Beantwoord

Geluid erg zacht v7

  • 11 August 2020
  • 44 reacties
  • 4760 Bekeken

Hallo,

 

Kunnen we ook het geluid van de decorder (V7) aanpassen?

Ik vind dat deze erg zacht staat, zelf op geluid 30 van mijn TV moet ik goed opletten wat ze precies zeggen. Als ik een geluidtest van de tv zelf doe, is alles in orde en kan het (net zoals vroeger met de vorige decorder) op geluid 12 staan.

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 
icon

Beste antwoord door HadewychT 11 August 2020, 16:51

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+” tegelijkertijd in te duwen. Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume zien dat je zo kan aanpassen

Ik ben te laat het antwoord werd reeds gepost

Bedankt voor het antwoord!

Net even gedaan, maar deze staat blijkbaar al op het maximum. :relaxed:

 

inderdaad mss kan een software update dit oplossen?

Heb de sub en min volume- eerst gedaan, en dan terug sub en volume+ en dit heeft toch al iets geholpen. Staat nu op volume 20, enkele zenders wel terug naar volume 15. Dus denk dat dit het deels al heeft opgelost :ok_hand:

 
Badge +4

Hier ook geprobeerd , maar we moeten de volume veel hoger zetten dan vroeger, een bepaald programma die we volgen stond normaal altijd rond de 25 en nu staat de volume al op 42 , dus ze mogen dat gerust wat verhogen.

Het is fenomeen dat ze zeker kennen aangezien het al door andere V7 bezitters gemeld werd, in het begin als de v5C uitgekomen is was dit ook dat het geluid op de TV merkelijk hoger moest gezet worden, dus de geschiedenis herhaalt zich :wink:

Ik heb al gemerkt dat het probleem zich alleen voordoet als je live kijkt.

Als je een opname kijkt of het programma herstart is het geluid normaal.

Badge +4

Ik heb hier eens in de instellingen bij geluid → de optie surround sound ingeschakelt en het geluid gaat nu nog een heel stuk luider !  :wink:

ja maar zit je dan nog met een geluidsverschil zit tussen live en opname, of is die dan dezelfde als je surround gekozen hebt.

Reputatie 7
Badge +4

@Doxie Is bij u de decoder rechtstreeks aangesloten op de tv, of zit er ook vb nog een surround tussen voor het geluid ?

@Doxie Is bij u de decoder rechtstreeks aangesloten op de tv, of zit er ook vb nog een surround tussen voor het geluid ?

Er zit nog een surround tussen. 

Dus aangesloten op een receiver.

Reputatie 7
Badge +4

Je kan dan best de surround aansluiten op de TV via ARC en ook de decoder verbinden met de TV via HDMI. Op die manier ondervind je de minste problemen met het geluid.

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+” tegelijkertijd in te duwen. Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume zien dat je zo kan aanpassen

 

Inderdaad als je volume + en sub tegelijk indrukt zie je het android volume verschijnen maar hoe kan je dit dan aanpassen ik heb al op alle knoppen geduwd maar als ik op volume + of - druk dan wordt alleen mijn volume van de tv gewijzigd.

Hallo allemaal
Ik kijk Proximus TV met een Samsung Smart tv UE55MU7040 met decoder v5c.
Bij mij komt het geluid wel goed door, ik hoef eigenlijk mijn tv niet luider dan “6” te zetten.
Misschien de HDMI kabel even uit de decoder halen en weer terug insteken kan misschien ook een oplossing bieden om beter geluid te krijgen.
Afhankelijk van het merk van TV kan dit misschien ook een rol spelen, maar omdat Samsung TV’s goed zijn in samenwerking met Proximus, de afstandsbediening van de TV is automatisch al gekoppeld aan de decoder, daarom had ik 2,5 jaar geleden gekozen voor een Smart TV van Samsung.
Wat je ook nog kunt proberen zijn de instellingen van het geluid van de TV zelf eens veranderen.
Succes
Timm1983

Reputatie 7
Badge +5

@Vince1983 Je moet na dat je op sub en volume+ hebt geduwd en je het balkje ziet staan de + toets gebruiken om het volume te verhogen. Dit terwijl je sub blijft ingedrukt houden.

@Vince1983 Je moet na dat je op sub en volume+ hebt geduwd en je het balkje ziet staan de + toets gebruiken om het volume te verhogen. Dit terwijl je sub blijft ingedrukt houden.


Dank je wel !

Reputatie 5
Badge +1

Ook met het laatste antwoord van DaisyS lukt het niet, vermits in Android het geluidsbalkje al op maximum staat. Verhogen gaat niet.

Geluid met v7 is zeker niveau lager, vermits we het geluid van tv zelf hoger dienen te zetten, om hetzelfde verstaanbaarheidsniveau te krijgen, als met de andere decoders …

Wat kan er gebeuren ?

ro

Dit is inderdaad zo en dit was ook het geval in het begin als de v5-compact decoder uitgekomen is !

Ik heb de decoder sinds een paar dagen. Gaat naar een Sony tv en dan via audiokabels naar een McIntosh C53 voorversterker. De pre-amp is gekoppeld aan een McIntosh MC461 power amplifier (eindversterker) van 2 x 450 Watt aan 2 - 16 Ohm. Het is duidelijk dat de voorversterker onvoldoende mV krijgt van de decoder / tv. Zelfs bij maximum volume op de voorversterker slaan de twee volume meters niet verder uit dan -10 dB. Dit correspondeert met de twee grote vu-meters op de eindversterker die dan in plaats van 2 x 450 Watt niet meer dan 2 x 45 Watt aangeven aan geleverd vermogen. Nu zijn 45 RMS HiFi in de gemiddelde huiskamer meer dan voldoende, maar de Tannoy luidsprekers hier vragen beduidend meer vermogen om goed te klinken, zover mogelijk met tv-geluid… Even nagedacht, en ik heb al een phono-voorversterker aan de voorversterker gekoppeld, dus maar een extra voor-voorversterker aan de voor-versterker gekoppeld om het een en ander op te krikken. Voor 100 à 250 euro heb je al een leuk apparaatje, transistor of zelfs buizen. Voor de geluidskwaliteit hoeft het niet meer te kosten.  

Het is inderdaad een gekend probleem dat nog moet opgelost worden voor de v7.
Klinkt het geluid dan nog even naturel via een phono versterker want de geluidskarakteristiek is eigenlijk anders?

Het is inderdaad een gekend probleem dat nog moet opgelost worden voor de v7.
Klinkt het geluid dan nog even naturel via een phono versterker want de geluidskarakteristiek is eigenlijk anders?

Dag Martin, 

De McIntosh MP 1100 phono voorversterker is eigenlijk een digitale kast met veel meer mogelijkheden dan alleen recht toe recht aan het geluid van een phono-element versterken, ihb MC. Je kunt het geluidsbeeld totaal veranderen, krassen weg werken of juist niet, en digitale files rippen voor je computer (niet alleen van fonoplaten, maar van alles, dus ook bijvoorbeeld muziekvideo’s in het proximus aanbod, het komt analoog binnen en wordt hoogwaardig digitaal verwerkt). Het apparaat heeft drie phono-ingangen en 2 line-in ingangen voor andere apparaten dan platenspelers, bijvoorbeeld cassettedecks, bandrecorders, walkmans, enz. Dus het geluid kun je zelf regelen. Maar op de eerste plaats is het bedoelt als een phono-voorversterker, het is dan ook geen goedkoop ding. Achteraf heb ik de MP 1100 toch niet hoeven te gebruiken voor de V7 decoder. De McIntosh C53 voorversterker heeft namelijk de keuze uit gebalanceerde en niet-gebalanceerde ingangen. Met een van die twee mogelijkheden kun je het ingangsniveau van de geluidsbron regelen. Dus wat de decoder betreft staat die nu op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld de platenspeler, cd-speler. Die mogelijkheid is er om bij hoge geluidsvolumes niet voor onaangename verrassingen te staan als je ineens van bron wisselt en alles ineens héél hard staat en sommige mensen schrikken. Via de output regelaar van de voorversterker gaat het geluid nu gewoon naar de eindversterker en alles prima. De eindversterker is overigens een MC 462, geen 461. Verder valt het geluid van de decoder alleszins mee, zeker bij Netflix. 

 

@Audiophile bedankt voor je verdere uitleg.

Reputatie 1

Bij mijn dochter zijn ze verleden week alles komen aansluiten ( met de Samsung tv aanbieding)en daar staat het geluid ook erg stil. Je moet het al minimum op 60 zetten om iets te horen.Als ze dan Disney channel opzet staat het geluid wel heel hard op 60. Ook heb ik gisteren de volume willen aanpassen met de sub en + volumeknop, echter stond deze reeds volledig open.

Als je in de geluidsinstellingen van je decoder eens van opties veranderd wordt het volume dan niet groter.

Reageer