je de PLC als oorzaak maar 100% uitsluiten als je de decoder rechtstreeks met de bbox eens kunt verbinden en anders blijft er twijfel bestaan en aangezien @Hugo van herck geen zo’n lange utp kabel heeft en waarschijnlijk ook zomaar niet direct zijn decode en TV kan aansluit daar waar de bbox staat zal dit moeilijk met 100% kunnen uitgesloten worden maar alles wijst er op dat het de plc’ zijn aangezien de oude decoder het probleem alleen vertoont als hij in de plaats van de v6 komt te staan uit de uitleg die ik hier meen te verstaan, of mogelijks op die plaats is er een andere stoorder zoals geschakelde voeding enz...????

Als de oude decoders het probleem niet hebben dan kan het niet direct iets te maken hebben met dat er problemen zijn met replay of opnames ???

Als je alles al gereset en herstart hebt zoals de modem en decoder en eventueel toestellen die de decoder verbinden met de modem dan kun je inderdaad niet veel meer zelf doen en zou er uiteindelijk een oplossing moeten komen van proximus zelf 

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is indien je decoder niet bekabeld verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox van deze eventueel eens met een lange voorlopige utp kabel te verbinden om te zien og het iets te maken zou hebben met de toestellen die je decoder verbinden met de bbox (indien dit natuurlijk bij u het geval is)

PS: De proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum, best je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

Reputatie 7
Badge +3

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wat volgens de technieker (die bij mijn buren PCL adapters is komen instaleren ) conflicten kan geven is wanneer de PLC’s in een stekkerdoos zitten waar nog andere toestellen zijn op aangesloten. Best is de PLC’s in een apart stopcontact te steken. 

 

 

PLC’s kan je inderdaad best rechtstreeks in het stopcontact steken. Als je een verlengkabel nodig hebt steek je die dan best in de PLC of in een ander stopcontact. 

het is eerder aan de kant van de server dat die meer belast wordt maar aangezien je het enkel het op die plaats hebt zowel met oude en nieuwe decoder moet het te zoeken zijn bij de plc’s of eventueel storingen op die plaats, daarom hebben ook de meesten meer last ‘s avonds met PLC’s dan in de dag omdat er op het net dan meer vervuiling zit, door meer toestellen die op het elektriciteitsnet aangesloten worden.

Live tv kijken gebeurt ook in multicasting, maar of dit de oorzaak is van je probleem is weer een andere vraag. 

Reputatie 7
Badge +4

@jozef.proost25 Ik heb alvast je lijn uitgemeten en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot op je modem. Hoe is je decoder juist verbonden met de modem? Indien draadloos welk draadloos systeem gebruik je dan? Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ? Ik heb je bericht wel degelijk gelezen en zie dat je dat al gedaan hebt,  wil zeker zijn dat je het ook in de goede volgorde hebt gedaan. 

dat heb ik idd allemaal al gedaan , de verbinding gebeurd draadloos met van die  DLan  blokjes of hoe die dingen ook noemen en zelfs die heb ik nieuwe aangekocht omdat ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Ik vermoed dat het aan de decoder ligt , ik heb ook al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gestoken maar om de decoder op te starten  moet ik meerdere keren op de knop dienen vooraleer deze opstart. Wel vriendelijk dat je toch reageert op mijn probleem, dat is al iets .

zit met hetzelfde probleem , reeds alle resets gedaan zonder resultaat ,ik heb een bekabelde decoder.

Zelfs met streamz blijft de film haperen .

Enkel tv kijken is zonder probleem , alles via streaming geef soms problemen .

Uitgesteld kijken geeft eveneens problemen.

als je eigenlijk wilt zeker zijn dat het niks met de Dlan’s te maken heeft zou je eigenlijk indien je in de mogelijkheid bent de decoder moeten kunnen voorlopig verbonden met een lange netwerkkabel dat je over de grond legt om zo de decoder rechtstreeks aan de bbox zelf te kunnen verbinden, ander kan je blijven twijfelen is het nu gelegen aan de Dlans ja of neen.

daar kan het nu niet meer aan liggen want dat zijn twee nieuwe dus????

 

Dlans plc adapters nieuw of oud daarvan kun je nooit met 100% zeggen dat die probleemloos gaan werken, hangt o.a. van je eigen elektriciteitsnet, alleen kun je van recentere modellen zeggen dat de kans al iets kleiner is, omdat ze minder vlug gestoord worden en ook gebruik maken van betere technieken ….

Ja veel meer dan zelf  je decoder en ander toestellen eens heropstarten (zie de link hieronder), zit er niet in, en anders als het niks oplevert, verder afwachten tot iemand van proximus hier eens nakijkt of er fouten gedicteerd worden op je lijn…

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reageer