Vraag

fout p130 alweer

  • 8 January 2022
  • 59 reacties
  • 20831 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Beste mevrouw HadewychT,

Vandaag nog maar eens code P130.  Wanneer za Proximus hier eindelijk iets aan doen?
En wat betreft een andere LAN kabel: nee, die mogelijkheid hebben wij niet.

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Zo vaak zou je deze melding zeker niet mogen krijgen. Ik zie inderdaad dat je ons al vaak gecontacteerd hebt en een nieuwe modem en decoder gekregen hebt toen de technieker ter plaatse geweest is. 

Fout P130 wijst op een timeout in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder, maar dat doe je regelmatig heb ik gezien. 

Heb je de mogelijkheid een keer te testen met een andere LAN-kabel ? Indien niet, denk ik dat ik best opnieuw iemand ter plaatse stuur voor nazicht van je installatie. 

@guyke25 ALs ik je lijn uittest zie ik daar niet onmiddellijk een oorzaak voor blokjes of stilstaande beelde. Ik vermoed dus dat het probleem zicht tussen de modem en decoder bevindt. Is het een mogelijkheid om via LAN-kabel te testen zoals Martin al voorstelde (niet als definiteve oplossing, maar om zaken te kunnen uitsluiten) ? 

Krijg je de fouten op beide decoders ?  Zijn ze allebei via Ppowerline adapters aangesloten ? 

Heeft niet altijd met snelheid te maken maar met fouten die veroorzaakt kunnen worden door stoorsignalen op je elektriciteitsnet en als je een speedtest doet dan valt dit niet op of het moet werkelijk zo slecht worden dat je speedtest zo laag wordt. 

NB: ik had vroeger ook af en toe blokjes in beeld met PLC’s en de speedtest was ook zeker meer dan hoog genoeg, sedert ik de decoder gebruik met netwerkkabel, nooit meer voor gehad, maar soit het was maar een voorstel om eventueel te testen of het dan beter wordt en jij beslist zelf natuurlijk of je dit al dan niet wilt uittesten, en het is uiteraard ook niet 100% zeker dat de fout definitief zal verdwenen zijn zelfs al ben je met een netwerkkabel verbonden.

wat kan dat nog verschil gaan maken ? is een powerline van 300Mbps en proximus zelf geeft maar een snelheid van 85Mbps getest met Ookla speedtest. Weet ook wel dat je met draad intern nog sneller gaat maar daar zou het niet mogen aan liggen.

Als je de mogelijkheid hebt ook best de V7 rechtstreeks aansluiten met netwerkkabel aan je bbox.

Hier nu net die foutcode voor de 1ste keer gehad, maar de laatste tijd veel last van blijven hangen en blokjes op tv. Heb hier ook alles vernieuwd nieuwe powerline adapters, nieuwe modem  nieuwe decoders nl. in living de V6 en Keuken de V7 .

Denk niet dat ik nog iets kan verbeteren en toch blijven de problemen duren.

Er is maar één antwoord die uiteraard een probleem kan oplossen en die is “wij hebben een nieuwe software update klaar die probleem X oplost” maar daarvoor moet er ook eerst een oplossing klaar staan en als dit zo is zullen de proximus forumedewerkers dit zeker melden. Moest je een alleenstaand probleem hebben dan zouden de Proximus medewerkers je wel eerder kunnen verder helpen. 

NB: daarom zijn er ook die om die reden en in afwachting van beterschap, hun V7 omruilen voor een V5compact.

Dit antwoord lost de voortdurende problemen niet op! Het creëert alleen nog meer ergernis en ontevredenheid. Is er dan bij Proximus echt helemaal niemand die de problemen kan oplossen? Wij zijn niet de enigen die hiermee kampen. Slechte service van Proximus.

In ieder geval als er aanpassingen/verbeteringen komen, wordt dit normaal gemeld
hier→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reageer