Vraag

Casten van Pickx werkt niet


Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb nu sinds een goeie week problemen met het casten (Google chromecast) via de Pickx app.

 

Het probleem is als volgt:

Ik ga naar de Pickx app en klik op casten (rechtsboven), ik kreeg wel degelijk iets gecast maar niet het gewenste programma.


Als voorbeeld: wou ik gisteren Club Brugge-Anderlecht (zender 111) casten en kreeg ik steeds een deel van de match van Eupen te zien, na een aantal seconden viel die stream dan ook weg.

Als ik op mijn gsm toestel kijken naar de stream, dan krijg ik het juiste te zien en valt de verbinding niet weg, zodra ik cast, is het terug zoals hierboven.

Ik had dit een paar dagen voorheen ook met één van de VTM-zenders (denk 3 of 4).

In beide situaties kan ik perfect een andere zender kiezen waarbij het werkt zoals het hoort.

 

Ik heb de Chromecast volledig opnieuw ingesteld, zonder oplossing.

Alsook de Pickx app, heb ik gede-installeerd ook zonder oplossing.

 

Graag jullie advies.


16 reacties

Badge

Ik vrees dat er heel wat mensen met dat probleem zitten …

Toen ik de helpdesk daarover contacteerde kreeg ik zelf te horen dat dit normaal was “want Pickx is bedoelt om mobiel TV te kijken, niet om naar je TV te kijken ….”

Na een klacht hierover zou men me telefonisch contacteren. Ik wacht nog steeds .

Dus advies : als je kan verander van provider . Hier ligt jammer genoeg alleen een Proximus kabel.

Mij rest alleen te betalen voor niet geleverde diensten want al de rest kan ik perfect casten.

Dus ik kijk naar VRT nu, Auvio etc 

Wie weet geraakt het ooit opgelost ????

Reputatie 1

Bizar! Zit ondertussen meer dan één jaar bij Proximus en hier nooit problemen met gehad.

Als de app niet gemaakt is voor te casten, dan moeten ze mss best de cast-button wegnemen in de app.

Flauwe reactie dat je gekregen hebt! Ik hoop dat het snel opgelost geraakt!

@PJR2015  je gebruikt waarschijnlijk casten van Pickx  op  Android of op PC/laptop (bv op Windows 10)

Reputatie 1

@Martin ik gebruik nagenoeg altijd mijn gsm (oneplus 8pro) hiervoor.

Uiteindelijk gekeken via PC die rechtstreeks verbonden was via HDMI. 

 

ik heb alleen het probleem op iphone en niet op mijn android galaxy smartphone en ook geen probleem via laptop/windows 10

Reputatie 1

Gisteren ook het probleem gehad op Canvas, stream werd goed afgespeeld via de Chromecast maar na exact 15min viel de stream weg en diende ik opnieuw op “play” te drukken.

Reputatie 5
Badge +4

@PJR2015 Kan je me nog even de versie van je chromecast bezorgen? Dan stuur ik het door naar onze engineers om eens te bekijken.

Reputatie 1

@DaisyS ik zal dit bekijken en bezorg de nodige info.

Het zullen (denk ik) verschillende versies zijn, daar de enen al wat recenter is dan de andere Chromecast. 

Persoonlijk denk ik dat iet dat het iets met de Chromecast te maken heeft, daar andere zaken perfect overgebracht worden zonder problemen. 

ja maar wel voor de pickx app zou dit mss wel een rol kunnen spelen, want warom werkt pickx wel op oudere versies en op recentere niet!

Reputatie 1

ja maar wel voor de pickx app zou dit mss wel een rol kunnen spelen, want warom werkt pickx wel op oudere versies en op recentere niet!

@Martin Kan altijd maar ik denk nu net dat er tussen de versies wel vrij veel verschil zal zitten, heb het probleem dan ook op beide Chromecast.

Ik probeer alvast vnvnd eens te casten via de decoder, ik heb meerdere Chromecasts, dus zal het daar ook nog eens op proberen.

En bezorg dan aansluitend de firmwareversies van mijn Chromecast.
Ter info: Tot over een week werkte alles nog zonder problemen.

Sedert dat het Pickx logo rood gekleurd is kan ik niet meer casten met google Chromecast. Zeer vervelend! Zeker nu tijdens het EK!

Ik cast momenteel via de nieuwste Google Chromecast via de Proximus Pickx app. Ik kan hiervoor via de My Proximus app niemand bereiken,dan probeer ik maar via deze weg.

Weet iemand raad? 

ik denk dat je wat meer uitleg zult moeten geven aan de Prox forummedewerkers, 
hoe je cast:
via decoder of via chromecast HDMI dongle  of ander

en vanuit welk toestel, bv smartphone enz...

ik denk dat je wat meer uitleg zult moeten geven aan de Prox forummedewerkers, 
hoe je cast:
via decoder of via chromecast HDMI dongle  of ander

en vanuit welk toestel, bv smartphone enz...

Ik heb dit beter beschreven in mijn vorig bericht. 

Is dat dan de google chromecast met google TV die je bedoelt ?

Ik heb eenzelfde probleem. Altijd perfect kunnen casten vanaf mijn smartphone (recent Xiaomi model). Sinds dat de app een rode versie werd, krijg ik bij het casten op mijn smarttv (recente LG tv) een groen scherm. Alsof het gecaste scherm nog dient gedecodeerd te worden. Graag oplossing !

ook via de laatste versie van de Chromecast dongle  (hoe meer info je heeft hoe beter, om dit te kunnen doorgeven aan de bevoegde achterliggende dienst)

Reageer