Beantwoord

IOS App 5.2.1 Proximus Pickx en Chromecast: Triestig verhaal

  • 26 December 2019
  • 59 reacties
  • 2253 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 5

Spijtig genoeg is het niet enkel ios dat het niet werkt. Op android werkt het ook niet. En inderdaad op enige hulp moet je niet rekenen. En ze blijven maar adverteren dat je via chromecast kan tv kijken.

mvg

 

Ondertussen zitten we op versie 5.2.3, maar geen oplossing. Nog steeds zelfde fenomeen. 
Casting wordt aangeboden in de app, maar werkt niet. Duidelijk een bug, maar ik zie geen ‘push’ om dit op te lossen. Heel spijtig. 

Reputatie 7
Badge +4

@dvdc je topic werd niet vergeten, als wij info krijgen geven we dit door. 

Alweer een weekje later. Toch even de topic ‘warm’ houden.…

Voor de geïnteresseerden, neen hoor nog niemand van Proximus gehoord…

DV

Ja dat vermoeden had ik inderdaad ook al lang dat het uibesteed wordt, want dat is geen fenomeen van vandaag maar al jaren lang, en dan ben je ook van anderen afhankelijk zodat ook alles vertraagd wordt.

Enfin de conclusie blijft uiteindelijk altijd de zelfde, afwachten tot er debugging komt…. maar dat zijn we toch al stilletjes aan gewoon, maar waarschijnlijk niet iedereen :wink:

Reputatie 6
Badge +3

De software van de decoders is ook uitbesteed. Dus de kans voor de app is ook vrij groot dat hier hetzelfde aan de hand is. De externe ontwikkelaar werkt niet alleen voor Proximus. Je hebt dan eerst de niveau’s bij Proximus die doorlopen moeten worden en dan pas de niveau’s bij de externe ontwikkelaar. Enkel een software ontwikkelaar kan de SDK upgraden voor de IOS Pickx app.Je mag ook niet vergeten dat het ook Apple of Google zelf is die de app ook nog uitgebreid her-testen alvorens deze terug mag aangeboden worden in de store. Uitbesteden heeft ook een nadeel geen interne kennis en te afhankelijk van een derde partij.

Daarom ook dat ik mij afvraag wat doen zij zelf ivm de pickx app en als ze het uitgeven en we moeten er toch ook niet  van uitgaan dat of het nu proximus is die er zelf mee bezig of andere software specialisten buitenhuis die er ook aan meewerken,  dat het daar mensen zijn die niet software debugging niks afweten,
De meeste verwachten natuurlijik hier op het Forum natuurlijk dat een software probleem/bug in één twee drie kan opgelost worden, en dit is blijkbaar niet altijd het geval, dus moet er één of andere reden zijn dat dit soms vertraagt wordt= te lang duurt, alleen vraag ik mij af hoe dit komt.

En dat er niks anders opzit dan afwachten tot proximus afkomt met een oplossing bij de volgende upgrads, ja dat was al lang duidelijk en waarom zou ik hier anders op het forrum al zo dikwijls gelezen hebben in het verleden bij allerhande bugs die er moeten uigehaald worden, als reacties dat geduld een mooie deugd is :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet Proximus de software developkit voor Google Cast upgraden voor hun IOS app. Hier kan de eindgebruiker niets aandoen. Ik probeer ook maar te helpen of er niet nog iets kan gedaan worden in afwachting van de Pickx app ontwikkelaars.

dat is inderdaad ook wat ik spijtig genoeg verwacht had.

Wat ik hieronder nu ga beschrijven, heeft nu wel niet direct iets met iOS of iPadOs te maken maar wel omtrent Android maar wel met een zelfde cast probleem te maken!:
Er zijn al meldingen dat casten ook niet meer werkt op android ook het zelfde fenomeen 

Zodra je de cast symbool aanklikt, > melding “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, en blijft het laden eeuwig duren.
Ook speelt het geen enkel rol of invloed of de instelling omtrent locatie aan of uit staan.

en het strafste is zelf met de zelfde software versie lukt het bij sommigen wel om te casten, ook herinstalleren levert niks op.

Ik weet niet of het wissen van de android pickx app cache enig soelaas zou brengen aan gezien het bij sommigen het wel werkt! proberen zou ik zeggen !
 

Terug naar de feiten graag:

Versie 5.2.1 - 5.2.2 (ios): of nu de locatie instelling aan of uit staat, casten lukt NIET !

Zodra je de cast symbool aanraakt, zeg je scherm/TV “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, en er gebeurt verder niks.

Oudere Ipad (juist geen ios 13) met oudere versie van Pickx: zowel bij locatie aan en uit, werkt de app WEL. Na “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, komt op je scherm “aan het laden” en na enkele seconden, heb je streaming !

Ik zou nu toch denken dat deze analyse ook bij Proximus gekend is, en dat men zo kan werken, aan een oplossing, niet ?

Uitkijkend naar 5.2.3 !!

dank

proximus beschrijft toch ook voor de pickx app zowel voor ios /android dat locatie moet opstaan (hoeveel keer is dat trouwens hier al niet gemeld geweest door Px op het forum) maar ik begin mij af te vragen of het alleen nodig zou zijn als je buiten belgie in Europa vertoeft!

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Bij IO13 wordt er specifiek voor google casting naar de locatie instellingen gewezen. Vandaar mijn voorstel. Het is inderdaad raar dat het voor Android niet noodzakelijk is.

Wel allemaal heel raar als je het mij vraagt bv op mijn android smartphone werkt pixckx en cast  zowel met of zonder locatie !

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Inderdaad heeft te maken met locatie. Omdat er gecontroleerd moet worden of de app enkel in de Europese Unie gebruikt wordt. Staat hier ook vermeld: 

Apps built with the iOS 13 SDK

ik kan niet goed meer volgen wil je daarmee nu zeggen, (of ergens gelezen) ,dat de bug omtrent pickx op ios iets te maken heeft met locatie ? 

Reputatie 6
Badge +3

Wat je ook zou kunnen proberen is voor de Pickx zelf bij locatie een uitzondering maken dat deze altijd de locatie mag gebruiken : https://www.cnet.com/how-to/ios-13s-new-privacy-features-help-keep-your-location-a-secret/ Hier nog wat meer info voor Proximus: https://developer.apple.com/documentation/corelocation/choosing_the_location_services_authorization_to_request

“diverse bugs opgelost” wilt daarom niet zeggen dat alle bugs opgelost zijn !

spijtig maar het is nooit de gewoonte geweest bij proximus om daarbij uitleg te geven welke bugs er eigenlijk opgelost zijn maar wie weet kunnen de proximus medewerkers maandag als ze hier terug op het forum langskomen mss toch wat meer info vast krijgen bij hun software specialisten omtrent welke bugs er nu opgelost zijn.

Reputatie 3
Badge +2

Idd, geen oplossing . Zowel op iphone als Ipad speelt er geen programma af :-(. 
is er nu echt niemand die de nieuwe versies test. Kan mij toch niet voorstellen dat er daar niemand een iphone of ipad heeft. Moesten die gewoon de pickx app openen en een programma selecteren dan zien ze direct dat er iets niet juist is. 

de opslag van het abonnement was wel direct juist, daar zitten geen bugs in. 
 

Gisteren werd IOS versie 5.2.2 vrijgegeven met aankondiging “diverse bugs opgelost”. 
Dus installeren maar. 
Jammergenoeg geen goed nieuws. Mijn probleem NIET opgelost. Nog steeds zelfde fenomeen. 
#Proximus #Picks graag opvolging!

 

dank

Hallo, is nog steeds zoals originele melding! Chromecast komt erop! En klaar om te casten! Verder gebeurd niets!

Inderdaad duurt wel heel lang!

Bijna 2weken oud, beste #Proximus #Pickx team, al enig vooruitzicht op fix ?

Dank

hallo, ik heb ook het probleem met ios 13.3 en laatste app pickx, cast symbool verschijnt niet, op geen enkel toestel met ios 13.3, andere toestellen heebn we niet.

 

Hallo. Beste Wensen voor 2020. Zeker aan de Proximus IT die hopelijk met een feilloze app versie kan komen.

Daarop betrekking:

@Charlotte.D@GeertC , jullie Proximus Picks app (versie 5.1.2, laatste update die IOS vraagt, NIET uitgevoerd) kunnen testen op een IPad met IOS 12.4.4, en daar lukte het casten dus wel.

Als dit de IT mensen in de juiste richting kan sturen…

gr

nieuwe releases brengen toch nog dikwijls nieuwe bugs mee en ik vind dit ook niet zo abnormaal,  en dit zelfs bij heel ervaren software giganten, als ze dan maar kort op de bal spelen om het op lossen is dat nog allemaal niet zo erg, en anderen mogen er anders over denken mij gedacht :relaxed: