Vraag

Grote problemen met fout melding P011 en P016

  • 3 January 2022
  • 31 reacties
  • 4441 Bekeken

Beste,

Wij krijgen regelmatig een foutmelding van P011 en P016 te zien bij het gebruik van een replay of en opgenomen programma.

Dit is echt ontmoedigend.

Ondanks het herstarten van de decoder, het stoppen, het terugspoelen,… niets aan te doen. het blijft een probleem.

Wat nu ? 


31 reacties

Er zal niet veel anders opzitten dan afwachten tot Proximus deze problemen opgelost krijgt, de stand van zaken/aanpassingen/verbeteringen kun je normaal opvolgen hier 

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

het laatste dat daar bv gemeld werd bv over  P011 was

Is een gekende error die we er zo snel mogelijk proberen uit te werken. Voorlopig kan je enkel de opname stopzetten, naar een andere zender zappen en dan de opname terug opnieuw starten

Ik heb een reactie op mijn Smartphone gekregen van Martin.

Er is hier niets aan te doen, blijkbaar.

Dwz dat dit systeem volledig onstabiel is en niet interessant is voor de klanten dat replay en niet rechtsreeks naar een programma kijken?

bv: wij hebben gisteren geprobeerd om 1 film te zien. resultaat:  4x stop gezet, op andere kanalen gezet en teruggekomen op onze programma, 6x teruggespoeld, 4x verder gespoeld, 2x het volledig systeem herstart… alles geprobeerd en het resultaat was negatief.

Na ½ film gezien te hebben hebben wij deze gesloten en iets anders moeten kijken.

En helaas, dit was ook niet de 1ste keer.

Dit is de bedoeling toch niet van jullie service, dacht ik? Aangezien deze duurder en duurder worden, dacht ik dat wij meer konden verwachten van jullie kwaliteit en services. Blijkbaar niet ?

Jammer.

Ik hoop dat dit snel in orde komt? Er komt zelf geen tegemoetkoming naar de klant toe ondanks deze (regelmatige) problemen. 

je kan altijd eens proberen om de bbox te resetten  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Het is ook altijd beter van een V7 decoder rechtstreeks met een netwerkkabel te verbinden met bbox, als je de mogelijkheid hebt.

Proximus forummedewerkers (als ze hier langskomen) kunnen mss al meer inlichtingen geven omtrent de stand van zaken van het oplossen van dergelijke problemen.

Een ander oplossing (indien je dit zou wensen) is om voorlopig te overwegen om V7 om te ruilen een v5 compact decodeer tot deze problemen opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +4

@bertrand.matkoski Ik zie dat je 2 decoders hebt. Ondervind je die problemen ook op je andere decoder ?

Hoe zijn ze aangesloten ? Kan je ze beiden eventueel eens van plaats verwisselen en zien of de problemen dan blijven op je V7 ? 

Zelfde probleem hier. Maar als het een gekend probleem is, waarom wordt het dan aangeboden én aangerekend voor de volledige prijs? Lijkt me niet correct, zeker als je weet dat het niet volledig functioneert.. Proximus, graag een oplossing. Bedankt.

Reputatie 5
Badge +2

@FFGJ1980  Zou u uw gegevens kunnen aanvullen in uw forumprofiel zodat we kunnen zien wat er aan de hand is bij u.

@Michael V

@Michael V , welke gegevens heeft u nodig?

Reputatie 5
Badge +2

@FFGJ1980  Liefst dat u in uw profiel uw klantennummer aanvult zo kunnen we kijken wat er aan de hand is. 

@FFGJ1980  Liefst dat u in uw profiel uw klantennummer aanvult zo kunnen we kijken wat er aan de hand is. 

Done!

@Michael V done

Reputatie 5
Badge +2

@FFGJ1980  Ik heb even alles nagekeken en ik zie dat u verbinding maar via een wifi bridge om tv te kijken. Zou het mogelijk zijn de decoder en een Lan kabel te verbinden aan de Bbox om te zien of de foutmeldingen blijven?

@Michael V , dat zal helaas niet gaan (zonder door 2 muren te moeten boren). De vorige decoder gaf nooit problemen met verbinden: de problemen doen zich voor sinds de nieuwe decoder. Zijn er andere mogelijkheden?

Ter info: Het kan ook via een tijdelijk lange utp netwerkkabel die je over de vloer legt ‘(als je eventueel zo’n kabel hebt om te testen) om zo te kunnen uitvissen of het iets te maken heeft met je wifi bridge aangezien de V7 decoder (UHD) hiervoor gevoeliger is dan de V5C decoder (HD).

 

Bedankt voor de suggestie @Martin , maar een kabel van die lengte (min. 25 m) heb ik helaas niet liggen. Wat ik me afvraag: als gekend is dat de V7 decoder gevoeliger is voor de wifi-bridge dan de V5C, waarom wordt de verbinding dan toch op de gebruikelijke / zelfde manier opgezet? Betekent dat niet dat er een (meer) compatibele wifi-bridge nodig is? Zo ja, waarom wordt die niet voorzien? Verder terug in de tijd: waarom wordt de V7-decoder gelanceerd ondanks dit gekende probleem? Ik veronderstel dat zowel de decoder áls de compatibiliteit met bestaande producten uitvoering is getest.

Wij ook regelmatig bij uit gesteld kijken foutcode P016 en onze decoder V7 is met netwerkkabel aan gesloten. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@chrisje1963 Heeft u dit probleem dan enkel bij het uitgesteld kijken, of ook bij live TV of opnames, vooral op bepaalde tijdstippen,... ? Ik zie niet onmiddellijk een reden voor deze foutmelding maar zal dit met deze extra info van u dan verder kunnen laten onderzoeken op het TV-platform. 

Reputatie 1

Nieuwe klant bij Proximus sinds vorige week, en ook hier al meerdere malen akkefietjes aan de hand gehad met de tv box. Ook nu bij het uitgesteld kijken na een 20 tal minuten een foutmelding PO16.  Naar andere zender overgeschakeld, kijken nadien terug geprobeerd om ons uitgesteld programma te bekijken…..helaas krijg enkel PO16.

Bijna elke avond hebben we we een of ander probleem bij het TV kijken..

Wij hadden ons toch iets anders voorgesteld van de kwaliteit bij Proximus.  Hebben al spijt dat we overgestapt zijn….

@lucGeu TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om een je lijn eens te kunnen testen en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Ook best hier vermelden of je decoder rechtstreeks verbonden is met de Internet box of dat er andere draadloze oplossingen tussen staan.

Je zou altijd al eens kunnen je toestellen heropstarten zoals beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

om te kunnen vaststellen of dit eventueel al verbetering geeft.

 

Reputatie 1

Beste Martin,

Bedankt voor de reactie.

De TV box is via UTP kabel aangesloten aan de internet box.

Zowel de internet box als de tv box hebben afgelopen week al een herstart gehad.

( o.a. onze 2de dag na installatie al het probleem dat we de tv box niet opgestart kregen...blauwe led op afstandsbediening blijven pinken en 2 rode led constant branden op tv box.   hier onze eerste herstart uitgevoerd op tv box om toch tv te kunnen kijken) 

Ook regelmatig melding dat er geen internet verbinding is.....vb : op tablet of laptop verbonden via wifi met internet box en dan krijgen we melding dat er geen internet verbinding is. ( Wifi verbinding is dan wel nog o.k.   dus blijkbaar verliest de internet box regelmatig zijn connectie met de .....internet router?? van het netwerk...

@lucGeu Straks als de PX forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen ze altijd eerst een lijntest doen en ook beslissen of er beter eens een technieker langskomt.

Eventueel zou je ook eens de Internet box kunnen resetten indien dit nog niet gebeurd is:

Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de Internet Box (naast de aan/uit-knop). Om deze te kunnen indrukken, heb je een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de Internet Box aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.Reset button on the back of a b-box 3

De controlelampjes aan de voorkant van de Internet Box gaan uit en vervolgens terug aan. Dit betekent dat je Internet Box gereset is.

Wacht even om je internetverbinding te gebruiken totdat het lampjes Wi-Fi en Internet (of broadband) blauw zijn.

Beste Martin,

Bedankt voor de reactie.

De TV box is via UTP kabel aangesloten aan de internet box.

Zowel de internet box als de tv box hebben afgelopen week al een herstart gehad.

( o.a. onze 2de dag na installatie al het probleem dat we de tv box niet opgestart kregen...blauwe led op afstandsbediening blijven pinken en 2 rode led constant branden op tv box.   hier onze eerste herstart uitgevoerd op tv box om toch tv te kunnen kijken) 

Ook regelmatig melding dat er geen internet verbinding is.....vb : op tablet of laptop verbonden via wifi met internet box en dan krijgen we melding dat er geen internet verbinding is. ( Wifi verbinding is dan wel nog o.k.   dus blijkbaar verliest de internet box regelmatig zijn connectie met de .....internet router?? van het netwerk...

 

Reputatie 1

The saga continues.…

Ook vandaag weer miserie met de TV box.

In de namiddag TV gekeken (nieuws van 13:00) geen probleem.....wat een luxe...🥺

Daarna in de vooravond TV willen kijken....helaas, TV box start op maar geen beeld op TV. ( deze is verbonden via HDMI kabel) op TV alles nagekeken niets dat kon helpen.   Oplossing.....ja hoor....TV box van Proximus resetten en jawel, we hebben weer beeld.

Dit is toch niet meer normaal!!!

Klant bij Proximus sinds vorige week maandag en zo goed als alle dagen miserie om TV te kunnen kijken.

Op 1 of 2 dagen na , dagelijks die TV box resetten om problemen op te lossen.

Is er een andere versie van TV box beschikbaar? Deze is V 7.

 

MvgLuc

 

 

@lucGeu Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd was?

bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Er is ook nog een V6 decoder.

Reputatie 1

Beste Martin,

De installatie is uitgevoerd door de Proximus technicus.

Ik denk dat we alle dozen van de installatie bewaard hebben, ik zal hierin eens kijken of die HDMI kabel nog aanwezig is in de doos, (dat de technicus de bestaande HDMI kabel gebruikt heeft).

Wat ook een recente kabel is. ( installatie van de laatste nieuwe Telenet tv box : november 2022.)

Dit zou toch een serieuze fout van de installatie technicus zijn....

Ik hou ik op de hoogte.

 

Reputatie 7
Badge +4

@lucGeu Het is zeker niet de bedoeling dat je alles zo vaak moet herstarten. Ik heb je lijn nagekeken en een fout gemeten. Hiervoor heb ik een afspraak met een technieker geboekt die op maandag 20/2 tussen 12.30 en 17u ter plaatse zal komen. Indien deze afspraak niet past, kan je deze zelf wijzigen via My Proximus of ons telefonisch contacteren op 0800/22.800.

Reageer