Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1315 Bekeken


Toon eerste bericht

96 reacties

Reputatie 3
Badge

Antoon, ik denk juist aan iets, als het toch nog voorvalt na reset van de V6,  om als je uw decoder afzet in stand-bye, ook eens te proberen van de HDMI kabel die van je TV komt eens los te leggen op je decoder, om vast te stellen of er toch eventueel wisselwerking zou zijn tussen decoder en TV via HDMI, die misschien zou kunnen de oorzaak zijn van het automatisch heropstarten? Enfin het is maar een voorstel.

 

Hoi Martin, normaal kan dit niet want al mijn toestellen staan op een dubbele stekkerblok met aan en uit schakelaar die na tv kijken uitgeschakeld word, met uitzondering decoder V6 en netwerk switch die blijven op spanning staan.

Maar ga het toch proberen.

Mvg Antoon      

 

Hoi Martin, geprobeerd met de HDMI kabel uit de decoder, helpt ook niet,

Mvg Antoon 

Antoon , dan is het inderdaad duidelijk dat Proximus werk aan de winkel heeft om dit gekend probleem van automatisch opstarten uit standby bij de V6 decoder op te lossen, misschien weten zij ook al of het bij alle V6 decoders het geval is of dat het soms afhangt van de hardware versie (indien er verschillende hardware versies in omloop zijn) of van de softwareversie die er op staat.

Reputatie 5
Badge +3

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen...
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd

Is daar al een oplossing voor?

mvg

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

Even een update, probleem niet opgelost met uitzetten Automatisch HDMI.

 

Ik schakel nu de spanning voor slapen uit, als de decoder vanzelf opstart bij nacht kost mij teveel aan energie die ik niet gebruik , sommige zullen nu lachen maar alle klein beetjes helpen.

 

’s Avonds word deze terug geactiveerd tot wij terug onder de wol kruipen.

 

Mvg Antoon 

 

Best dan even het antwoord van een PX_forummedewerker afwachten om te horen of dit een fenomeen is die gekend is bij de V6 zelfs als Automatische HDMI selectie (HDMI CEC) uit staat.

Ik heb hier wel in een ander post gelezen dat dit blijkbaar wel niet altijd lukt om de kopieer methode toe te passen bv. daar ging het om een bose geluidssysteem, maar uiteraard een goeie tip van u.

  • Ik heb intussen al één en ander geprobeerd:

  • De procedure proberen uitvoeren die Proximus beschrijft om bepaalde toetsen van de proximus afstandsbediening te ‘leren’ om het Bose systeem te bedienen. Lukt echter niet
  • Geprobeerd om via de instellingen in het Bose systeem (zoals vroeger) enkel de Bose afstandsbediening te moeten gebruiken. Ook zonder succes. Ik blijf dus genoodzaakt om beide afstandsbedieningen te gebruiken

voor sommige soundsystemen kan het ook zo :
TV Box(hdmi) <====>  (hdmi-in)Bose(hdmi-uit) < =====> (hdmi)TV

Reputatie 1

Dat is pech hebben, ik heb een Pioneer systeem

Reputatie 3
Badge +2

gewoon een nieuwe vragen

Reputatie 7
Badge +4

@jdm_01 Ik zie dat je decoder een update heeft proberen te doen. Heb je die reset op deze manier gedaan ? Indien niet, kan je dat dan nog even proberen ? Hou ons zeker op de hoogte of het probleem daarmee opgelost is. 

Reputatie 5
Badge +3

Beste,

Heb die idd gereset volgens het filmpje, aan en uit is ook geen oplossing, probleem blijft.

 

mvg

 

Reputatie 5
Badge +3

Het probleem is al enkele maanden geleden begonnen, maar dan sporadisch, af en toe.

Nu is het telkenmale de decoder in stand-by  wordt gezet dat die terug opstart.

Reputatie 2
Badge

deze week sloeg hij bij mij ook éénmaal aan zonder dat iemand aan de afstandsbediening geweest was.

sindsdien alles ok .

 

Reputatie 3
Badge +2

Zoals ik reeds   liet weten vraag gewoon een nieuwe aan , indien het momenteel stoort zet dan gewoon de decoder af  als je niet kijkt.

@flip een vraag om iets bij te leren, hoe weet je zeker dat het aan de decoder zelf ligt?

Reputatie 7
Badge +4

@jdm_01 Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Het zal een V5c zijn (V6 op dit ogenblik niet beschikbaar). Hij zal woensdag thuis geleverd worden. Je ontvangt via mail en in My Proximus de code om je andere decoder gratis terug te sturen. 

Reputatie 5
Badge +3

Beste,

Ik kan gerust wachten voor een V6 hoor, die is 4K en de V5c niet, wanneer zijn deze terug beschikbaar?

Kan de vervanging nog worden geannuleerd of is de procedure al gestart?

De afstandsbediening vd V5c is ook anders dan deze vd V6! Dus moet er een andere worden bijgeleverd.

mvg.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

Reputatie 3
Badge +2

Als het regelmatig  zo is dan zal het wel aan de decoder liggen zeker. Als je alles gedaan hebt wat men meestal via info via telefoon zegt want meestal is dat start alles eens terug op en alles blijft hetzelfde dan is de conclusie dat er wat aan de decoder scheelt. Dan is het beter om een nieuwe aan te vragen  want iemand laten komen dat doet men zo snel niet. Spreek uit ondervinding. En is de fout niet opgelost met de andere decoder dan moet je wel iemand laten komen. Trouwens wat zou jij voorstellen buiten wat  er al gebeurde door de klant.?

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Dus in mijn geval is het gratis, de V6 vertoonde defecten. toch?

mvg

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

 

Bedankt voor uw antwoord Michel, voor ik een reset probeer, vraag, blijven mijn opnames dan in de cloud staan zodat ik deze nog kan bekijken?

of zijn de opnames voor goed weg.

Mvg Antoon   

Reputatie 5
Badge +3

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen…
    Nog niet geïntegreerd
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd
    Wat bedoel je juist ? dat je opnames niet kunt wissen of dat je ze niet kunt wissen als je de opname niet volledig heb uitgekeken?

Is daar al een oplossing voor?

mvg

 

Niet kunnen wissen als de opname nog niet volledig is bekeken, blijkbaar blijven die 7 dagen staan, bij alle vorige decoders kan men dat wel verwijderen.

@jdm_01 gebeurt dit ook als je hem in diepe slaap zet?

welke software versie staat er op bij u? ik weet trouwens niet welke versie de laatste is voor de v6 of is net door de nieuwste versie mss dat dit nu het probleem geeft ?

Reputatie 5
Badge +3

Kan de afstandsbediening van de V6 worden gebruikt op een V5c decoder? Hopelijk zit er de goede bij als ze al bij zit?

Reputatie 5
Badge +3

De V6/V7 zijn compatibel met een Ultra HD Smart TV, de V5 decoders niet, vandaar dat ik liever wacht tot de V6 terug beschikbaar is, de V7 heeft nog teveel mankementen.

mvg

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Dus in mijn geval is het gratis, de V6 vertoonde defecten. toch?

mvg

Inderdaad dit valt niet onder commerciële swap:

 

Commerciële omruilingen van de huidige TV Box naar een andere TV Box waren in het verleden reeds mogelijk bij een bepaald type pack, en de omruiling was steeds gratis.

d4HDvRvZpg

 

Vanaf september zal een omruilkost van € 49 worden aangerekend indien de klant kiest voor een V7 Android TV Box.

Uitzondering:

  • commerciële omruiling naar V5c of V6 blijven gratis alsook technische (repair) swaps,
  • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box ook gratis gebeuren.

Commerciële swaps worden enkel uitgevoerd op aanvraag van de klant, Proximus zal hiervoor geen pro-actieve communicaties sturen naar de bestaande klanten.

Dit is sinds 1/9/2021.

 

Reageer