Skip to main content
Vraag

beeldkwaliteit tv

• March 23, 2025
  • 93 reacties
  • 1547 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

93 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 4, 2025

Je zal het vlug te weten komen eens de technieker de bedrading in orde gebracht heeft!

Nu is het hek helemaal van de dam: mijn modus valt regelmatig uit en spontaan opnieuw aan.

Dit worden nog 3 lange dagen. Pffffff

Je zal het vlug te weten komen eens de technieker de bedrading in orde gebracht heeft!

Nu is het hek helemaal van de dam: mijn modus valt regelmatig uit en spontaan opnieuw aan.

Dat was hier ook toen er een technieker gekomen was een maand geleden..die geven dat door ergens waar ze aan u modem kunnen werken om het beeld goed te krijgen ..

Maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Integendeel..de modem viel ineens uit zonder dat je het verwachte wanneer ze er aan bezig waren...Ben eens benieuwd of u probleem dinsdag is opgelost ... Ook wij worden het hier moe ..

Martin
  • May 4, 2025

Inderdaad, i.v.m. slecht beeld spreken ze daar op het ander forum ook soms van: “we gaan aan aanpassing doen op je lijn” en dan is het antwoord daar ook “heeft niks geholpen”.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 4, 2025

Dat was hier ook toen er een technieker gekomen was een maand geleden..die geven dat door ergens waar ze aan u modem kunnen werken om het beeld goed te krijgen ..

Maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Integendeel..de modem viel ineens uit zonder dat je het verwachte wanneer ze er aan bezig waren...Ben eens benieuwd of u probleem dinsdag is opgelost ... Ook wij worden het hier moe ..

Woensdag,

jullie geven mij goede hoop.😒

Martin
  • May 4, 2025

Maar denk ook aan het gezegde: “Hoop doet leven”  😉

Maar denk ook aan het gezegde: “Hoop doet leven”  😉

Wat ik me afvraag ..waarom is dit probleem bij sommigen, maar niet bij iedereen..

Is gekomen ineens een 6 weken geleden..Als er een technieker komt weten ze van niets..

Je zou toch denken dat na al die tijd er verstreken is ze weten waar het probleem ligt..Of doen ze er niets aan ? Behoord live tv kijken bij het stenen tijdperk ? 

Willen ze bij proximus dat we allemaal onze decoders buiten gooien.

Martin
  • May 4, 2025

Dat is inderdaad iets wat zich velen afvragen (dit voor ook andere problemen ...) en daarvoor hebben wij geen inzicht genoeg hoe hun systeem exact opgebouwd is. Kan van veel parameters afhangen zoals bv  de weg dat het signaal aflegt van hun TV platform tot bij u, over servers/routers enz…
Heeft het bv al dan niet iets te maken of je aangesloten bent op het oud of nieuw TV platform en kan het dan mogelijks een verschil geven voor ‘live TV’ kijken vanaf het ‘live TV’ platform tov het platform waarop ‘opnames’/’uitgesteld kijken’ staan……

Enfin, het lijkt mij eerder dat het probleem complexer is en niet altijd in ‘één twee drie’ op te lossen is zoals wij wel denken, gewoon omdat wij de complexiteit van hoe het systeem samenhangt  niet genoeg kennen of inzien. 
Want ik kan mij niet inbeelden dat de technici daar bij PX ( en trouwens ook bij andere operatoren) niet hun uiterste best zouden (moeten) doen om een probleem aan te pakken en op te lossen en daardoor dan ook nog de kans lopen om TV klanten te verliezen enz.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 4, 2025

Ik heb wel de indruk dat de kwaliteit van de Proximusdiensten er langzaam maar zeker op achteruit gaan. Wij hebben nu toevallig twee tv's : eentje op proximus en één op telenet.  Waarom? Dat verhaal is  lang en ik ga dat niet vertellen.  Wat stel ik vast? De tv op telenet werkt zo goed als altijd perfect.  Op 20 jaar heb ik twee keer de decoder moeten vervangen. Bij Proximus is er de laatste maanden wel alle weken iets. Gisteren stopte plots het beeld. En eergisteren ook. Waarom? Dat zouden ze eigenlijk bij Proximus moeten uitvissen om achteraf hun systeem daarmee te verbeteren. Maar bij elke update zijn er wel nieuwe problemen.  Het is alsof ze graag nieuwe schitterende dingen aankondigen die onvoldoende zijn uitgetest. 

Maar zolang de grote bazen vaststellen dat hun bedrijfsresultaten goed blijven doen ze maar voort.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 4, 2025

Dat is inderdaad iets wat zich velen afvragen (dit voor ook andere problemen ...) en daarvoor hebben wij geen inzicht genoeg hoe hun systeem exact opgebouwd is. Kan van veel parameters afhangen zoals bv  de weg dat het signaal aflegt van hun TV platform tot bij u, over servers/routers enz…
Heeft het bv al dan niet iets te maken of je aangesloten bent op het oud of nieuw TV platform en kan het dan mogelijks een verschil geven voor ‘live TV’ kijken vanaf het ‘live TV’ platform tov het platform waarop ‘opnames’/’uitgesteld kijken’ staan……

Enfin, het lijkt mij eerder dat het probleem complexer is en niet altijd in ‘één twee drie’ op te lossen is zoals wij wel denken, gewoon omdat wij de complexiteit van hoe het systeem samenhangt  niet genoeg kennen of inzien. 
Want ik kan mij niet inbeelden dat de technici daar bij PX ( en trouwens ook bij andere operatoren) niet hun uiterste best zouden (moeten) doen om een probleem aan te pakken en op te lossen en daardoor dan ook nog de kans lopen om TV klanten te verliezen enz.

En als het dan nog regionaal was verbonden zou ik zeggen tja maar het is zelfs tot in het franse gedeelte dat de problemen zich voortdoen.

En inderdaad ,dit is nu al zo’n 7 weken dat is toch al wel erg lang hé.

En als het dan nog regionaal was verbonden zou ik zeggen tja maar het is zelfs tot in het franse gedeelte dat de problemen zich voortdoen.

En inderdaad ,dit is nu al zo’n 7 weken dat is toch al wel erg lang hé.

Wij zitten nog op de oude koperdraad van belgacom...hier is nog geen glasvezel in de straat..

Vrienden van ons in het dorpje naast ons hebben wel fiber , en ze hebben hetzelfde probleem als wij .

Bij ons in de straat is er nog iemand die proximus heeft ,dus ook nog op de koperdraad en daar is het live beeld oke …

Dus ....begrijpe wij begrijpe kan …

Martin
  • May 4, 2025

Het heeft volgens mij totaal niks met koper of fiber te maken. Ik heb ook VDSL over koper en heb tot nu toe totaal geen problemen. Die snelheid van je lijn moet ook zo hoog niet zijn om de tv-zenders die nog in HD zijn deftig te kunnen ontvangen via je decoder.

Martin
  • May 5, 2025

Louter te Info: Blijkbaar hebben ze bij Proximus toch al iets uitgeprobeerd op hoop van zegen:

We hebben de situatie geanalyseerd en hebben op sommige televisiezenders een slechte configuratie gevonden.
We hebben de verbetering vorige week al getest op VTM2 en RTL-Club omdat er Champions League wedstrijden waren en alles in orde leek te zijn.

Vanochtend is deze wijziging doorgevoerd op alle betrokken kanalen.
Je zou dus geen problemen meer mogen hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 5, 2025

Louter te Info: Blijkbaar hebben ze bij Proximus toch al iets uitgeprobeerd op hoop van zegen:

We hebben de situatie geanalyseerd en hebben op sommige televisiezenders een slechte configuratie gevonden.
We hebben de verbetering vorige week al getest op VTM2 en RTL-Club omdat er Champions League wedstrijden waren en alles in orde leek te zijn.

Het lijkt in eerste instantie wel beter maar toch nog te vroeg om definitief te kunnen beoordelen.

Dat moeten we nog even afwachten.

Gisteren bij de bekerfinale op VTM2 was het toch nog niet helemaal zoals het moet ziijn.

Het lijkt in eerste instantie wel beter maar toch nog te vroeg om definitief te kunnen beoordelen.

Gisteren bij de bekerfinale op VTM2 was het toch nog niet helemaal zoals het moet ziijn.

Wou net iets meedelen.

Het beeld is vanaf Vandaag iets beter ..

Daarnet naar de herhaling van sterren op de dansvloer gekeken en live gekeken en viel onmiddelijk op dat het beeld veel beter is bij snelle bewegingen...echt veel beter …

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 5, 2025

Wou net iets meedelen.

Het beeld is vanaf Vandaag iets beter ..

Daarnet naar de herhaling van sterren op de dansvloer gekeken en live gekeken en viel onmiddelijk op dat het beeld veel beter is bij snelle bewegingen...echt veel beter …

En toch komt er A.S. Woensdag nog een technieker bij mij langs omdat ze 4 dagen geleden vanop afstand konden zien dat de kwaliteit van mijn lijn niet optimaal is.

Het beeld is al wel beter dus is er dan toch nog iets anders???

Martin
  • May 5, 2025

Dat kan uiteraard altijd dat je lijn niet optimaal is volgens de metingen die zij gedaan hebben, maar daarom hoeft dit nog niet de oorzaak te zijn dat je beeldkwaliteit slecht is bij bv snel bewegende beelden.

NB: Met de bbox3 van Sagemcom kon/kan men het sagem tool zelf de lijn wat beoordelen maar met de de nieuwe internet box, daar kan dat niet met dit tool. Op de Bbox kon men dan via dit tool inloggen als User en User paswoord (dat op een sticker van de bbox staat), om de situatie van je lijn meer in detail te bekijken  →  Sagem Tool Download | Proximus Cloud

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • May 8, 2025

@Guyke1 Ik zie dat de kwaliteit van je lijn niet optimaal is. Dat kan ervoor zorgen dat je beeldkwaliteit niet in orde is. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt nu zaterdag tussen 8 en 12.30u. Als dit niet past, kan je je afpraak herboeken via MyProximus. 

Aan HadewychT:

Gisteren graafwerken bij mij komen doen en inderdaad er waren draden aan vervanging toe.

Ze hebben een heleboel draden vervangen en ik merk wel een verschil kwa kwaliteit.

Daarom kan jij nu nog eens checkken dat de kwaliteit van mijn lijn nu wel optimaal is?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 8, 2025

@Guyke1 

Ik heb je aansluiting uitgemeten, de kwaliteit van de lijn is in orde.

Geert