Skip to main content
Vraag

Kan opname niet afspelen.

• November 2, 2025
  • 48 reacties
  • 566 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kan mijn opname van Elementary S 5 -  aflevering 10 : “Pick your poison” niet afspelen.   Ik krijg enkel de mogelijkheid om te verwijderen.   Ook via de app of via pick.be kan ik de aflevering niet bekijken.   Met mijn andere opnames zijn er (tot nu toe) geen problemen.

Ik heb ook al clear data + restart gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.  

Is het mogelijk om deze opname terug te zetten zodat ik deze alsnog kan bekijken ?  

Alvast bedankt 

48 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 4, 2025

Idem ditto hier met een opname van verleden nacht, opname kan niet afgespeeld worden … djezes … enige optie “Beheer opnames” … enkel “wissen” … leve de digitale vooruitgang! 

Mutlie
  • November 4, 2025

En ook dit komt me bekend voor. Lang leve de apps!
Met de bedenking dat VTM zenders een  bewaartermijn van 7 (uitzending inbegrepen, dus eigenlijk maar 6)  dagen is en daarna Streamz moet gebruik worden. Maar de opnamemogelijkheid zit wel in ons betalend abonnement.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 4, 2025

Deze opname komt van een goplay zender.   Het vroegere play 5, wat nu dus play fictie heet.   De serie is inderdaad niet via goplay te bekijken.  Dus nu hopen dat Proximus de opname terug kan zetten.  

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Raenafel Weet je de datum nog van deze episode ? Ik vind ze niet terug om ze terug te plaatsen. Dit kan erop wijzen dat ze te lang geleden uitgezonden werd. 

@Regulus Welke opname is er bij u mislukt ? Als je het ons laat weten, kunnen we ze proberen te herstellen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 7, 2025

snip

@Regulus Welke opname is er bij u mislukt ? Als je het ons laat weten, kunnen we ze proberen te herstellen. 

Beste dank om dit  te willen regelen maar steek er geen moeite in … Het was een aflevering van “top 20 funniest” en ze zenden die dingen continue opnieuw uit 😄🙏

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 7, 2025

@Raenafel Weet je de datum nog van deze episode ? Ik vind ze niet terug om e terug te plaatsen. Dit kan erop wijzen dat ze te lang geleden uitgezonden werd. 

De aflevering werd op vrijdag 12 september 2025 uitgezonden.   Ik zie dat ze inderdaad niet meer tussen mijn opnames staat.  Ik had nog ongeveer een 30-tal dagen om deze te bekijken.  

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 10, 2025

@Raenafel Ik vind ze jammer genoeg noet terug in de database om ze terug te plaatsen. Mijn excuses hiervoor. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 10, 2025

@Raenafel Ik vind ze jammer genoeg noet terug in de database om ze terug te plaatsen. Mijn excuses hiervoor. 

Ja, dat is inderdaad wel heel spijtig.   Hopelijk herhaalt play fictie de hele serie nog eens vanaf seizoen 1, zodat ik de aflevering alsnog kan bekijken.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 11, 2025

VOLHARDING IN DE BOOSHEID!

De nieuwe aflevering van hetzelfde programma “top 20 funniest” op VTM4 is opgenomen maar “kan opname niet afspelen” … allez allez jongens en meisjes! Werkekijk? 

ERGER NOG … nadat mijn echtgenote een klein kwartier naar een aflevering van “Alter ego” heeft gekeken roept de huishoudelijke plicht … als ze 2-3 uur later wil verder kijken … “kan opname niet afspelen” SERIEUS zeg? 

• Rising star
  • November 12, 2025

Hier zelfde probleem je bent aan kijken zet op pauze en dan plots kan het niet meer afgespeeld worden .
Gebeld naar klantendienst ging maandag te laatste in orde zijn .
Gaat nu al over 6 programma en meestal serie’s
Sommige films gewoon gewist uit miserie 

• Apprentice
  • November 12, 2025

Hier ook problemen met opnames alsook met herbekijken…

Bij een serieopname worden niet alle afleveringen opgenomen of ze zijn toch alleszins niet terug te vinden bij de opnames.

Bij de serie ‘Kassa, Kassa’ werden slechts de eerste 2 afleveringen opgenomen, die van 15 oktober…
We zijn nu 12 november ! 
Bij de serie ‘Elixer’ is de opname van afgelopen maandag 10 november nergens te vinden !
Als we die aflevering dan willen herbekijken (een opname van eergisteren !) is dat ook niet mogelijk !

Amaai...! En ik die dacht dat het met de fiberaansluiting allemaal gesmeerd ging lopen...

Martin
  • November 12, 2025

FYI: In andere topics hebben PX moderatoren gemeld dat ze ondertussen zouden gevonden hebben waar het probleem zit, maar nog geen datum kunnen geven wanneer dit zou kunnen opgelost zijn.

Hopelijk kunnen de PX moderatoren binnenkort het goed nieuws melden wanner de oplossing mag verwacht worden.

• Rising star
  • November 13, 2025

Hopelijk kunnen ze al die serie’s  er terug opzetten want veel zin heeft het niet als er iedere keer een paar ontbreken .

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 15, 2025

Hier ook problemen met opnames alsook met herbekijken…

Bij een serieopname worden niet alle afleveringen opgenomen of ze zijn toch alleszins niet terug te vinden bij de opnames.

Bij de serie ‘Kassa, Kassa’ werden slechts de eerste 2 afleveringen opgenomen, die van 15 oktober…
We zijn nu 12 november ! 
Bij de serie ‘Elixer’ is de opname van afgelopen maandag 10 november nergens te vinden !
Als we die aflevering dan willen herbekijken (een opname van eergisteren !) is dat ook niet mogelijk !

Amaai...! En ik die dacht dat het met de fiberaansluiting allemaal gesmeerd ging lopen...

Hier net hetzelfde !!! godsamme nog aan toe! 

De rommel rond “Kassa, Kassa” had ik al vermeld ..

Nu trachten we “Elexir” te kijken … NET HETZELFDE VERHAAL als hierboven vermeld! Opname van 10/11 is niet gebeurd en terugkijken KAN NIET … NIET MEER BESCHIKBAAR! WERKELIJK? 

Een serie peogrammeren om later te bekijken is dus KNUDDE! Tegen de tijd dat je gaat kijken ontbreekt de helft en is die niet langer beschikbaar. 

Is “kabel knippen” ttz enkel nog kijken via de apps de oplossing? Het begint er sterk op te lijken! Men moet verdorie ELKE DAG nakijken of wat men geprogrammeerd heeft ook daadwerkelijk opgenomen werd! NIET normaal! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 16, 2025

EN DE REEKS GAAT MAAR VERDER!

Op Play .. reeks “Alter Ego” .. Aflevering 2, Ma 3 November, is gelabeld als S1 E3 om te beginnen .. mijn echtgenote heeft de aflevering bekeken … de volgende kijker heeft echter PECH! Item kan niet worden afgespeeld  ! Nog 77 dagen beschikbaar … daar schiet men dus veel mee op! 

Gebruiken jullie zatte artificiële intelligentie om dit circus te runnen? Of zit die AI aan de dope? 😱

Martin
  • November 16, 2025

We kunnen er alleen maar op hopen dat PX al de opname perikelen, waarvan de oorzaak blijkbaar zou gekend zijn ondertussen, zo spoedig mogelijk kan oplossen!

• Rising star
  • November 17, 2025

Hier is ook nog steeds niet opgelost .

Word enkel erger .

Klantendienst beloofd dat ze de opname er terug kunnen opzetten , maar helaas blijkbaar nog niet gelukt .

Vorige week werd ik gebeld door expert .
Hebben en nieuwe V7 opgestuurd ,
Daar gingen de  problemen mee opgelost zijn helaas , nog steeds zelfde miserie .

Nog een bijkomend probleem met die nieuwe tv box hebben we plots nog minder opnames in onze lijst .

Begrijpen , wie begrijpen kan 

• Apprentice
  • November 17, 2025

We kunnen er alleen maar op hopen dat PX al de opname perikelen, waarvan de oorzaak blijkbaar zou gekend zijn ondertussen, zo spoedig mogelijk kan oplossen!

Gezien de recente en onophoudelijke reacties, zelfs na tussenkomst van klantendienst en expert, is het moeilijk aan te nemen dat de oorzaak van al die problemen bij Proximus al gekend is.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ook dit forum meer en meer fungeert als een klaagmuur :
iedereen voegt er z’n (klachten)briefje aan toe maar niemand, behalve gelijkgestemden, leest het, laat staan ‘doet er iets mee’.
Het ontlast enkel de klantendienst of de supportafdeling, voor zover er daar nog menselijke wezens zitten van vlees en bloed en niet door AI gegenereerde betweters…
Misschien zouden we met z’n allen beter de klantendienst lastigvallen en dat tot vervelens toe blijven doen in plaats van hier onze grieven met elkaar te delen zonder ook maar enig gevolg...

Martin
  • November 18, 2025

Ik weet niet waarom je twijfelt dat het probleem niet bij Proximus zou gekend zijn, daar moet je nu echt niet aan twijfelen en ook niet aan het feit dat ze er niet zouden mee bezig zijn, enfin iedereen zijn mening uiteraard!
Op sommige berichten waar gelijkaardige problemen met opnames werden gemeld, werd wel al door de Proximus moderatoren gereageerd en de laatste berichten waren in die zin dat zij nu wel zouden weten van waar het probleem komt, wat al hoopgevend is, maar wanneer de definitieve oplossing komt dat is natuurlijk nog een paar andere mauwen en zal afhangen van wat het probleem/moeilijkheidsgraad er van is, om dit in korte tijd te kunnen oplossen!!!

Het moet voor de PX moderatoren in mijn ogen ook niet echt leuk zijn om op iedere klacht te moeten opnieuw en opnieuw tot vervelens toe, te moeten reageren met het zelfde antwoord “we zijn er mee bezig, maar een datum wanneer de oplossong komt kunnen we nog niet geven”.

Mutlie
  • November 18, 2025

[...]

Het moet voor de PX moderatoren in mijn ogen ook niet echt leuk zijn om op iedere klacht te moeten opnieuw en opnieuw tot vervelens toe, te moeten reageren met het zelfde antwoord “we zijn er mee bezig, maar een datum wanneer de oplossong komt kunnen we nog niet geven”.

Inderdaad, en eenzelfde voorgekauwd antwoord is voor de klant ook nietszeggend en leidt tot conclusies dat er ook niets gebeurt.
Desalniettemin worden dezelfde problemen al lang genoeg aangekaart en  herhaald. Dat kan niemand ontkennen. En het lijkt gewoon alsof er niets mee gedaan wordt.
De vraag is dus eigenlijk : wanneer wordt “lang” “te lang” ?

Martin
  • November 18, 2025

Ja, inderdaad wanneer wordt “lang” “te lang” ? 

Dat is wat mij er ook wat meer van overtuigt dat ze er bij PX wel alles zullen aan doen om dit te kunnen oplossen met zelfs medewerking van firma’s van buiten huis, zoals ze dit soms zelf aangeven.
​​​​​​​Want zij weten ook wel dat op den lange duur als er maar problemen en klachten blijven komen, er toch klanten zullen zijn de brui aan geven en zullen overstappen! 

Mutlie
  • November 18, 2025

Ja, ik speel ook met het idee, eerlijk gezegd. Zou je niet? Al die kleine ergernissen die blijven duren.

Neem nu “Allegiance” dat is nog 6 dagen beschikbaar op VTMgo. Het moet maar  eens gebeuren dat je je tijdens die 6 dagen niet kan kijken. Bijv. hospitalisatie of verblijf in buitenland. En zeg niet “tablet” want dan komt er dikwijls geografische begrenzing bij kijken wat altijd (of bijna altijd?) speelt bij bijv. NPO. (wat we al hebben meegemaakt)

• Apprentice
  • November 18, 2025

Ik weet niet waarom je twijfelt dat het probleem niet bij Proximus zou gekend zijn, daar moet je nu echt niet aan twijfelen en ook niet aan het feit dat ze er niet zouden mee bezig zijn, enfin iedereen zijn mening uiteraard!
Op sommige berichten waar gelijkaardige problemen met opnames werden gemeld, werd wel al door de Proximus moderatoren gereageerd en de laatste berichten waren in die zin dat zij nu wel zouden weten van waar het probleem komt, wat al hoopgevend is, maar wanneer de definitieve oplossing komt dat is natuurlijk nog een paar andere mauwen en zal afhangen van wat het probleem/moeilijkheidsgraad er van is, om dit in korte tijd te kunnen oplossen!!!

… om dit in korte tijd te kunnen oplossen ???

Hangt er van af wat men verstaat onder ‘korte tijd’…

De problemen met replay en opnames dateren al van veel langer…

Hier ééntje van 8 oktober 2024 !

Panne bij Proximus: “Klanten ondervinden problemen bij TV Replay en opnames” | Multimedia | HLN.be

Bovendien werden er reeds verscheidene forums opgestart aangaande die problemen maar de meeste forums zijn afgesloten en er kan geen reactie meer geplaatst worden :

opnames niet meer kunnen bekijken | Proximus Forum

dagelijks probleem met terugkijken van tv zender en/of opnames | Proximus Forum

Veel respect, Martin, dat je, na al die aanhoudende klachten en reacties, op al die forums als de ridder op het witte paard het blijft opnemen voor Proximus… Chapeau !
Ook heel nobel om medelijden te hebben met de ‘PX-moderatoren die al die binnenkomende klachten niet leuk vinden ’ maar als je bij de klachtendienst werkt, hoort dat dan niet bij de job ?
En inderdaad, bij Proximus doen ze de laatste jaren heel veel beroep op ‘firma’s van buiten huis’ …
de fiberkabelwerken in de straat, de fiberaansluiting bij mij thuis, de technicus met de nieuwe modem,… je krijgt geen Proximus-kat meer te zien !
Maar of al die niet-Proximussers nu wakker liggen van een klantje meer of minder ?
Voor wie dat nog gelooft heb ik goed nieuws : op 6 december komt Sinterklaas…

Voorlopig kunnen we niet anders dan geduldig afwachten…
… tot de problemen opgelost zijn of tot ook dit forum afgesloten wordt…
Maar ik weet niet of ik nog een jaar zal kunnen wachten op de oplossing

Martin
  • November 19, 2025

Het opnemen voor Proximus daar kan ik heel kort over zijn, de dag dat het hier voor ons echt de spuigaten zou uitlopen dan stappen we over net zoals we vele jaren geleden gedaan hebben en zo bij Proximus terecht gekomen zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 19, 2025

[...]

Inderdaad, en eenzelfde voorgekauwd antwoord is voor de klant ook nietszeggend en leidt tot conclusies dat er ook niets gebeurt.
Desalniettemin worden dezelfde problemen al lang genoeg aangekaart en  herhaald. Dat kan niemand ontkennen. En het lijkt gewoon alsof er niets mee gedaan wordt.
De vraag is dus eigenlijk : wanneer wordt “lang” “te lang” ?

Er zit idd iets behoorlijk scheef! 
Het feit dat dit forum hier een klaagmuur wordt is door PX zelf in het leven geroepen. De reden is een helpdesk die geen ballen waard is en daarbij nog kafkaiaans onbeschoft is omdat ze, buiten van dozen schuiven, van toeten noch blazen weten en dus hun functie niet eens fatsoenlijk weten in te vullen: namelijk hulp bieden! Niet abnormaal dat de eindgebruikers hier hun laatste heil trachten te zoeken ipv te blijven roepen in de woestijn van de helpdesk. Dus alle lof voor de medewerkers die hier de gaten proberen te dichten, wat gezien de omvang van de huidige problemen, eerder dweilen is met de kraan open.

Ook denk ik dat er hier een begripsverwarring is. Ik meende begrepen te hebben dat PX de reden gevonden had waarom het einde van een opname niet werd weergegeven in een aantal gevallen maar niets meer. Waarom dit doorgetrokken werd naar een oplossing voor al de andere problemen ontgaat mij. 
En alhoewel een vergelijking misschiet helemaal fair is geef ik het toch maar mee: indien een Microsoft update een functioneel probleem introduceert dan heeft MS binnen enkele dagen een OOB patch die de problemen oplost. Bij PX slepen een aantal problemen al ettelijke jaren aan en het lijkt er op dat elke “oplossing” een ander nog erger probleem aanbrengt wat weer eeuwigdurend meegesleept wordt. Het is minstens bizar te noemen, weer het ver van mij om het “incompetent” te noemen.