Skip to main content
Vraag

pop.skynet.be werkt niet meer


Sinds een dag of drie werkt mijn skynet adres niet meer in mijn gmail account.

Ik krijg de volgende foutmelding

Er kan geen verbinding worden gemaakt met pop.skynet.be
  De server heeft een fout teruggestuurd: "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Please contact your other email provider to verify the correct server name and port.

22 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Stefan_048 er zijn sinds woensdag problemen met het proximus intern systeem, zal daar aan hangen dat dit ook problemen veroorzaakt, 

heb je het via webmail al eens getest of je er op kan???


Martin
  • 33969 reacties
  • 7 juni 2025

Er zijn inderdaad al een paar dagen problemen geweest met het Mail verkeer, maar of al de problemen reeds opgelost zijn daar heb ik geen zicht op.  Er komen hier o.a. vandaag ook al enige berichten binnen van problemen met mail.

Om er maar eentje uit te pikken van ongeveer dezelfde aard : Gmail versus skynet

TBI: PX moderatoren komen hier maar pas dinsdag terug langs.

TIP: Noteer ook best in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden/helpen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 7 juni 2025

De mails komen wel binnen via mijn webmail van proximus maar niet via mijn gmail die ik standaard gebruik. Mails versturen met het skynet adres lukt wel.


Martin
  • 33969 reacties
  • 7 juni 2025

@Stefan_048 het zelfde van dit hier → Gmail versus skynet dan ? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 7 juni 2025

Ik heb geprobeerd om het doorsturen aan te vinken maar de server gaf een probleem aan.

Mijn gmail adres is wel al aanvaard.


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 60 reacties
  • 10 juni 2025

Nog steeds problemen met pop3 (via gmail).
Ook op scarlet hetzelfde probleem (via gmail)
 


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 60 reacties
  • 10 juni 2025

Had dit bericht van scarlet 
Ik vrees dat het enkel nog imap zal zijn. Dus niet meer werkend op vb gmail voor zover ik weet.

 

Beste klant,


Zoals je weet, slaan Scarlet en Proximus de handen in elkaar. Je Scarlet-mailbox wordt overgezet naar de informaticasystemen van Proximus.

Ga naar de e-mailinstellingen van jouw computer en volg deze stappen :
Instellen outlook en webmail: https://www.scarlet.be/nl/homepage/orphans/mail.html
Overige mail programmas: https://www.scarlet.be/scarlet-support/nl/id_sfaqr_email_config/particulieren/support/internet/e-mail-website/e-mail-instellen/email-configureren-op-ander-toestel.html
Update van Scarlet-mailboxen


Wij hopen je hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op onze website.  
 

Met vriendelijke groeten, 
 


Martin
  • 33969 reacties
  • 10 juni 2025

maar dan zouden best hun site aanpassen want daar staat pop3 nog altijd vermeld.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 10 juni 2025

Ik heb een chat gehad met proximus en ze zouden er mee bezig zijn. Ze kunnen toch niet maken dat dit niet meer werkt. Heeft heeft altijd gewerkt. Trouwens wat heeft scarlet met gmail te maken. Van mij is het skynet mail adres.


Martin
  • 33969 reacties
  • 10 juni 2025

Ik vermoed dat ze bij scarlet waarschijnlijk nu het zelfde meemaken aangezien nu alles van PX uitgaat.

We zullen nog wat geduld moeten hebben tot PX het gefikst heeft.

Nu komt er al een melding in webmail, namelijk:

 


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 60 reacties
  • 12 juni 2025

Systeem van scarlet volgt nu proximus informaticasysteem.
Voor mij op gmail via pop3 nog steeds hetzelfde.
Momenteel is enkel doorsturen voor mij de enige oplossing (bij gmail)

 


Mutlie
  • 2146 reacties
  • 12 juni 2025

Voor wat het waard is:  Webmail lijkt hier en nu te werken. 

Thunderbird heeft de hele tijd  - waarin op het forum klachten waren - wel verbinding kunnen maken met Skynet mail en de paar mails die via Skynet zijn gegaan ook kunnen verwerken. Ik heb m.a.w. geen hinder gehad van -ook hier bij mij -  niet altijd werkende webmail.


Martin
  • 33969 reacties
  • 12 juni 2025
raystef66 schreef:

Systeem van scarlet volgt nu proximus informaticasysteem.
Voor mij op gmail via pop3 nog steeds hetzelfde.
Momenteel is enkel doorsturen voor mij de enige oplossing (bij gmail)

 

Zoals hier al ook door iemand anders aangehaald is het inderdaad beter van ipv via gmail/pop3 PX mails binnnen te trekken, het via mail forwarding in PX mail zelf te doen.


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 60 reacties
  • 19 juni 2025

Tip van de dag ;)
Kijk je webmail proximus toch nog even tijdig na want uit gewoonte kreeg ik de facturen via gmail toe…en er zat hier al eentje in de inbox te wachten ;)
Heb de webmail nu op doorsturen geplaatst want de pop3 werkt nog steeds niet (meer).


Martin
  • 33969 reacties
  • 19 juni 2025

Voor de facturen krijg ik naast een mail, ook een melding via sms, wat je kan zelf kiezen in Myproximus onder facturen Beheren


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 60 reacties
  • 20 juni 2025

Ik kreeg vandaag deze. Spam of niet?
 

 


Martin
  • 33969 reacties
  • 20 juni 2025

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 20 juni 2025

@raystef66 Dit is wel degelijk een sms van Proximus. We hebben je paswoord inderdaad veranderd owv veiligheidsredenen. Meer info vind je in de link die in de sms staat. Je kan best je toestellen waarop je mail ingesteld is, nakijken op eventueel misbruik (malware, virussen,..)


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 20 juni 2025

Ik schrijf dit nu met een oude gebruikernaam die nog op gmail stond.
Ik kan idd niet meer met mijn gebruikersnaam inloggen. Een nieuw paswoord aanmaken kon alleen maar via myproximus en ook daar heeft proximus beslist om mijn account te verwijderen.
Waarom weet ik niet. Malware, virussen??
Ik weet alleen dat ook dat mijn webmail op scarlet geschrapt werd.
En mijn vermoeden is dat het komt omdat ik nu mijn mails doorstuur via die applicatie.
Het is niet toevallig dat beide op inactief werden geplaatst.
Zelfs mijn MyProximus hebben ze gewist en ook mijn webmail.
Intussen na 3u kan in terug op myproximus en webmail maar geraak voor geen meter meer in mijn account van het forum (mijn gebruikersnaam is raystef66, zie hierboven)

Ik vind het straf dat proximus alles wist omdat er zogezegd spam zou zijn vanuit mijn account.
Zelfs beter, de replies op dit forum komen zelfs in mijn spambox van proximus zelf!!
Hun eigen mailverkeer beschouwen ze dus als spam.
Iemand een oplossing?
Of een admin die me terug toegang kan verlenen tot mijn gebruikersnaam raystef66?


Martin
  • 33969 reacties
  • 20 juni 2025

FYI. Pas maandag aanstaande komt hier terug iemand langs van PX. 


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025

Hop! Vandaag alweer uit mijn webmail gegooid!! En had al met iemand 3u bezig geweest en een nieuw paswoord gekregen.
Wat is dit voor gezever zeg.
Had alweer een sms en moet opnieuw een paswoord aanmaken maar kan uiteraard niet in myproximus.​

@Martin 
@HadewychT

 

Dit gedoe moet echt niet blijven duren! 

Nogal goed dat ik tijdig dit skynet mailadres heb vervangen door een betrouwbaar.
En als PX wil dat ik mijn facturen verder kan blijven betalen, dat ze het dan maar fixen.

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 23 juni 2025

@stefan_024 Kan je je gevens aanvullen in je profiel zodat we kunnen nakijken water met jouw mailbox aan de hand is ? Het is niet omdat iemand anders zijn mailbox geblokkeerd wordt voor een specifieke reden, dit ook bij u het geval is. 

Een mailbox zal ook nooit volledig gewist worden door ons zolang je klant bent, en zelfs als je bij ons weg zou gaan behouden we je mailbox zeker nog 18 maanden. 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).


Reageer