Beantwoord

IOS App 5.2.1 Proximus Pickx en Chromecast: Triestig verhaal

  • 26 December 2019
  • 59 reacties
  • 2254 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

59 reacties

Alweer een weekje later. Toch even de topic ‘warm’ houden.…

Voor de geïnteresseerden, neen hoor nog niemand van Proximus gehoord…

DV

Reputatie 7
Badge +4

@dvdc je topic werd niet vergeten, als wij info krijgen geven we dit door. 

Gisteren werd IOS versie 5.2.2 vrijgegeven met aankondiging “diverse bugs opgelost”. 
Dus installeren maar. 
Jammergenoeg geen goed nieuws. Mijn probleem NIET opgelost. Nog steeds zelfde fenomeen. 
#Proximus #Picks graag opvolging!

 

dank

Reputatie 3
Badge +2

Idd, geen oplossing . Zowel op iphone als Ipad speelt er geen programma af :-(. 
is er nu echt niemand die de nieuwe versies test. Kan mij toch niet voorstellen dat er daar niemand een iphone of ipad heeft. Moesten die gewoon de pickx app openen en een programma selecteren dan zien ze direct dat er iets niet juist is. 

de opslag van het abonnement was wel direct juist, daar zitten geen bugs in. 
 

“diverse bugs opgelost” wilt daarom niet zeggen dat alle bugs opgelost zijn !

spijtig maar het is nooit de gewoonte geweest bij proximus om daarbij uitleg te geven welke bugs er eigenlijk opgelost zijn maar wie weet kunnen de proximus medewerkers maandag als ze hier terug op het forum langskomen mss toch wat meer info vast krijgen bij hun software specialisten omtrent welke bugs er nu opgelost zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Wat je ook zou kunnen proberen is voor de Pickx zelf bij locatie een uitzondering maken dat deze altijd de locatie mag gebruiken : https://www.cnet.com/how-to/ios-13s-new-privacy-features-help-keep-your-location-a-secret/ Hier nog wat meer info voor Proximus: https://developer.apple.com/documentation/corelocation/choosing_the_location_services_authorization_to_request

ik kan niet goed meer volgen wil je daarmee nu zeggen, (of ergens gelezen) ,dat de bug omtrent pickx op ios iets te maken heeft met locatie ? 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Inderdaad heeft te maken met locatie. Omdat er gecontroleerd moet worden of de app enkel in de Europese Unie gebruikt wordt. Staat hier ook vermeld: 

Apps built with the iOS 13 SDK

Wel allemaal heel raar als je het mij vraagt bv op mijn android smartphone werkt pixckx en cast  zowel met of zonder locatie !

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Bij IO13 wordt er specifiek voor google casting naar de locatie instellingen gewezen. Vandaar mijn voorstel. Het is inderdaad raar dat het voor Android niet noodzakelijk is.

proximus beschrijft toch ook voor de pickx app zowel voor ios /android dat locatie moet opstaan (hoeveel keer is dat trouwens hier al niet gemeld geweest door Px op het forum) maar ik begin mij af te vragen of het alleen nodig zou zijn als je buiten belgie in Europa vertoeft!

dat is inderdaad ook wat ik spijtig genoeg verwacht had.

Wat ik hieronder nu ga beschrijven, heeft nu wel niet direct iets met iOS of iPadOs te maken maar wel omtrent Android maar wel met een zelfde cast probleem te maken!:
Er zijn al meldingen dat casten ook niet meer werkt op android ook het zelfde fenomeen 

Zodra je de cast symbool aanklikt, > melding “Proximus Pickx, klaar om te kijken”, en blijft het laden eeuwig duren.
Ook speelt het geen enkel rol of invloed of de instelling omtrent locatie aan of uit staan.

en het strafste is zelf met de zelfde software versie lukt het bij sommigen wel om te casten, ook herinstalleren levert niks op.

Ik weet niet of het wissen van de android pickx app cache enig soelaas zou brengen aan gezien het bij sommigen het wel werkt! proberen zou ik zeggen !
 

Proximus…

 

Hier hetzelfde probleem, ik heb de nieuwste update van de IPhone+tablet gedownload en alsook op beide toestellen de update van Pickx gedaan, dan eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg nog altijd het scherm “klaar om te kijken” en daar stopt het dan ook…. 
 

Wanner gaat dit eindelijk opgelost geraken ? 
 

 

Heb dit probleem enkele weken ook al gepost op dit forum. In 2018 naar aanleiding  van wk voetbal ook update Proximus tv app en casting lukte niet meer… Duurde tot stuk in 2019 alvorens dit verholpen was…. Prettige vooruitzichten indien terug zo is....

Beste Proximus,

ik heb net het zelfde probleem.

Er zal toch een commerciële geste vanuit jullie kant moeten komen. Want reclame maken voor iets dat niet werk en gedurende weeeeken niet opgelost geraakt is echt triestig.

Mijn zoon kan nu gedurende enkele weken geen tv meer kijken in zijn kamer. Een geluk dat netflix bestaat met een goed IT team of kameraden die bij Telenet zitten en mijn zoon op hun app bijzetten. Zo kan hij wel tv kijken, via jullie concurrenten natuurlijk. Heel goede reclame!

als ik hier lees dat het probleem zich al langer voordoet en geen oplossing in zicht is. Vrees ik dat ik stappen ga ondernemen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet Proximus de software developkit voor Google Cast upgraden voor hun IOS app. Hier kan de eindgebruiker niets aandoen. Ik probeer ook maar te helpen of er niet nog iets kan gedaan worden in afwachting van de Pickx app ontwikkelaars.

Daarom ook dat ik mij afvraag wat doen zij zelf ivm de pickx app en als ze het uitgeven en we moeten er toch ook niet  van uitgaan dat of het nu proximus is die er zelf mee bezig of andere software specialisten buitenhuis die er ook aan meewerken,  dat het daar mensen zijn die niet software debugging niks afweten,
De meeste verwachten natuurlijik hier op het Forum natuurlijk dat een software probleem/bug in één twee drie kan opgelost worden, en dit is blijkbaar niet altijd het geval, dus moet er één of andere reden zijn dat dit soms vertraagt wordt= te lang duurt, alleen vraag ik mij af hoe dit komt.

En dat er niks anders opzit dan afwachten tot proximus afkomt met een oplossing bij de volgende upgrads, ja dat was al lang duidelijk en waarom zou ik hier anders op het forrum al zo dikwijls gelezen hebben in het verleden bij allerhande bugs die er moeten uigehaald worden, als reacties dat geduld een mooie deugd is :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

De software van de decoders is ook uitbesteed. Dus de kans voor de app is ook vrij groot dat hier hetzelfde aan de hand is. De externe ontwikkelaar werkt niet alleen voor Proximus. Je hebt dan eerst de niveau’s bij Proximus die doorlopen moeten worden en dan pas de niveau’s bij de externe ontwikkelaar. Enkel een software ontwikkelaar kan de SDK upgraden voor de IOS Pickx app.Je mag ook niet vergeten dat het ook Apple of Google zelf is die de app ook nog uitgebreid her-testen alvorens deze terug mag aangeboden worden in de store. Uitbesteden heeft ook een nadeel geen interne kennis en te afhankelijk van een derde partij.

Ja dat vermoeden had ik inderdaad ook al lang dat het uibesteed wordt, want dat is geen fenomeen van vandaag maar al jaren lang, en dan ben je ook van anderen afhankelijk zodat ook alles vertraagd wordt.

Enfin de conclusie blijft uiteindelijk altijd de zelfde, afwachten tot er debugging komt…. maar dat zijn we toch al stilletjes aan gewoon, maar waarschijnlijk niet iedereen :wink:

Reputatie 7
Badge +4

DV, 

 

Ondervind je problemen op andere toestellen dan Apple? Kan je die even testen? Als wij die info van je doorkrijgen, dan geven wij dit graag door aan ons IT team.

hallo @Charlotte.D 

enkel Apple’s in gebruik, geen andere toestellen. Sorry. Ik zou het anders graag ook zo getest hebben (ik zou dan wel even moeten gekeken hebben of ik niet aan mijn limiet van toestellen zat).

Dus als iemand met dezelfde feiten en anders dan Apple zit, en hier even een test kan doen, hopelijk met bevestiging, dan is er werk voor jullie IT team.

Ik zou redeneren nu ook al een tip om aan het werk te gaan, want dus voor Apple gebruik, zit ik met het probleem (en ik neem aan niet als enigste...)

dank.

Ondertussen zitten we op versie 5.2.3, maar geen oplossing. Nog steeds zelfde fenomeen. 
Casting wordt aangeboden in de app, maar werkt niet. Duidelijk een bug, maar ik zie geen ‘push’ om dit op te lossen. Heel spijtig. 

Beste Proximus,

Is hier al nieuws rond? Zicht op een oplossing? 
@SamuelD 

Reputatie 5

Spijtig genoeg is het niet enkel ios dat het niet werkt. Op android werkt het ook niet. En inderdaad op enige hulp moet je niet rekenen. En ze blijven maar adverteren dat je via chromecast kan tv kijken.

mvg

 

Ik heb in ieder geval met android versie 9 en met de laatste android versie van pickx geen probleem met casting, daarom mss ook interessant dat iemand van de proximus medewerkers eens polst bij hun specialisten of het probleem zich mss alleen voordoet bij bepaalde android versies?