Vraag

Problemen met proximus tv na plaatsen sma omvormer.

  • 6 October 2019
  • 78 reacties
  • 3076 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

78 reacties

Dergelijke storing kan duiden op een slechte verbinding van de decoder met Internet.

Hoe is de decoder verbonden met Internet?
WiFi, netwerkkabel, powerline..?

Een powerline kan beïnvloed worden door aangesloten toestellen dus zeker een omvormer.

Verbonden via utp... Ik ben geen fan van draadloos...
@niemke85
Ook al eens tijdelijk geprobeerd om beide zowel decoder alsook de sma met utp kabel rechtstreeks aan de bbox3/T aan te sluiten.

Je zegt als ik de utp uittrek van de sam is het probleem van de baan wil je hiermee zeggen dat je dan direct beeld krijgt net zoals swapt van zender.
Als het dit is wat je bedoelt kun je hierdoor wel eens verkeerde conclusies trekken, want als je swapt is het beeld ook terug goed, en als je bv de utp kabel zou uittrekken van de decoder en direct terug steken zou je waarschijnlijk ook terug goed beeld hebben!
@niemke85
Ook al eens tijdelijk geprobeerd om beide zowel decoder alsook de sma met utp kabel rechtstreeks aan de bbox3/T aan te sluiten.

Je zegt als ik de utp uittrek van de sam is het probleem van de baan wil je hiermee zeggen dat je dan direct beeld krijgt net zoals swapt van zender.
Als het dit is wat je bedoelt kun je hierdoor wel eens verkeerde conclusies trekken, want als je swapt is het beeld ook terug goed, en als je bv de utp kabel zou uittrekken van de decoder en direct terug steken zou je waarschijnlijk ook terug goed beeld hebben!

Na een tijdje komt het beeld vanzelf terug als ik de kabel loskoppel van de omvormer en dan heb ik niet meer de problemen. Ik kan ook direct swappen van zender en dan heb ik ook beeld en bestaat het probleem ook niet meer. Beide al rechtstreeks aangesloten op de router...