in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.
Serieus? Ben je dat gewoon gaan vragen in de Proximus shop? Als het effectief het probleem op lost, dan wil ik dat ook zo snel mogelijk.
De V6 heeft inderdaad enkele vervelend onopgeloste bugs en daarom ook niet meer gecommercialiseerd om deze reden.
Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.
volgens mij wel maar eigenlijk zou iemand van het proximus forumteam dit moet kunnen bevestigen en desnoods vragen aan de bevoegde dienst of ze weten dat dit een bekend probleem is.
Ja, ik heb ook een V6 decoder. Ligt het probleem hieraan ?
Hallo,
ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.
heb jij ook een V6 decoder?
kijk eens op de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
welk IP adres je SMA gekregen heeft mss zijn er conflicten met andere toestellen die het zelfde ip adres gekregen hebben.
je kunt altijd eens proberen van met een vast IP adres te werken » » bvb IP adres 192.168.1.250
gateway 192.168.1.1 / subnet mask 255.255.255.0
Dit heeft geen effect, ik heb de SMA op een fix ip-adres gezet, en in DMZ, maar probleem blijft.
Al alles geprobeerd. Kan er niet aan uit. We hebben nog 2 tv’s hier in huis, met mini-decoders, die hebben daar geen last van. De grote decoder omruilen naar een V7 ? zou dit helpen?
Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.
Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!
Ik denk net van niet. Onze SMA omvormer werkt perfect. Nog nooit een netwerkstoring op gehad. Het is de V6 decoder die ergens verkeerd op reageert. Geen enkel ander toestel in het netwerk reageert verkeerd op die SMA omvormer. De V5 mini decoders werken wel perfect samen. Als het echt aan die SMA lag, gaven er wel meer toestellen storing.
Ik had deze week geprobeerd om via Parental control de omvormer alleen toestemming te geven om snachts op het netwerk te komen. Zonder effect. De V6 decoder blijft hier toch verkeerd op reageren. Pas als de SMA niet meer ingeplugd is, werkt de V6 naar behoren.
Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.
Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!
Hallo,
ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.
Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ?
Alles is via Lan verbonden. De switches heb ik al uitgesloten, aangezien het probleem zich blijft voor doen als ik enkel de V6 en de SMA omvormer recht op de BBOX aansluit. Dus het probleem zit echt in een onderlinge storing tussen de SMA en de V6 decoder. Van plaats wisselen heeft net hetzelfde effect; V6 valt uit vanaf het moment dat de SMA op het netwerk komt.
Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ?
nu moet ik wel zeggen dat er meer zijn die problemen hebben met de V6 dus als je met de V5-mini’s geen probleem hebt dan is het vermoeden groot dat het natuurlijk louter en alleen aan de V6 ligt, die wordt ook wegens vervelende bugs niet eer gecommercialiseerd.
Maar je wacht best de beslissing af van de prox forummedewerkers morgen om eventueel deze decoder om te ruilen.
De grote decoder is waarschijnlijk een V5 , en om deze om te ruilen daarvoor kan morgen iemand van het proximus forumteam je verder helpen als ze hier terug langkomen
- je het probleem wel hebt als de decoder en sma met utp kabel rechtstreeks verbonden zijn met een utp kabel aan de bbox3/T terwijl de switch los gekoppeld is en het geen rol speelt of de sma werkt met DHCP (automatische IP toekenning van de bbox3) of op een vast IP adres staat buiten de dhcp range van de bbox3 , dus bv op 192.168.1.130 ingesteld staat.
- dat je het probleem niet hebt als de sma niet aangesloten wordt.


Via een switch of rechtstreeks, als de omvormer op mijn netwerk komt is er een probleem.
Omvormer niet aangesloten, geen problemen met wat dan ook.
Oke thx, ik hoor het wel dan
Dan geef ik het door aan de teams verantwoordelijk voor de werking van de bboxen. Er wordt hier sowieso teruggekoppeld van zodra er meer informatie of vragen zijn.
lukt dat dan niet krijg je foutmelding ofzo...
Geen nieuw aanmaken...
mss kun je als het hiermee ook niet opgelost geraakt ook eens het probleem voorleggen op het http://userbase.be forum want als ik mij goed herinner waren er daar ook al meer topics over, zoals ik er al ene hierboven meegeven heb
Op userbase kan ik precies niets zetten, nogtans de registratie enzo gedaan... Vreemd
Zeker ook de stroomadapter vervangen, kans bestaat dat die het niet meer haalt.
Ik heb hem reeds eens vervangen door een nieuwe bb3v3+, maar probleem was er nog steeds...
Op moment dat die in DMZ zit, ook nog even proberen met alles rechtstreeks op de bbox aan te sluiten als het niet direct helpt.
Hij staat als dmz ingesteld...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.