Vraag

Proximus Pickx App op Android TV

  • 13 April 2021
  • 49 reacties
  • 7338 Bekeken

Beste,

Geen enkele van de topics geven een sluitend antwoord op de ontwikkeling van de losstaande ATV app van Proximus Pickx.

Ik gebruik thuis een Nvidia Shield TV om al mijn content te bekijken. Verschillende grote providers hebben reeds een app uit voor ATV, behalve Proximus.

Is er een ETA voor het uitbrengen van deze app? En waar kan de ontwikkeling gevolgd worden?

Het is een hele jammere zaak om jullie hiervoor links te moeten laten liggen en over te schakelen. Een overschakeling zou mij toelaten al mijn content te bekijken op een enkel apparaat. (chromecast is geen goed alternatief hiervoor)

Groeten!


49 reacties

Reputatie 1
  • Telenet heeft een versie van zijn GoPlay app voor android TV
  • DPG Media heeft een versie van zijn VTM Go app voor android TV
  • VRT heeft een versie van zijn VRT Max app voor android TV
  • RTBF heeft een versie van zijn Auvio app voor android TV
  • NPO heeft een versie van zijn NPO app voor android TV

Enz… Enz…

Enkel het superrijke Proximus heeft GEEN versie van zijn Pickx app voor android TV. De honderden miljoenen worden liever in Indië besteed aan overnames van corporate bedrijven…

 « Ach, meneer de Klant, zwijg eens, betaal uw factuur, en koest! In uw mand! »

Reputatie 2
Badge

Het is wel duidelijk dat men Android TV blijft blokkeren (en Apple TV ??) niet. Achteraf niet klagen als jullie meer en meer klappen gaan krijgen van de concurrentie en alternatieven. Als ik zie wat er allemaal gratis binnen mijn bereik ligt  Kodi, VTMGO VRTMAX, NPOStart, ARTE, … met een gewone Android mediaspeler, dan wordt de meerwaarde van PICKX minimaal. Ik zou niet te moeilijk blijven doen eer ge straks helemaal buiten spel staat.

Het lijkt erop dat Proximus hier de boot mist...VTMgo, VRTmax, Telenet, TvVlaanderen, alles terug te vinden...maar geen Pickx 🙄 

Reputatie 1
Badge

Frustrerend zeker als je weet dat Pickx wel kan op Apple TV 4K (box) die zelfs wordt verkocht in de shops …

 

Ik overweeg om terug over te stappen naar Telenet

Reputatie 5

Waarom geven jullie niet eerlijk toe dat dit er nooit zal komen. Is al meer dan 3jaar dat jullie rond de pot draaien. https://fr.forum.proximus.be/la-boite-a-idees-49/proximus-pickx-sur-android-tv-51763

 

Reputatie 7
Badge +3

@eloradson 

op dit moment hebben we hier echter nog geen informatie over.

 

Geert

Hallo, wij hebben in Spanje speciaal een Android Tv gekocht om o.a. de Pickx app te installeren maar die blijkt niet beschikbaar voor Android TV.
TV Vlaanderen en Telenet app is wel beschikbaar! Komt hier nog verandering in of moeten we overschakelen naar de concurrentie om op een normale manier TV te kijken zonder te moeten Casten? Voor alle duidelijkheid casten via IPad lukt wel. 

Badge

Ola,

In september bij aankomst, update gedaan van al mijn tv apps.

Probeer pickx nog eens voor de grap...HET WERKT!!!!

Is nog met horten en stoten maar we hebben stream.

Bij herstarten of terugspoelen en kijken gaat met haperingen.

Nog enkele foutjes.

Is in lange nog niet zo goed als telenet...

Tot nu toe nog altijd geen meldingen dat Android TV al ondersteund wordt.

Beste,

 

ik zou voor op de slaapkamer tv een Android Mibox willen kopen. Gaat de pickx-app daar nu wel of niet op draaien?

 

 

Dit zijn bv de laatste meldingen van problemen met apple tv 

Hmm das wel ambetant normaal zal ek een apple tv voor €40 kunnen kopen dus zal es proberen 

De pickx app zou inderdaad moeten werken met google chromecast en op apple TV, maar zoals je op forum kunt lezen zijn er wel veel die problemen ondervinden, heb met het casten naar mijn chromecast HDMI dongle geen probleem, ik werk nog met een oude versie van dongle.

Kan je de pickx app op een google chromecast zetten? Of apple tv

ja nu begrijp ik dat ik niet verstond dat jij zoveel miserie had met casten en ik niet, ik dacht dus wel heel verkeerdelijk dat jij ook over een google HDMI dongle bezig was en dacht dat jij met een recente dongleversie zat en het hiermee was dat je zoveel problemen had, dus nogmaals sorry voor al deze misverstanden van mijnentwege !

Reputatie 5

Heb enkel shield in gebruik. 2 stuks.

een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

@redman ik heb het nog eens bij mij geprobeerd met de laatste versie van Pickx op mijn samsung smartphone en dit probleem krijg ik toch niet zoals je beschrijft.

Sorry, inderdaad ik had deze quote gelezen en had het inderdaad verkeer geïnterpreteerd, dacht dat het om casten ging met google dongle, omdat Jamo ook een andere topic over de google dongle had lopen, ik sla ze op de duur allemaal dooreen :slight_smile:

@Martin  Dit topic gaat wel over de nvidia shield hé

Ik werk met een google chromecast HDMI dongle ingeplugd op mijn HDMI ingang van mijn TV

Reputatie 5

@Martin  Met welke shield is dit ,het nieuwe of oude model?

@redman,  Ik zit inderdaad zonder privé router of access point, rechtstreeks op wifi van de bbox

een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

@redman ik heb het nog eens bij mij geprobeerd met de laatste versie van Pickx op mijn samsung smartphone en dit probleem krijg ik toch niet zoals je beschrijft.


Een vraagje,

heb jij een eigen netwerk? Dus een eigen router met PPPoE met daarachter eigen acces points of zit je alleen op de wifi van de BBOX3 zonder eigen router.

Nog veel bugs dus :sweat_smile:

Ik zou echt veel liever hebben dat er een android tv app komt die ge bv .op de shield zou kunnen gebruiken in plaats van te casten zoals dat nu bij Telenet er zonder problemen een android tv app is.

Maar ik veronderstel dat we daar nog lang op mogen wachten.

een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

@redman ik heb het nog eens bij mij geprobeerd met de laatste versie van Pickx op mijn samsung smartphone en dit probleem krijg ik toch niet zoals je beschrijft.

Reageer