Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1289 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

De V6 decoder schakelt automatisch vanuit standby terug aan.

De instellingen vd tv en decoder zijn niet veranderd (CEC/HDMI uit)

Heb alles gereset (modem en decoder)

Denk een hardware fout in de decoder.

nog iemand dat probleem voorhad?

MVG

 


96 reacties

Reputatie 3
Badge

Antoon, ik denk juist aan iets, als het toch nog voorvalt na reset van de V6,  om als je uw decoder afzet in stand-bye, ook eens te proberen van de HDMI kabel die van je TV komt eens los te leggen op je decoder, om vast te stellen of er toch eventueel wisselwerking zou zijn tussen decoder en TV via HDMI, die misschien zou kunnen de oorzaak zijn van het automatisch heropstarten? Enfin het is maar een voorstel.

 

Hoi Martin, normaal kan dit niet want al mijn toestellen staan op een dubbele stekkerblok met aan en uit schakelaar die na tv kijken uitgeschakeld word, met uitzondering decoder V6 en netwerk switch die blijven op spanning staan.

Maar ga het toch proberen.

Mvg Antoon      

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin en andere die hetzelfde probleem hebben,

 

Ik heb gebeld naar Proximus en de dame aan de lijn wist te vertellen dat automatisch herstarten uit stand-by dit een gekend probleem was en dat ze aan het zoeken zijn.

Vertelde mij ook dat zoals U melde automatisch HDMI selectie moest op uit staan.

 

Wat betreft geen posten kunnen nemen na reset:

Afstand bediening koppelen blue toot, knop “OK” en “menu” tegelijk induwen

(had ik al geprobeerd maar het blauwe lampje Proximus bleef pinken na uitvoering)   .   

 

Omdat het blauwe lampje Proximus bleef pinken bijkomende uitvoering:

“grijze knop TV” en rechts onder “TV mode” 1 seconde tegelijk induwen,

Probleem opgelost kan nu terug posten selecteren.

 

De dame had gevraagd als het probleem van automatisch starten uit stand-by niet opgelost is na de reset hadden ze graag deze info vernomen.

 

Ik laat hier ook iets weten want alle info is voor iedereen welkom enk ik.

 

Aan iedereen nog een fijn en aangenaam weekend

Met vriendelijke groeten

Antoon  

 

Goedemorgen, hier ben ik weer met slecht nieuws,

Na de decoder V6 te resetten en automatisch HDMI selectie op uit te zetten was de decoder deze nacht terug auto opgestart.

Probleem dus niet opgelost.

Er zit niets anders op dan de spanning van de decoder uit te zetten bij niet kijken TV en te wachten dat er in de toekomst een oplossing is.

Nog een aangenaam weekend

Mvg Antoon    

Reputatie 3
Badge

Antoon, ik denk juist aan iets, als het toch nog voorvalt na reset van de V6,  om als je uw decoder afzet in stand-bye, ook eens te proberen van de HDMI kabel die van je TV komt eens los te leggen op je decoder, om vast te stellen of er toch eventueel wisselwerking zou zijn tussen decoder en TV via HDMI, die misschien zou kunnen de oorzaak zijn van het automatisch heropstarten? Enfin het is maar een voorstel.

 

Hoi Martin, normaal kan dit niet want al mijn toestellen staan op een dubbele stekkerblok met aan en uit schakelaar die na tv kijken uitgeschakeld word, met uitzondering decoder V6 en netwerk switch die blijven op spanning staan.

Maar ga het toch proberen.

Mvg Antoon      

 

Hoi Martin, geprobeerd met de HDMI kabel uit de decoder, helpt ook niet,

Mvg Antoon 

Antoon , dan is het inderdaad duidelijk dat Proximus werk aan de winkel heeft om dit gekend probleem van automatisch opstarten uit standby bij de V6 decoder op te lossen, misschien weten zij ook al of het bij alle V6 decoders het geval is of dat het soms afhangt van de hardware versie (indien er verschillende hardware versies in omloop zijn) of van de softwareversie die er op staat.

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R Ik heb het doorgegeven aan mijn collega’s voor onderzoek.

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R 

  • Heb je de voedingskabel mee vervangen? Start je decoder volledig op of komt hij ‘s nachts uit standby? 
Reputatie 3
Badge

@Antoon R

  • Heb je de voedingskabel mee vervangen? Start je decoder volledig op of komt hij ‘s nachts uit standby? 

Hoi DaisyS, Dank U wel voor uw antwoord,

Uw vraag 1:

Wat bedoeld U met voedingskabel, is dit van de spanning 220volt naar decoder, zo ja heb ik niet vervangen want ik heb er maar 1, die was bij de decoder bijgeleverd.

 

Uw vraag 2:

De decoder start op vanuit stand-by. (rode lichte brand als wij gaan slapen)

 

Maar nu zetten wij de decoder bij nacht volledig zonder spanning 220 volt, het heeft geen zin om deze te laten opstaan want als de decoder automatisch opstart uit stand-by zit er niemand tv te kijken (want wij slapen) en er kunnen dan ook geen updates binnenkomen.

 

Met vriendelijke groeten

Antoon  

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R Ik heb het inderdaad over die kabel, bij je nieuwe decoder zit altijd een voedingskabel bij. Deze is mee vervangen?

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Ik heb het inderdaad over die kabel, bij je nieuwe decoder zit altijd een voedingskabel bij. Deze is mee vervangen?

 

Hallo DaisyS,

Ja mee vervangen een jaar geleden, hieronder meer info.

 

Ik heb deze decoder V6 al een jaar in gebruik, nooit een probleem mee gehad tot nu over enkele weken terug,

 

Deze was omgeruild van V4 naar V6 en ik heb alles gebruikt wat toen in de doos van de V6 aanwezig was. Dus de spanningskabel van de V6 is ook een jaar oud.

En heb geen ander.

 

Zie mijn topic:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/decoder-v4-naar-v6-54196

 

Met vriendelijke groeten

Antoon 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon R

Best je Decoder in Eco modus zetten  dan start die niet meer onverwachts op.

Hier Eco Modus selecteren zonder melding /keuze bij afsluiten.

Bij heropstart van je decoder wanneer je TV wil kijken zal je wel rekening moeten houden met ongeveer 40 Sec alvorens de decoder volledig klaar is voor gebruik. Op deze manier heb ik het kunnen oplossen bij iemand met hetzelfde probleem.

Ook kan het zijn dat iemand in je directe buurt  een afstandsbediening voor eender welk toestel dat via Bluetooth word bediend bij gebruik ,  dit je decoder automatisch opstart.

 

 

 

 

Die methode Eco mode wordt blijkbaar door Proximus niet beschreven op hun support site.

zie → Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Voor de v6 (en de V5 modellen) staat er :
 

Voor de V7 staat er:
 

 

Reputatie 3
Badge

@Antoon R

Best je Decoder in Eco modus zetten  dan start die niet meer onverwachts op.

Hier Eco Modus selecteren zonder melding /keuze bij afsluiten.

Bij heropstart van je decoder wanneer je TV wil kijken zal je wel rekening moeten houden met ongeveer 40 Sec alvorens de decoder volledig klaar is voor gebruik. Op deze manier heb ik het kunnen oplossen bij iemand met hetzelfde probleem.

Ook kan het zijn dat iemand in je directe buurt  een afstandsbediening voor eender welk toestel dat via Bluetooth word bediend bij gebruik ,  dit je decoder automatisch opstart.

 

Goedemorgen Pat52,

Gisterenavond om 23.00 uur heb ik dus de decoder V6 in eco stand gezet en zonder melding, en deze morgen om 07.00 uur was de decoder nog altijd in stand-by modus.

Laat ons hopen dat het probleem opgelost is,

Bedankt aan iedereen om de hulp,

Met vriendelijke groeten

Antoon

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Die methode Eco mode wordt blijkbaar door Proximus niet beschreven op hun support site.

zie → Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Voor de v6 (en de V5 modellen) staat er :
 

Voor de V7 staat er:
 

 

Goedemorgen Martin, bedankt en ik heb de methode van Pat52 toegepast en deze oplossing werkt,

alvast bedankt, met vriendelijke groeten Antoon  

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Ik heb het inderdaad over die kabel, bij je nieuwe decoder zit altijd een voedingskabel bij. Deze is mee vervangen?

Goedemorgen DaisyS, bedankt en ik heb de methode van Pat52 toegepast en deze oplossing werkt,

alvast bedankt, met vriendelijke groeten Antoon  

@PROXIMUS_Forummedewerkers

kan deze methode om de V6 decoder in eco mode te zetten indien de TV ongevraagd aanspringt

ook aangevuld worden/doorgegeven worden  ter aanvulling op de support site hier:
→ Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

En ook voor de V7 decoder.

Reputatie 3
Badge

@Antoon R

Best je Decoder in Eco modus zetten  dan start die niet meer onverwachts op.

 

 

@Antoon R Ik heb het inderdaad over die kabel, bij je nieuwe decoder zit altijd een voedingskabel bij. Deze is mee vervangen?

Antoon , dan is het inderdaad duidelijk dat Proximus werk aan de winkel heeft om dit gekend probleem van automatisch opstarten uit standby bij de V6 decoder op te lossen, misschien weten zij ook al of het bij alle V6 decoders het geval is of dat het soms afhangt van de hardware versie (indien er verschillende hardware versies in omloop zijn) of van de softwareversie die er op staat.

 

Piep hier ben ik weer met geen goed nieuws, de decoder V6 is terug vanzelf opgestart omstreeks 10.00 uur uit eco modus.

Ik heb ook aangebeld bij de buren, voorstel bluetooth verbinding door Pat52,  maar juist naast mij links en rechts en overkant zijn niet thuis, jonge mensen die gaan werken,

Tja, mogelijk een bug in de laatste software update?

 

Mijn optie is om terug de V6 volledig zonder spanning te zetten bij niet gebruik.

 

Met vriendelijke groeten Antoon

 

 

@Antoon R Ja dan vrees ik dat de PX specialisten toch eens dat been gaan moeten doorbijten :-)

Reputatie 7
Badge +5

@Antoon R Ik wacht nog op antwoord van mijn collega’s.

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon R Welke software versie en hardware versie staat er op je V6 Decoder.

Bij de persoon die ik heb geholpen door de instellingen aan te passen voor Eco Mode,

staat er Software versie : V100R001C00B212 op en hardware versie : IPTV.HUAWEI.EC6109V1.

Je vind dit terug via Menu -Systeem -Systeem Info .

 

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Welke software versie en hardware versie staat er op je V6 Decoder.

Bij de persoon die ik heb geholpen door de instellingen aan te passen voor Eco Mode,

staat er Software versie : V100R001C00B212 op en hardware versie : IPTV.HUAWEI.EC6109V1.

Je vind dit terug via Menu -Systeem -Systeem Info .

 

Hoi Pat52, is dezelfde soft en hardware, zie afbeelding,

Bedankt om mee naar een oplossing te zoeken, 

Met vriendelijke groeten Antoon (gepensioneerde RTT, Belgacom, Proximus personeelslid)

 

@Antoon R Die mogelijkheden op je TV heb je waarschijnlijk niet zoals Pat52 gebruikt heeft om dit te omzeilen.
Ik heb al die mogelijkheden ook niet, maar bij de V5C is dat nu ook geen probleem voor mij natuurlijk.

Reageer