Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1315 Bekeken


Toon eerste bericht

96 reacties

Nee die zijn niet weg na een reset van de decoder want die worden in de cloud bewaard.

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Het zal een V5c zijn (V6 op dit ogenblik niet beschikbaar). Hij zal woensdag thuis geleverd worden. Je ontvangt via mail en in My Proximus de code om je andere decoder gratis terug te sturen. 

kan de omruiling a.u.b. worden geannuleerd, wens geen verouderde V5c decoder die geen 4K resolutie ondersteunt.

Laat mij iets weten.

Alvast bedankt

Janick

Reputatie 1

De V6 decoder schakelt automatisch vanuit standby terug aan.

De instellingen vd tv en decoder zijn niet veranderd (CEC/HDMI uit)

Heb alles gereset (modem en decoder)

Denk een hardware fout in de decoder.

nog iemand dat probleem voorhad?

MVG

 

 Gebeurde bij mij ook tot wel zeven keer per dag, heb nieuwe V7 gekregen zonder nieuwe afstandsbediening. Werkt langs geen kanten, als je een V7 vraagt vraag dan ook een nieuwe bediening.

Reputatie 5
Badge +3
Wat is de functie vd 2 toesten op de zijkant vd V7?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R Ik heb het doorgegeven aan mijn collega’s voor onderzoek.

Reputatie 1

Inderdaad de zijkant is de voorkant, dom ontwerp je kabels komen altijd achteraan in elk toestel behalve bij ….

Wat zet je naast de box als je de voorkant naar voor zet, kabels en nog eens kabels?

Bij mij staan de lampjes vooraan dan zie je tenminste of dat ding reageert.

Alles werkt nu eindelijk prima

Reputatie 5
Badge +3

@Martin, bedankt is duidelijk, had die video nog niet opgezocht,

heb je mijn reactie gelezen i.v.m. het geluid hierboven met de DAC omvormer?

En de programma’s die half bekeken zijn niet kan verwijderen (7 dagen)

Ik heb ze gelezen maar heb er direct geen verklaring voor.
Van die opnames die maar na 7 dagen kunnen verwijderd worden had ik nog niet van gehoord.

Ik weet ook niet of het herstarten van bbox en dan ook de decoder daar iets zouden kunnen aan verhelpen.

Reputatie 3
Badge

@Antoon R

  • Heb je de voedingskabel mee vervangen? Start je decoder volledig op of komt hij ‘s nachts uit standby? 

Hoi DaisyS, Dank U wel voor uw antwoord,

Uw vraag 1:

Wat bedoeld U met voedingskabel, is dit van de spanning 220volt naar decoder, zo ja heb ik niet vervangen want ik heb er maar 1, die was bij de decoder bijgeleverd.

 

Uw vraag 2:

De decoder start op vanuit stand-by. (rode lichte brand als wij gaan slapen)

 

Maar nu zetten wij de decoder bij nacht volledig zonder spanning 220 volt, het heeft geen zin om deze te laten opstaan want als de decoder automatisch opstart uit stand-by zit er niemand tv te kijken (want wij slapen) en er kunnen dan ook geen updates binnenkomen.

 

Met vriendelijke groeten

Antoon  

Reputatie 5
Badge +3

Dat begrijp ik niet dat je een nieuw type decoder zonder RC ontvangt!

Reputatie 7
Badge +5

@jdm_01 De laatste programma’s die je hebt bekeken via tv replay of opnames zie je inderdaad altijd staan. 

De verder kijken optie bij mijn video’s is helaas niet te verwijderen.

Dat is al lang tijd zo bij een ruildecoder wordt die niet meegeleverd en dat is begonnen indertijd omdat de regel was dat een ruildecoder ook door een decoder van het zelfde type vervangen werd dus moest men geen afstandsbediening vervangen die nog werkte.

Nu is het zo dat je direct een remote opgestuurd wordt via Bpost indien je dit vraagt en de oude moet je trouwens ook niet meer terugsturen.

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 De laatste programma’s die je hebt bekeken via tv replay of opnames zie je inderdaad altijd staan. 

De verder kijken optie bij mijn video’s is helaas niet te verwijderen.

  • Pas na 7 dagen worden ze automatisch verwijderd.
  • Hoe is het met de optie om opnames langer dan 60 dagen te bewaren? Wanneer wordt dat voorzien.
Reputatie 7
Badge +5

@jdm_01 Dit klopt. Voorlopig is het nog niet voorzien om de opnames langer te bewaren dan 60 dagen.

Reputatie 5
Badge +3

Ja bij een ruiling van dezelfde type decoder wordt dat idd niet gedaan, maar als bv. een V5 wordt omgeruild met een V7 is het toch normaal dat er een bijhorende RC voor deze decoder bij zit.

@Martin, heb jij ervaring met een V7 decoder? Zitten er nog veel bugs in?

mvg

Ik lees hier nog altijd dat er nogal wat problemen opduiken met de V7 en daarom heb ik nog altijd zelf mijn V5C decoder niet omgeruild voor een V7. Ik wacht ook nog af, als zijn er wel die blijkbaar ook heel weinig problemen ondervinden. Je kan altijd eerst eens proberen met een v7 en als het echt niet naar je gedacht is en er teveel problemen meekrijgt kun je ook dan nog overschakelen naar een V5C.

NB: ik weet nu niet of dit ondertussen al veranderd is want het omruilen naar een V7 decoder was niet meer gratis, wel is het gratis om een defecte v7 decoder  om te ruilen voor een nieuwe v7 decoder of bvb een V6 of v7  decoder om te ruilen voor een v5c decoder bij problemen.

Reputatie 5
Badge +3

PX heeft de omruiling al in gang gestoken en weet niet als ik dat nog kan veranderen, ze hebben mij ongevraagd een V5c opgestuurd.

Blijkbaar zijn er momenteel geen V6 decoders in voorraad.

Dan mogen ze mij een V7 opsturen en zal deze dan een tijdje testen met de juiste V7 afstandsbediening graag.

Graag een antwoord van PX.

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@jdm_01 Ik kan deze V5c nu niet meer wijzigen in een andere decoder. Ik heb voor dit type decoder gekozen omdat je er al een andere had zodat je op beide TV’s dezelfde menu’s,… hebt. Als de problemen op uw V6 niet te groot zijn voor u, kan je het pakket eventueel ook weigeren als het geleverd wordt. Ik zie echter in de achtergrond wel dat hij niet de updates doet zoals het hoort. Ik verwacht dat er wel meer problemen zullen komen dan je tot nu toe hebt. 

Je kan de afstandsbediening van de V6 ook voor de V5c gebruiken. 

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 Ik kan deze V5c nu niet meer wijzigen in een andere decoder. Ik heb voor dit type decoder gekozen omdat je er al een andere had zodat je op beide TV’s dezelfde menu’s,… hebt. Als de problemen op uw V6 niet te groot zijn voor u, kan je het pakket eventueel ook weigeren als het geleverd wordt. Ik zie echter in de achtergrond wel dat hij niet de updates doet zoals het hoort. Ik verwacht dat er wel meer problemen zullen komen dan je tot nu toe hebt. 

Je kan de afstandsbediening van de V6 ook voor de V5c gebruiken. 

Dag,

Ik heb zojuist via de klantendienst een V7 plus de RC aangevraagd, de V5c die morgen wordt geleverd plus de huidige V6 stuur ik terug, de V5 decoders zijn niet UHD of 4K compatibel met mijn 4K smart TV de V6 en 7 wel.

Hopelijk niet teveel problemen met de V7🤔

mvg

@jdm_01 Laat het ons in ieder geval weten hoe het uitdraait met de V7.

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT

Ik wacht wel nog op een bevestigingsmail van wijziging voor de retour vd V5c zodat ik een aparte barcode krijg voor deze, de dame aan de telefoon was niet goed op de hoogte vd procedure.

 

Is ondertussen in orde!

 

Reageer