Vraag

fout p130 alweer

  • 8 January 2022
  • 59 reacties
  • 20571 Bekeken

Foutcode P130, voor de zoveelste keer. Kan me niet herinneren hoe vaak wij in 2021 Proximus gecontacteerd hebben voor problemen. Medewerkers Proximus hebben nooit een oplossing, behalve opnieuw opstarten, enzovoort,  en dat lost de problemen niet op; de problemen worden nooit verholpen. Begin 2021 nieuwe decoder (v7) en nieuw modem gehad. Sindsdien meer fouten dan ooit. Het is om wanhopig van te worden. Proximus doet niets, behalve hun abonnement steeds duurder maken, zonder ook maar enige service te verlenen. 


59 reacties

Reputatie 1

@Michael V  @HadewychT Kan die update bij mij ook uitgevoerd worden?

Heb ook het P130 probleem!

V7 pas een week in gebruik en al onmiddellijk problemen.

Reputatie 5
Badge +2

@RedsFan Ik heb de update uitgevoerd voor je.

Badge +4

Als ik dit zo lees na het vaststellen van mijn zoveelste P130 vandaag en drie keer alles herstart te hebben. Zal er niet veel beterschap komen. Ik ben vorige week overgestapt van telenet naar Proximus maar als ik deze week nog 1 maal die P130 zie stap ik zonder probleem terug over. 

Anders kan je nog proberen een ander model te vragen (V5c) misschien toch beter dan een terugkeer naar telenet ?? want het ziet er voorlopig niet naar uit dat de fout plots zal opgelost zijn.

Reputatie 5
Badge +2

@Martin Ik heb de update uitgevoerd voor je.

Reputatie 5
Badge +2

@KarenD Dat is fijn om te horen. Hou me zeker op de hoogte moest het toch terug erger worden.

@Martin Ik heb de update uitgevoerd voor je.

Bedankt Michael , 8c.725A staat er inderdaad nu op 👍

Reputatie 1

Potverdikke. Begin dit echt moe te worden. Krijg de indruk dat het steeds erger wordt. Al vanalles geprobeerd. Ik verwacht dat men nu eindelijk eens actie onderneemt, of anders zeg ik het hele boeltje op. Die V7 is echt kut!!!

Heeft niet altijd met snelheid te maken maar met fouten die veroorzaakt kunnen worden door stoorsignalen op je elektriciteitsnet en als je een speedtest doet dan valt dit niet op of het moet werkelijk zo slecht worden dat je speedtest zo laag wordt. 

NB: ik had vroeger ook af en toe blokjes in beeld met PLC’s en de speedtest was ook zeker meer dan hoog genoeg, sedert ik de decoder gebruik met netwerkkabel, nooit meer voor gehad, maar soit het was maar een voorstel om eventueel te testen of het dan beter wordt en jij beslist zelf natuurlijk of je dit al dan niet wilt uittesten, en het is uiteraard ook niet 100% zeker dat de fout definitief zal verdwenen zijn zelfs al ben je met een netwerkkabel verbonden.

Als er dan een update is die deze problemen oplost, waarom komt die dan niet automatisch?

dagelijks al die kastjes resetten is …..

Als ik dit zo lees na het vaststellen van mijn zoveelste P130 vandaag en drie keer alles herstart te hebben. Zal er niet veel beterschap komen. Ik ben vorige week overgestapt van telenet naar Proximus maar als ik deze week nog 1 maal die P130 zie stap ik zonder probleem terug over. 

Misschien geen slecht idee om naar Telenet over te stappen 

Reputatie 7
Badge +4

@KarenD Ik heb je lijn getest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Klopt het dat je decoder via kabel verbonden is met je B-box ? Is dit een rechtstreekse kabel of 1 die ingewerkt is in de muur en dan via een speciaal stopcontactje verbonden met een extra kabel ? Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 

Iets wat ons in deze hele miserie toch opvalt: tijdens de dag niet vaak problemen maar als we de tv aanzetten even voor 19h om naar het nieuws te kijken is het vaak weer prijs

werk je met powerlines (plc’s) mss 

Ik weet niet eens wat dat is Martin. Dus dat zal wel niet

Je decoder is dan direct met een netwerkkabel aan de bbox/modem verbonden waarschijnlijk.

Dat klopt 

Wij nieuw sinds 2 weken omdat we niet meer tevreden waren van Telenet. Maar als we dat vooraf hadden geweten stapten we nooit over naar proximus. Telenet was dan nog beter.  Niets anders dan miserie.  Alles moeten herstarten meerdere keren om tot de conclussie te komen. Na aantal minuten terug fout te krijgen.  Gisteren van 16 u proberen tv te zien. Was 19 u vooraleer het lukte. Durfden dan niet meer te zappen.

@Johan D 
TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag hier de draad terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 1

@Michael V de decoder heeft weer dezelfde kuren. Wij zijn wel juist een week weg geweest maar zijn nu twee dagen thuis en al twee keer gebeurd dit weer...

@HadewychT 

Na enkele weken zonder moeilijkheden met Proximus TV was het vanavond weer zover: “probleem met uw internetverbinding”. Het internet werkte nochtans prima; het probleem was Proximus TV en waarschijnlijk het tijdstip; 19 h nieuwsuitzending. Decoder 2 x  opnieuw opgestart.  

Dit moet me trouwens ook nog van het hart: de aangekondigde technieker (bericht van Hadewych T. van 22 dagen geleden) is nooit langsgekomen.  

Onze conclusie: ondanks het feit dat Proximus zijn tarieven alweer verhoogd heeft, is de service nog steeds niet verbeterd.

In ieder geval als er aanpassingen/verbeteringen komen, wordt dit normaal gemeld
hier→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reputatie 1

@HadewychT dit is ingewerkt in de muur. Is er misschien een mogelijkheid dat er eens iemand hiervoor langs komt? Wij kennen hier niet echt veel van...

Dit antwoord lost de voortdurende problemen niet op! Het creëert alleen nog meer ergernis en ontevredenheid. Is er dan bij Proximus echt helemaal niemand die de problemen kan oplossen? Wij zijn niet de enigen die hiermee kampen. Slechte service van Proximus.

Reputatie 5
Badge +2

@KarenD  Ik zie dat er een update van de modem klaarstaat en die kan wel eens een positief effect hebben op de problemen die je ervaart. Wanneer zouden we deze mogen uitvoeren wegens dit toch een goed half uur in beslag neemt.

Reageer