Skip to main content

Beste,

Geen enkele van de topics geven een sluitend antwoord op de ontwikkeling van de losstaande ATV app van Proximus Pickx.

Ik gebruik thuis een Nvidia Shield TV om al mijn content te bekijken. Verschillende grote providers hebben reeds een app uit voor ATV, behalve Proximus.

Is er een ETA voor het uitbrengen van deze app? En waar kan de ontwikkeling gevolgd worden?

Het is een hele jammere zaak om jullie hiervoor links te moeten laten liggen en over te schakelen. Een overschakeling zou mij toelaten al mijn content te bekijken op een enkel apparaat. (chromecast is geen goed alternatief hiervoor)

Groeten!

Het is wel duidelijk dat men Android TV blijft blokkeren (en Apple TV ??) niet. Achteraf niet klagen als jullie meer en meer klappen gaan krijgen van de concurrentie en alternatieven. Als ik zie wat er allemaal gratis binnen mijn bereik ligt  Kodi, VTMGO VRTMAX, NPOStart, ARTE, … met een gewone Android mediaspeler, dan wordt de meerwaarde van PICKX minimaal. Ik zou niet te moeilijk blijven doen eer ge straks helemaal buiten spel staat.

@Antoon1 Op de moment dat dit beschikbaar zal worden, zal dit zeker bekend gemaakt worden. Nu kan ik er geen verdere info over geven. 

“Nu kan ik er geen verdere info over geven” → Kan U ons misschien wel zeggen of het (Pickx voor AndroidTV) al in ontwikkeling is ? Of nog totaal geen plannen ?

8 € per maand voor de huur van een V7 box is de grote reden om de blokkering in stand te houden. Als er straks een pak klanten naar DIGI lopen zal het te laat zijn voor Proximus.

@ldb01 Kan zijn dat dit een van de redenen is. Maar Telenet en Orange hebben ook geen app voor Android TV zover ik weet. Of een pak klanten over zullen lopen, vraag het mij af. DIGI begint met mobile abonnementen. Voor internet moeten ze gebruik maken van het net Proximus/Telenet. Ben benieuwd of ze dat dit jaar nog rond krijgen. En als zij beginnen met internet en TV, zal je daar indien 2 de TV ook een tv box moeten hebben en het is aan DIGI, huren of kopen. Vroeger kon je bij Proximus, Belgacom, en Telenet de TV boxen ook kopen, maar dit is niet meer en brengt voor Proximus nu meer op. We zullen zien wat het brengt 🤔😉

Telenet heeft na jaren 3 verschillende apps met elks hun eigen voordelen maar over 9000 nadelen, toch ervoor gekozen om hun Android app open te stellen op Android tv.

Je kan dus toch native kijken via de Android tv. Destijds enkel via Yugo met enkel de Vlaamse zenders, nu gewoon via dezelfde ervaring als de Android smartphone app. Yugo is sinds een jaar uitgefaseerd. Je hebt enkel nog Tadaaz dat los staat.

Ze hebben sinds laatste update zelfs degelijke integratie met Android tv wat betreft suggesties en het hernemen van de laatst afgespeelde VOD's.

Voor alle duidelijkheid ik maak geen reclame, want ben het kotsbeu wat betreft hun internetaansluiting, maar qua TV zijn ze eindelijk (sinds 2-3 jaar) up to date.

Ik sta op punt om Proximus TV te bestellen eens de fiber hier ligt. Maar ik verschiet me een bult dat de app nog niet beschikbaar is, een echte schande gezien Proximus hun eigen boxen op Android draaien, klinkt als een verdoken verdienmodel tot de consument het niet meer slikt.…

Geen idee wat Orange betreft, maar ik blijf weg van Coax... 

• Telenet heeft een versie van zijn GoPlay app voor android TV
  • DPG Media heeft een versie van zijn VTM Go app voor android TV
  • VRT heeft een versie van zijn VRT Max app voor android TV
  • RTBF heeft een versie van zijn Auvio app voor android TV
  • NPO heeft een versie van zijn NPO app voor android TV

Enz… Enz…

Enkel het superrijke Proximus heeft GEEN versie van zijn Pickx app voor android TV. De honderden miljoenen worden liever in Indië besteed aan overnames van corporate bedrijven…

« Ach, meneer de Klant, zwijg eens, betaal uw factuur, en koest! In uw mand! »

8 € per maand voor de huur van een V7 box is de grote reden om de blokkering in stand te houden. Als er straks een pak klanten naar DIGI lopen zal het te laat zijn voor Proximus.

Waarom geven jullie niet eerlijk toe dat dit er nooit zal komen. Is al meer dan 3jaar dat jullie rond de pot draaien. https://fr.forum.proximus.be/la-boite-a-idees-49/proximus-pickx-sur-android-tv-51763

Nu met hun nieuwe android decoder zullen ze zeker geen aanpassingen doen, hebben we hun decoder niet nodig.

Waarom dan op Apple TV wel !

Wat ik me wel afvraag is of die 4k decoder in het buitenland kan gebruikt worden, daar die volledig op internet draait dacht ik. Is daar iemand van op de hoogte of ze het doorgeven voor buitenlandse ip adressen?

Dat zal inderdaad niet lukken want er worden bepaalde controles gedaan, zo zal bv ook de v7 niet draaien achter een eigen router aangezien bv in dit geval de bbox niet meer gezien wordt enz…

Ook als je een tweed verblijf hebt → Internet + TV pack promotie voor €35 op je 2de verblijf | Proximus

@Antoon1 Op de moment dat dit beschikbaar zal worden, zal dit zeker bekend gemaakt worden. Nu kan ik er geen verdere info over geven. 

@glennl Ik heb eens voor je geinformeerd of hier meer over is geweten. Zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug.

Hoe kan het meer dan drie weken duren voordat iemand een idee heeft hoe het met de ontwikkeling staat? Zelfs dan nog, ik herinner me dat er topics hierover waren meerdere jaren geleden en toen al was er de belofte dat de app er “bijna” zou zijn. Als u nu met een tijdsschatting komt, waarom zou iemand hier dat dan nog moeten geloven?

Moest chromecasten nu nog normaal werken, dan zou pickx nog bruikbaar zijn, maar voor onbegrijpelijke redenen werkt casten met jullie app vaker niet dan wel. Bij niets anders heb ik zo een problemen, enkel bij jullie setup. Dan doen jullie toch duidelijk iets verkeerd?

Frustrerend zeker als je weet dat Pickx wel kan op Apple TV 4K (box) die zelfs wordt verkocht in de shops …

Nog veel bugs dus :sweat_smile:

Ik zou echt veel liever hebben dat er een android tv app komt die ge bv .op de shield zou kunnen gebruiken in plaats van te casten zoals dat nu bij Telenet er zonder problemen een android tv app is.

Maar ik veronderstel dat we daar nog lang op mogen wachten.

Het lijkt erop dat Proximus hier de boot mist...VTMgo, VRTmax, Telenet, TvVlaanderen, alles terug te vinden...maar geen Pickx 🙄 

@ldb01 Kan zijn dat dit een van de redenen is. Maar Telenet en Orange hebben ook geen app voor Android TV zover ik weet. Of een pak klanten over zullen lopen, vraag het mij af. DIGI begint met mobile abonnementen. Voor internet moeten ze gebruik maken van het net Proximus/Telenet. Ben benieuwd of ze dat dit jaar nog rond krijgen. En als zij beginnen met internet en TV, zal je daar indien 2 de TV ook een tv box moeten hebben en het is aan DIGI, huren of kopen. Vroeger kon je bij Proximus, Belgacom, en Telenet de TV boxen ook kopen, maar dit is niet meer en brengt voor Proximus nu meer op. We zullen zien wat het brengt 🤔😉

Ik overweeg om terug over te stappen naar Telenet

Hallo, wij hebben in Spanje speciaal een Android Tv gekocht om o.a. de Pickx app te installeren maar die blijkt niet beschikbaar voor Android TV.
TV Vlaanderen en Telenet app is wel beschikbaar! Komt hier nog verandering in of moeten we overschakelen naar de concurrentie om op een normale manier TV te kijken zonder te moeten Casten? Voor alle duidelijkheid casten via IPad lukt wel. 

@eloradson 

op dit moment hebben we hier echter nog geen informatie over.

Geert

@redman,  Ik zit inderdaad zonder privé router of access point, rechtstreeks op wifi van de bbox

Hmm das wel ambetant normaal zal ek een apple tv voor €40 kunnen kopen dus zal es proberen 

De pickx app zou inderdaad moeten werken met google chromecast en op apple TV, maar zoals je op forum kunt lezen zijn er wel veel die problemen ondervinden, heb met het casten naar mijn chromecast HDMI dongle geen probleem, ik werk nog met een oude versie van dongle.

Kan je de pickx app op een google chromecast zetten? Of apple tv

ja nu begrijp ik dat ik niet verstond dat jij zoveel miserie had met casten en ik niet, ik dacht dus wel heel verkeerdelijk dat jij ook over een google HDMI dongle bezig was en dacht dat jij met een recente dongleversie zat en het hiermee was dat je zoveel problemen had, dus nogmaals sorry voor al deze misverstanden van mijnentwege !

Heb enkel shield in gebruik. 2 stuks.

een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

@redman ik heb het nog eens bij mij geprobeerd met de laatste versie van Pickx op mijn samsung smartphone en dit probleem krijg ik toch niet zoals je beschrijft.

Sorry, inderdaad ik had deze quote gelezen en had het inderdaad verkeer geïnterpreteerd, dacht dat het om casten ging met google dongle, omdat Jamo ook een andere topic over de google dongle had lopen, ik sla ze op de duur allemaal dooreen :slight_smile:

We zijn nu weer 9 maanden verder. Wanneer komt er van Proximus een Pickx app die we kunnen installeren op een Android TV. Heb een mobilhome met schotel. Heb daar een abo van TV Vlaanderen bij genomen omdat we minimaal 6 maanden per jaar onderweg zijn 🚐 Daar krijg je ook een TV Vlaanderen app bij die je op een tablet maar ook op een Smart TV kan installeren. Heb een Samsung TV thuis en geen probleem met installatie van de app en zenders te kijken. Waarom kan dit bij Proximus niet zodat ik de Pickx app op mijn TV in de mobilhome kan installeren zodat waar WiFi is ik gebruik kan maken van deze app zonder te streamen 🤔 TV Vlaanderen kan dit toch ook 😉

@Martin  Dit topic gaat wel over de nvidia shield hé

Reageer