Vraag

Problemen met proximus tv na plaatsen sma omvormer.

  • 6 October 2019
  • 78 reacties
  • 3104 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

78 reacties

Hoe bedoel je dat je geen bericht kunt plaatsen onder een bestaand topic of dat je geen nieuwe topic kunt aanmaken of zo?
Hoe bedoel je dat je geen bericht kunt plaatsen onder een bestaand topic of dat je geen nieuwe topic kunt aanmaken of zo?
Geen nieuw aanmaken...
als je surft naar > http://userbase.be/forum/posting.php?mode=post&f=43
lukt dat dan niet krijg je foutmelding ofzo...

Is reeds getest geweest, wifi module aangesloten omdat de tv blijft uitvallen. Ga de kabel verwijderen want het geraakt niet opgelost blijkbaar, dus wil kijken of het wifi signaal sterk genoeg is. 

Is er al nieuws want het begint op mijn zenuwen te werken, meer blauw scherm of beeld. Echt vervelend, dit is nu al bezig van begin september... Daar moet toch een oplossing voor zijn he... 

Als je voor de sma geen IGMP Snooping Switch mag gebruiken dan zul je ook problemen hebben aangezien zijn ethernetpoorten kunnen  overspoeld worden  door  TV multicast signaal.

 

Eigenlijk zou er basic moeten vertrokken worden om de fout op te ,sporen door alles op de bbox aan te sluiten zowel sma als decoder (switch er volledig van tussen) en ik dacht dat het probleem blauw scherm verbindingsfout dan ook al optrad , nee?

Als je voor de sma geen IGMP Snooping Switch mag gebruiken dan zul je ook problemen hebben aangezien zijn ethernetpoorten kunnen  overspoeld worden  door  TV multicast signaal.

 

Eigenlijk zou er basic moeten vertrokken worden om de fout op te ,sporen door alles op de bbox aan te sluiten zowel sma als decoder (switch er volledig van tussen) en ik dacht dat het probleem blauw scherm verbindingsfout dan ook al optrad , nee?

Idd dit is reeds getest geweest en gaf ook verbindingsprobleem... 

Ja, ik heb ook een V6 decoder.  Ligt het probleem hieraan ?  

volgens mij wel maar eigenlijk zou iemand van het proximus forumteam dit moet kunnen bevestigen en desnoods vragen aan de bevoegde dienst of ze weten dat dit een bekend probleem is.

Reputatie 7
Badge +4

Zijn de decoder en de SMA dan aangesloten met een rechtstreekse lankabel die bij de toestellen geleverd was, of via kabels die in de muur ingewerkt zijn en extra stopcontactjes dus, of zelfgemaakte kabels ? 

Kan je aub nog op die vragen even antwoorden. Als we die info hebben kunnen we zien wat er dan het beste gebeurt, ofwel verder nazicht vanop afstand, ofwel door een technieker ter plaatse

Ik heb hem reeds eens vervangen door een nieuwe bb3v3+, maar probleem was er nog steeds...

Dan geef ik het door aan de teams verantwoordelijk voor de werking van de bboxen. Er wordt hier sowieso teruggekoppeld van zodra er meer informatie of vragen zijn.

We zijn nog steeds in gesprek met de specialisten en krijgen van hen die extra vragen voor testen door. De uitval die je had tijdens het testen zonder switch was nog steeds een blauw beeld met die melding van het verbindingsscherm, of was het zwart beeld,… ?

Zijn de decoder en de SMA dan aangesloten met een rechtstreekse lankabel die bij de toestellen geleverd was, of via kabels die in de muur ingewerkt zijn en extra stopcontactjes dus, of zelfgemaakte kabels ? 

De modem heeft een upgrade gehad van hieruit waardoor die nu de laatste firmware heeft.  

 

Meer info vind je eventueel ook nog op : https://www.sma-sunny.com/en/service-tip-what-if-the-connection-to-sunny-portal-doesnt-work/ en 

https://manuals.sma.de/EDMM-10/en-US/967285899.html

 

Routers and network switches:

  • Routers and network switches for Fast Ethernet with a data transfer rate of at least 100 Mbit/s. All network components used must support version 2 or version 3 (IGMPv2 or IGMPv3) of the IGMP protocol. Do not use an IGMP Snooping Switch as per RFC 4541.

Tijdens testen zonder switch was het ook een blauw scherm... Decoder is rechtstreeks aangesloten geweest met die zwarte/gele kabel van jullie en met gekochte patchkabels, de omvormer was eerst aangesloten met een zelfgemaakte kabel die ik zelf getest heb met een utp tester, en ook eens aangesloten met een gekochte patchkabels. Resultaat was hetzelfde. Wanneer is die updat doorgekomen? Mijn vriendin zei dat het gisteren veel uitgevallen is. Wat bederft u link van sma, de communicatie werkt he met sunny portal... Dit is geen probleem... Als de omvormer dan niet meer op mijn netwerk zit, dan heb ik geen problemen meer... Voldoende info? 

Kan het iets zijn met die poorten die we moeten openzetten, omvormer staat in DMZ nu met dat helpt ook niet

 

Beste, 

 

Ik ben zo blij dat ik dit topic gevonden heb. Wij zitten al bijna een jaar met ditzelfde probleem, en nooit een oplossing/oorzaak voor kunnen vinden.

Hier dus hetzelfde probleem; Als we tv kijken, stopt het beeld met bewegen, waarna we een blauw scherm krijgen met de melding; Er is een onverwacht probleem.

De helpdesk medewerkers heb ik al geregeld gebeld hieromtrent, en die stonden ook voor een raadsel, daar onze lijn in orde was, snelheid ok, etc..

Allerhande testen gedaan, rechtstreeks op router aangesloten, decoder ergens anders geplaatst,...

Bij toeval deze week ontdekten we dan  het volgende; 

Als onze omvormer SMA (STP5000TL-20) niet aangesloten is op het netwerk, zijn er geen problemen.

Als we de UTP kabel van onze SMA omvormer terug inpluggen, valt het beeld weer na onbepaalde tijd regelmatig uit.

 

Zijn hier al oplossingen voor gevonden?

 

Alvast bedankt.

kijk eens op de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

welk IP adres je SMA gekregen heeft mss zijn er conflicten met andere toestellen die het zelfde ip adres gekregen hebben.

je kunt altijd eens proberen van met een vast IP adres te werken » » bvb IP adres 192.168.1.250

gateway 192.168.1.1 / subnet mask 255.255.255.0


Ik heb hem reeds eens vervangen door een nieuwe bb3v3+, maar probleem was er nog steeds...Dan geef ik het door aan de teams verantwoordelijk voor de werking van de bboxen. Er wordt hier sowieso teruggekoppeld van zodra er meer informatie of vragen zijn.

Oke thx, ik hoor het wel dan

kijk eens op de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

welk IP adres je SMA gekregen heeft mss zijn er conflicten met andere toestellen die het zelfde ip adres gekregen hebben.

je kunt altijd eens proberen van met een vast IP adres te werken » » bvb IP adres 192.168.1.250

gateway 192.168.1.1 / subnet mask 255.255.255.0

Dit heeft geen effect, ik heb de SMA op een fix ip-adres gezet, en in DMZ, maar probleem blijft.

Al alles geprobeerd. Kan er niet aan uit. We hebben nog 2 tv’s hier in huis, met mini-decoders, die hebben daar geen last van. De grote decoder omruilen naar een V7 ? zou dit helpen?

De grote decoder is waarschijnlijk een V5 , en om deze om te ruilen daarvoor kan morgen iemand van het proximus forumteam je verder helpen als ze hier terug langkomen

De grote decoder is waarschijnlijk een V5 , en om deze om te ruilen daarvoor kan morgen iemand van het proximus forumteam je verder helpen als ze hier terug langkomen

Neen, dit is een V6 van Huawei. Deze is al eens omgeruild voor dit probleem.

Softwareversie: V100R001C00B160.

Ik ben echt ten einde raad met dit probleem.

nu moet ik wel zeggen dat er meer zijn die problemen hebben met de V6 dus als je met de V5-mini’s geen probleem hebt dan is het vermoeden groot dat het natuurlijk louter en alleen aan de V6 ligt, die wordt ook wegens vervelende bugs niet eer gecommercialiseerd.

Maar je wacht best de beslissing af van de prox forummedewerkers morgen om eventueel deze decoder om te ruilen. 

 

Ik heb het nog eens doorgegeven voor verder nazicht 😉
Reputatie 7
Badge +4

Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ? 

Reputatie 7
Badge +4
@niemke85 Kan je nog eens testen door zowel de decoder en de omvormer rechttstreeks op de modem te plaatsen en de switch er tussen uit te laten ?
@niemke85 Kan je nog eens testen door zowel de decoder en de omvormer rechttstreeks op de modem te plaatsen en de switch er tussen uit te laten ?
Heb ik reeds gedaan hoor.

Mvg stefan
Reputatie 7
Badge +4
@niemke85 voor alle duidelijkheid je hebt dit getest op het moment dat je omvormer in DMZ staat ingesteld zoals mijn collega heeft aangeraden?