Skip to main content
Vraag

Proximus verandert mijn paswoord en geeft geen mogelijkheid om terug kunnen in te loggen

Het probleem van de POP server is er nog altijd.

Daarbij moet ik nu telkens gaan inloggen in webmail om mails te lezen.

Gisteravond krijg ik een sms van een 0479 nummer met achteraan 78
Daarbij krijg ik de boodschap dat ‘om veiligheidsredenen’ Proximus het wachtwoord van mijn mailbox heeft gewijzigd en dat ik een nieuw paswoord moet instellen om opnieuw toegang te krijgen.

Ik moet naar www.proximus.be/spam gaan.

Daar staat dan leukweg dat het mijn fout is, want ik zou mijn paswoord vergeten zijn: “Ben je het wachtwoord van je mailbox vergeten? Log in op MyProximus om een nieuw wachtwoord in te stellen.”

Daarvoor moet ik inloggen op MyProximus.
Maar ik KAN NIET inloggen want mijn paswoord is daar ook niet meer geldig !

Wrong username and/or password

Is dit Kafka of wat ?

Bij het zoeken naar het probleem van de POP-server kwam ik hetzelfde verhaal tegen van een andere klant.

Ik moest toen lachten met het kafkiaanse.
Maar nu ik het zelf voorheb vind ik dit alles behalve grappig.

Hoe kan ik opnieuw toegang krijgen tot zowel mijn MyProximus als mijn mailbox ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Martin
  • 34067 reacties
  • 20 juni 2025

Als alle nodige gegevens ingevuld zijn in je → ForumProfiel kunnen de PX moderatoren je hierbij verder helpen als ze hier terug langskomen op het forum.

• Auteur
  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 juni 2025

Ik had mijn ForumProfiel aangepast, want daar stonden nog gegevens in van de noodzender van mijn intussen overleden moeder.

Ik heb er de twee mailadressen in toegevoegd, dat lijkt me voldoende ?

Mijn gsm nummer stond er reeds in.

Martin
  • 34067 reacties
  • 20 juni 2025

OK,  en als de PX moderatoren nog meer gegevens nodig hebben zullen ze er u wel om vragen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 20 juni 2025

@marc.vv Onze technische IT-diensten hebben vastgesteld dat er frauduleuze en phishing e-mails worden verstuurd vanuit mailboxen die gelinked zijn aan oude Proximus e-mailadressen (ex: @belgacom.net, @skynet.be, …) en dewelke niet zijn geauthentificeerd. Om dit tegen te gaan moet je je mailbox authentificeren en dit op elk toestel (GSM, tablet, PC, ….) via dewelke je je mailbox gebruikt. Je zou hierover een mail ontvangen moeten hebben met uitleg. Als je daarop niet reageert binnen de 7 dagen wordt je mailbox inderdaad (tijdelijk) afgesloten, wat bij jou gebeurd is. 

Bescherm je mailbox

Wachtwoord van je mailbox

Je kan best je PC (laten) controleren op malware, virussen,… Als dat gebeurd is, kunnen we je mailbox terug open zetten. 

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 20 juni 2025

Hier hetzelfde!
Alles gewist van myproximus, webmail, forum.
Heb nu kunnen inloggen via een ouder account…
Straf dat ik hiervan niet op de hoogte werd gebracht.
En waarom is het dan zo dat ook replies van dit forum nu in mijn spambox komen van proximus webmail? 
En is het ook toevallig dat scarlet mij ook heeft geblokkeerd?
Het komt volgens mij omdat we nu onze mails doorsturen via de webmail en niet meer via pop3.
Daar zit het probleem. En vandaar denken ze dat er virussen oid opzitten…

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 21 juni 2025

@HadewychT 
Wil graag hier graag toch nog even meegeven dat ik gisteren nog een 2u sprak met iemand van de technische dienst (om mijn oud forum account te resetten - wat nog niet gelukt is trouwens) en die ging helemaal niet mee in het verhaal van de phising die verstuurd zou zijn geweest vanuit ‘oude’ mailadressen (aliassen vb). 
Het probleem zat volgens haar in het feit dat replies vanuit dit forum zelf aanleiding geven tot spam in de eigen webmail van proximus. Ook het doorsturen (ipv van de pop3) zou een trigger kunnen zijn.
Dus wat betreft die phising e-mails werd dat verhaal toch enigzins ontkracht.

Ze ging dit verder met IT bespreken om nieuwe gevallen van blokkering tegen te gaan.
Ook zal ik woensdag worden gebeld voor een stand van zaken.
Trouwens ook scarlet werd in mijn geval geblokkeerd en die mail adressen zijn totaal verschillend.
Dit ter info.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025

Hop! Vandaag alweer uit mijn webmail gegooid!! En had al met iemand 3u bezig geweest en een nieuw paswoord gekregen.
Wat is dit voor gezever zeg.
Had alweer een sms en moet opnieuw een paswoord aanmaken maar kan uiteraard niet in myproximus.​

@Martin 
@HadewychT 

Dit gedoe moet echt niet blijven duren! 

Nogal goed dat ik tijdig dit skynet mailadres heb vervangen door een betrouwbaar.
En als PX wil dat ik mijn facturen verder kan blijven betalen, dat ze het dan maar fixen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 23 juni 2025

@stefan_024 Ik heb nergens bevestigd dat dit spamprobleem ook voor u gold. Dit was een antwoord op de post van marc.vv en gold dus enkel voor zijn mailbox. 

Kan je je profiel aanvullen met de gegevens waarover het gaat zodat ik ook voor u kan nakijken wat het probleem is? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025
HadewychT schreef:

@stefan_024 Ik heb nergens bevestigd dat dit spamprobleem ook voor u gold. Dit was een antwoord op de post van marc.vv en gold dus enkel voor zijn mailbox. 

Kan je je profiel aanvullen met de gegevens waarover het gaat zodat ik ook voor u kan nakijken wat het probleem is? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Profiel met klantnummer waarover het gaat staan aangevuld op dit account. Toch is het het andere account (raystef66) dat problemen heeft.
Dit account (stefan_024) werkt nog omdat dit gelink is aan een gmail adres.
Ook nog, waarom komen alle replyproximus@skynet.be berichten (van dit forum) plots allemaal in mijn spam box van gmail? Toch ook iets om bij stil te staan.
Trouwens ook scarlet webmail opnieuw bij mij geblokkeerd…

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 23 juni 2025

@stefan_024 Het was me niet duidelijk uit je vorige berichten dat je dezelfde klant bent als raystef66. Dankjewel voor de verduidelijking en om je gegevens aan t vullen. Ik wil je wel vragen van ons maar op 1 manier te contacteren hier op het forum om het overzichtelijk te houden (2 posts en een privébericht is niet nodig). 

Ik heb je mailbox nagekeken en die is inderdaad ook geblokkeerd. Meer info over de stappen die je moet ondernemen hiervoor vind je hier (problemen met mailbox - melding 554). Zolang de stappen die daar beschreven zijn niet gebeurd zijn, gaat je mailbox telkens terug geblokkeerd worden. 

Wat betreft het feit dat onze mails bij gmail als spam gedetecteerd worden, is een probleem bij Microsoft (gmail, hotmail, msn,..) Als je 1x een mail van @proximus of @skynet aanduidt als ‘geen spam’ zouden ze terug in je inbox moeten terecht komen. Dit is gemeld aan Google en wordt hopelijk zo snel mogelijk door hen rechtgezet. 

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025
HadewychT schreef:

@stefan_024 Het was me niet duidelijk uit je vorige berichten dat je dezelfde klant bent als raystef66. Dankjewel voor de verduidelijking en om je gegevens aan t vullen. Ik wil je wel vragen van ons maar op 1 manier te contacteren hier op het forum om het overzichtelijk te houden (2 posts en een privébericht is niet nodig). 

Ik heb je mailbox nagekeken en die is inderdaad ook geblokkeerd. Meer info over de stappen die je moet ondernemen hiervoor vind je hier (problemen met mailbox - melding 554). Zolang de stappen die daar beschreven zijn niet gebeurd zijn, gaat je mailbox telkens terug geblokkeerd worden. 

Wat betreft het feit dat onze mails bij gmail als spam gedetecteerd worden, is een probleem bij Microsoft (gmail, hotmail, msn,..) Als je 1x een mail van @proximus of @skynet aanduidt als ‘geen spam’ zouden ze terug in je inbox moeten terecht komen. Dit is gemeld aan Google en wordt hopelijk zo snel mogelijk door hen rechtgezet. 

Ik heb de spam van skynet al vele malen als niet spam gerapporteerd maar blijft in spam terechtkomen.
Wat betreft de link die je stuurde. Deze krijg ik niet te zien want ik kom rechtstreeks op de login pagina en zoals je weet kan ik nergens meer in.
Mss kan je de info hier posten?
Als het alweer is mbt tot phising oid uitgaande vanuit dat mailadres dan komt dat nooit goed zelfs met een nieuw paswoord. Het probleem was er nooit en ben al jaren klant.
Pas na jullie het systeem hebben geupdate is het probleem ontstaan. Niet ervoor en er was nooit sprake van phising oid. Niet toevallig ligt scarlet er ook uit voor mij en dit met een totaal ander mailadres. 
Tot slot, ik ben hier nu al uren aan verloren….

Mutlie
  • 2165 reacties
  • 23 juni 2025

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025
Mutlie schreef:

Dat probeer ik ook maar kom steeds op login terecht
Heb het nu kunnen openen in firefox.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 23 juni 2025

Zoals ik al zei, nu opeens zou mijn eigen ip adres dan nog in jullie IP blacklist staan?
Dit slaat toch nergens op omdat ik juist vanuit jullie webmail toepassing mails stuur en niet vanuit mijn pc of laptop met gekend ip adres.
Dit moeten jullie toch even verduidelijken.
En ook, nu pas, na jaren en juist toevallig als jullie het IT systeem hebben ‘gepolished’.

Trouwens mijn laptop is virusvrij, paswoorden die ik gebruik zijn strong generated...onmogelijk.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 24 juni 2025

@HadewychT  En wat nu? Kan dus niet meer in myproximus of webmail. Toekomstige facturen zullen hierdoor onbetaald blijven. Jullie vinden maar een oplossing want ik steek er mijn tijd niet meer in.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 24 juni 2025

@stefan_024 Dit zijn 2 verschillende problemen. Voor je MyProximus vind ik geen beheerder terug. Hier vind je alvast hoe je je rol kan aanpassen. Als login gebruik je ook je gmail-adres. 

Voor de mail kan je niets ander doen dan de stappen ondernemen die in de link hierboven staan beschreven. Daarna zal je mailbox blijven openstaan als we je paswoord resetten. Zolang er iets niet in orde is, zal deze steeds terug gelocked worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 24 juni 2025
HadewychT schreef:

@stefan_024 Dit zijn 2 verschillende problemen. Voor je MyProximus vind ik geen beheerder terug. Hier vind je alvast hoe je je rol kan aanpassen. Als login gebruik je ook je gmail-adres. 

Voor de mail kan je niets ander doen dan de stappen ondernemen die in de link hierboven staan beschreven. Daarna zal je mailbox blijven openstaan als we je paswoord resetten. Zolang er iets niet in orde is, zal deze steeds terug gelocked worden. 

Het is 1soep. 
Zoals ik al zei, facturen zullen niet meer betaald worden door overmacht. Jullie kunnen maar zien dat het terug in orde komt. Ben al jaar en dag klant bij PX en ben beheerder , of liever WAS, op mijn gekend skynet adres.
Nu loopt alles in het honderd door jullie ‘update’ en ikzelf ben er de dupe van. En trouwens, je hebt niet geantwoord op de vraag hoe ik vanuit jullie webmail in een ip blacklist zou kunnen komen?
En toon me ook eens aan wie er dan via mijn skynet mailadres spam zou versturen vanuit jullie webmail.