Vraag

Proximus Pickx App op Android TV

  • 13 April 2021
  • 55 reacties
  • 7733 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Geen enkele van de topics geven een sluitend antwoord op de ontwikkeling van de losstaande ATV app van Proximus Pickx.

Ik gebruik thuis een Nvidia Shield TV om al mijn content te bekijken. Verschillende grote providers hebben reeds een app uit voor ATV, behalve Proximus.

Is er een ETA voor het uitbrengen van deze app? En waar kan de ontwikkeling gevolgd worden?

Het is een hele jammere zaak om jullie hiervoor links te moeten laten liggen en over te schakelen. Een overschakeling zou mij toelaten al mijn content te bekijken op een enkel apparaat. (chromecast is geen goed alternatief hiervoor)

Groeten!


55 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Op de moment dat dit beschikbaar zal worden, zal dit zeker bekend gemaakt worden. Nu kan ik er geen verdere info over geven. 

Reputatie 3
Badge

8 € per maand voor de huur van een V7 box is de grote reden om de blokkering in stand te houden. Als er straks een pak klanten naar DIGI lopen zal het te laat zijn voor Proximus.

Reputatie 7
Badge +1

8 € per maand voor de huur van een V7 box is de grote reden om de blokkering in stand te houden. Als er straks een pak klanten naar DIGI lopen zal het te laat zijn voor Proximus.

@ldb01 Kan zijn dat dit een van de redenen is. Maar Telenet en Orange hebben ook geen app voor Android TV zover ik weet. Of een pak klanten over zullen lopen, vraag het mij af. DIGI begint met mobile abonnementen. Voor internet moeten ze gebruik maken van het net Proximus/Telenet. Ben benieuwd of ze dat dit jaar nog rond krijgen. En als zij beginnen met internet en TV, zal je daar indien 2 de TV ook een tv box moeten hebben en het is aan DIGI, huren of kopen. Vroeger kon je bij Proximus, Belgacom, en Telenet de TV boxen ook kopen, maar dit is niet meer en brengt voor Proximus nu meer op. We zullen zien wat het brengt 🤔😉

8 € per maand voor de huur van een V7 box is de grote reden om de blokkering in stand te houden. Als er straks een pak klanten naar DIGI lopen zal het te laat zijn voor Proximus.

@ldb01 Kan zijn dat dit een van de redenen is. Maar Telenet en Orange hebben ook geen app voor Android TV zover ik weet. Of een pak klanten over zullen lopen, vraag het mij af. DIGI begint met mobile abonnementen. Voor internet moeten ze gebruik maken van het net Proximus/Telenet. Ben benieuwd of ze dat dit jaar nog rond krijgen. En als zij beginnen met internet en TV, zal je daar indien 2 de TV ook een tv box moeten hebben en het is aan DIGI, huren of kopen. Vroeger kon je bij Proximus, Belgacom, en Telenet de TV boxen ook kopen, maar dit is niet meer en brengt voor Proximus nu meer op. We zullen zien wat het brengt 🤔😉

Telenet heeft na jaren 3 verschillende apps met elks hun eigen voordelen maar over 9000 nadelen, toch ervoor gekozen om hun Android app open te stellen op Android tv.

 

Je kan dus toch native kijken via de Android tv. Destijds enkel via Yugo met enkel de Vlaamse zenders, nu gewoon via dezelfde ervaring als de Android smartphone app. Yugo is sinds een jaar uitgefaseerd. Je hebt enkel nog Tadaaz dat los staat.

 

Ze hebben sinds laatste update zelfs degelijke integratie met Android tv wat betreft suggesties en het hernemen van de laatst afgespeelde VOD's.

 

Voor alle duidelijkheid ik maak geen reclame, want ben het kotsbeu wat betreft hun internetaansluiting, maar qua TV zijn ze eindelijk (sinds 2-3 jaar) up to date.

 

Ik sta op punt om Proximus TV te bestellen eens de fiber hier ligt. Maar ik verschiet me een bult dat de app nog niet beschikbaar is, een echte schande gezien Proximus hun eigen boxen op Android draaien, klinkt als een verdoken verdienmodel tot de consument het niet meer slikt.…

 

Geen idee wat Orange betreft, maar ik blijf weg van Coax... 

 

Reputatie 2
Badge

@Antoon1 Op de moment dat dit beschikbaar zal worden, zal dit zeker bekend gemaakt worden. Nu kan ik er geen verdere info over geven. 

“Nu kan ik er geen verdere info over geven” → Kan U ons misschien wel zeggen of het (Pickx voor AndroidTV) al in ontwikkeling is ? Of nog totaal geen plannen ?

Reageer