Vraag

nieuwe tv box

  • 12 September 2023
  • 27 reacties
  • 777 Bekeken

Hallo, na de installatie van de nieuwe android tv box, bleken de 2 andere tvboxen de we in huis hebben niet meer te willen opstarten??? Wat is de oplossing???


27 reacties

was dit ter vervanging van een oude decoder, dan moet je eerst de oude deactiveren :

zie →  Installatie van een Android TV Box - YouTube

Kijk mss ook eens na of je lijn 3 decoders aankan → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

 

 

Bedankt voor je reactie!

Ja, het was ter vervanging van oude tv box in woonkamer. Maar in de slaapkamers hebben we nog 2 tv 's, ene met box V5 denk ik  en ene V6. Maar beide willen nu niet meer laden, nadat de nieuwe box in woonkamer was geinstalleerd. 3 tv-boxen is al jaren geen probleem geweest...

en als je de twee andere tv boxen eens reset één voor één:

Je TV Box resetten | Proximus

Ok Martin, zal ik eens proberen aks ik binnen 2 dagen terug uit vakantie ben! Thx!

Reputatie 7
Badge +4

@2Biezz  Ik zie op dit ogenblik maar 2 decoders aangemeld staan op je lijn. De V6 zie ik niet meer, wat wil zeggen dat hij je lijnnummer terug zou moeten vragen als je hem herstart. 

Welke foutmelding krijg je op de 2 decoders die niet meer werken ? Zoals Martin voorstelt zou ik je aanraden om je modem, eventuele draadloze verbindingen (booster, bridge of PLC/devolo) en decoders te herstarten als je terug bent van je vakantie. Nog een fijne vakantie!

Hallo Martin, Hadewych

Ondertussen terug uit verlof, en de tv s in de slaapkamers getest: de V5 box in onze slaapkamer is vanzelf opgelost en geeft terug beeld! 

De V6 box in onze dochter haar kamer bleek wel een probleem.. Hier heb ik dan een reset van de tv box volgens instructie uitgevoerd: alles blijkt goed te gaan, je krijgt de reset-melding, de software update, het Picx pictogram, de connectiviteit-test wat ok was,  de welkomst-melding, dan de vraag om de telefoonlijn nr in te geven (), en dan nr kinderslot(), wat allen wordt aanvaard, maar het volgende wat je krijgt is een zwart scherm en hier hebben we laaaang gewacht zonder succes…

Hopelijk hebben jullie een idee??

@2Biezz Als je de v6 even zijn stroom volledig onderbreekt en terug laat opstarten lukt het dan ook niet.

PS: best geen privé gegevens (zoals telefoonnr enz.) op een openbaar forum zetten waar iedereen alles kan lezen (een bericht kun je zelf nog binnen een uur editeren na publiceren, anders moet het door een PX operator gebeuren) 
indien je toch specifieke info wilt meegeven dan zet je die best in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) onder het privé veld “Ticket”.
De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" .

Ok Martin, thx voor de tip! Ondertussen berichtje aangepast!

En ja, ook de stroomonderbreking heb ik geprobeerd bij de V6, maar geen succes...Het is raar, alles verloopt goed, er is goede connectie, maar na het ingeven van het kinderslot nr, gebeurt er niets meer...Aan de modem kan het ook niet liggen want op de andere 2 tv's werkt alles prima, en de verbinding is getest en ok bevonden..

@2Biezz 

Kan je die decoder v6 eventueel eens met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox verbinden of dit iets oplost? De PX moderatoren kunnen maandag ook altijd dan eens kijken of ze aan hun kant iets abnormaals vasstellen.

 

Hey Martin,

De V6 hangt rechtstreeks met utp kabel aan modem: vanuit de modem loopt een utp naar boven, komt in een hub(of hoe heet zoiets, klein kastje met verschillende utp uitgangen), en vanuit de hub lopen 2 utp kabels naar de V5 en de V6…

Heb nog een 2e reset poging gedaan, met hetzelfe resultaat…

Wat ik ook heb vastgesteld: de V6 heeft 2 blauwe lampjes als hij opstaat. Als ik deze afzet met de prox afstandsbediening(knopje rechts bovenaan), brand er een rood lampje op V6( wat normaal is denk ik), maar ik krijg de V6 niet meer op via de afstandsbediening, wat niet normaal is...Ik moet de V6 dan via het knopje op de achterkant, od de stroom uittrekken om er terug leven in te krijgen..

@2Biezz

 - Die hub zal een switch zijn die ook →  igmp snooping moet ondersteunen voor de goede werking.

 - Is het niet mogelijk van de v6 op de utp kabel aan te sluiten die op die switch ingang toekomt.

==========================================================

De  betekenis van de lampjes is de volgende:

Lampjes van je V6 TV Box

Power : De TV Box werkt. Brandt het lampje niet? Druk op de aan/uit-knop. Controleer ook of de schakelaar aan de achterkant van de TV Box is ingedrukt. Controleer vervolgens of de stroomkabel goed aangesloten is tussen de TV Box en het stopcontact.

SIG : De TV Box ontvangt een signaal van de b-box. Brandt het lampje niet?  Controleer of de Ethernet-kabel aan de ene kant aangesloten is op je TV Box en aan de andere kant op je b-box, PLC, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender. De SIG lampje blijft uit? Kijk naar de lampjes op je b-box en op je PLC, Wi-Fi Booster, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender (als je een van deze toestellen hebt).

HD : De TV Box ontvangt het HD TV-signaal en je kijkt naar een HD-kanaal. Je kunt controleren of je HD-zenders thuis kunt ontvangen.

REC : De TV Box wordt gereset. Het gaat niet aan tijdens de opname.

TV uit, maar lampjes branden. Waarom?

Als je de tv uitschakelt, wordt de TV Box niet uitgeschakeld. Het is daarom normaal dat de lampjes blijven branden. Om de TV Box uit te schakelen, druk je de knop rechts bovenaan op de Proximus-afstandsbediening.

===================================================

Louter ter bijkomende info:
        de V6 decoder wordt ook stillaan door PX uit circulatie genomen en wordt omgeruild voor een V7  of evt kan een V5c ook.

 

 

Martin,

Als de V6 opstaat, brand de power en SIG blauw, dus goede connectie en signaal. 

Ik heb de switch er tussenuit genomen  dus utp van modem rechstreeks in V6 gestoken. Ook in deze situatie een reset van box uitgevoerd. Het resultaat is hetzelfde: de box laad een software update, doet een check, connectie in orde, er wordt de lijnnr en kinderslot nr gevraagd, en na ingave van het laatste gebeurt er niets meer...zwart scherm...SIG signaal heeft constant een blauw lampje…

 

@2Biezz dan zal er niet veel anders opzitten dat een PX moderator morgen beslist wat er verder moet gebeuren, evt technieker sturen, of v6 omruilen of …….?

Ik vrees het ook…

Hoe gaat het nu verder? Geef je dit door aan een collega en neemt deze via dit forum terug contact op?

@2Biezz  

Ik vrees het ook…

Hoe gaat het nu verder? Geef je dit door aan een collega en neemt deze via dit forum terug contact op?

Nee, als een PX moderator morgen hier op forum terug langskomt, neemt zij/hij de berichten door en zullen dan verder hierop reageren. Voor technische problemen kan het zijn dat er pas tegen de middag of in de namiddag zal gereageerd worden, enfin dat zien we dan wel…

NB: PX moderatoren hebben zo’n PX symbool = ⌘  naast hun naam staan, zoals bv HadewychT  hierboven.

Ok bedankt Martin! Ik wacht verder af!

Reputatie 7
Badge +5

@2Biezz Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Bedankt voor de opvolging Daisy!

Hieronder mijn gegevens! Als je nog iets nodig hebt dan hoor ik het wel!

Ook mijn profiel is aangevuld!

 

@2Biezz 

Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers en u zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

NB: binnen het uur kun je nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel door een proximus medewerker (moderator) gebeuren (dus pas morgen).

Weer niet aan gedacht Martin...Bij deze mag de bovenstaande account-info verwijderd worden!

Reputatie 7
Badge +5

@2Biezz De oude decoder die vervangen is, welke was dit? Als ik kijk in ons systeem is je oude V6 decoder gedeactiveerd wegens uitfasering van deze soort decoders.

Hallo Daisy,

Enkele weken geleden heb ik de oude V5 in de woonkamer, vervangen door de nieuwe V7. En dan waren de problemen begonnen op onze tv's boven in de slaapkamers, een V5 en een V6 box. De V5 heeft zich vanzelf hersteld, maar niet de V6, ondanks reset pogingen…

Maar omdat je zegt de de V6 gedeactiveerd staat, heb ik hetvolgende geprobeerd: ik heb de oude V5 uit de woonkamer, die ik dus vervangen heb door de V7, geplaatst ipv de V6. En wat blijkt, de boel werkt direct!! Deze oude V5 werd niet gedeactiveerd, maar de V6 wel....Hoe dit kan weet ik niet…

Maar nu heb ik dus 3 werkende tv's, één met een V7, en twee met een oude V5...Dus voorlopig dus iedereen tevree!

Maar wat nu met de twee oudere V5 boxen? Hoelang gaan deze nog ondersteund worden?

Dat verklaart natuurlijk alles dat je V6 dan niet meer werkte, aangezien deze bij PX gedeactiveerd werd wegens deactivering vanwege uitfasering van de V6 decoder.

Volgens mij kunnen die V5’s dan ook vervangen worden door v7’s maar dat horen we dan morgen wel als Daisy terug de draad opneemt hier.

Reputatie 7
Badge +5

@2Biezz Voor de V5 decoders kan je nog steeds bellen voor ondersteuning. We kunnen deze ook al omruilen naar de nieuwe V7’s dan ben je er ineens vanaf.

Hallo Daisy,

We zijn al veeele jaren klant bij Proximys en zijn ook van plan dat nog lang te zijn ;0)..

Dus is het misschien het beste om de oude V5's ook ineens om te ruilen?!

Of bestaat er een kans dat de lijn te zwaar zal belast worden met drie V7's(zwaardere software?)??

Ik ben ook al een tijdje ingeschreven bij Fiberklaar, om een glasvezelverbinding binnen te leggen. Dat kan deze V7's alleen maar ten goede komen denk ik!

Reageer