Skip to main content
Vraag

dagelijks probleem met terugkijken van tv zender en/of opnames

Alle dagen hebben wij wel een probleem met terugkijken van een tv programma of een opgenimen programma. vandaag is de melding dat er alleen live gekeken kan worden en dat mer er alles aan doet om het op te lossen. maar dit heb ik gisteren ook eens gezien. en toen ik eindelijk eens naar de storingen wou bellen wordt ik doorgestuurd naar bot die me doodleuk zegt dat ik maar morgen moet terugbellen. mensen van proximus, dit is geen service meer zoals het hoort. 

bijna alle dagen hebben we een bevroren beeld, een opname die nit bekeken kan worden. opnames die te vroeg stoppen of te laat starten, enz.

als ik de TV uitschakel dan blijft er zichtbaar staan: 

OEPS er ging iets mis

je kan er mee lachten maar leuk is dit niet.

41 reacties

Mutlie
  • 2020 reacties
  • 31 maart 2025

Idem hier

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 31 maart 2025

nog even toevoegen dat men niet moet afkomen met de standaard opdracht: je kan de decoder eens herstarten.

dat lukt bijna niet meer omdat het knopje versleten is.

onertussen is dit een gekende mogelijke oplossing die niet altijd werkt

Martin
  • 33463 reacties
  • 31 maart 2025

er zijn inderdaad weer problemen met v7 decoder zie → 

→ Een nieuwe dag, een nieuw probleem met Pickx | Proximus Forum

TBI: 

Nick.cornelis schreef:
Martin schreef:

Als je belt naar 0800 22 800 laten ze dan niet direct horen dat er problemen zijn?

Een deel van onze klanten ondervindt momenteel problemen met interactieve televisiediensten (opnames, tv op aanvraag). 
Live TV kijken lukt wel (kies bij het opstarten voor 'offline modus'). 
We stellen alles in het werk om de normale situatie zo snel mogelijk te herstellen.

Mutlie
  • 2020 reacties
  • 31 maart 2025
eddy b schreef:

nog even toevoegen dat men niet moet afkomen met de standaard opdracht: je kan de decoder eens herstarten.

dat lukt bijna niet meer omdat het knopje versleten is.

onertussen is dit een gekende mogelijke oplossing die niet altijd werkt

Wij kregen met de foutmelding - en dan “meer info” - vandaag ook weer de raad niet te herstarten. Dit zou leiden tot verlies van opnames.

Dit is nu de 3e dag (op 4)  dat we deze problemen ondervinden.
Nieuw was wel dat we ook de foutcode p135 te zien kregen.

Dit is de toestand op tv/decoder.
De Pickx app werkt niet omdat mijn account niet wordt herkend. 🙄

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 1 april 2025

Gisteren deden er zich algemene problemen voor op het gigitale tv platform.

Nu zou opnieuw alles in orde moeten zijn.

@Mutlie 

@eddy b 

Werkt jullie tv opnieuw?

Geert

Mutlie
  • 2020 reacties
  • 1 april 2025

@GeertC 
Op dit moment wel, maar zie ook mijn andere posts in dit verband.

Ik heb tijdens de laatste 4 dagen (vrijdag t/m maandag)  3 avonden (uitgezonderd zondag) gelukkig nog  kunnen genieten van de apps maar niet van de opnames.
Ik heb dat ook gemeld, maar kreeg enkel  reactie van ​@Martin (wie anders 😁) dat het vrijdag en ook zaterdag  geen algemeen probleem was.
Gisteren was er dus wél een algemeen probleem maar mijn “beleving” (of beter boodschap of foutmelding) was niet dezelfde als bij de anderen.

Benieuwd naar vanavond. 

• Rising star
  • 21 reacties
  • 3 april 2025

hier nog steeds problemen opgenomen programma’s kunnen niet afgespeeld worden + ook niet volledig opgenomen afleveringen

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 8 april 2025

@GeertC 

delaatste dagen werkt het wel, uitgezonderd ceergistren, toennwas er weer een “algemene” storing waar ik op dat moment geen hinder van heb ondervonden.

en nu hop naar de volgende storing :-) 

eddy

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 18 april 2025

gisterennweer eennheleboel problemen gehad.

toch maar eens contact genoen met technische dienst, en deze brave man heet me alles opnieuw laten opstarten, zowel modem als decoder.

de resst van de avond even geen probleen gehad, tot deze avond.

Toen we op vtm3 naar de  film “risen” wilde kijken kregen we weer eens her vast “OEPS” scherm.

live ging wel maar terug opnieuw starten ging langs geen kanten. via een omweg langs de vorige film ( a dogs way home ) lukte ook niet omdat deze film op het einde ook vast liep en telkens op dezelfde plek bijna aan het einde.. dus geen vtm 3 vanavond. dqn maar naar vtm 4, waar de film “Antlers” te zien was.

en gelukkig konden we  hier wel opnieuw starten. maar na een klein half uur was onze “OEPS “vriend ook daar van de partij (foutmelding 0016 heb ik deze keer mogen noteren). nog maar eens opnoieuw gestart, doorgespoeld, en ja hoor op net dezelfde plek was OEPS er weer. nog maar eens opnoieuw en nu een beete verder gespoeld waarmee we weer even verder konnen. tussentijds nog enkele keren een bevroren beeld gehad dat op te lossen was met 1 keer op de pijl rechts te drukken en dat de film zo 30 seconden verder springt.

Door al deze problemen beginnen stilaan mijjn zenuwen aan het eindete komen.

er kan al eens een techniche fout zijn. maar sinds de V7 er is stapelen deze fouten op en wordt er maar mondjesmaat iets aan gedaan. het wordt eens tijd dat er aan een compensatie wordt gedacht want de rekening blijft steeds dezelfde. terwijl het gebruik er op achteruit gaat.

dus proximus doe hier iets aan

mvg

Eddy beuckels

Martin
  • 33463 reacties
  • 19 april 2025
eddy b schreef:

gisterennweer eennheleboel problemen gehad.

toch maar eens contact genoen met technische dienst, en deze brave man heet me alles opnieuw laten opstarten, zowel modem als decoder.

de resst van de avond even geen probleen gehad, tot deze avond.

Toen we op vtm3 naar de  film “risen” wilde kijken kregen we weer eens her vast “OEPS” scherm.

live ging wel maar terug opnieuw starten ging langs geen kanten. via een omweg langs de vorige film ( a dogs way home ) lukte ook niet omdat deze film op het einde ook vast liep en telkens op dezelfde plek bijna aan het einde.. dus geen vtm 3 vanavond. dqn maar naar vtm 4, waar de film “Antlers” te zien was.

en gelukkig konden we  hier wel opnieuw starten. maar na een klein half uur was onze “OEPS “vriend ook daar van de partij (foutmelding 0016 heb ik deze keer mogen noteren). nog maar eens opnoieuw gestart, doorgespoeld, en ja hoor op net dezelfde plek was OEPS er weer. nog maar eens opnoieuw en nu een beete verder gespoeld waarmee we weer even verder konnen. tussentijds nog enkele keren een bevroren beeld gehad dat op te lossen was met 1 keer op de pijl rechts te drukken en dat de film zo 30 seconden verder springt.

Door al deze problemen beginnen stilaan mijjn zenuwen aan het eindete komen.

er kan al eens een techniche fout zijn. maar sinds de V7 er is stapelen deze fouten op en wordt er maar mondjesmaat iets aan gedaan. het wordt eens tijd dat er aan een compensatie wordt gedacht want de rekening blijft steeds dezelfde. terwijl het gebruik er op achteruit gaat.

dus proximus doe hier iets aan

mvg

Eddy beuckels

Er zijn wel een tijdje geleden algemene problemen geweest waarbij men dat scherm “Oeps ……..” kreeg maar dat is ondertussen bij de meesten toch in orde gekomen. Of het zou moeten zijn dat in bepaalde regio’s dit probleem nog altijd bestaat!
Dit zou een PX moderator kunnen weten?
Hoe ziet jou installatie er eigenlijk uit:

• Is dit een bbox3 die je hebt en in dit geval hoeveel jaar oud is die of heb je een een nieuw model van Internet box.
  • Is je V7 decoder rechtstreeks verbonden met een utp netwerkkabel aan de “bbox3”/”internet box” 
  • Heb je de “bbox3”/”internet box” → gereset .

De PX moderatoren komen pas dinsdag terug langs op het forum (Paas weekend), mss kunnen zij ook je lijn op fouten eens bekijken en eventueel beslissen om een technieker langs te sturen en mogelijks als het een oude bbox3 is van 8jaar en meer om die om te ruilen.

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 21 april 2025

@ martin: om op ou drie vrage te antwoorden:

1: het is een bbox 3 die hier staat sinds de laatste inteventie van een technicus een jaartje geleden zeker.

2: de decoder is bekabeld verbonden

en jja, ik heb heel de boel herstart na de vraag van te brave man aan de telefoon vorige donderda/vrijdég toen ik naar hen heb gebeld.

sindsdien hebben we toch weer enkele problemen gehad die ik hierboven heb opgesomd.

vandaag rond 20.15 kregen we nog maar eens onderstaand beeld te zien:

wanneer wordt hier een duurzame oplossing voor geproduceert?? dit is al de ganse maand dat dit bezig is.

straks valt de rekening binnen, maar daar kan ik niet zeggen “oeps door een technische storing kan ik u niet betalen “zeker ???

Eddy

Martin
  • 33463 reacties
  • 21 april 2025

@eddy b,  Bedankt voor de feedback, en hopelijk morgen 
een reactie van een ​@proximus_moderator afwachten, en weten zij te vertellen wat er verder kan aan gedaan worden. 

Mutlie
  • 2020 reacties
  • 21 april 2025

@eddy b 
Aan de hand van het serienummer van de Bbox3 kan je achterhalen wanneer die is geproduceerd.
(de eerste 4 cijfers is jaar en maand)
Veel gerefurbished Bbox3 werden ( nog altijd?) verdeeld onder het cliënteel maar alhoewel die grondig zijn nagekeken is mijn ervaring dat de leeftijd er zeker toe doet. Sinds mijn refurbished Bbox3 (even oud als de voorgaande) recent werd vervangen zijn mijn (de meeste toch) problemen gewoon verdwenen.

Martin
  • 33463 reacties
  • 21 april 2025

@eddy b  Het is inderdaad beter van na te trekken hoe oud de bbox3 al is, zodat de  ​@proximus_moderatoren er kunnen mee rekening houden om evt te beslissen die om te ruilen, zelfs al is die foutmelding die je krijgt niet direct in verband met de bbox3 te zoeken, gezien er onlangs zovelen deze foutmelding gekregen hebben, maar zoals Mutlie zegt het kan wel voor andere problemen beter zijn dat je een recentere hebt.

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 21 april 2025

@Mutlie 

kon men g*verd*mme die stickers niet op een makelijkere plaats kleven???? 😀🙃

enfin, het is me grlukt om er een foto vn te maken (op zijn kop)

blijkt dus 2 jaar te zijn wat me toch niet zo oud lijkt.

grtz

eddy

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 22 april 2025

@eddy b Als je bovenstaande melding krijgt op je toestel gaat dit over een algemeen probleem en ben jij niet de enige die dit probleem heeft.

• Practitioner
  • 27 reacties
  • 22 april 2025
eddy b schreef:

Alle dagen hebben wij wel een probleem met terugkijken van een tv programma of een opgenimen programma. vandaag is de melding dat er alleen live gekeken kan worden en dat mer er alles aan doet om het op te lossen. maar dit heb ik gisteren ook eens gezien. en toen ik eindelijk eens naar de storingen wou bellen wordt ik doorgestuurd naar bot die me doodleuk zegt dat ik maar morgen moet terugbellen. mensen van proximus, dit is geen service meer zoals het hoort. 

bijna alle dagen hebben we een bevroren beeld, een opname die nit bekeken kan worden. opnames die te vroeg stoppen of te laat starten, enz.

als ik de TV uitschakel dan blijft er zichtbaar staan: 

OEPS er ging iets mis

je kan er mee lachten maar leuk is dit niet.

Bij ons ook alweer van hetzelfde.  En telefonische hulp vergeet het maar. Wij zijn het inmiddels zo beu dat we er aan denken naar Telenet over te stappen 

• Practitioner
  • 27 reacties
  • 22 april 2025

Bij ons ook alweer van hetzelfde.  En telefonische hulp vergeet het maar. Wij zijn het inmiddels zo beu dat we er aan denken naar Telenet over te stappen 

Joery79
  • 37 reacties
  • 22 april 2025

Hier ook een probleem, kreeg 10min ongeveer de melding. Heb de V7C box. Gelukkig kan ik nog live zien.

Joery79
  • 37 reacties
  • 22 april 2025

Voila en het is weer in orde. 😉☺️

Martin
  • 33463 reacties
  • 22 april 2025

Er zijn inderdaad al verschillende meldingen dat het in orde gekomen is.

Dde klacht meldingen zijn ook aan het dalen:

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 22 april 2025

@DaisyS 

Daisy, het kan altijd dat er iets misloopt met techniek. Dat maak ik dageliks mee op het werk.

maar als ik een maand om de twee dagen in de controlekamer ga vertellen dat er een technisch probleem is met telkens dezelfde storing ga ik er niet lang meer werken. 

jullie klanten worden dit stilaan een beetje beu.lijkt me.

Eddy

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 23 april 2025

@eddy b Uiteraard doen wij ons uiterste best om er voor te zorgen dat dit zo min mogelijk voor komt maar op dit moment kunnen we niet meer doen dan ons te excuseren voor het ongemak.

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 23 april 2025

ja hier ook weer het zelfde liedje gaat ook in storing  geen opname mogelijk   ik zal het contract opzeggen het is altijd wel iets  het enige wat niet in storing gaat is de prijs en de betaling  

• Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 april 2025

Hier ook al sinds gisteren hetzelfde probleem.

Eerst worden de opnames nog wel opgelijst maar als je er eentje selecteert krijg je ofwel de melding ‘item kan niet worden bekeken’ ofwel foutcodes P015 of P139.

Even later krijg je de opnames knop zelf niet meer te zien en kan je enkel live kijken.

Sinds de overgang naar de cloud en zeker met de Android TV box is de kwaliteit van Proximus steil naar beneden gegaan.

Een half jaar terug had ik ook opnames die verdwenen of niet meer te bekijken waren (zelfde foutcodes als hierboven), “Oei, da’s een probleem dat we nog niet zijn tegengekomen, daar kan ik u niet mee helpen”

Al 20+ jaar klant bij Proximus maar nu sterk aan het overwegen om naar een andere provider over te schakelen.