Beantwoord

Start V7 decoder


Reeds van bij de installatie (anderhalve maand geleden) ervaar ik problemen wanneer ik decoder aanzet. Ik heb telkens 4-5 pogingen nodig alvorens deze opstart. Als ik hem aanzet heb ik steeds gewoon ruis en krakend geluid als beeld. Ik moet deze telkens aan en uit zetten en na x-aantal pogingen lukt het dan toch. De decoder is bekabeld via snelle powerline, het zijn zelfs reeds nieuwe, dus daar zal het niet aan liggen. Iemand een idee wat de oorzaak en remedie is ? 

icon

Beste antwoord door HadewychT 10 May 2021, 13:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Daar ben ik nog niet zeker van dat het niet aan de PLC’s ligt zelfs al werkte een ouder versie van decoder daar wel goed mee, de V7 is daar gevoeliger voor.
Je kunt dit direct weten als je eens de decoder rechtstreeks zou kunnen verbinden met een eventueel losliggende UTP netwerkkabel , aan de bbox.

Ik had nooit een oudere decoder want ik zat bij Telenet. Ik dacht oorspronkelijk ook aan de powerlines, maar had er voorheen nooit problemen mee. Sinds ik bij proximus ben heb ik de oorspronkelijke reeds vervangen door volledig nieuwe set, het leverde geen resultaat op.

PLC’s kunnen ook heel goed werken maar niet altijd hangt af van je elektrische installatie en van Proximus uit raad men ook aan om indien mogelijk de V7 direct bekabeld te verbinden indien mogelijk uiteraard.
Ook niet vergeten dat het stream van UHD signalen meer vraagt van je PLC’s, in theorie moeten die wel veel hogere snelheden aankunnen, maar de praktijk draait soms andere uit. Ook nooit de PLC’s voeden vanuit een verlengstekkerdoos . Soms kan door een PLC even in een ander stopcontact te pluggen ook een oplossing zijn.
De V7 staat ook nog niet 100% op punt en Prox is er continue mee bezig om dit allemaal in orde te krijgen, persoonlijk heb ik de indruk dat ze hiermee een dikke kluif aan hebben!!! 
zie ook → V7-stand-van-zaken

NB: je spreekt van ruis (wat vroeger bestempeld werd als sneeuw op beeld) dit duidt meer er op dat je TV een analoge zender ingang kiest, want in Digitaal bestaat er eigenlijk geen ruis, het is alles of niets.

Voor alle duidelijkheid, met ruis bedoel ik 0,0 beeld. Enkel ploffende geluiden, wat ook niet echt bevorderlijk zal zijn voor mijn Sonos. De powerlines zijn heel snelle, zitten rechtstreeks in het stopcontact van een niet al te oude monofasige installatie. Er is op dezelfde powerlines geen enkel probleem om alle apps rechtstreeks op mijn smart tv te draaien (Philips The One met Android). Ik heb ook een Nvidia Shield TV. Ook deze werkt perfect en zonder enige hapering op deze powerlines. Dus alles in onderzocht en afgetoetst. Kan niet anders dan besluiten dat het probleem enkel bij de V7 ligt. 

Je zegt het net zelf dat er andere toestellen ook hun signaal krijgen via die PLC’s dwz nog meer kans dat je V7 er problemen zal door ondervinden. Je kunt dit enkel maar met 100% zekerheid weten als je de decoder rechtstreeks kunt verbinden met utp op de bbox, enfin u beslist natuurlijk of je het wilt zo testen of niet.

Je gebruikt toch de originele HDMI kabel die bij de V7 geleverd werd want er zijn hier nog meldingen geweest van geen beeld, dat dan uiteindelijk daaraan te wijten was.

NB: ik had ook heel snelle PLC’s maar die liggen al in de kast :relaxed:

Op die manier testen is geen optie en voor alle duidelijkheid, die andere toestellen krijgen geen signaal op hetzelfde moment. Het ging louter om een eigen test om problemen met powerline of kabel uit te sluiten en die zijn er dus niet. Enkel de decoder zit op deze powerline, ik heb er bij wijze van proef de andere toestellen waarvan sprake 1 voor 1 op getest. Het zou bovendien natuurlijk ook erg belachelijk zijn dat V7 nergens mee kan samenwerken zonder problemen. 

 

Voorlopig is de v7 nog niet volledig op punt en hopelijk wordt dit in de toekomst allemaal opgelost. Dan kan ik ook mijn V5-C vervangen door een V7 decoder.

je gebruikt ook de bij de v7 decoder geleverde originele HDMI kabel?

Ja en ook al andere netwerkkabels en hdmi kabels getest. Trouwens, het probleem gaat enkel over opstarten, eens dat ding werkt doet het wat het moet en zijn er geen problemen meer.

 
 
Reputatie 7
Badge +4

@KoenVDB Ik heb je lijn nagekeken en die ziet er niet echt schitterend uit. Om dit na te kijken denk ik dat we best eens een technieker ter plaatse sturen. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt voor morgen tussen 12.30 en 17u. Als dit niet past kan u uw afspraak zelf aanpassen via My proximus of bellen naar 080022700. 

Hallo Hadewych, hartelijk dank hiervoor, ik heb in My Proximus de afspraak verzet naar woensdagochtend. Hopelijk kan de technieker iets vinden/verhelpen. Alvast erg bedankt voor uw spontane actie !