Skip to main content
Vraag

pickx new


Forum|alt.badge.img+2

In de play store kan ik pickx new downloaden en installeren maar nog niet openen.Wat houdt pickx new in ? En wanneer beschikbaar?Vervalt oude versie?

37 reacties

  • Rising star
  • 12 reacties
  • 23 december 2023

Idd, ik ben ook benieuwd!

Zeker het kunnen verderkijken op een ander toestel, EINDELIJK 


Martin
  • 32645 reacties
  • 23 december 2023

Ter bijkomende info:

→ une app "Pickx New"n sur AppStore de l'Apple TV ? | Proximus Forum

op iOS/iPadOS, tvOS en Android

&

Klanten worden stapsgewijs gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app vervangt de andere


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 107 reacties
  • 25 december 2023

Hierboven wordt gezegd dat de app al beschikbaar is op ios ,ios tv en Android..

Kan echter niet openen,


Martin
  • 32645 reacties
  • 25 december 2023

Maar er iets ervoor wordt er ook nog iets vermeld, als je leest wat via deze bovenstaand link gezegd wordt, namelijk:

Klanten zullen er het komende jaar geleidelijk naartoe worden gemigreerd. In de tussentijd is het nog steeds de "klassieke" app die werkt.

Dus er moet op één of andere manier nog iets gebeuren van PX uit, “migreren” anders blijf je op de oude versie werken.

Pickx New:

  • Moderne interface: De nieuwe app heeft een frisse en moderne uitstraling met een gebruiksvriendelijke interface.
  • Geïntegreerde zoekfunctie: Eén zoekfunctie voor alle content, inclusief live tv, replay, VOD en Pickx+ (optioneel).
  • Personalisatie: De app past zich aan jouw kijkgedrag aan en toont suggesties op basis van jouw interesses.
  • Profielen: Maak profielen voor verschillende gezinsleden, zodat iedereen een gepersonaliseerde tv-ervaring heeft.
  • Offline kijken: Download films en series om ze offline te bekijken, waar je ook bent.
  • Chromecast: Cast eenvoudig content naar je tv met Chromecast.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 12 februari 2024

Een maand verder en hoe staat het nu?

Wel:
Ik had nog de oude Pickx, dus verwijder ik Pickx en installeer Pickx New. Ik log in en krijg de melding dat Pickx New niet beschikbaar is voor mijn apparaat. Huh, ik kon toch installeren? En ik heb Android 14. Volgens de Play Store is mijn toestel wel geschikt. In al die jaren dat ik Android gebruik (sinds 2.3) is dit de 1e keer dat ik meemaak dat mijn toestel tegelijkertijd wel en niet geschikt is!

New Pickx gaat vanzelf verder (na drukken op de knop ‘verder gaan’) en installeert automatisch de oude Pickx terug ( ! ) maar verwijdert de nieuwe niet!  Gevolg, 2 apps en een eeuwig draaiend wieltje.
Ik heb dus zowel de nieuwe als de oude terug verwijderd, dan de oude terug geïnstalleerd.
Pickx (old) werkt na inloggen nog steeds perfect!


Martin
  • 32645 reacties
  • 12 februari 2024

De oude versie staat ook weer op op mijn smartphone, en het werkt ook terug.
Ik kreeg wel de vraag of die moest geïnstalleerd worden op mijn smartphone of op de decoder!
Dus veronderstel ik dat dit iets te maken heeft met de Android decoder V7.

Volgens de uitleg van een PX medewerker een maand geleden werd beweerd

dat de klanten zullen geleidelijk worden gemigreerd naar een nieuwe backend en deze nieuwe app zal de andere vervangen.

Maar wanneer en op welke manier dit zal gebeuren blijft de grote vraag.


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 12 februari 2024

@Martin @Mutlie Pickx New staat ook in de App Store van Apple. Werkt deze wel op de iPad of moet ik dit proberen. Zie wel dat deze dezelfde lay-out heeft als Telenet TV en ZiggoGo. Heb in mijn mobilhome Alphatronics smart tv. Is de Pickx New app daar al op te downloaden. Kan de gewone Pickx app niet vinden ook VRT Max niet. TV Vlaanderen geen probleem 🤔🚐


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 12 februari 2024

Geen idee of dit nu al werkt op Apple. Er waren wat problemen met iOS versies, maar aangezien ik geen Apple toestellen heb heb ik daar zelf geen zicht op.
Maar inderdaad, verwarring troef want staat ook in de Play Store (Android) en werkt voor geen meter.
Hoe dit nu zit met de V7 is me ook een raadsel.

 


Martin
  • 32645 reacties
  • 12 februari 2024

@Antoon1 Het is zeker nog niet duidelijk of de nieuwe pickx app gaat werken op je iPad.

Je kan natuurlijk altijd proberen maar als je de melding krijgt “nog niet beschikbaar voor u” gaat je best niet verder en gaat uit het programma, zodat je de de pickx app New eerst terug kunt verwijderen en dan de oude terug installeren.

Bij de Proximus+ die ook nog moet uitkomen zijn ze wel duidelijker en staat er het volgende:

Installeer de applicatie gratis op je smartphone of tablet. Momenteel zijn we nog volop bezig met het steeds optimaliseren van de gebruikservaring en het toevoegen van nieuwe features voordat we live gaan naar het grote publiek, kan je de app momenteel enkel downloaden in een gesloten beta versie. enz……

Dus daar zijn ze wel duidelijk dat niet iedereen de app zal kunnen installeren, waarom ze dit dan bij PickNEW anders doen weet ik ook niet?


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 12 februari 2024

@Martin @Mutlie Bedankt voor het antwoord. Maar ga de oude er eerst niet afhalen, zijn toch 2 verschillende app’s. Laat deze staan en ga dan de Pickx New op mijn iPad proberen te zetten. Hou jullie op de hoogte 😉🚐


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 12 februari 2024

@Martin @Mutlie 

Heb de Pickx New app geïnstalleerd en inlog en wachtwoord ingevoerd. Bleef maar draaien maar verder niet. Heb de app al verwijderd. Maar dit kan ook niet zie de verschillen tussen de 2 app’s bij de instellingen 🤔🚐

 


Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 29 reacties
  • 22 februari 2024

De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. (iPhone)

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 22 februari 2024

Je zal verwittigd worden als je de nieuwe app moet gebruiken. Dit zal voor alle klanten op een ander tijdstip gebeuren. Zolang je de melding krijgt dat deze nog niet beschikbaar is voor u, zal je de nieuwe app nog niet kunnen gebruiken. Wanneer dit voor welke klant zal zijn is moeilijk te zeggen omdat dit van veel factoren afhangt. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 107 reacties
  • 19 juli 2024

Ik lees dat er toch veel problemen zijn met de nieuwe pickx app.

Is er ergens een video van Proximus waarin de pickx new app wordt uitgelegd ?

Proximus heeft voor veel dingen video's waarin bepaalde zaken worden verduidelijkt.

Voor Pickx new vind ik die niet.

 

 

 


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 652 reacties
  • 22 juli 2024

@georges_063 Het verschil tussen de pickx app en de new pickx app heeft niets te maken met de werking van de app voor klanten maar met de connectie die het bij proximus maakt. De new pickx app maakt verbinding naar ons nieuwe tv platform. 


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 22 juli 2024

@Michael V 
Er scheelt dan toch iets aan die verbinding hoor..
Ik “hang” al een tijdje (5 weken, zoiets?)  aan het nieuwe platform en dus mag ik verwachten dat de connectie ondertussen toch volledig in orde is. Ja toch?
Zie mijn recente topic waarin ik schrijf dat via de decoder ik 42 opnames (nog te bekijken) heb staan en in de app maar 35.

Dat het nieuwe platform geen succes is en zeker geen verbetering t.o.v. het oude hoeft geen verdere uitleg, zeker?


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 107 reacties
  • 22 juli 2024

Gaat update naar nieuw platform op basis van regio of op basis van klantnr.

Kan je die update ook weigeren of terug draaien eens hij is geïnstalleerd? 


Martin
  • 32645 reacties
  • 22 juli 2024

@georges_063 

FYI: eens je overgezet bent zullen ze dit niet terugdraaien 


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 22 juli 2024
georges_063 schreef:

Gaat update naar nieuw platform op basis van regio of op basis van klantnr.

  • Geen idee, misschien kunnen de moderatoren dit uitklaren?


 

Kan je die update ook weigeren of terug draaien eens hij is geïnstalleerd? 

  • Neen en neen, helaas

 


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 22 juli 2024


Ik heb net ontdekt dat (op de V7, app versie 6.153.4) bij instellingen-apps er een item is “update verwijderen”. Of deze optie op de vorige app versies bestond weet ik niet.

Ik heb de keuze niet gemaakt, ik kan niet bevestigen dat het mogelijk is om de update terug te draaien naar een 5 platform. Ook geen idee of PX dit zou toelaten (@Martin ? @Michael V ?) en als, wat de gevolgen zijn voor de goede (sic) werking van de V7.
En in de hypothese dat het zou lukken en dat zonder -veel- problemen, hoe je de update kan weigeren zich opnieuw te installeren.


Martin
  • 32645 reacties
  • 22 juli 2024

Op de app versie 5 bestond die mogelijkheid ook, maar als ik dit probeerde lukte het bij mij in ieder geval niet dus best dat een PX moderator dan wat meer duidelijk brengt of die optie wel werkt bij de V7 (V7C) decoder?


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 107 reacties
  • 10 januari 2025

Hoe ver staat het met het overzetten van pickx naar nieuw tv platform?

Zijn intussen weer 5 maanden verder.

Heb toch wel interesse.

 

 

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 10 januari 2025

@georges_063 We zijn nog steeds bezig met klanten over te zeten naar dat nieuwe platform. Wanneer het juist uw beurt zal zijn kan ik niet zeggen, maar we zullen zeker niemand vergeten. 

Allereerst worden klanten met een V7( c ) overgezet, pas in een later stadium volgen de klanten die ook een V5c hebben. 

@Mutlie Het is inderdaad niet mogelijk om de update ongedaan te maken en terug naar het oude platform te gaan. Alle klanten zullen uiteindelijk op het nieuwe platform gezet worden vermits dit moderner is en meer mogelijkheden biedt voor de toekomst. 


Martin
  • 32645 reacties
  • 10 januari 2025

@HadewychT op mijn V7 decoder(APK-6.158.3/MW-5.7.6.2) krijg ik nog altijd de melding “update mislukt” net zoals anderen dit op het forum ook al gemeld hebben, wordt dit bij volgende updates opgelost?


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 10 januari 2025

@Martin Je hebt toch wel de juiste firmware voor je decoder op het nieuwe platform. Is het dan in het menu dat je deze melding ziet ? Zijn er zaken die owv die melding niet goed werken ook ? 

Ik vermoed dat dit inderdaad wel zal verdwijnen bij een volgende update, maar daarvoor zal ik me eerst verder moeten informeren.