Problemen met proximus tv na plaatsen sma omvormer.
Ja, maar als dmz afstond was het probleem ook aanwezig...
Vrijdag alles getest en nergens fouten opgekregen. Met alles getest bedoel ik alles 1 voor 1 aangesloten heb na dat dat omvormer en tv gelijk in de router zaten, switches getest... Kortom sinds vrijdag 16u geen problemen gehad tot nu deze avond rond 18u, dan zag ik dat mijn decoder geluid had maar geen beeld als ik op het bakje op de tv knop duwde. Decoder der eens van de stroom gedaan en weer aangezet en daar was het probleem terug. Toch mss een slechte decoder?
Donderdag, vrijdag en vandaag valt het uit om kwart na 9 savonds, stuk of 3 keer en dan ist gedaan. Werkt weer perfect daarna. Nooit problemen overdag gehad...
Neen, ik heb het misschien niet duidelijk verwoord maar de omvormer moet wel degelijk in DMZ staan. De bedoeling van mijn vraag was om uit te sluiten dat de switch voor problemen zorgt.
Vrijdag alles getest en nergens fouten opgekregen. Met alles getest bedoel ik alles 1 voor 1 aangesloten heb na dat dat omvormer en tv gelijk in de router zaten, switches getest... Kortom sinds vrijdag 16u geen problemen gehad tot nu deze avond rond 18u, dan zag ik dat mijn decoder geluid had maar geen beeld als ik op het bakje op de tv knop duwde. Decoder der eens van de stroom gedaan en weer aangezet en daar was het probleem terug. Toch mss een slechte decoder?
Geluid maar geen beeld komt meestal voor doordat er iets misloopt tussen je decoder en televisie toestel. Heb je nagekeken dat de HDMI tussen decoder en tv goed is aangesloten? Om dit te verhelpen kan je eens alle toestellen op je tv loskoppelen (dus alle hdmi kabels aan je tv eens uittrekken) en vervolgens je tv 10 min volledig zonder stroom laten (stekker uittrekken). Hierna kan je vervolgens alles terug aansluiten en zou je terug beeld en geluid moeten hebben.
Ik dacht nochtans uit voorgaande berichten verstaan te hebben dat het probleem zich enkel en alleen voordoet als de sma aangesloten is en anders niet, of is er ondertussen ieys veranderd?
Inderdaad ik had het juist nog eens overlopen, maar dat van de V6 en enkel geluid zonder beeld was toch probleem dat een tijdje terug veel gemeld werd voor de v6, er is wel een software update verschenen voor de v6 die dit oploste, naar hetgeen ik gelezen heb, mss heeft
Op welke manier zijn je decoders verbonden met de B-box, draadloos of via kabel ? Als je de V6 op de plaats zet van een V5 mini en andersom, blijft het probleem dan op dezelfde decoder, of op dezelfde TV ?
Alles is via Lan verbonden. De switches heb ik al uitgesloten, aangezien het probleem zich blijft voor doen als ik enkel de V6 en de SMA omvormer recht op de BBOX aansluit. Dus het probleem zit echt in een onderlinge storing tussen de SMA en de V6 decoder. Van plaats wisselen heeft net hetzelfde effect; V6 valt uit vanaf het moment dat de SMA op het netwerk komt.
Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.
De V6 heeft inderdaad enkele vervelend onopgeloste bugs en daarom ook niet meer gecommercialiseerd om deze reden.
Intussen is mijn probleem opgelost door een V7 decoder te installeren.
Serieus? Ben je dat gewoon gaan vragen in de Proximus shop? Als het effectief het probleem op lost, dan wil ik dat ook zo snel mogelijk.
in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
Laatste software update is welke versie? Kan dit ook vr het probleem 'onverwachts probleem' zorgen mss?
Dit gaat sowieso verder nagekeken moeten worden, het is voor de ingenieurs momenteel moeilijk om na te gaan wat er precies gebeurt aangezien de switches etc terug aangesloten worden, daar deze voor problemen zouden kunnen zorgen.

Is de decoder v7 reeds beschikbaar?
versie V100R001C00B149 is inderdaad de laatste software versie voor de v6 decoder
Deze Firmware versie heeft veel stabiliteits- en geheugenverbeteringen.
Daarnaast werd er gewerkt aan de lipsync issues.
Bug opgelost ivm wanneer er snel gezapt wordt er een zwart scherm kon verschijnen.
in een proximus shop worden er geen decoders omgeruild die wordt opgestuurd en maandag als de proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen/verder info geven.
OK, bedankt Martin!
hi, ik doe het nodige om je hiervoor de v7 toe te sturen ter swap
Hartelijk bedankt!
werkt die sma met een vast ip adres
zie ook eens naar deze uitleg hier
> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=800775#p685513
want ik vraag mij af of het geen toeval is dat je denkt dat het sedert het aansluiten van de sma is, want het probleem met de v6 die je beschrijft en dat het beeld terug in orde komt na het zappen naar andere zender is hier nog gemeld geweest.
NB: Als je een vast ip instelt op de sma neem je best een ip adres buiten de ip adressen die de bbox uitdeelt dus als je bv 192.168.1.130 neemt of hoger is dit ook.
Is de decoder en de sma aangesloten met utp netwerkkabel aan de bbox3/T
Hoe is de decoder verbonden met Internet?
WiFi, netwerkkabel, powerline..?
Een powerline kan beïnvloed worden door aangesloten toestellen dus zeker een omvormer.
want ik vraag mij af of het geen toeval is dat je denkt dat het sedert het aansluiten van de sma is, want het probleem met de v6 die je beschrijft en dat het beeld terug in orde komt na het zappen naar andere zender is hier nog gemeld geweest.
NB: Als je een vast ip instelt op de sma neem je best een ip adres buiten de ip adressen die de bbox uitdeelt dus als je bv 192.168.1.130 neemt of hoger is dit ook.
Is de decoder en de sma aangesloten met utp netwerkkabel aan de bbox3/T
Ja ook al een reset gedaan, ik denk dit gewoon omdat als de kabel uitrek van de omvormen is het probleem van de baan. Beide met utp aangesloten op bbox, omvormer via switch en tv ook via switch, maar reeds rechtstreeks geprobeerd op de bbox aantesluiten (tv dan) propleem hetzelfde... Ip buiten range ook al geprobeerd...
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.