Vraag

Casten van Pickx werkt niet



Toon eerste bericht

42 reacties

Tip,bel eens naar Telenet zij slagen er wel in een perfecte app te maken amateurs

reeds verschillende malen Ctc genomen met proximus en telkens dezelfde amateuristische uitleg 

doe er iets aan ,van zodra ik kan terug naar Telenet 

 

Ik heb eenzelfde probleem. Altijd perfect kunnen casten vanaf mijn smartphone (recent Xiaomi model). Sinds dat de app een rode versie werd, krijg ik bij het casten op mijn smarttv (recente LG tv) een groen scherm. Alsof het gecaste scherm nog dient gedecodeerd te worden. Graag oplossing !

ook via de laatste versie van de Chromecast dongle  (hoe meer info je heeft hoe beter, om dit te kunnen doorgeven aan de bevoegde achterliggende dienst)

Wij kunnen vaak wel casten naar de Google chromecast, maar hij begint steeds ergens 30 minuten in het programma, met geen mogelijkheid om terug te spoelen. Op de pickx app zelf staat het wel volledig opgenomen, en op de tablet zelf kan het ook gewoon bekeken worden. We moeten hier tegenwoordig casten, want de digicorder kan opnames niet meer afspelen zonder vast te slagen, en zonder pixelbeeld.

Dus als je op http://proximuspickx.be naar een opname kijkt kan je niet kijken van in het begin en dit is zo voor alle opnames dan?

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Zelfde probleem, moet dringend opgelost worden!
werkte vroeger perfect en nu opeens al een aantal maanden niet meer, maar mijn factuur wordt niet verminderd elke maand, enkel de diensten…

Graag oplossing of ik zal dit via test-aankoop moeten aanpakken.

Reputatie 7
Badge +4

Onze excuses voor de aanslepende problemen. Er is gelukkig beterschap op komst. 

SylvainB zal hier vandaag meer info over plaatsen op 

 

Proximus doet alsof zijn neus bloed. Geen reactie doodse stilte, wat een bende amateurs.

TBI: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs.

Beste

 

we ervaren hetzelfde probleem. Het lukt om te casten van IPad naar groter TV-scherm, maar na ongeveer 15’ loopt de app telkens vast en moeten we loskoppelen en opnieuw casten.

Is hier reeds een oplossing voor?

Ter info: Ik lees hier vaak dat er voorgesteld wordt om de app eens opnieuw te installeren!

@Florian V Het is inderdaad een gekend probleem bij verschillende Apple users. Vanop een Androidtoestel of PC zou dit minder problemen moeten geven

Is de enige oplossing die proximus kan bieden: “koop een ander toestel” want dat vind ik persoonlijk niet toereikend en al zeker niet omdat dit perfect functioneerde in het verleden.

Ik zou dit probleem toch graag opgelost zien…

Ik weet dat ze aan de app aan het updaten zijn ivm de cast problemen dus ik hoop dat er binnenkort een doorbraak komt, mss kan morgen al een proximus forummedewerker al wat meer info geven?

mss interesseert u dit ook → 

 

Op de nieuwe Chromecast met Google TV werkt casten ook niet.
Meestal zwart scherm en wel geluid. Soms toch even beeld na veranderen van zender zonder op Play te tikken (iPhone). Android ongeveer hetzelfde. Maar na een kwartier ofzo stopt het en dan krijg je het probleem dat het altijd weer op dezelfde plaats/tijd begint te casten en dan crasht. 
Er zijn voor veel zenders wel alternatieven nu, die je rechtsreeks kan installeren op Goolge TV zonder haperingen en ook met Live tv (VRT, VTMgo,..). Voor programma’s op die zenders gebruik ik sowieso geen pickx meer.

Dag, hier voortdurend hetzelfde probleem! Ik roep pickx op via mijn iPad, cast via een chromecast doggle. Pickx start normaal op en op mijn iPad kan ik perfect kijken, van zodra ik het cast symbool aanklik gebeurt er één van twee volgende zaken:

  • beeld verschijnt op tv scherm en wordt na een paar minuten zwart
  • beeld op iPad stopt en draait eindeloos molentjes

Reeds van alles geprobeerd: internet terug opgestart, doccle knop 40sec ingehouden en opnieuw geïnstalleerd, pickx verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Google home terug geïnstalleerd, vanop andere iPad geprobeerd…

wat kan ik nog proberen? We kijken vanuit buitenland en hebben een jaar geen of nauwelijks problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +4

@Pio Als je geen andere problemen met internet of Wifi ondervindt, vrees ik dat je nu toch ook te maken krijgt met de fouten die in app zitten ivm het casten. Zoals hierboven reeds vermeld kijk je best op 

Hier vind je de laatste info hierover en kan je je opgeven om de laatste versie van de app te installeren en uit te testen. 

Reputatie 7
Badge +4

Zoals Martin vermeldt zijn we inderdaad bezig met testen van een update van de app en ook volop bezig met de oplossing van het probleem met het casten. 

 

Reageer