Vraag

fout p130 alweer

  • 8 January 2022
  • 59 reacties
  • 19804 Bekeken

Foutcode P130, voor de zoveelste keer. Kan me niet herinneren hoe vaak wij in 2021 Proximus gecontacteerd hebben voor problemen. Medewerkers Proximus hebben nooit een oplossing, behalve opnieuw opstarten, enzovoort,  en dat lost de problemen niet op; de problemen worden nooit verholpen. Begin 2021 nieuwe decoder (v7) en nieuw modem gehad. Sindsdien meer fouten dan ooit. Het is om wanhopig van te worden. Proximus doet niets, behalve hun abonnement steeds duurder maken, zonder ook maar enige service te verlenen. 


59 reacties

In ieder geval als er aanpassingen/verbeteringen komen, wordt dit normaal gemeld
hier→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Dit antwoord lost de voortdurende problemen niet op! Het creëert alleen nog meer ergernis en ontevredenheid. Is er dan bij Proximus echt helemaal niemand die de problemen kan oplossen? Wij zijn niet de enigen die hiermee kampen. Slechte service van Proximus.

Er is maar één antwoord die uiteraard een probleem kan oplossen en die is “wij hebben een nieuwe software update klaar die probleem X oplost” maar daarvoor moet er ook eerst een oplossing klaar staan en als dit zo is zullen de proximus forumedewerkers dit zeker melden. Moest je een alleenstaand probleem hebben dan zouden de Proximus medewerkers je wel eerder kunnen verder helpen. 

NB: daarom zijn er ook die om die reden en in afwachting van beterschap, hun V7 omruilen voor een V5compact.

Hier nu net die foutcode voor de 1ste keer gehad, maar de laatste tijd veel last van blijven hangen en blokjes op tv. Heb hier ook alles vernieuwd nieuwe powerline adapters, nieuwe modem  nieuwe decoders nl. in living de V6 en Keuken de V7 .

Denk niet dat ik nog iets kan verbeteren en toch blijven de problemen duren.

Als je de mogelijkheid hebt ook best de V7 rechtstreeks aansluiten met netwerkkabel aan je bbox.

wat kan dat nog verschil gaan maken ? is een powerline van 300Mbps en proximus zelf geeft maar een snelheid van 85Mbps getest met Ookla speedtest. Weet ook wel dat je met draad intern nog sneller gaat maar daar zou het niet mogen aan liggen.

Heeft niet altijd met snelheid te maken maar met fouten die veroorzaakt kunnen worden door stoorsignalen op je elektriciteitsnet en als je een speedtest doet dan valt dit niet op of het moet werkelijk zo slecht worden dat je speedtest zo laag wordt. 

NB: ik had vroeger ook af en toe blokjes in beeld met PLC’s en de speedtest was ook zeker meer dan hoog genoeg, sedert ik de decoder gebruik met netwerkkabel, nooit meer voor gehad, maar soit het was maar een voorstel om eventueel te testen of het dan beter wordt en jij beslist zelf natuurlijk of je dit al dan niet wilt uittesten, en het is uiteraard ook niet 100% zeker dat de fout definitief zal verdwenen zijn zelfs al ben je met een netwerkkabel verbonden.

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Zo vaak zou je deze melding zeker niet mogen krijgen. Ik zie inderdaad dat je ons al vaak gecontacteerd hebt en een nieuwe modem en decoder gekregen hebt toen de technieker ter plaatse geweest is. 

Fout P130 wijst op een timeout in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder, maar dat doe je regelmatig heb ik gezien. 

Heb je de mogelijkheid een keer te testen met een andere LAN-kabel ? Indien niet, denk ik dat ik best opnieuw iemand ter plaatse stuur voor nazicht van je installatie. 

@guyke25 ALs ik je lijn uittest zie ik daar niet onmiddellijk een oorzaak voor blokjes of stilstaande beelde. Ik vermoed dus dat het probleem zicht tussen de modem en decoder bevindt. Is het een mogelijkheid om via LAN-kabel te testen zoals Martin al voorstelde (niet als definiteve oplossing, maar om zaken te kunnen uitsluiten) ? 

Krijg je de fouten op beide decoders ?  Zijn ze allebei via Ppowerline adapters aangesloten ? 

Beste mevrouw HadewychT,

Vandaag nog maar eens code P130.  Wanneer za Proximus hier eindelijk iets aan doen?
En wat betreft een andere LAN kabel: nee, die mogelijkheid hebben wij niet.

Als je eens zapt naar een ander zender is het dan opgelost, bij sommigen blijkt dit te werken.

Heb ik al geprobeerd.  Helpt ook niet.  Nu moest ik decoder rebooten,, modem resetten en ethernet kabel in andere aansluiting steken voordat tv weer werkte. Het probleem is dat iedere proximus medewerker iets anders vertelt maar nooit een oplossing biedt. Wij worden dat gesukkel echt moe.

Ik blijf voorlopig ook nog bij mijn V5 compact decoder maar natuurlijk heb je geen UHD en android apps dat je daarop kunt draaien ….

Als ik dit zo lees na het vaststellen van mijn zoveelste P130 vandaag en drie keer alles herstart te hebben. Zal er niet veel beterschap komen. Ik ben vorige week overgestapt van telenet naar Proximus maar als ik deze week nog 1 maal die P130 zie stap ik zonder probleem terug over. 

Badge +4

Als ik dit zo lees na het vaststellen van mijn zoveelste P130 vandaag en drie keer alles herstart te hebben. Zal er niet veel beterschap komen. Ik ben vorige week overgestapt van telenet naar Proximus maar als ik deze week nog 1 maal die P130 zie stap ik zonder probleem terug over. 

Anders kan je nog proberen een ander model te vragen (V5c) misschien toch beter dan een terugkeer naar telenet ?? want het ziet er voorlopig niet naar uit dat de fout plots zal opgelost zijn.

Misschien geen slecht idee om naar Telenet over te stappen 

Iets wat ons in deze hele miserie toch opvalt: tijdens de dag niet vaak problemen maar als we de tv aanzetten even voor 19h om naar het nieuws te kijken is het vaak weer prijs

werk je met powerlines (plc’s) mss 

Ik weet niet eens wat dat is Martin. Dus dat zal wel niet

Je decoder is dan direct met een netwerkkabel aan de bbox/modem verbonden waarschijnlijk.

Dat klopt 

Het is weer zo ver. 19 uur. We willen naar het nieuws kijken.  Oeps er ging iets mis. Fout P130. Zucht.....    Proximus doe aub eens iets. Dat is toch niet teveel gevraagd.  Of kent niemand bij Proximus de oplossing?

Hier ook alleen maar problemen en inderdaad 's avonds als we tv willen kijken. We overwegen ook om weg te gaan bij Proximus. Bij de installatie is er al een technieker verschillende keren langsgeweest omdat het niet goed werkte. Begon dus al goed. Hij wist het zelf niet meer, dat konden we duidelijk opmaken uit zijn praat. Heb eigenlijk ook geen zin om hier weer een technieker tot 3 keer toe over de vloer te krijgen voor niks... 

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor nu donderdag tussen 18 en 20u voor verder nazicht. De technieker zal u contacteren op het gsm-nr eindigend op -32 om te verwittigen dat hij op komst is. Als dit niet past kan je deze afspraak wijzigen via My Proximus. Ook het gsm-nr kan je daar eventueel aanpassen. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Schreurs @Dries35 Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Ik meet een slechte communicatie tussen je modem (B-box3) en decoder. Op welke manier is je decoder verbonden met de modem ? Is dit via een draadloos systeem of via een rechtstreekse kabel ? Heb je de mogelijkheid om met een (andere) kabel te testen ?

 

Eerst was dit draadloos, wifi (vrij zwakke wifi met momenten). Dit werkte zo slecht...De enige oplossing was dan maar een kabel trekken. Niet ideaal, moeten dus heel de kabel gaan wegwerken achter plinten of door muur boren... We hebben de kabel gebruikt die evenzeer perfect werkt op een pc. Dit heeft duidelijk met het toestel van Proximus te maken om tv te kunnen kijken. 

Reageer