Skip to main content

Dames, Heren van Proximus (Pickx),

ik omarm graag de laatste technologie (toch ook één van jullie streefdoelen ?), maar toch is het soms meer huilen dan lachen.

Feit: Jullie laatste IOS versie van Proximus Pickx om Live Tv (of Recordings) te casten naar TV/Scherm/Monitor via externe/interne Chromecast.

Cast symbool komt tevoorschijn in de app., vervolgens TV toont melding “Pickx, You are ready to cast” maar… er komt verder niks !

Bevestigd feit bij gebruik app op diverse Iphones en Ipad. Bevestigd feit bij gebruik van externe Chromecast op TV/Monitor, en interne Chromecast Philips TV.

Bevestigd feit dat alles feilloos werkte en werkt bij apps als Prime, Stievie, Tunein, Youtube, enz.

→ Zou echt leuk zijn dat dit eens (voorgoed) werkt  !

Dank !

DV

Heel blij dit te horen! 

 

Veel kijkplezier! 


hallo.

Gisteren 5.2.7 update gedaan, update verwijst naar Chromecast (yesss…), en vandaag getest op IPad en IPhone, en werkt.

Eindelijk.

Dank voor de IT development.

GR


Dan valt er 8 EUR huurgeld voor de decoder weg. Grt, Heidi


Nog een vraagje: stel ik de gehuurde decoder terug binnen breng en enkel met mijne gekochte decoder werk, hoeveel gaat er dan af van de abonnementsprijs van de Epic full combo?


Jammer, maar toch bedankt voor de snelle reactie.


Bij de Epic Combo Light kan je enkel via de app of de site TV kijken en zal je je decoder dus niet meer kunnen gebruiken. Met de Epic Combo Full is dit wel mogelijk.  


Dag Hadewych

Bij mij werkt het chromecasten via IOS ook niet.

Een concrete vraag: ik heb momenteel een minimus pakket met gehuurde decoder , maar ik heb ook nog een een gekochte V5 decoder.

Stel dat ik overschakel naar Epic Combo Light (en mijn gehuurde decoder terug binnen breng), kan ik dan nog met de gekochte decoder TV kijken (als het casten niet werkt)?

 


Ze zijn volop bezig met een nieuwe update van de app en die zou bijna klaar moeten zijn. Jammer genoeg kan ik nog geen exacte datum geven hiervoor. 


Beste Proximus,

Is hier al nieuws rond? Zicht op een oplossing? 
@SamuelD 


Beste Proximus,

ik heb net het zelfde probleem.

Er zal toch een commerciële geste vanuit jullie kant moeten komen. Want reclame maken voor iets dat niet werk en gedurende weeeeken niet opgelost geraakt is echt triestig.

Mijn zoon kan nu gedurende enkele weken geen tv meer kijken in zijn kamer. Een geluk dat netflix bestaat met een goed IT team of kameraden die bij Telenet zitten en mijn zoon op hun app bijzetten. Zo kan hij wel tv kijken, via jullie concurrenten natuurlijk. Heel goede reclame!

als ik hier lees dat het probleem zich al langer voordoet en geen oplossing in zicht is. Vrees ik dat ik stappen ga ondernemen.

 


Heb dit probleem enkele weken ook al gepost op dit forum. In 2018 naar aanleiding  van wk voetbal ook update Proximus tv app en casting lukte niet meer… Duurde tot stuk in 2019 alvorens dit verholpen was…. Prettige vooruitzichten indien terug zo is....


Proximus…

 

Hier hetzelfde probleem, ik heb de nieuwste update van de IPhone+tablet gedownload en alsook op beide toestellen de update van Pickx gedaan, dan eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg nog altijd het scherm “klaar om te kijken” en daar stopt het dan ook…. 
 

Wanner gaat dit eindelijk opgelost geraken ? 
 

 


Jammer genoeg hebben we niet meer info. Het probleem is inderdaad nog in behandeling.


Hoi iedereen, deze topic is nu meer dan 1maand open, en mezelf (en zéker nog andere mensen) hebben nog steeds het casting probleem.

App is ondertussen enkele keren ge-upgrade (met melding diverse bugs (geen idee wat juist, zou mooi zijn dat Proximus ook eens wat release notes vrijgeeft zodoende te weten wat allemaal in hun backlog zit)), maar geen oplossing.hier.

 

Meer dan triestig, en begint aan te voelen dat hier een commercieel verhaal achter steekt van liever dit niet op te lossen ?

@Charlotte.D@SamuelD , kan hier werkelijk iets meer van info komen dan “doorgeven aan de IT team...”.

Dank

 


Heb dit vlug getest op iphone en ipad pro doch ik geraak niet verder dan  “klaar om te kijken”.
Beide toestellen hebben de laatste nieuwe updates van IOS en heb de app pickx verwijderd en terug geinstalleerd.

Bedankt voor de melding van mogelijke oplossing, maar helaas werkt het niet bij mij.

Ps  .heb je ook de laatste update gedaan,is voor problemen op te lossen stond daarbij .Heeft wel een tijdje geduurd eer ik die update er op had staan.Daarna mijn pixx app er afgesmeten en terug opgezet en toen was t in orde.Als dat bij u niet lukt weet ik t ook nimeer.  Succes.


Heb dit vlug getest op iphone en ipad pro doch ik geraak niet verder dan  “klaar om te kijken”.
Beide toestellen hebben de laatste nieuwe updates van IOS en heb de app pickx verwijderd en terug geinstalleerd.

Bedankt voor de melding van mogelijke oplossing, maar helaas werkt het niet bij mij.


DV, 

 

Ondervind je problemen op andere toestellen dan Apple? Kan je die even testen? Als wij die info van je doorkrijgen, dan geven wij dit graag door aan ons IT team.

Ondervind hier de laatste weken ook last van ,kan Proximus pixx niet gebruiken via chromecast.via vtm go app lukt t wel en ook YouTube,Netflix enz werken ,alleen Proximus pixx app niet.

Is ondertussen opgelost,heb zowel op mijn iPad als mijn iPhone nog eens opnieuw een update gedaan ,en dan de Proximus pixx app er afgedaan en terug opgezet en dan marcheerde het wel ineens.


Ik geef het nogmaals door aan de betrokken diensten, van zodra er nieuws is laat ik hier iets weten.


Ook hier het zelfde probleem. Cromecast blijft steeds hangen bij “klaar om te kijken”. Dit zowel op iphone 7plus, ipad pro 3de generatie (softw. 13.3.1) als op ipad air (softw. 12.4.5). Bij netflix, vtmGo of VrtNu geen enkel probleem. Is dit nu zo moeilijk op te lossen daar dit blijkbaar al weken, maanden of jaren duurt. 


DV, 

 

Ondervind je problemen op andere toestellen dan Apple? Kan je die even testen? Als wij die info van je doorkrijgen, dan geven wij dit graag door aan ons IT team.

Ondervind hier de laatste weken ook last van ,kan Proximus pixx niet gebruiken via chromecast.via vtm go app lukt t wel en ook YouTube,Netflix enz werken ,alleen Proximus pixx app niet.


Of voor hun apps door te schudden met de smartphone waar je dan het probleem kunt doorspelen aan de prox ontwikkelaars .


Om Proximus te helpen kan je ook debugging activeren en dat rapport doorsturen naar Proximus: https://www.appdome.com/no-code-mobile-integration-knowledge-base/obtaining-ios-device-logs/ Dat is de enigste manier om de ontwikkelaars toe te laten te achterhalen waarom het fout gaat met Pickx app op sommige smartphones. Voor Android toestellen:  https://www.kingoapp.com/root-tutorials/how-to-enable-usb-debugging-mode-on-android.htm  Je mag ook niet vergeten dat Proximus heel wat ICT specialisten heeft ontslagen en dit voor in totaal 1900 werknemers in een periode van 3 jaar: https://www.techpulse.be/nieuws/231587/dan-toch-1-900-ontslagen-bij-proximus/.


Het is natuurlijk zo als ze bij proximus bezig zijn om de bug op te lossen en ze het hier al verschillende keren gemeld hebben dat ze dan van de specialisten ook geen verder of beter nieuw kunnen doorspelen zolang de oplossing er niet is en dan gewoon in de herhaling moeten vallen om het nog eens te herhalen dat ze er mee bezig zijn om dit zo vlug mogelijk op te lossen, maar ik val hier nu ook in herhaling, zouden ze wel kunnen meer info geven als het iets bv te maken heeft met bepaalde android versies, want waarom bv werkt het bij wel en bij anderen niet?


Navragen bij specialisten…. ik heb de indruk dat er bij proximus niet veel specialisten meer zitten. Misschien moeten ze eens gaan luisteren bij telenet, netflix, vrtnu, vtmgo. Daar zijn er geen problemen met chromecast. 


Ik heb in ieder geval met android versie 9 en met de laatste android versie van pickx geen probleem met casting, daarom mss ook interessant dat iemand van de proximus medewerkers eens polst bij hun specialisten of het probleem zich mss alleen voordoet bij bepaalde android versies?