Skip to main content
Vraag

beeldkwaliteit tv

Toon eerste bericht

91 reacties

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 21 april 2025

Zowel modem en tv-box zijn nieuwe modellen. 

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 21 april 2025

DLM kan even duren maar zal altijd naar de meest stabiele snelheid zoeken. Het gevolg is dat door het DLM proces je altijd op de meest stabiele snelheid wordt gezet i.p.v. op de snelste maar wel maar onstabiele snelheid. Maar ik vind niet terug wat je internetsnelheid nu eigenlijk wel is. “Niets afwijkend” is nogal vaag hé. Het is sowieso al niet altijd gemakkelijk om iemands beeldprobleem te beoordelen van op afstand.

Vroeger werkte het perfect. Nu ben ik beperkt. Daar heeft Proximus tests gedaan. Het maximum is 60 Mbps en om te stabiliseren gingen we terug naar 20 Mbps. Maar met de ene tiener die als een wild speelt op PS5 en de andere op PS4, gaat het het niet doen, denk ik.

Ik heb geen idee wat die Playstations afnemen van je internetsneheid  maar heb je het probleem ook als de tieners niet spelen? Het is nu toch Paasvakantie, ik neem aan dat de tieners niet buiten spelen maar gamen? Misschien ook gelijk  “beeld”chatten?
En welke verbruikers zijn er nog tegelijk aangekoppeld? Die vreten alle aan je 60Mbps.

Martin
  • 33528 reacties
  • 21 april 2025

Bijvoorbeeld voor online gamen: real-time, zoals Call of Duty, FIFA, Fortnite):
Download: 10–25 Mbps / Upload: 5–10 Mbps

Wat er aangegeven wordt voor een gemiddeld totaal voor een moderne PS5 gebruiker:
Download: 50–100 Mbps / Upload: 10–20 Mbps / Ping: zo laag mogelijk, liefst onder de 30 ms .
Maar een stabiele verbinding is belangrijker dan brute snelheid…..

Normaal gezien wordt het iPTV verkeer  automatisch geprioriteerd boven gewoon internetverkeer, maar hoe dit juist in zijn werk gaat bij Proximus daar ken ik de details niet genoeg van.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 21 april 2025

Misschien kort door de bocht :
- verbruik van de PS 5 :   50 Mbps
- verbruik van de PS 4 :   10 Mbps
- verbruik van de v7 :       10 Mbps
Totaal 50+10+10 = 70 Mbps
Ander verbruik? Muziek streamen? Deurbel en andere camera’s?  Nog andere apparaten?

Binnenkomend? 60? Maximaal volgens de tests? Ook al hebben de Playstations minder Mbps nodig, dan nog bereik je snel de maximale capaciteit, niet waar?
Een reden om voor fiber te kiezen ooit.

Martin
  • 33528 reacties
  • 21 april 2025

We zijn hier natuurlijk totaal aan het afwijken van Guyke1 zijn probleem want van die 60 naar 20Mbps en die PS4& PS5 (waar het probleem blijft zonder die PS4 &PS5 aan staat) enz… werd door Guyke1 aangekaart vanuit het ander forum, om aan te tonen dat er nog anderen zijn met dit probleem van slechte beeldkwaliteit bij live streaming.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 21 april 2025

Bij Belfius en anderen was het dan toch vanzelves opgelost geraakt(zie bericht van ​@YorickP)

Bij Guyke speelt er dus iets anders
Die 20Mbps van Guyke, was die dan niet veroorzaakt door DLM? Ik dacht dat toch  gelezen of begrepen te hebben.
Daarbij, wat is nu de lijnsnelheid? Het enige antwoord is “niets afwijkend”. Afwijkend van wat? denk ik dan. Jij heb ook de Mbps in het achterhoofd - minstens gehad - want postte jij niet een schematische tekening over gebruik en benodigde Mbps en vroeg als eerste naar de resultaten van een speedtest ?
Het is tenslotte één mogelijkheid, nietwaar?

Op het Franstalig forum lees ik inderdaad ook dergelijke issues maar denkt men naast Mbps  en verbonden apparaten (achteraf)  ook aan de aansluitingen (booster, switch, beschadigde kabel ...)

Martin
  • 33528 reacties
  • 21 april 2025

Die 20Mbps van Guyke, was die dan niet veroorzaakt door DLM?

Nee dat gaat niet over Guyke maar wel over die andere Fab.L van het ander forum waar hij het over pixelvorming heeft.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 21 april 2025

Wel verwarrend, die manier van posten 🙄

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 21 april 2025

Inderdaad ik geef ook voorbeelden aan van het ander forum.

bij mij is het gewoon van de ene op de andere dag gekomen :zonder toeters of bellers aan te sluiten daarzijnde (playstation-enz…...) en bekabeld of met wifi te kijken maakt niet uit.

Vanmiddag de bekerfinale voetbal  bij vrouwen gezien ,maar uiteindelijk maar via de app (VRT Max) gekeken waar het wel goed was.

Volgens mij ligt het ergens bij “Proximus” .

Dit nu al zo’n maand ongeveer: op alle zenders behave via apps-AppleTV en PickxSport.

Martin
  • 33528 reacties
  • 21 april 2025

@Guyke1 Ik denk dat er inderdaad niet veel anders meer opzit dan de reactie van een ​@proximus_moderator af te wachten, en weten zij meer wat allemaal de eventuele redenen kunnen zijn van u gedegradeerd beeld via V7c decoder, alleen bij Live kijken met uitzondering van PickxSport!

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 21 april 2025

.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 22 april 2025

@Guyke1 Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 22 april 2025

Is gebeurt.

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 23 april 2025

En? al iets nagekeken?

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 23 april 2025

Probleem nog niet opgelost: de Waalse Pijl (wielrennen) beeld was weer dramatisch.

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 27 april 2025
DaisyS schreef:

@Guyke1 Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

De koers (Luik-Bastenaken-Luik) is weer analoog als je het zo bekijkt.

Dit is nu al zo’n 4-5 weken.

Geraakt dit niet opgelost?

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 27 april 2025

Ook hier kan ik deze problemen bevestigen, zelfs via Fiber connectie (internet box & V7 decoder). Wielrennen is niet om aan te zien. Elk snel beeld is zo troebel. Er moet ergens iets zijn kant proximus met encodering. Alles al eens gereset. niks helpt. Livestream via website van sporza zelf is 10x beter qua kwaliteit.

Ook op alle andere kanalen is de verminderde kwaliteit zichtbaar maar op snel bewegend beeld zoals sport is het echt om te huilen.

Martin
  • 33528 reacties
  • 27 april 2025

FYI: Dit is gekend en zou nog altijd in onderzoek zijn volgens Proximus.

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 27 april 2025

En als de klanten nu ook zolang wachten om te betalen tot het terug normaal is zullen ze dat dan bij Proximus accepteren?

Martin
  • 33528 reacties
  • 27 april 2025

Dan krijg je zwart beeld ;-) 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 30 april 2025

@Guyke1 Ik zie dat de kwaliteit van je lijn niet optimaal is. Dat kan ervoor zorgen dat je beeldkwaliteit niet in orde is. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt nu zaterdag tussen 8 en 12.30u. Als dit niet past, kan je je afpraak herboeken via MyProximus. 

• Practitioner
  • 44 reacties
  • 30 april 2025
HadewychT schreef:

@Guyke1 Ik zie dat de kwaliteit van je lijn niet optimaal is. Dat kan ervoor zorgen dat je beeldkwaliteit niet in orde is. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt nu zaterdag tussen 8 en 12.30u. Als dit niet past, kan je je afpraak herboeken via MyProximus. 

De kwaliteit van je lijn niet optimaal? wat zou er dan moeten veranderen?

Martin
  • 33528 reacties
  • 30 april 2025

mss is bv je introlijn niet meer in orde en is daarvoor een technieker nodig om dit uit te vissen.

Hier ook al 5 weken hetzelfde probleem.. slecht beeld bij live kijken ,vooral bij snelle bewegingen..behalve op pick sport daar is het beeld oke ..

Technieker is geweest ..heeft 2 nieuwe v7 c gezet ,die zijn bekabeld rechtstreeks naar de modem.

Boven via wifi een v5 ..ook daar is het beeld slecht vol pixels bij snelle bewegingen..

Wat we hebben geprobeerd ....dus 2 nieuwe v7 c …

Nieuwe kabels ..we hebben de nieuwste modem,geresed met tandenstoker...technieker heeft ons dossier doorgeven naar brussel ergens waar we een kaart zouden hebben..

Daar is ook alles goed ..het signaal komt goed binnen ..de lijn is goed ..

En toch slecht beeld bij live tv op iedere zender behalve bij pick sport ..

Ook al 2 tvs eruit gedaan om te kijken of die 1 ne dan wel oke is ...zonder soelaas..

Hdr eens uitgezet ..ook zonder soelaas .

Morgen gaan we opnieuw naar proximus bellen om te vragen of ze maandag opnieuw een technieker kunnen sturen..

Is nu al 5 weken dat we wachten op een oplossing 

Martin
  • 33528 reacties
  • 1 mei 2025

FYI: Blijkbaar is die probleem in onderzoek bij Proximus