Vraag

geluid en beeld lopen niet synchroon

  • 11 April 2022
  • 36 reacties
  • 2389 Bekeken

Gedurende enkele weken loopt het beeld en geluid niet synchroon, en wordt steeds erger. Er zit nu een 3 tal seconden verschil op. 
Alles is al 35663 keer gereset maar het probleem blijft. Ben echt serieus aan het overwegen om ons abonnement stop te zetten als dit niet opgelost raakt

 


36 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Geert204 Wij zijn hier van op de hoogte en volop mee bezig. Hier kan je de stand van zaken V7 volledig terug vinden.

Mag ik dan ook "volop bezig zijn" mijn volgende betalingen in orde te brengen en als jullie mij een rappel sturen, antwoorden dat ik hiervan op de hoogte ben en volop bezig ben het in orde re brengen?

Wij betalen elke maand voor iets wat niet werkt, gisteren hoorde ik de commentator zeggen "goal" terwijl op ons beeld nog naar het doel moest geschoten worden, we kunnen al weken geen gebruik maken van onze tv, en jullie antwoord is "we zijn er volop mee bezig"????

Dit is ongehoord, ofwel wordt dit opgelost en krijgen we waarvoor we betalen, ofwel zijn jullie weer een klant kwijt...wat een antwoord zeg…

 

Reputatie 7
Badge +5

@Geert204 Ik heb een aanpassing gedaan, dit kan voor beterschap zorgen. Ik kan ook altijd je decoder omruilen naar een ander model indien je dit wenst. Bij de andere modellen is dit probleem niet aanwezig.

Gedurende enkele weken loopt het beeld en geluid niet synchroon, en wordt steeds erger. Er zit nu een 3 tal seconden verschil op. 
Alles is al 35663 keer gereset maar het probleem blijft. Ben echt serieus aan het overwegen om ons abonnement stop te zetten als dit niet opgelost raakt

 

Ook ik heb een nieuwe decoder en heb hetzelfde probleem.

Kan er iemand mijn lijn even nakijken, want dit probleem Lipsync heb ik in het verleden nooit ondervonden, en is dus verandering niet altijd een verbetering, tenzij dit op een eenvoudige manier kan verholpen worden..; waarvoor dank.

Ook hier een probleem met geluid en beeld wat niet samenloopt..

Hard resetten blijft helaas niet werken.

Reputatie 7
Badge +4

@Stevevw Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. Kan je eens testen of dit het probleem oplost bij jou ?

@Stevevw Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. Kan je eens testen of dit het probleem oplost bij jou ?

Beste,

Dit was even opgelost maar wederom terug..

Ook regelmatig bij het opstarten van de box dat het beeld volledig paars is.

Een reset achteraan verhelpt dit, maar beeld en geluid zijn niet altijd meer synchroon nadien..

Reputatie 7
Badge +5

@Stevevw Is het synchroon als je je decoder eens gewoon herstart? 

Hier ook de laatste 2 weken steeds geluid en beeld dat niet gelijk loopt en haperingen van beeld.Alles al geprobeert waaronder ressetten maar niets maakt een verschil.

Kan hier ook een gekeken worden aub. Erg vervelend. In profiel klantnr

Ook hier het zelfde probleem alles loopt niet gelijk om gek van te worden …

 

Reputatie 7
Badge +5

@cindy1380 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

@Mimayali en @Pam1983 Ik heb een aanpassing gedaan aan je lijn. Kan je dit eens testen? 

Denk in orde voorlopig. Bedankt

Helaas hier nog steeds we zullen alles nog eens opstarten 

Mss ook eens deze tip proberen: 

via een kennis werkende bij Proximus heb ik de tip gekregen de resolutie handmatig aan te passen op de tv-box. Voor mijn tv werkt 1080p60 prima en zo is dus ook het probleem volledig opgelost.

Beste, ook hier zit er enorm veel vertraging tussen het beeld en geluid en dat stoort enorm. Ik hoop via dit forum snel geholpen te worden want via chat en klantendienst krijg ik geen gehoor. M Als nieuwe klant zijn zulke zaken toch geen reclame lijkt me? 

Beste, ook hier zit er enorm veel vertraging tussen het beeld en geluid en dat stoort enorm. Ik hoop via dit forum snel geholpen te worden

Bij ons ook weeeral geluid dat niet synchroon loopt… misschien toch eens nadenken om abonnement te stoppen

Hier hetzelfde probleem. Kan dit nagekeken worden, a.u.b.?

Dit is echt ongelooflijk wat ik hier allemaal lees en nog steeds geen oplossing, bij mij zit er al een vertraging op van 4sec, leuk is anders,toch een andere provider nemen als mijn abo van gsm is afgelopen.

Hier ook vertraging tussen het beeld en geluid.

Bij verderkijken na op pauze gezet of door/terugspoelen start het beeld en vervolgens staat het beeld ook enkele seconden stil voor het verder speelt. Proximus, graag nakijken wat het probleem is aub

Reputatie 7
Badge +4

@elsle @KathDMul @LoreDL96 @Elodie_vhb @Peter6465 @GuntherNathalie Ik heb jullie lijnen nagkeken. Die instellingen staan goed.

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Zoals Martin hierboven aangaf, kan je bij de instellingen op je decoder de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

@Elodie_vhb Heb je dit probleem op al je decoders ? 

Neen, heb het enkel bij de decoder die het laatst werd opgestuurd met de post. Daarvoor geen problemen. 
Heb vandaag al meer dan 20 min. gebeld met jullie klantendienst. 2 personen aan de lijn gehad. De eerste raadde mij een nieuwe decoder aan, de andere een nieuwe wifi bridge (met uiteraard opnieuw extra kosten). Alsof ons abonnement nog niet duur genoeg is om elke dag uit miserie de tv uit te moeten zetten omdat je niets deftig kan volgen. Geld in het water en alleen maar frustraties. 
Ook heel geloofwaardig dat beide medewerkers mij een andere oplossing aanreiken. Wie moet ik nu geloven? 

Reputatie 7
Badge +4

@Elodie_vhb Het feit dat je dit probleem maar op 1 decoder hebt en niet op je andere, wijst erop dat het een intern probleem is.

Heb je de mogelijkheid om de decoders eens onderling van plaats te wisselen of de decoder met het probleem aan te sluiten via lankabel ? 

Op die manier kunnen we uitsluiten waar het probleem ligt. Het is moeilijk om nu met 100% zeker te zeggen waar de oorzaak zit. 

@HadewychT 

De decoders heb ik nog niet van plaats gewisseld aangezien ik nog maar net 3 maanden gesukkeld heb om alles op de slaapkamer in orde te krijgen met die ‘nieuwe’ V7. 
Het is nu net OK daar en zou dat ook graag zo houden. 
Aansluiten met lan-kabel is geen optie want ik heb er helaas geen van 10m lang… 

Als ik het goed begrijp, kan het probleem opgelost zijn met een nieuwe decoder?

Kan hier dan a.u.b. voor gezorgd worden? 

Reageer