Vraag

Grote problemen met fout melding P011 en P016

  • 3 January 2022
  • 17 reacties
  • 1296 Bekeken

Beste,

Wij krijgen regelmatig een foutmelding van P011 en P016 te zien bij het gebruik van een replay of en opgenomen programma.

Dit is echt ontmoedigend.

Ondanks het herstarten van de decoder, het stoppen, het terugspoelen,… niets aan te doen. het blijft een probleem.

Wat nu ? 


17 reacties

Er zal niet veel anders opzitten dan afwachten tot Proximus deze problemen opgelost krijgt, de stand van zaken/aanpassingen/verbeteringen kun je normaal opvolgen hier 

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

het laatste dat daar bv gemeld werd bv over  P011 was

Is een gekende error die we er zo snel mogelijk proberen uit te werken. Voorlopig kan je enkel de opname stopzetten, naar een andere zender zappen en dan de opname terug opnieuw starten

Ik heb een reactie op mijn Smartphone gekregen van Martin.

Er is hier niets aan te doen, blijkbaar.

Dwz dat dit systeem volledig onstabiel is en niet interessant is voor de klanten dat replay en niet rechtsreeks naar een programma kijken?

bv: wij hebben gisteren geprobeerd om 1 film te zien. resultaat:  4x stop gezet, op andere kanalen gezet en teruggekomen op onze programma, 6x teruggespoeld, 4x verder gespoeld, 2x het volledig systeem herstart… alles geprobeerd en het resultaat was negatief.

Na ½ film gezien te hebben hebben wij deze gesloten en iets anders moeten kijken.

En helaas, dit was ook niet de 1ste keer.

Dit is de bedoeling toch niet van jullie service, dacht ik? Aangezien deze duurder en duurder worden, dacht ik dat wij meer konden verwachten van jullie kwaliteit en services. Blijkbaar niet ?

Jammer.

Ik hoop dat dit snel in orde komt? Er komt zelf geen tegemoetkoming naar de klant toe ondanks deze (regelmatige) problemen. 

je kan altijd eens proberen om de bbox te resetten  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Het is ook altijd beter van een V7 decoder rechtstreeks met een netwerkkabel te verbinden met bbox, als je de mogelijkheid hebt.

Proximus forummedewerkers (als ze hier langskomen) kunnen mss al meer inlichtingen geven omtrent de stand van zaken van het oplossen van dergelijke problemen.

Een ander oplossing (indien je dit zou wensen) is om voorlopig te overwegen om V7 om te ruilen een v5 compact decodeer tot deze problemen opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +4

@bertrand.matkoski Ik zie dat je 2 decoders hebt. Ondervind je die problemen ook op je andere decoder ?

Hoe zijn ze aangesloten ? Kan je ze beiden eventueel eens van plaats verwisselen en zien of de problemen dan blijven op je V7 ? 

Zelfde probleem hier. Maar als het een gekend probleem is, waarom wordt het dan aangeboden én aangerekend voor de volledige prijs? Lijkt me niet correct, zeker als je weet dat het niet volledig functioneert.. Proximus, graag een oplossing. Bedankt.

Reputatie 4
Badge +1

@FFGJ1980  Zou u uw gegevens kunnen aanvullen in uw forumprofiel zodat we kunnen zien wat er aan de hand is bij u.

@Michael V

@Michael V , welke gegevens heeft u nodig?

Reputatie 4
Badge +1

@FFGJ1980  Liefst dat u in uw profiel uw klantennummer aanvult zo kunnen we kijken wat er aan de hand is. 

@FFGJ1980  Liefst dat u in uw profiel uw klantennummer aanvult zo kunnen we kijken wat er aan de hand is. 

Done!

@Michael V done

Reputatie 4
Badge +1

@FFGJ1980  Ik heb even alles nagekeken en ik zie dat u verbinding maar via een wifi bridge om tv te kijken. Zou het mogelijk zijn de decoder en een Lan kabel te verbinden aan de Bbox om te zien of de foutmeldingen blijven?

@Michael V , dat zal helaas niet gaan (zonder door 2 muren te moeten boren). De vorige decoder gaf nooit problemen met verbinden: de problemen doen zich voor sinds de nieuwe decoder. Zijn er andere mogelijkheden?

Ter info: Het kan ook via een tijdelijk lange utp netwerkkabel die je over de vloer legt ‘(als je eventueel zo’n kabel hebt om te testen) om zo te kunnen uitvissen of het iets te maken heeft met je wifi bridge aangezien de V7 decoder (UHD) hiervoor gevoeliger is dan de V5C decoder (HD).

 

Bedankt voor de suggestie @Martin , maar een kabel van die lengte (min. 25 m) heb ik helaas niet liggen. Wat ik me afvraag: als gekend is dat de V7 decoder gevoeliger is voor de wifi-bridge dan de V5C, waarom wordt de verbinding dan toch op de gebruikelijke / zelfde manier opgezet? Betekent dat niet dat er een (meer) compatibele wifi-bridge nodig is? Zo ja, waarom wordt die niet voorzien? Verder terug in de tijd: waarom wordt de V7-decoder gelanceerd ondanks dit gekende probleem? Ik veronderstel dat zowel de decoder áls de compatibiliteit met bestaande producten uitvoering is getest.

Wij ook regelmatig bij uit gesteld kijken foutcode P016 en onze decoder V7 is met netwerkkabel aan gesloten. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@chrisje1963 Heeft u dit probleem dan enkel bij het uitgesteld kijken, of ook bij live TV of opnames, vooral op bepaalde tijdstippen,... ? Ik zie niet onmiddellijk een reden voor deze foutmelding maar zal dit met deze extra info van u dan verder kunnen laten onderzoeken op het TV-platform. 

Reageer