Dan stuur ik eerst hiervoor een nieuwe modem op naar dat punt. De oude mag je daar dan ook terugbrengen in een doos.
Zeker ook de stroomadapter vervangen, kans bestaat dat die het niet meer haalt.
We zijn nog steeds in gesprek met de specialisten en krijgen van hen die extra vragen voor testen door. De uitval die je had tijdens het testen zonder switch was nog steeds een blauw beeld met die melding van het verbindingsscherm, of was het zwart beeld,… ?
Zijn de decoder en de SMA dan aangesloten met een rechtstreekse lankabel die bij de toestellen geleverd was, of via kabels die in de muur ingewerkt zijn en extra stopcontactjes dus, of zelfgemaakte kabels ?
De modem heeft een upgrade gehad van hieruit waardoor die nu de laatste firmware heeft.
Meer info vind je eventueel ook nog op : https://www.sma-sunny.com/en/service-tip-what-if-the-connection-to-sunny-portal-doesnt-work/ en
https://manuals.sma.de/EDMM-10/en-US/967285899.html
Routers and network switches:
- Routers and network switches for Fast Ethernet with a data transfer rate of at least 100 Mbit/s. All network components used must support version 2 or version 3 (IGMPv2 or IGMPv3) of the IGMP protocol. Do not use an IGMP Snooping Switch as per RFC 4541.
in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
OK, bedankt Martin!
in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
OK, bedankt Martin!
hi, ik doe het nodige om je hiervoor de v7 toe te sturen ter swap
Op moment dat die in DMZ zit, ook nog even proberen met alles rechtstreeks op de bbox aan te sluiten als het niet direct helpt.
Onverwachts probleem is eerder een verbindingsprobleem, zoals je al aangehaald hebt dat je die krijgt enkel als je de sma aangesloten hebt.
software versie kun je zelf opvragen als volgt:
• druk op nmenu] van de afstandsbediening
• tInstellingen] en druk op rok]
• systeem] + druk gok]
• systeem info] + druk tok]
en daar kun je o.a. de software versie aflezen
Ik probeer dit deze avond eens, laat het dan wel weten.
in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
OK, bedankt Martin!
hi, ik doe het nodige om je hiervoor de v7 toe te sturen ter swap
Hartelijk bedankt!
ja je hebt gelijk ik had niet aan die V6 gedacht die vervelende bugs kent en niet meer gecommercialiseerd wordt.
Dan zou mss beter iemand van Proximus forumteam even natrekken of ze je V6 kunen omruilen voor een V7 decoder.
Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.
Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!
Ik denk net van niet. Onze SMA omvormer werkt perfect. Nog nooit een netwerkstoring op gehad. Het is de V6 decoder die ergens verkeerd op reageert. Geen enkel ander toestel in het netwerk reageert verkeerd op die SMA omvormer. De V5 mini decoders werken wel perfect samen. Als het echt aan die SMA lag, gaven er wel meer toestellen storing.
Ik had deze week geprobeerd om via Parental control de omvormer alleen toestemming te geven om snachts op het netwerk te komen. Zonder effect. De V6 decoder blijft hier toch verkeerd op reageren. Pas als de SMA niet meer ingeplugd is, werkt de V6 naar behoren.
Aangezien dit probleem voorvalt bij verschillenden met een SMA omvormer dan lijkt het toch dat er een probleem met hun SMA is.
Maar de proximus forummedewerkers kunnen altijd bij de bevoegde dienst eens de vraag stellen ogf het probleem reeds gekend is!
Kan je ook de Wifi module van de SMA volledig uitzetten? Van hieruit lijkt deze actief op het eerste zicht, maar is overbodig als het bekabeld is.
Hallo,
ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.
heb jij ook een V6 decoder?
mss kun je als het hiermee ook niet opgelost geraakt ook eens het probleem voorleggen op het http://userbase.be forum want als ik mij goed herinner waren er daar ook al meer topics over, zoals ik er al ene hierboven meegeven heb
Op userbase kan ik precies niets zetten, nogtans de registratie enzo gedaan... Vreemd
Zeker ook de stroomadapter vervangen, kans bestaat dat die het niet meer haalt.
Ik heb hem reeds eens vervangen door een nieuwe bb3v3+, maar probleem was er nog steeds...
Op moment dat die in DMZ zit, ook nog even proberen met alles rechtstreeks op de bbox aan te sluiten als het niet direct helpt.
Hij staat als dmz ingesteld...
mss kun je als het hiermee ook niet opgelost geraakt ook eens het probleem voorleggen op het http://userbase.be forum want als ik mij goed herinner waren er daar ook al meer topics over, zoals ik er al ene hierboven meegeven heb
Hallo,
ik moet mij jammer genoeg toevoegen aan de lijst van gebruikers die dit probleem ook voorhebben sedert mijn installatie met zonnepanelen en SMA Sunnyboy omvormer. Hopelijk is hier nu snel een oplossing voor want de ervaring bij het TV kijken is allesbehalve wat je verwacht.
- je het probleem wel hebt als de decoder en sma met utp kabel rechtstreeks verbonden zijn met een utp kabel aan de bbox3/T terwijl de switch los gekoppeld is en het geen rol speelt of de sma werkt met DHCP (automatische IP toekenning van de bbox3) of op een vast IP adres staat buiten de dhcp range van de bbox3 , dus bv op 192.168.1.130 ingesteld staat.
- dat je het probleem niet hebt als de sma niet aangesloten wordt.
Via een switch of rechtstreeks, als de omvormer op mijn netwerk komt is er een probleem.
Omvormer niet aangesloten, geen problemen met wat dan ook.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.