Vraag

omruilen v7 naar v6 - ongelooflijke chaos

  • 16 February 2023
  • 35 reacties
  • 570 Bekeken

Ongeveer twee weken geleden maar weer eens gebeld naar Proximus. V7 decoder valt om de andere dag uit en dat zijn we nu echt beu. Medewerker constateert dat decoder kapot is en zal nieuwe sturen. We ontvangen idd een “nieuwe”  V7 decoder, verpakt in een doos, zonder iets erbij, ook geen retour label (nr 1) Teruggebeld, want omdat we al sinds jaar en dag alleen maar problemen met de V7 hebben, vragen we of Proximus een andere heeft. Medewerker zegt dat ze een V6 zal sturen, want daar zijn minder problemen mee. We ontvangen weer een “nieuwe” V7, in een doos zonder retour label of iets anders erbij (nr 2). Nog maar eens gebeld. Nu ontvangen we echt een nieuwe,  een V6 zoals eerder beloofd, maar zonder retour label (nr 3). Dan krijgen we een bericht van bpost: ons pakje van Proximus ligt klaar om af te halen voor een bepaalde datum. Naar postkantoor: niets gevonden.  En tot onze schrik ontvangen we van Proximus een brief met een opsomming van het nieuwe materiaal dat we “besteld” zouden hebben:  42 x (!!!) een TV box ,  17 x (!!!) een modem, 1 x internet box  en 1 x een wifi booster.  Hierbij een brief die een andere materiaal opsomming bevat met het bericht dat dit materiaal binnen 3 weken teruggestuurd moet worden , anders rekent Proximus 149 euro per decoder en 99 euro per modem aan. Met behulp van deze keer heel vriendelijke en behulpzame Proximus medewerker vandaag de V6 geïnstalleerd.  De ontvangen brief van Proximus met opsomming van mijn zg. bestelling vermeld en gevraagd wat ik hiermee moet doen. Medewerker kan hiervan niets terugvinden en raadt aan om brief te negeren en vooral mijn komende afrekeningen goed in het oog te houden. Dat zal ik maar doen, want Proximus heeft mij al eens afgesloten omdat ik mijn rekening zg. niet betaald had. Na bewijs van betaling werd ik terug aangesloten. Ik vrees dus nu voor mijn volgende afrekeningen. Vanmiddag 3 decoders teruggebracht naar bpost. Bpost stuurt de 3 decoders in één pakket terug naar Charleroi. Ik zal het bewijs van bpost alvast maar goed bewaren. Hoe is een dergelijke chaos in godsnaam mogelijk? Mogen de klanten van Proximus dan helemaal geen service meer verwachten?


35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Joanne68 In de facturatie staat het aantal op 1. Moest u ergens iets aangerekend krijgen wat niet zou kloppen laat het ons weten om dan de rechtzetting en de creditnota te maken.Groetjes,Joel

Vanmiddag de nieuwe V6 geïnstalleerd. Nu alweer uitgevallen. Opnieuw moeten opstarten. Toch niet normaal hoor! We zullen nu telkens als Proximus TV een probleem vertoont bellen. Iedere dag dus…...

hoe is je v6 eigenlijk verbonden met de bbox modem, is het via PLC’s misschien?

Wat zijn PLC's?  Die van ons is rechtstreeks verbonden met een internetkabel. WiFi werkt hier heel slecht

We hebben trouwens gebeld  en kregen te horen dat er een algemeen probleem is bij Proximus en dat we bericht zouden krijgen als het algemene probleem verholpen zou zijn......

als je belt naar 080022800 dan krijg je waarschijnlijk na het invoeren van je Telefoonnummer ook te horen dat er een probleem is in je regio. Enfin morgen kunnen de PX medewerkers je ook wel meer info geven over de stand van zaken van dit Probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Ik heb je lijn nagekeken en daar geen problemen gevonden. Als je nog problemen zou ondervinden, kan je dan eens je modem en decoder herstarten op deze manier. Als dat niet helpt, kan je dan testen met een andere lan-kabel ? Je mag ons hier zeker verder op de hoogte houden (we lezen dit wel pas terug op maandag). Dan kunnen we bekijken of er eventueel een interventie van een technieker nodig is. 

 

Het ligt niet aan de lan kabel maar aan de decoder. Dat hoor ik van iedereen die een Proximus abo heeft. Zelfs de winkel waar wij onze tv gekocht hebben bevestigt dat.  Slechte software zeggen  ze daar. 

Ter info: Omdat je het probleem zowel hebt gehad met de v7 en alsook nu met je v6, is het normaal dat men gaat denken in de richting dat er iets gemeenschappelijk de oorzaak zou kunnen zijn, maar dan zal er waarschijnlijk wel door PX medewerker beslist worden om eens een technieker te sturen, enfin we horen het maandag wel.

Vandaag alweer uitgevallen.  Alles weer opgestart zoals ik tegenwoordig gewend ben en gebeld naar proximus.   Vriendelijke medewerker raadt aan om toch maar weer een V7 te nemen want afgelopen week waren er heel veel problemen met de V6. Dus dat doen we dan maar. Kwestie van bezig blijven....

Als ik dit zo lees weet ik niet meer wat te denken over de komende vervanging van de V5 (zoals ik er nog altijd een heb).
De V5 wordt toch geleidelijk vervangen wegens verouderd? Hoever staat het ermee?
En krijgen we een V7 (waar alle problemen nog niet opgelost zijn) of een V6? En als V7 is mijn lijn wel snel genoeg?

Reputatie 7
Badge +5

@Joanne68 Krijg je een foutmelding op je tv? Of valt de decoder volledig uit? 

@Mutlie ivm met je vraag op “ is mijn lijn snel genoeg”
kan je o.a. op myproximus je  lijnsnelheid aflezen en als die groter is dan 30 Mbps dan kan een v7 aangesloten worden.

Als ik dit zo lees weet ik niet meer wat te denken over de komende vervanging van de V5 (zoals ik er nog altijd een heb).
De V5 wordt toch geleidelijk vervangen wegens verouderd? Hoever staat het ermee?
En krijgen we een V7 (waar alle problemen nog niet opgelost zijn) of een V6? En als V7 is mijn lijn wel snel genoeg?

 

Gekopieerd vanuit een andere recente post van mij

 


In een vorig topic schreef je dat de gegarandeerde snelheid bepalend was. Klopt dat?
En hoe zit het dan?

Dat zou wel kunnen problemen geven en dit indien de DLM je lijnsnelheid om één of andere reden niet zou kunnen behouden op een snelheid die hoger is dan 30 Mbps want het gegarandeerde is 20Mbps en de rest er boven komt van de DLM. hoeveel je werkelijk haalt zou je beter kunnen aflezen met het → SagemTool , daarmee inloggen op je bbox als User en met het User wachtwoord dat op een sticker van bbox staat.

of ook via Myproximus kan je een beter beeld krijgen van je werkelijk snelheid.
 

 

Ik heb dus een Technicolor :(

In My Proximus op mijn smartphone heb ik 46.52 download en 18.22 upload, ping is 30.
Dit komt overeen met vorige cijfers (46.26 en 19.11)

 

Op https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult kreeg ik zo-even een identiek resultaat als hierboven.

 

In een ander topic 

kreeg ik dit antwoord

 

 

@Mutlie[...]

De snelheid van je lijn is afhankelijk van de afstand van je lijn tussen je woning en onze straatkast. Dit zorgt ervoor dat je lijn op 20Mbps geprogrammeerd is. Dit is de gegarandeerde snelheid. Deze is door DLM al wel verhoogd is naar 50Mbps op dit ogenblik. Je upload is nu 10Mbps. Deze snelheden kunnen wel aangepast worden afhankelijk van de kwaliteit van je lijn. 

[...]

 

Dus zolang de DLM je op die snelheid kan houden zou dit geen probleem mogen geven voor de V7 decoder, alleen zitten ze ook nog te sukkelen met geluid/beeld dat niet synchroon loopt en volgens een PX technieker zou dit ergen in april opgelost geraken! 
Bij de V6 zouden er dan momenteel ook weer problemen zijn, maar dit zou dn ook maar een tijdelijk probleem zijn. Ik hoop dat PX die nieuwe decoders (v6&v7) toch eens zo stabiel krijgen als die V5C want daar heb ik nu echt geen enkel probleem mee en ik zou het liefst zo houden :-)

@Joanne68 Krijg je een foutmelding op je tv? Of valt de decoder volledig uit? 

De decoder valt helemaal uit. 

Reputatie 7
Badge +5

@Joanne68 Kan je eens een ander stopcontact proberen? Het probleem lijkt terug te komen ondanks andere decoders? Heb je ook steeds de stroomkabel vervangen? 

Hallo Daisy

Alles al geprobeerd en niets helpt. De nieuwe V6 werd wel geleverd met een stroomkabel in tegenstelling tot de V7's die gestuurd werden waar helemaal niets bij was. En daarnet is de decoder weer uitgevallen. Een paar dagen geleden is dan toch maar weer een andere V7 beloofd maar ik heb nog niets gehoord of gezien....

Reputatie 7
Badge +5

@Joanne68 Dus als ik het goed begrijp heb je met elke nieuwe decoder hetzelfde probleem? Deze vallen continu uit? 

Inderdaad.  En wij melden dat al jarenlang telefonisch en op het forum 

En nu wordt het nog gekker.  Krijg een bericht binnen dat ik voor 5 maart materiaal terug moet sturen of anders betalen.  Op 16 februari heb ik 3 decoders via Bpost teruggestuurd.  Bewijs hiervan heb ik met foto's van de pakketten met hun inhoud.  Hierover een  lange chat gehad met Proximus medewerkers.  Temeer omdat  ik een lijst ontvangen had van 2 pagina's lang met materiaal dat ik ontvangen zou hebben. Uiteindelijk vond niemand iets geregistreerd en moest ik mij geen zorgen maken.  Blijkbaar toch wel.  Op deze manier maakt Proximus geen reclame voor zichzelf

Reputatie 7
Badge +5

@Joanne68 Mij lijkt het een goed idee om iemand ter plaatse te sturen en het eens na te kijken, vind het vreemd dat al onze decoders zomaar wegvallen.

Wanneer zou dit voor je passen?

Hallo Daisy 

Je mag graag iemand langs sturen,  maar alleen als wij hier niets voor moeten betalen.  Stel maar een paar data en tijdstippen voor, dan laat ik wel weten welk moment ons past.

Reageer