Vraag

Proximus Pickx App op Android TV

  • 13 April 2021
  • 49 reacties
  • 7338 Bekeken

Beste,

Geen enkele van de topics geven een sluitend antwoord op de ontwikkeling van de losstaande ATV app van Proximus Pickx.

Ik gebruik thuis een Nvidia Shield TV om al mijn content te bekijken. Verschillende grote providers hebben reeds een app uit voor ATV, behalve Proximus.

Is er een ETA voor het uitbrengen van deze app? En waar kan de ontwikkeling gevolgd worden?

Het is een hele jammere zaak om jullie hiervoor links te moeten laten liggen en over te schakelen. Een overschakeling zou mij toelaten al mijn content te bekijken op een enkel apparaat. (chromecast is geen goed alternatief hiervoor)

Groeten!


49 reacties

Er is inderdaad nog geen stand van zaken voor de ondersteuning van Android TV

Reputatie 7
Badge +5

@glennl Ik heb eens voor je geinformeerd of hier meer over is geweten. Zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug.

Reputatie 5

@glennl 

Ken je dan casten naar je Nvidia Shield TV ? Ik heb er 2,een platte en een ronde, en bij geen enkele kan ik casten van de pickx app.

Dat is volgens mij weten nog niet mogelijk geweest.

Badge

Beste,

Ik vraag al 2 jaar!!!om pickx aan te passen voor androidbox, daar ik lange tijd in buitenland verblijf.

Nu met hun nieuwe android decoder zullen ze zeker geen aanpassingen doen, hebben we hun decoder niet nodig.

Wat ik me wel afvraag is of die 4k decoder in het buitenland kan gebruikt worden, daar die volledig op internet draait dacht ik. Is daar iemand van op de hoogte of ze het doorgeven voor buitenlandse ip adressen?

 

Nu met hun nieuwe android decoder zullen ze zeker geen aanpassingen doen, hebben we hun decoder niet nodig.

Waarom dan op Apple TV wel !

Wat ik me wel afvraag is of die 4k decoder in het buitenland kan gebruikt worden, daar die volledig op internet draait dacht ik. Is daar iemand van op de hoogte of ze het doorgeven voor buitenlandse ip adressen?

Dat zal inderdaad niet lukken want er worden bepaalde controles gedaan, zo zal bv ook de v7 niet draaien achter een eigen router aangezien bv in dit geval de bbox niet meer gezien wordt enz…

Ook als je een tweed verblijf hebt → Internet + TV pack promotie voor €35 op je 2de verblijf | Proximus

Badge

Hallo Martin, lang geleden hé, heb ondertussen wel andere mogelijkheden….

Hier Fibra 300mbps voor slechts €27.5 per maand.

Reputatie 5

Dat is volgens mij weten nog niet mogelijk geweest.


Heb jij dan ook een Nvidia Shield TV in gebruik ? De ingebouwde chromecast werkt perfect,behalve met de pickx app.

Dat was hetgeen ik ook bedoelde, dat Pickx hierop nog niet gewerkt heeft net zoals bij Android TV en waar het wel werkt op Apple TV.

Badge

Beste,

Neen ik heb een android tv box van Q+, zoals er nog honderden andere merken zijn.

Die werkt perfect met alle mogelijke apps behalve de pickx app van proximus.

Iedereen hier is overgeschakeld de laatste jaren naar telenet en tv Vlaanderen de app.

Die hebben al jaren een tv app die perfect werkt.

Zoals u waarschijnlijk wel weet wat dat is, proximus heeft er nu zelf één...maar tv alleen beschikbaar voor hun toestel.

Moet er toch fijntjes aan toevoegen dat proximus al een tv app heeft gehad, maar afgevoerd….jaren geleden.

Zelfs de website werkte hier niet met de androidbox, maar dat hebben ze toch opgelost, na anderhalf jaar.

Men kan de pickx app installeren en alles werkt tot men gaat streamen en dat is niet beschikbaar….al jaren ijver ik omdat opgelost te krijgen, maar...en ik ben zeker niet de enige hé.

 

Je bent zeker de enige niet aan het aantal van gelijkaardig meldingen te zien :wink:

Maar waarom ze het dan alleen voor Apple TV wel laten werken en voor Android TV nog niet begrijp ik toch niet goed…

NB: De Pickx app voor pc/laptop hebben ze ook afgevoerd trouwens.

@glennl Ik heb eens voor je geinformeerd of hier meer over is geweten. Zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug.

Hoe kan het meer dan drie weken duren voordat iemand een idee heeft hoe het met de ontwikkeling staat? Zelfs dan nog, ik herinner me dat er topics hierover waren meerdere jaren geleden en toen al was er de belofte dat de app er “bijna” zou zijn. Als u nu met een tijdsschatting komt, waarom zou iemand hier dat dan nog moeten geloven?

 

Moest chromecasten nu nog normaal werken, dan zou pickx nog bruikbaar zijn, maar voor onbegrijpelijke redenen werkt casten met jullie app vaker niet dan wel. Bij niets anders heb ik zo een problemen, enkel bij jullie setup. Dan doen jullie toch duidelijk iets verkeerd?

Badge

Beste, 

3 weken? Ik wacht al bijna 3 jaar!!!

blijkbaar werkt het casten niet met nieuwere modellen van chromecast HDMI dongles want op deze van mij werkt dit nog altijd, daarom als je kan best er altijd bij vermelden welke type van dongle je hebt.

Het casten naar mijn Nvidia Shield vanaf mijn S10e werkt nu wel met de nieuwe pickx app.

Reputatie 5

Het casten naar mijn Nvidia Shield vanaf mijn S10e werkt nu wel met de nieuwe pickx app.


Bij mij nog altijd niet. Ik heb een nieuw (rond) model en een eerste (vierkant) model. Niet vanaf tablet of smartphone. Ook niet na de nieuwe update. Ik begrijp het niet meer dat het bij mij nog niet werkt.

Het casten naar mijn Nvidia Shield vanaf mijn S10e werkt nu wel met de nieuwe pickx app.


Bij mij nog altijd niet. Ik heb een nieuw (rond) model en een eerste (vierkant) model. Niet vanaf tablet of smartphone. Ook niet na de nieuwe update. Ik begrijp het niet meer dat het bij mij nog niet werkt.


Je bent toch zeker dat je de update van de nieuwe pickx app hebt gehad?
Het is veranderd van een licht blauw icoontje naar een licht rood icoontje…..

Reputatie 5

Ja het icoontje is rood. Daarnet nog eens opnieuw geïnstalleerd maar geen verbetering.

Juist nog eens getest.
Werkt hier perfect terwijl ik met de vorige app alleen maar een zwart beeld kreeg.

Geen idee wat het probleem zou kunnen zijn…..

Reputatie 5

Ik heb nog altijd dit probleem: https://www.youtube.com/watch?v=TfVWDZv94Vk

Wat bij u het probleem is weet ik niet juist.

Juist na het testen toch terug een paar bugs gevonden.

Pickx app openen en direct het casten beginnen en pas daarna een video afspelen , dan krijg ik bijna altijd een zwart beeld.

Pickx app openen en eerst de video afspelen en dan pas het casten beginnen lijkt op alle zenders te goei te werken.

Reputatie 5

En als je veranderd van zender blijft het dan ook werken?

Ok hier nog meer informatie.

Het enigste wat blijkt te werken is een video starten en daarna casten beginnen.
Gedaan met kijken? Casten ontkoppelen en de volgende uitzending kiezen. afspelen en casten opnieuw beginnen.

Jamo, een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

Reputatie 5

Oke, ik heb eens geprobeerd om eerst de uitzending te starten en dan het casticoontje te selecteren. Het lukt soms maar niet met alle zenders. Maar als ik dan wil veranderen van zender dan loopt het weer vast. Elke keer ontkoppelen is het toch ook niet. Als je zo een avondje tv moet kijken :) . En Tvoost blijft zwart bij mij.

een video starten en daarna het casten beginnen en daarna een andere video beginnen zonder het casten te ontkoppelen, dan lijk ik het probleem te krijgen zoals in uw youtube filmke.

@redman ik heb het nog eens bij mij geprobeerd met de laatste versie van Pickx op mijn samsung smartphone en dit probleem krijg ik toch niet zoals je beschrijft.

Reageer