Skip to main content

Hallo,

Kunnen we ook het geluid van de decorder (V7) aanpassen?

Ik vind dat deze erg zacht staat, zelf op geluid 30 van mijn TV moet ik goed opletten wat ze precies zeggen. Als ik een geluidtest van de tv zelf doe, is alles in orde en kan het (net zoals vroeger met de vorige decorder) op geluid 12 staan.

Alvast bedankt voor je antwoord.

@Gilbert_07  Heb je een soundbar aangesloten of luister je met luidsprekers van tv zelf?

Is ook eigenlijk moeilijk te vergelijken allermaal want zowel bijvoorbeeld  rsca_rsca als ik zitten met andere software versies t.o.v wat jij hebt!

@rsca_rsca er zijn geen algemene problemen gekend met surroundsystemen. Heb je dit probleem enkel als je je surround ook aansluit ? Kan je eens testen met de decoder rechtstreeks aangesloten op de TV om te zein of je het probleem dan ook hebt ? Hoe is je decoder juist verbonden met de TV en surround ?

Heb je al getest met de sub-knop en volume zols aangegeven als oplossing van dit topic ? 

@rsca_rsca er zijn geen algemene problemen gekend met surroundsystemen. Heb je dit probleem enkel als je je surround ook aansluit ? Kan je eens testen met de decoder rechtstreeks aangesloten op de TV om te zein of je het probleem dan ook hebt ? Hoe is je decoder juist verbonden met de TV en surround ?

Heb je al getest met de sub-knop en volume zols aangegeven als oplossing van dit topic ? 

@HadewychT 

Zonet heb ik het kort even getest. Ook bij de tv-speakers is het verschil in geluid hetzelfde (dus NPO zenders zijn luider). De decoder steekt in HDMI 1, de soundbar in HDMI 3 (eARC). Met de sub-knop staat het volume op 15 (maximum).

@HadewychT Ter bijkomende info:
Die NPO zenders zijn bij mij ook luider met mijn V7 decoder(APK-6.158.3/MW-5.7.6.2) verbonden over HDMI met TV en dit zowel als ik de decoder op surround staat en ook als surround uit staat!

En blijkbaar bij rsca_rsca met zijn V7c decoder(APK-6.158.3/MW-1.3.4 )

@Martin ​@rsca_rsca Ik heb het probleem met het geluid van NPO doorgegeven naar de verantwoordelijken. 

@Martin ​@rsca_rsca Ik heb het probleem met het geluid van NPO doorgegeven naar de verantwoordelijken. 

@HadewychT  Ongetwijfeld bedoel je dat het geluid op heel wat andere zenders zachter (te zacht) is in vergelijking met de NPO-zenders? 😉

@HadewychT 

Zonet nog opgemerkt, namelijk dat het geluid op volume 10 bij de meeste zenders stiller is dan bijvoorbeeld op NPO 1 volume 10, dat is ten minste luid en duidelijk zonder dat je bij wijze van spreken alles open moet zetten.

@HadewychT  Ongetwijfeld bedoel je dat het geluid op heel wat andere zenders zachter (te zacht) is in vergelijking met de NPO-zenders? 😉

Zo kan je t ook bekijken 😊Maar het is niet algemeen dat die andere zenders té stil zijn. Dat hebben we hier uitgetest en we krijgen er ook geen andere klachten over. 

@HadewychT het is bij mijn V7** ook niet alleen dat die NPO zenders luider zijn dan andere zenders, bv tov VRT zenders, maar het valt mij ook soms op dat sommige dagen als ik de decoder opzet het geluid ook hoger is van bv de VRT zenders en andere dagen dan weer niet!

**V7 decoder(APK-6.158.3/MW-5.7.6.2) 

@HadewychT  Hou je ons hier op het forum op de hoogte hierover?

Reageer