Vraag

Casten van Pickx werkt niet


Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb nu sinds een goeie week problemen met het casten (Google chromecast) via de Pickx app.

 

Het probleem is als volgt:

Ik ga naar de Pickx app en klik op casten (rechtsboven), ik kreeg wel degelijk iets gecast maar niet het gewenste programma.


Als voorbeeld: wou ik gisteren Club Brugge-Anderlecht (zender 111) casten en kreeg ik steeds een deel van de match van Eupen te zien, na een aantal seconden viel die stream dan ook weg.

Als ik op mijn gsm toestel kijken naar de stream, dan krijg ik het juiste te zien en valt de verbinding niet weg, zodra ik cast, is het terug zoals hierboven.

Ik had dit een paar dagen voorheen ook met één van de VTM-zenders (denk 3 of 4).

In beide situaties kan ik perfect een andere zender kiezen waarbij het werkt zoals het hoort.

 

Ik heb de Chromecast volledig opnieuw ingesteld, zonder oplossing.

Alsook de Pickx app, heb ik gede-installeerd ook zonder oplossing.

 

Graag jullie advies.


42 reacties

Wij kunnen vaak wel casten naar de Google chromecast, maar hij begint steeds ergens 30 minuten in het programma, met geen mogelijkheid om terug te spoelen. Op de pickx app zelf staat het wel volledig opgenomen, en op de tablet zelf kan het ook gewoon bekeken worden. We moeten hier tegenwoordig casten, want de digicorder kan opnames niet meer afspelen zonder vast te slagen, en zonder pixelbeeld.

Dus als je op http://proximuspickx.be naar een opname kijkt kan je niet kijken van in het begin en dit is zo voor alle opnames dan?

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 7
Badge +4

@Tim e Heb je het probleem met de opnames op de decoder op beide decoders ? Is het enkel bij de opnames dat er problemen zijn dan, of ook bij live TV,… ?

En start het casten dan eerst een half uur met zwart beeld,… ? 

Ik kan nu al een half jaar niet meer pickx casten via de pickx app op chromecast

Er is nog altijd geen oplossing hierover, laatste bericht meer dan een maand geleden. Dan zijn ze verwonderd dat mensen stream websites gaan gebruiken

Tip,bel eens naar Telenet zij slagen er wel in een perfecte app te maken amateurs

reeds verschillende malen Ctc genomen met proximus en telkens dezelfde amateuristische uitleg 

doe er iets aan ,van zodra ik kan terug naar Telenet 

 

Op de nieuwe Chromecast met Google TV werkt casten ook niet.
Meestal zwart scherm en wel geluid. Soms toch even beeld na veranderen van zender zonder op Play te tikken (iPhone). Android ongeveer hetzelfde. Maar na een kwartier ofzo stopt het en dan krijg je het probleem dat het altijd weer op dezelfde plaats/tijd begint te casten en dan crasht. 
Er zijn voor veel zenders wel alternatieven nu, die je rechtsreeks kan installeren op Goolge TV zonder haperingen en ook met Live tv (VRT, VTMgo,..). Voor programma’s op die zenders gebruik ik sowieso geen pickx meer.

Reputatie 7
Badge +4

Onze excuses voor de aanslepende problemen. Er is gelukkig beterschap op komst. 

SylvainB zal hier vandaag meer info over plaatsen op 

 

Dag, hier voortdurend hetzelfde probleem! Ik roep pickx op via mijn iPad, cast via een chromecast doggle. Pickx start normaal op en op mijn iPad kan ik perfect kijken, van zodra ik het cast symbool aanklik gebeurt er één van twee volgende zaken:

  • beeld verschijnt op tv scherm en wordt na een paar minuten zwart
  • beeld op iPad stopt en draait eindeloos molentjes

Reeds van alles geprobeerd: internet terug opgestart, doccle knop 40sec ingehouden en opnieuw geïnstalleerd, pickx verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Google home terug geïnstalleerd, vanop andere iPad geprobeerd…

wat kan ik nog proberen? We kijken vanuit buitenland en hebben een jaar geen of nauwelijks problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +4

@Pio Als je geen andere problemen met internet of Wifi ondervindt, vrees ik dat je nu toch ook te maken krijgt met de fouten die in app zitten ivm het casten. Zoals hierboven reeds vermeld kijk je best op 

Hier vind je de laatste info hierover en kan je je opgeven om de laatste versie van de app te installeren en uit te testen. 

Hier lukt het ook plots niet meer. Krijg op het tv-scherm de melding “ready to cast” en het programma speelt af op mijn gsm en de melding “wordt afgespeeld op chromecast” verschijnt maar het icoontje voor het streamen  rechtsboven ziet rood. 
daarvoor nooit problemen gehad. Wel al even geleden dat ik het nog gebruikt heb. 

Blijkbaar duurt het erg lang voor dit probleem opgelost raakt. Ik ben overgestapt van Telenet naar Proximus. Met Telenet nooit een probleem gehad om te casten, nu met Proximus miserie. De ene dag kan ik wel streamen, de andere dag dan weer niet. Soms blokkeert alles en mag ik de boel uitzetten, enz. Het werkt meer niet dan wel. Voor wanneer is de stabiele app? Hopelijk beklaag ik mij mijn overstap niet.

Kan niet casten van mij s21 naar tv via Google chromecast.  Blijkbaar veel andere ook. @proximus: wanneer oplossing? 

Beste

 

we ervaren hetzelfde probleem. Het lukt om te casten van IPad naar groter TV-scherm, maar na ongeveer 15’ loopt de app telkens vast en moeten we loskoppelen en opnieuw casten.

Is hier reeds een oplossing voor?

Ter info: Ik lees hier vaak dat er voorgesteld wordt om de app eens opnieuw te installeren!

Reputatie 7
Badge +4

@Laverda @Stef M. Hebben jullie dit probleem enkel met onze app ? Ondervind je nog andere problemen met een verbinding via Wifi ? 

Welke versie van de app gebruik je ? 

Dag Martin

Ik ervaar het probleem enkel met jullie app. De techniekers van Proximus zijn al langs gekomen en zien ook niet direct een oplossing.

Ik denk dat het de laatste versie is, want wij zijn pas overgestapt sinds 22/04 van dit jaar. Ik denk dat de combinatie casten via Ipad bij jullie niet goed werkt (en wij hebben enkel Ipad)

Reageer