Vraag

pickx app opent ineens niet meer op smartphone

  • 8 October 2021
  • 30 reacties
  • 3076 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Foutmelding: er lijkt een probleem te zijn met de instellingen van uw account. 

Heropstarten van toestel helpt niet, app opnieuw installeren ook niet...


30 reacties

pas maandag komt hier iemand van proximus zelf terug langs.

anders kun je bellen op zaterdsag of zondag naar de helpdesk 080022800

NB: met iOS 15 zijn er problemen gekend.

Hier hetzelfde probleem gehad, Zowel via thuisnetwerk als via 4G. Zowel op mobiel als op laptop. Sedert gisterenavond. Zonet 40 minuten aan  de lijn gehangen om iemand van de Support te pakken te krijgen. Tijdens deze wachttijd is het probleem blijkbaar verholpen. Alles werkt terug normaal.

 

Pickx werkt niet meer, iPhone 8, iOS 15.0.1.

applicatie verwijderen, terug installeren, heropstarten, iOS upgrade gedaan…nog steeds niks

Wat nu?

Met iOS 15 zijn er gekende problemen en Proximus is dit verder aan het onderzoeken.

NB: pas maandag komen de prox forummedewerkers hier terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@KVO  Vrijdagavond zijn er algemene problemen geweest met bepaalde Proximus TV-diensten.  Deze werden opgelost na een interventie van IT. Groetjes, Antonella

Bij mijn partner iphone8 - iOS 14.8 werkt de app nog wel.

Er is nu een update voor iOS 15.0.2 te downloaden. Moet ik die eens proberen ? 

FYI: Er zijn wel nog gekende problemen met iOS15 die in onderzoek zijn bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +4

@Shibakid Kan je eens kijken of je Icloud+ gebruikt op je Iphone? Dit is een nieuwe optie bij iOS15 waarbij ook de locatie verborgen wordt. Die locatie is nodig om de pickx app te kunnen gebruiken. Kan je eens proberen om Icloud+ uit te schakelen en de pickx app dan op te starten? 

Hallo @HadewychT ,

Ik heb inderdaad iCloud+ maar ik gebruik de optie Privédoorgifte (Private Relay ) niet. Is ook nog in beta.

https://support.apple.com/guide/icloud/icloud-private-relay-mm8010d8daf3/1.0/icloud/1.0

BTW, Ik zou ook niet weten hoe ik iCloud+ kan uitschakelen.

Ik heb terug geprobeerd om de app op te starten met de Private relay disabled , maar krijg nog steeds dezelfde error.

Reputatie 7
Badge +4

@Shibakid Dankjewel voor je feedback. Het is nog steeds in onderzoek en bij de testen die we hier hadden gedaan met het uitschakelen van Icloud+ (en idd de daarbij horende private relay)  lukte het steeds wel. Ik ga in ieder geval doorgeven dan dat het bij u niet lukt op deze manier. 

Hallo @HadewychT , ik wil het best proberen met iCloud+ uit te schakelen, maar ik weet niet hoe ik dit moet/kan uitschakelen.

App werkt op smartphone maar bij tablet krijg ik de melding ´deze app is mogelijk niet geoptimaliseerd voor je apparaat´ Hoe oplossen?

best vermelden over welke Tablet het gaat, welke OS versie er op staat …

staat er bv op de google play store (apple store) of je deze beschikbaar is voor je apparaat

Proximus Pickx - Apps op Google Play

PS: Prox forummedewerkers komen hier niet langs op het forum tijdens de weekends.

Dank ondertussen kijk ik via webversie.  Ik kijk nog even naar de gegevens die je vraagt 

Biu openen van de app moet ik terug inloggen. Wanneer ik dit doe en bevestig, kom ik terug op de pagina dat ik mij moet inloggen... 

Reputatie 5
Badge +2

@Vincentds  Heeft u al geprobeerd de app te verwijderen en terug opnieuw te installeren?

Is hier nu uiteindelijk een oplossing voor gevonden? Het heeft gewerkt , maar nu dus niet meer . Zitten aan versie 15.4.1 . Graag snelle oplossing ! Tq

Reputatie 7
Badge +4

@Fdwru Ik heb je profiel aangepast. Kan je nog eens testen ? 

Plots werkt Pickx op mijn Samsung Galaxy A33  ook niet meer maar ik doe geen moeite meer. Niets helpt. Gewoon eraf gooien en vergeten dat het ooit wel werkte . 
Dat is de oplossing waar we het tegenwoordig moeten mee doen… 

 

Er zijn blijkbaar twee Pickx apps, wat het verschil precies is is me wel onduidelijk.
Misschien heb je net de verkeerde app?
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.proximus.pickx.app.rn
Op Play.google moet toch duidelijk zijn of en welke app compatibel is met je A33? Mogelijk wel beide.
En ben je wel juist ingelogd?

De Pickx New app is de betere keuze,  heeft een modernere interface, meer features en is gebruiksvriendelijker. De originele app Pickx wordt nog steeds ondersteund, maar zal in de toekomst niet meer worden verder bijgestuurd worden.

Als je de Pickx New wilt gebruiken, verwijder dan de originele Pickx app van je toestel.

TBI: hier was er ook een topic over gestart pickx new | Proximus Forum

Inderdaad, dit is een klucht !
Bleek ik de oude Pickx te hebben, dus verwijder ik Pickx en installeer Pickx New. Ik log in en krijg de melding dat Pickx New niet beschikbaar is voor mijn apparaat. Huh, ik kon toch installeren? En ik heb Android 14. Volgens de Play Store is mijn toestel wel geschikt. In al die jaren dat ik Android gebruik (sinds 2.3) is dit de 1e keer dat een app tegelijk wel en niet geschikt is.

New Pickx gaat verder (eerst drukken op de knop ‘verder gaan’) en installeert automtisch de oude Pickx terug ( ! ) maar verwijdert de nieuwe niet!  Gevolg een eeuwig draaiend wieltje.
Ik heb dus zowel de nieuwe als de oude terug verwijderd, dan de oude terug geïnstalleerd.
Pickx (old) werkt na inloggen nog steeds perfect!

Inderdaad als die niet niet beschikbaar is voor u, moet je deze New verwijderen en dan de oude terug installeren.

Maar ik denk als je de nieuwe niet eerst verwijderd dat de nieuwe zal werken als die beschikbaar komt! 
In het vorig bericht waar ik verwijs met de link werd gesuggereerd dat je zou gemigreerd worden naar de new versie als die beschikbaar komt voor u?

Natuurlijk als het bij u vastloopt kun je wel niet anders dan ze verwijderen.

Ja maar: Of de app is geschikt en installeerbaar of (nog) niet geschikt en niet installeerbaar! Punt!
Er is geen tussenweg!

Werkt de app bij u, Martin? U heeft de s24 en ook Android 14.

Reageer