Skip to main content
Beantwoord

Problemen V7

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

66 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 126 reacties
  • 5 december 2023

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

walter_065
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 6 december 2023
raf85 schreef:

Ik had dat voorgevoel inderdaad. Heb het al vaker gezien bij samsung modellen. Is een moeilijk probleem om op te lossen. Gaat zowiezo een HDMI handshake probleem zijn. Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten. Ben je ook zeker dat de samsung TV up to date is qua software? Is deze toevallig met wifi verbonden om te checken of er geen eventuele updates zijn?

Hoe kan ik die CEC uitschakelen, ja idd met wifi verbonnden .

Bedankt voor de info

Mvg

Walter

Martin
  • 32739 reacties
  • 6 december 2023
  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op uit zetten

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2052 reacties
  • 7 december 2023

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

walter_065
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 7 december 2023
DaisyS schreef:

@walter_065 Kan je bovenstaande nog eens uitproberen? Of toch eens testen met een ander toestel? 

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

Ik heb jammer genoeg maar een toestel.

Mvg walter

Martin
  • 32739 reacties
  • 7 december 2023

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

walter_065 schreef:
DaisyS schreef:

Ik heb gedaan zoals Martin het heeft uitgelegd maar het is geen oplossing   meestal moet ik de TVenkele keren op zetten of resetten om geluid te hebben ..

Mvg walter

je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

walter_065
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 8 december 2023
Martin schreef:

@walter_065

Volgens mij bedoelt @DaisyS met ander toestel een andere TV.

walter_065 schreef:
DaisyS schreef:

Mvg walter

je hebt CEC uitgezet maar zet je mss dan de decoder zelf in standby

Decorder staat altijd in standby,  dat is altijd al zo geweest ook voor de problemen  begonnen ,wat is dan het probleem ?

Mvg

walter

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 126 reacties
  • 8 december 2023

Probeer het eens uit zonder de decoder uit te zetten iedere dag (als test voor een paar dagen ofzo). Dus enkel de TV uitzetten als je niet kijkt. Zo werkt het hier vlekkeloos.

Martin
  • 32739 reacties
  • 8 december 2023
raf85 schreef:

Beste zou zijn om de CEC functie uit te laten op de decoder zodat deze niet telkens in standby valt wanneer de TV uitgaat en ook weer aangaat bij de TV op te zetten.

@walter_065 

uit hetgeen raf85 voorstelde om de decoder niet telkens in standby te laten gaan vandaar dat ik deze vraag stelde.

• Apprentice
  • 2 reacties
  • 23 mei 2024

Beste, vraagje,

net de V7 geinstaleerd, alles werkt, behalve de opnames. Opnames staan er allemaal in, maar er komt enkel een ‘OEPS’ te voorschijn. Zelf de opname na installatie werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg, Jan

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2089 reacties
  • 23 mei 2024

@Jan1880 

gaat dit over alle opnames of enkel de opnames die je op je vorige decoder langer bewaart had?

Geert

• Practitioner
  • 27 reacties
  • 14 oktober 2024

Mijn nieuwe V7 is nog geen 2 weken oud en de problemen beginnen al. Een paar dagen geleden startte hij niet volledig op, herstartte dan zelf, maar beeld bleef zwart. Herstart en dan was 't oké. Start soms ook traag op (draaiend cirkeltje gedurende een tijd). Eergisteren te helder beeld na opstarten; na herstart beeld oké, maar geluid niet synchroon. Nog eens herstart: geluid terug synchroon. Gisteren: idem dito.
In antwoord op een SMS van Px ("...onlangs voerde ik een interventie uit bij u...) heb ik dit ook per SMS gemeld. Px zal me "zo snel mogelijk contacteren". Benieuwd (en vooral bezorgd).

(@HadewychT : dit sluit aan op mijn berichten uit het topic "Decoder reageert traag op commando's van afstandsbediening” dat gesloten werd)

• Rising star
  • 19 reacties
  • 21 januari 2025

Beste, ik zou graag willen dat de problemen met de v7box nu eindelijk worden opgelost.

ik heb al bijna alle medewerkers van Proximus aan de lijn gehad, elke keer opnieuw de problemen uitgelegd, alles gereset enz enz. Niets helpt,,  beeld en geluid niet synchroon. Elk kwartier/20 minuten valt het geluid een fractie van een seconde uit en dan na 2 keer moet ik de decoder af en weer opzetten om weer synchroon te kunnen kijken. Ik zie dat er een nieuwe versie van de V7 box is n.l. de v7c, zou dat misschien de oplossing kunnen zijn?

Graag uw reactie a.u.b.

Gert Borkhuis 

klantnr. 623133125

0477/67.43.18

Martin
  • 32739 reacties
  • 21 januari 2025
  •  Best nooit Privé gegevens op een openbaar forum posten maar in je forumprofiel zie ook onder PS* hieronder, dit om misbruik te voorkomen.
  • @Borki 
    > Internet box heb je die ook al gereset
    > Vermeld ook hoe je v7 decoders verbonden zijn aan de ‘Internet box’ (beste is altijd via Utp netwerkkabel)
  • hoe is je tv verbonden met de V7 decoder:  Dit is met een HDMI kabel maar
    Bv voor lipsync kan het een rol spelen als je de klank beluisterd via ander audio apparatuur en niet direct via TV, als je wel via andere audio apparatuur werkt gebruik je dan HDMI ARC. (Soms zijn er instellingen op je TV of soundbar om lipsync bij te stellen)
    > Of een V7c beter zou zijn hangt af van waar het probleem zich situeert en zal zeker niet altijd de oplossing geven.
  • *PS: Om beter/vlotter geholpen te worden, als de Proximus moderatoren hier morgen de draad terug opnemen, van in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens te noteren. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Rising star
  • 19 reacties
  • 21 januari 2025
Martin schreef:
  •  Best nooit Privé gegevens op een openbaar forum posten maar in je forumprofiel zie ook onder PS* hieronder, dit om misbruik te voorkomen.
  • @Borki 
    > Internet box heb je die ook al gereset
    > Vermeld ook hoe je v7 decoders verbonden zijn aan de ‘Internet box’ (beste is altijd via Utp netwerkkabel)
  • hoe is je tv verbonden met de V7 decoder:  Dit is met een HDMI kabel maar
    Bv voor lipsync kan het een rol spelen als je de klank beluisterd via ander audio apparatuur en niet direct via TV, als je wel via andere audio apparatuur werkt gebruik je dan HDMI ARC.
    > Of een V7c beter zou zijn hangt af van waar het probleem zich situeert en zal zeker niet altijd de oplossing geven.
  • *PS: Om beter/vlotter geholpen te worden, als de Proximus moderatoren hier morgen de draad terug opnemen, van in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens te noteren. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Sorry Martin, moet ik ForumProfiel aanklikken en staat daar het veld Ticket? Wanneer ik op ForumProfiel klik krijg ik een error

Martin
  • 32739 reacties
  • 21 januari 2025

@Borki 

je moet wel ingelogd zijn op het forum vooraleer je op de link → ForumProfiel klikt.

Een andere methode is rechtsboven op je avatar klikken (in het voorbeeld is dit deze van mij) 

dan springt een keuze lijst open waar je op “instellingen klikt” 
Dan opent de pagina waar je ook onder ander het privéveld “ticket” ziet.

NB: als een een Proximus moderator langskomt kan hij u privé gegevens editeren, want zelf kan je het maar tijdens een uur vanaf dat je uw bericht gepost hebt.