Vraag

Casten van Pickx werkt niet


Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb nu sinds een goeie week problemen met het casten (Google chromecast) via de Pickx app.

 

Het probleem is als volgt:

Ik ga naar de Pickx app en klik op casten (rechtsboven), ik kreeg wel degelijk iets gecast maar niet het gewenste programma.


Als voorbeeld: wou ik gisteren Club Brugge-Anderlecht (zender 111) casten en kreeg ik steeds een deel van de match van Eupen te zien, na een aantal seconden viel die stream dan ook weg.

Als ik op mijn gsm toestel kijken naar de stream, dan krijg ik het juiste te zien en valt de verbinding niet weg, zodra ik cast, is het terug zoals hierboven.

Ik had dit een paar dagen voorheen ook met één van de VTM-zenders (denk 3 of 4).

In beide situaties kan ik perfect een andere zender kiezen waarbij het werkt zoals het hoort.

 

Ik heb de Chromecast volledig opnieuw ingesteld, zonder oplossing.

Alsook de Pickx app, heb ik gede-installeerd ook zonder oplossing.

 

Graag jullie advies.


42 reacties

ja maar wel voor de pickx app zou dit mss wel een rol kunnen spelen, want warom werkt pickx wel op oudere versies en op recentere niet!

Reputatie 1

ja maar wel voor de pickx app zou dit mss wel een rol kunnen spelen, want warom werkt pickx wel op oudere versies en op recentere niet!

@Martin Kan altijd maar ik denk nu net dat er tussen de versies wel vrij veel verschil zal zitten, heb het probleem dan ook op beide Chromecast.

Ik probeer alvast vnvnd eens te casten via de decoder, ik heb meerdere Chromecasts, dus zal het daar ook nog eens op proberen.

En bezorg dan aansluitend de firmwareversies van mijn Chromecast.
Ter info: Tot over een week werkte alles nog zonder problemen.

ik denk dat je wat meer uitleg zult moeten geven aan de Prox forummedewerkers, 
hoe je cast:
via decoder of via chromecast HDMI dongle  of ander

en vanuit welk toestel, bv smartphone enz...

Ik heb dit beter beschreven in mijn vorig bericht. 

Reputatie 2
Badge

Ik vrees dat er heel wat mensen met dat probleem zitten …

Toen ik de helpdesk daarover contacteerde kreeg ik zelf te horen dat dit normaal was “want Pickx is bedoelt om mobiel TV te kijken, niet om naar je TV te kijken ….”

Na een klacht hierover zou men me telefonisch contacteren. Ik wacht nog steeds .

Dus advies : als je kan verander van provider . Hier ligt jammer genoeg alleen een Proximus kabel.

Mij rest alleen te betalen voor niet geleverde diensten want al de rest kan ik perfect casten.

Dus ik kijk naar VRT nu, Auvio etc 

Wie weet geraakt het ooit opgelost ????

Reputatie 1

Bizar! Zit ondertussen meer dan één jaar bij Proximus en hier nooit problemen met gehad.

Als de app niet gemaakt is voor te casten, dan moeten ze mss best de cast-button wegnemen in de app.

Flauwe reactie dat je gekregen hebt! Ik hoop dat het snel opgelost geraakt!

Reputatie 7
Badge +4

@Florian V Ondervind je problemen vanop verschillende toestellen met het casten ? Kan je ons eventueel wat meer info geven over wanneer je juist problemen hebt en wat je ondervindt, met welk toestel,... ? 

We zijn in ieder geval bezig met een update van de app om deze problemen in de toekomst te voorkomen. 

@HadewychT 

Casten gebeurt met iphone 11 naar chromecast en chromecast ultra.

pickx app werkt wel gewoon op het scherm.

is reeds maand of 3 dat dit nooit meer functioneert

Reputatie 7
Badge +4

@Laverda @Stef M. Hebben jullie dit probleem enkel met onze app ? Ondervind je nog andere problemen met een verbinding via Wifi ? 

Welke versie van de app gebruik je ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Florian V Het is inderdaad een gekend probleem bij verschillende Apple users. Vanop een Androidtoestel of PC zou dit minder problemen moeten geven

@PJR2015  je gebruikt waarschijnlijk casten van Pickx  op  Android of op PC/laptop (bv op Windows 10)

Reputatie 1

@Martin ik gebruik nagenoeg altijd mijn gsm (oneplus 8pro) hiervoor.

Uiteindelijk gekeken via PC die rechtstreeks verbonden was via HDMI. 

 

ik heb alleen het probleem op iphone en niet op mijn android galaxy smartphone en ook geen probleem via laptop/windows 10

Reputatie 7
Badge +4

@Tim e Heb je het probleem met de opnames op de decoder op beide decoders ? Is het enkel bij de opnames dat er problemen zijn dan, of ook bij live TV,… ?

En start het casten dan eerst een half uur met zwart beeld,… ? 

Dag Martin

Ik ervaar het probleem enkel met jullie app. De techniekers van Proximus zijn al langs gekomen en zien ook niet direct een oplossing.

Ik denk dat het de laatste versie is, want wij zijn pas overgestapt sinds 22/04 van dit jaar. Ik denk dat de combinatie casten via Ipad bij jullie niet goed werkt (en wij hebben enkel Ipad)

Reputatie 1

Gisteren ook het probleem gehad op Canvas, stream werd goed afgespeeld via de Chromecast maar na exact 15min viel de stream weg en diende ik opnieuw op “play” te drukken.

Reputatie 7
Badge +5

@PJR2015 Kan je me nog even de versie van je chromecast bezorgen? Dan stuur ik het door naar onze engineers om eens te bekijken.

Reputatie 1

@DaisyS ik zal dit bekijken en bezorg de nodige info.

Het zullen (denk ik) verschillende versies zijn, daar de enen al wat recenter is dan de andere Chromecast. 

Persoonlijk denk ik dat iet dat het iets met de Chromecast te maken heeft, daar andere zaken perfect overgebracht worden zonder problemen. 

Blijkbaar duurt het erg lang voor dit probleem opgelost raakt. Ik ben overgestapt van Telenet naar Proximus. Met Telenet nooit een probleem gehad om te casten, nu met Proximus miserie. De ene dag kan ik wel streamen, de andere dag dan weer niet. Soms blokkeert alles en mag ik de boel uitzetten, enz. Het werkt meer niet dan wel. Voor wanneer is de stabiele app? Hopelijk beklaag ik mij mijn overstap niet.

Ik kan nu al een half jaar niet meer pickx casten via de pickx app op chromecast

Er is nog altijd geen oplossing hierover, laatste bericht meer dan een maand geleden. Dan zijn ze verwonderd dat mensen stream websites gaan gebruiken

Kan niet casten van mij s21 naar tv via Google chromecast.  Blijkbaar veel andere ook. @proximus: wanneer oplossing? 

Hier lukt het ook plots niet meer. Krijg op het tv-scherm de melding “ready to cast” en het programma speelt af op mijn gsm en de melding “wordt afgespeeld op chromecast” verschijnt maar het icoontje voor het streamen  rechtsboven ziet rood. 
daarvoor nooit problemen gehad. Wel al even geleden dat ik het nog gebruikt heb. 

Sedert dat het Pickx logo rood gekleurd is kan ik niet meer casten met google Chromecast. Zeer vervelend! Zeker nu tijdens het EK!

Ik cast momenteel via de nieuwste Google Chromecast via de Proximus Pickx app. Ik kan hiervoor via de My Proximus app niemand bereiken,dan probeer ik maar via deze weg.

Weet iemand raad? 

ik denk dat je wat meer uitleg zult moeten geven aan de Prox forummedewerkers, 
hoe je cast:
via decoder of via chromecast HDMI dongle  of ander

en vanuit welk toestel, bv smartphone enz...

Is dat dan de google chromecast met google TV die je bedoelt ?

Reageer