Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1315 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

De V6 decoder schakelt automatisch vanuit standby terug aan.

De instellingen vd tv en decoder zijn niet veranderd (CEC/HDMI uit)

Heb alles gereset (modem en decoder)

Denk een hardware fout in de decoder.

nog iemand dat probleem voorhad?

MVG

 


96 reacties

Ik heb ze gelezen maar heb er direct geen verklaring voor.
Van die opnames die maar na 7 dagen kunnen verwijderd worden had ik nog niet van gehoord.

Ik weet ook niet of het herstarten van bbox en dan ook de decoder daar iets zouden kunnen aan verhelpen.

Reputatie 7
Badge +5

@jdm_01 De laatste programma’s die je hebt bekeken via tv replay of opnames zie je inderdaad altijd staan. 

De verder kijken optie bij mijn video’s is helaas niet te verwijderen.

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 De laatste programma’s die je hebt bekeken via tv replay of opnames zie je inderdaad altijd staan. 

De verder kijken optie bij mijn video’s is helaas niet te verwijderen.

  • Pas na 7 dagen worden ze automatisch verwijderd.
  • Hoe is het met de optie om opnames langer dan 60 dagen te bewaren? Wanneer wordt dat voorzien.
Reputatie 7
Badge +5

@jdm_01 Dit klopt. Voorlopig is het nog niet voorzien om de opnames langer te bewaren dan 60 dagen.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen iedereen,

Mijne V6 heeft dus hetzelfde probleem, regelmatig ongevraagd opstarten uit stand-by.

Ik heb nog geen reset uitgevoerd omdat ik hier lees dat dit geen oplossing bied

Even een vraag:

Als ik mijn V6 zonder stroom zet (stand-by uit) worden dan mijn geprogrammeerde opnames uitgevoerd of niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg Antoon 

Als je nu de decoder een reset geeft of  zonder spanning zet dan kan je nog altijd je opnames bekijken.

Helpt het bij u ook niet als je HDMI CEC uitzet:

Kies Instellingen > Systeem (tandwieltje symbool) > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen. Druk op  om te valideren.

 

En ook in de instellingen van je TV eens kijken of die af staat.

Er kunnen ook andere redenen zijn dat je tv aanspringt, hier het vb van een samsung tv:

Hoe kan ik problemen oplossen met een Samsung-tv die steeds vanzelf aangaat? | Samsung NL

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin,

Bedankt voor uw antwoord,

Mijn vraag was:

Als de decoder zonder stroom staat (niet in stand-by) neemt hij dan mijn geprogrammeerde opnames op?

 

De instelling zal ik straks nakijken, gaan eert nu winkelen met moeder de vrouw.

 

En bij mij staat alles zonder stroom, behalve decoder V6 en internet splitter.

TV staat dus niet in stand-by maar volledig zonder stroom.

Mvg Antoon 

 

Sorry had de vraag : Als ik mijn V6 zonder stroom zet (stand-by uit) worden dan mijn geprogrammeerde opnames uitgevoerd of niet.” anders geïnterpreteerd.

Dat maakt niets uit de opnames worden inderdaad verder opgenomen of de decoder nu onder spanning staat of niet.  De opnames worden in de cloud (proximus servers) opgenomen.

 

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin,

Automatisch HDMI selecteren stond actief, heb op uit gezet, en nu afwachten.

 

en een ander probleem is daarmee opgelost, nl; wij kijken veel via laptop (staat permanent aangesloten op mijn tv via hdmi kabel op poort 2) naar VTM GO voor series te kijken, echter als wij naar een serie aan het kijken zijn en de decoder startte zonder vragen op sprong de TV op hdmi poort 1 decoder.

 

Dat doet hij dus niet meer, dank U, 

als 70 plusser weeral wat bijgeleerd.

Mvg Antoon     

Dag Antoon, Heel graag gedaan en blij te horen dat ik je hiermee heb kunnen verder helpen.
Nog een fijne dag verder, Martin.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

Even een update, probleem niet opgelost met uitzetten Automatisch HDMI.

 

Ik schakel nu de spanning voor slapen uit, als de decoder vanzelf opstart bij nacht kost mij teveel aan energie die ik niet gebruik , sommige zullen nu lachen maar alle klein beetjes helpen.

 

’s Avonds word deze terug geactiveerd tot wij terug onder de wol kruipen.

 

Mvg Antoon 

 

Best dan even het antwoord van een PX_forummedewerker afwachten om te horen of dit een fenomeen is die gekend is bij de V6 zelfs als Automatische HDMI selectie (HDMI CEC) uit staat.

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

 

Bedankt voor uw antwoord Michel, voor ik een reset probeer, vraag, blijven mijn opnames dan in de cloud staan zodat ik deze nog kan bekijken?

of zijn de opnames voor goed weg.

Mvg Antoon   

Nee die zijn niet weg na een reset van de decoder want die worden in de cloud bewaard.

Reputatie 3
Badge

Nee die zijn niet weg na een reset van de decoder want die worden in de cloud bewaard.

Hoi Martin, bedankt eigenlijk was ik te snel met mijn vraag (een gepensioneerde heeft geen geduld en tijd hé) ik had het vernomen va het filmke,  morgen middag ga ik het proberen en meld hier het resultaat.

Nog een fijne TV avond, mvg Antoon

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Dit is geen gekend probleem. Zou u de decoder eens kunnen resetten en kijken of dit verschil geeft. Hier vind je hoe je een reset moet uitvoeren.

 

Bedankt voor uw antwoord Michel, voor ik een reset probeer, vraag, blijven mijn opnames dan in de cloud staan zodat ik deze nog kan bekijken?

of zijn de opnames voor goed weg.

Mvg Antoon   

 

Ik heb juist (vandaag vrijdag 09.30 uur) de reset gedaan en de decoder terug ingesteld naar mijn voorkeuren.

Sinds 10.00 uur staat deze terug op stand-by.  

Morgen laat ik weten of de decoder terug automatisch opstart of niet,

Met vriendelijke groeten

Antoon

@Antoon R Als na reset het nog gebeurt, toch dan eens opnieuw Automatisch HDMI uitzetten om te zien of deze na reset nu wel iets ter zake doet.

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Als na reset het nog gebeurt, toch dan eens opnieuw Automatisch HDMI uitzetten om te zien of deze na reset nu wel iets ter zake doet.

OK Martin, staat nu aan en ik meld het hier,

Mvg Antoon

Reputatie 3
Badge

@Antoon R Als na reset het nog gebeurt, toch dan eens opnieuw Automatisch HDMI uitzetten om te zien of deze na reset nu wel iets ter zake doet.

OK Martin, staat nu aan en ik meld het hier,

Mvg Antoon

Hier ben ik weer,

omdat na reset van deze morgen de decoder V6 terug vanzelf opstartte uit stand-by heb ik nogmaals een reset uitgevoerd om daarna de functie automatisch HDMI op uit te zetten,

nu nog een groter probleem,

decoder start op maar blijft aan, dus program zender zien (vb voetbal op één).

Blijft op één staan kan geen ander post veranderen.

Kan niet naar menu gaan

Kan decoder niet afzetten.

 

Blijkt dus geblokkeerd te staan op post één (de vroegere BRT1)

 

Wat nu?

Met vriendelijke groeten Antoon

Als je de netstekker van de decoder uittrekt en na 5sec terug steekt komt het dan in orde.

De PX forummedewerkers kunnen mss ook eens je lijn uitmeten.

Reputatie 3
Badge

Als je de netstekker van de decoder uittrekt en na 5sec terug steekt komt het dan in orde.

De PX forummedewerkers kunnen mss ook eens je lijn uitmeten.

 

Hoi Martin, juist gedaan en neen blijft op één staan en kan niets doen,

blijft geblokkeerd staan,

Mvg Antoon

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin en andere die hetzelfde probleem hebben,

 

Ik heb gebeld naar Proximus en de dame aan de lijn wist te vertellen dat automatisch herstarten uit stand-by dit een gekend probleem was en dat ze aan het zoeken zijn.

Vertelde mij ook dat zoals U melde automatisch HDMI selectie moest op uit staan.

 

Wat betreft geen posten kunnen nemen na reset:

Afstand bediening koppelen blue toot, knop “OK” en “menu” tegelijk induwen

(had ik al geprobeerd maar het blauwe lampje Proximus bleef pinken na uitvoering)   .   

 

Omdat het blauwe lampje Proximus bleef pinken bijkomende uitvoering:

“grijze knop TV” en rechts onder “TV mode” 1 seconde tegelijk induwen,

Probleem opgelost kan nu terug posten selecteren.

 

De dame had gevraagd als het probleem van automatisch starten uit stand-by niet opgelost is na de reset hadden ze graag deze info vernomen.

 

Ik laat hier ook iets weten want alle info is voor iedereen welkom enk ik.

 

Aan iedereen nog een fijn en aangenaam weekend

Met vriendelijke groeten

Antoon  

Bedankt Antoon om ons op de hoogte te houden , zo leren we altijd bij hé.

Voor u ook een fijn weekend,

Martin

Antoon, ik denk juist aan iets, als het toch nog voorvalt na reset van de V6,  om als je uw decoder afzet in stand-bye, ook eens te proberen van de HDMI kabel die van je TV komt eens los te leggen op je decoder, om vast te stellen of er toch eventueel wisselwerking zou zijn tussen decoder en TV via HDMI, die misschien zou kunnen de oorzaak zijn van het automatisch heropstarten? Enfin het is maar een voorstel.

Reageer