Beantwoord

IOS App 5.2.1 Proximus Pickx en Chromecast: Triestig verhaal

  • 26 December 2019
  • 59 reacties
  • 2253 Bekeken

  • Rising star
  • 21 reacties

Dames, Heren van Proximus (Pickx),

ik omarm graag de laatste technologie (toch ook één van jullie streefdoelen ?), maar toch is het soms meer huilen dan lachen.

Feit: Jullie laatste IOS versie van Proximus Pickx om Live Tv (of Recordings) te casten naar TV/Scherm/Monitor via externe/interne Chromecast.

Cast symbool komt tevoorschijn in de app., vervolgens TV toont melding “Pickx, You are ready to cast” maar… er komt verder niks !

Bevestigd feit bij gebruik app op diverse Iphones en Ipad. Bevestigd feit bij gebruik van externe Chromecast op TV/Monitor, en interne Chromecast Philips TV.

Bevestigd feit dat alles feilloos werkte en werkt bij apps als Prime, Stievie, Tunein, Youtube, enz.

→ Zou echt leuk zijn dat dit eens (voorgoed) werkt  !

Dank !

DV

icon

Beste antwoord door dvdc 21 February 2020, 10:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ze zijn volop bezig met een nieuwe update van de app en die zou bijna klaar moeten zijn. Jammer genoeg kan ik nog geen exacte datum geven hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +4

Heel blij dit te horen! 

 

Veel kijkplezier! 

Terug naar de feiten graag:

Versie 5.2.1 - 5.2.2 (ios): of nu de locatie instelling aan of uit staat, casten lukt NIET !

Zodra je de cast symbool aanraakt, zeg je scherm/TV “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, en er gebeurt verder niks.

Oudere Ipad (juist geen ios 13) met oudere versie van Pickx: zowel bij locatie aan en uit, werkt de app WEL. Na “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, komt op je scherm “aan het laden” en na enkele seconden, heb je streaming !

Ik zou nu toch denken dat deze analyse ook bij Proximus gekend is, en dat men zo kan werken, aan een oplossing, niet ?

Uitkijkend naar 5.2.3 !!

dank

Reputatie 7
Badge +4

Bij de Epic Combo Light kan je enkel via de app of de site TV kijken en zal je je decoder dus niet meer kunnen gebruiken. Met de Epic Combo Full is dit wel mogelijk.  

Bijna 2weken oud, beste #Proximus #Pickx team, al enig vooruitzicht op fix ?

Dank

hallo.

Gisteren 5.2.7 update gedaan, update verwijst naar Chromecast (yesss…), en vandaag getest op IPad en IPhone, en werkt.

Eindelijk.

Dank voor de IT development.

GR

Reputatie 7
Badge +3

Dan valt er 8 EUR huurgeld voor de decoder weg. Grt, Heidi

Reputatie 3
Badge +2

Navragen bij specialisten…. ik heb de indruk dat er bij proximus niet veel specialisten meer zitten. Misschien moeten ze eens gaan luisteren bij telenet, netflix, vrtnu, vtmgo. Daar zijn er geen problemen met chromecast. 

Het is natuurlijk zo als ze bij proximus bezig zijn om de bug op te lossen en ze het hier al verschillende keren gemeld hebben dat ze dan van de specialisten ook geen verder of beter nieuw kunnen doorspelen zolang de oplossing er niet is en dan gewoon in de herhaling moeten vallen om het nog eens te herhalen dat ze er mee bezig zijn om dit zo vlug mogelijk op te lossen, maar ik val hier nu ook in herhaling, zouden ze wel kunnen meer info geven als het iets bv te maken heeft met bepaalde android versies, want waarom bv werkt het bij wel en bij anderen niet?

hallo @Charlotte.D , al iets gehoord van het IT team ? Of wordt dit wachten tot 2020 ?

Zoals andere reacties hier (en andere forum berichten), lijkt mijn verhaal niet een uniek geval.

Oorzaak reeds gevonden ? Ik lees hier wel via @familievandesype dat dit eigen is aan Google Cast en IOS13, maar daar moet dan toch elke Cast app mee sukkelen ?

En… Stievie, en andere, blijven vlot lopen…

Dank

DV

Reputatie 7
Badge +3

@dvdc 

Ik heb de IT’s om feedback gevraagd,

We houden je op de hoogte,

 

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

Geert

Reputatie 6
Badge +3

@dvdc : Niet wanneer de app makers rekening gehouden hebben met de belangrijke wijziging voor de release van ios 13.

nieuwe releases brengen toch nog dikwijls nieuwe bugs mee en ik vind dit ook niet zo abnormaal,  en dit zelfs bij heel ervaren software giganten, als ze dan maar kort op de bal spelen om het op lossen is dat nog allemaal niet zo erg, en anderen mogen er anders over denken mij gedacht :relaxed:

Ook hier het zelfde probleem. Cromecast blijft steeds hangen bij “klaar om te kijken”. Dit zowel op iphone 7plus, ipad pro 3de generatie (softw. 13.3.1) als op ipad air (softw. 12.4.5). Bij netflix, vtmGo of VrtNu geen enkel probleem. Is dit nu zo moeilijk op te lossen daar dit blijkbaar al weken, maanden of jaren duurt. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik geef het nogmaals door aan de betrokken diensten, van zodra er nieuws is laat ik hier iets weten.

DV, 

 

Ondervind je problemen op andere toestellen dan Apple? Kan je die even testen? Als wij die info van je doorkrijgen, dan geven wij dit graag door aan ons IT team.

Ondervind hier de laatste weken ook last van ,kan Proximus pixx niet gebruiken via chromecast.via vtm go app lukt t wel en ook YouTube,Netflix enz werken ,alleen Proximus pixx app niet.

Is ondertussen opgelost,heb zowel op mijn iPad als mijn iPhone nog eens opnieuw een update gedaan ,en dan de Proximus pixx app er afgedaan en terug opgezet en dan marcheerde het wel ineens.

Heb dit vlug getest op iphone en ipad pro doch ik geraak niet verder dan  “klaar om te kijken”.
Beide toestellen hebben de laatste nieuwe updates van IOS en heb de app pickx verwijderd en terug geinstalleerd.

Bedankt voor de melding van mogelijke oplossing, maar helaas werkt het niet bij mij.

Heb dit vlug getest op iphone en ipad pro doch ik geraak niet verder dan  “klaar om te kijken”.
Beide toestellen hebben de laatste nieuwe updates van IOS en heb de app pickx verwijderd en terug geinstalleerd.

Bedankt voor de melding van mogelijke oplossing, maar helaas werkt het niet bij mij.

Ps  .heb je ook de laatste update gedaan,is voor problemen op te lossen stond daarbij .Heeft wel een tijdje geduurd eer ik die update er op had staan.Daarna mijn pixx app er afgesmeten en terug opgezet en toen was t in orde.Als dat bij u niet lukt weet ik t ook nimeer.  Succes.

Hallo. Beste Wensen voor 2020. Zeker aan de Proximus IT die hopelijk met een feilloze app versie kan komen.

Daarop betrekking:

@Charlotte.D@GeertC , jullie Proximus Picks app (versie 5.1.2, laatste update die IOS vraagt, NIET uitgevoerd) kunnen testen op een IPad met IOS 12.4.4, en daar lukte het casten dus wel.

Als dit de IT mensen in de juiste richting kan sturen…

gr

hallo, ik heb ook het probleem met ios 13.3 en laatste app pickx, cast symbool verschijnt niet, op geen enkel toestel met ios 13.3, andere toestellen heebn we niet.

 

Hallo, is nog steeds zoals originele melding! Chromecast komt erop! En klaar om te casten! Verder gebeurd niets!

Reputatie 6
Badge +3

Om Proximus te helpen kan je ook debugging activeren en dat rapport doorsturen naar Proximus: https://www.appdome.com/no-code-mobile-integration-knowledge-base/obtaining-ios-device-logs/ Dat is de enigste manier om de ontwikkelaars toe te laten te achterhalen waarom het fout gaat met Pickx app op sommige smartphones. Voor Android toestellen:  https://www.kingoapp.com/root-tutorials/how-to-enable-usb-debugging-mode-on-android.htm  Je mag ook niet vergeten dat Proximus heel wat ICT specialisten heeft ontslagen en dit voor in totaal 1900 werknemers in een periode van 3 jaar: https://www.techpulse.be/nieuws/231587/dan-toch-1-900-ontslagen-bij-proximus/.

Of voor hun apps door te schudden met de smartphone waar je dan het probleem kunt doorspelen aan de prox ontwikkelaars .

Hoi iedereen, deze topic is nu meer dan 1maand open, en mezelf (en zéker nog andere mensen) hebben nog steeds het casting probleem.

App is ondertussen enkele keren ge-upgrade (met melding diverse bugs (geen idee wat juist, zou mooi zijn dat Proximus ook eens wat release notes vrijgeeft zodoende te weten wat allemaal in hun backlog zit)), maar geen oplossing.hier.

 

Meer dan triestig, en begint aan te voelen dat hier een commercieel verhaal achter steekt van liever dit niet op te lossen ?

@Charlotte.D@SamuelD , kan hier werkelijk iets meer van info komen dan “doorgeven aan de IT team...”.

Dank

 

Jammer genoeg hebben we niet meer info. Het probleem is inderdaad nog in behandeling.