Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1311 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

De V6 decoder schakelt automatisch vanuit standby terug aan.

De instellingen vd tv en decoder zijn niet veranderd (CEC/HDMI uit)

Heb alles gereset (modem en decoder)

Denk een hardware fout in de decoder.

nog iemand dat probleem voorhad?

MVG

 


96 reacties

Reputatie 3
Badge

Die methode Eco mode wordt blijkbaar door Proximus niet beschreven op hun support site.

zie → Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Voor de v6 (en de V5 modellen) staat er :
 

Voor de V7 staat er:
 

 

Goedemorgen Martin, bedankt en ik heb de methode van Pat52 toegepast en deze oplossing werkt,

alvast bedankt, met vriendelijke groeten Antoon  

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Ik heb het inderdaad over die kabel, bij je nieuwe decoder zit altijd een voedingskabel bij. Deze is mee vervangen?

Goedemorgen DaisyS, bedankt en ik heb de methode van Pat52 toegepast en deze oplossing werkt,

alvast bedankt, met vriendelijke groeten Antoon  

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R Ik wacht nog op antwoord van mijn collega’s.

Reputatie 3
Badge

Nee die zijn niet weg na een reset van de decoder want die worden in de cloud bewaard.

Hoi Martin, bedankt eigenlijk was ik te snel met mijn vraag (een gepensioneerde heeft geen geduld en tijd hé) ik had het vernomen va het filmke,  morgen middag ga ik het proberen en meld hier het resultaat.

Nog een fijne TV avond, mvg Antoon

Ok bedankt en inderdaad hopelijk geen problemen met je v7

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

 

Bedankt voor uw antwoord Michel, voor ik een reset probeer, vraag, blijven mijn opnames dan in de cloud staan zodat ik deze nog kan bekijken?

of zijn de opnames voor goed weg.

Mvg Antoon   

 

Ik heb juist (vandaag vrijdag 09.30 uur) de reset gedaan en de decoder terug ingesteld naar mijn voorkeuren.

Sinds 10.00 uur staat deze terug op stand-by.  

Morgen laat ik weten of de decoder terug automatisch opstart of niet,

Met vriendelijke groeten

Antoon

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Als na reset het nog gebeurt, toch dan eens opnieuw Automatisch HDMI uitzetten om te zien of deze na reset nu wel iets ter zake doet.

OK Martin, staat nu aan en ik meld het hier,

Mvg Antoon

Als je nu de decoder een reset geeft of  zonder spanning zet dan kan je nog altijd je opnames bekijken.

Helpt het bij u ook niet als je HDMI CEC uitzet:

Kies Instellingen > Systeem (tandwieltje symbool) > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen. Druk op  om te valideren.

 

En ook in de instellingen van je TV eens kijken of die af staat.

Er kunnen ook andere redenen zijn dat je tv aanspringt, hier het vb van een samsung tv:

Hoe kan ik problemen oplossen met een Samsung-tv die steeds vanzelf aangaat? | Samsung NL

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon R

Best je Decoder in Eco modus zetten  dan start die niet meer onverwachts op.

Hier Eco Modus selecteren zonder melding /keuze bij afsluiten.

Bij heropstart van je decoder wanneer je TV wil kijken zal je wel rekening moeten houden met ongeveer 40 Sec alvorens de decoder volledig klaar is voor gebruik. Op deze manier heb ik het kunnen oplossen bij iemand met hetzelfde probleem.

Ook kan het zijn dat iemand in je directe buurt  een afstandsbediening voor eender welk toestel dat via Bluetooth word bediend bij gebruik ,  dit je decoder automatisch opstart.

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin,

Bedankt voor uw antwoord,

Mijn vraag was:

Als de decoder zonder stroom staat (niet in stand-by) neemt hij dan mijn geprogrammeerde opnames op?

 

De instelling zal ik straks nakijken, gaan eert nu winkelen met moeder de vrouw.

 

En bij mij staat alles zonder stroom, behalve decoder V6 en internet splitter.

TV staat dus niet in stand-by maar volledig zonder stroom.

Mvg Antoon 

 

Die methode Eco mode wordt blijkbaar door Proximus niet beschreven op hun support site.

zie → Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Voor de v6 (en de V5 modellen) staat er :
 

Voor de V7 staat er:
 

 

Sorry had de vraag : Als ik mijn V6 zonder stroom zet (stand-by uit) worden dan mijn geprogrammeerde opnames uitgevoerd of niet.” anders geïnterpreteerd.

Dat maakt niets uit de opnames worden inderdaad verder opgenomen of de decoder nu onder spanning staat of niet.  De opnames worden in de cloud (proximus servers) opgenomen.

 

Antoon, ik denk juist aan iets, als het toch nog voorvalt na reset van de V6,  om als je uw decoder afzet in stand-bye, ook eens te proberen van de HDMI kabel die van je TV komt eens los te leggen op je decoder, om vast te stellen of er toch eventueel wisselwerking zou zijn tussen decoder en TV via HDMI, die misschien zou kunnen de oorzaak zijn van het automatisch heropstarten? Enfin het is maar een voorstel.

Reputatie 3
Badge

@Antoon R

Best je Decoder in Eco modus zetten  dan start die niet meer onverwachts op.

Hier Eco Modus selecteren zonder melding /keuze bij afsluiten.

Bij heropstart van je decoder wanneer je TV wil kijken zal je wel rekening moeten houden met ongeveer 40 Sec alvorens de decoder volledig klaar is voor gebruik. Op deze manier heb ik het kunnen oplossen bij iemand met hetzelfde probleem.

Ook kan het zijn dat iemand in je directe buurt  een afstandsbediening voor eender welk toestel dat via Bluetooth word bediend bij gebruik ,  dit je decoder automatisch opstart.

 

Goedemorgen Pat52,

Gisterenavond om 23.00 uur heb ik dus de decoder V6 in eco stand gezet en zonder melding, en deze morgen om 07.00 uur was de decoder nog altijd in stand-by modus.

Laat ons hopen dat het probleem opgelost is,

Bedankt aan iedereen om de hulp,

Met vriendelijke groeten

Antoon

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon R Welke software versie en hardware versie staat er op je V6 Decoder.

Bij de persoon die ik heb geholpen door de instellingen aan te passen voor Eco Mode,

staat er Software versie : V100R001C00B212 op en hardware versie : IPTV.HUAWEI.EC6109V1.

Je vind dit terug via Menu -Systeem -Systeem Info .

 

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Welke software versie en hardware versie staat er op je V6 Decoder.

Bij de persoon die ik heb geholpen door de instellingen aan te passen voor Eco Mode,

staat er Software versie : V100R001C00B212 op en hardware versie : IPTV.HUAWEI.EC6109V1.

Je vind dit terug via Menu -Systeem -Systeem Info .

 

Hoi Pat52, is dezelfde soft en hardware, zie afbeelding,

Bedankt om mee naar een oplossing te zoeken, 

Met vriendelijke groeten Antoon (gepensioneerde RTT, Belgacom, Proximus personeelslid)

 

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen…
    Nog niet geïntegreerd
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd
    Wat bedoel je juist ? dat je opnames niet kunt wissen of dat je ze niet kunt wissen als je de opname niet volledig heb uitgekeken?

Is daar al een oplossing voor?

mvg

 

@Antoon R Die mogelijkheden op je TV heb je waarschijnlijk niet zoals Pat52 gebruikt heeft om dit te omzeilen.
Ik heb al die mogelijkheden ook niet, maar bij de V5C is dat nu ook geen probleem voor mij natuurlijk.

Reputatie 1

@HadewychT De afstandsbediening was er apart bijgeleverd.

De installatie vd Box verliep zonder problemen, de audio aansluiting op de versterker kan niet meer analoog, zal een SP/DIF convertor moeten aanschaffen. Spijtig dat deze niet bij Proximus is te verkrijgen. 

mvg

Ik heb alles verbindingen gelaten zoals ze waren met HDMI.

Dit filmpje heeft mij goed geholpen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/tv-box-decoder-thuis-installeren/afstandsbediening/je-homecinema-set-bedienen-met-de-proximus-afstandsbediening.html#/rcv7

TV opzetten met de nieuwe RC, bakje van de TV nemen en het signaal kopiëren, het geluid regelen dan neem je het bakje van je geluidsinstallatie en copier het min en plus volume

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Reputatie 5
Badge +3

Zopas mijn DAC audio omvormer plus optische kabel toegekomen, aangesloten en terug muziek uit mijn bose luidsprekers, moet wel mijn volume op de Denon versterker bijna op het dubbele draaien in vergelijking met de V6 decoder die rechtstreeks met een analoge kabel kon worden aangesloten, maar kom ben blij dat ik terug muziek in de living heb.

Heb wel wat in mijn geluidsinstelling vd decoder moeten veranderen, kreeg eerst geen klank, 

Bij geluid de systeemgeluiden op aan zetten.

mvg

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop op de voorkant van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de voorkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde

    De afstandsbediening werkt niet. Wat te doen?

    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.

Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

Aansluitingen en knoppen op je TV Box | Proximus

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R 

  • Heb je de voedingskabel mee vervangen? Start je decoder volledig op of komt hij ‘s nachts uit standby? 
Reputatie 3
Badge +2

Persoonlijk al een hele tijd een V7 decoder en tot op heden geen problemen gehad . Mijn tweede is een V6 en ook daar geen problemen

Persoonlijk al een hele tijd een V7 decoder en tot op heden geen problemen gehad . Mijn tweede is een V6 en ook daar geen problemen

 

Dat is ook de reden waarom ik hier dikwijls zeg dat een forum een vertekend beeld geeft want een forum wordt voor 99% aangesproken om berichten te posten door PX klanten die problemen ondervinden en voor 1% klanten die eens melden “als het goed gaat mag het ook gezegd worden”.

Reageer