Beantwoord

Android TV decoder (v7) vraagjes

  • 3 November 2020
  • 57 reacties
  • 3983 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Mss zou je de decoder eens kunnen resetten om te zien of dit dan wel lukt na die in eco modus te zetten.  
Je decoder resetten | Proximus

Ondertussen enkele weken gebruiker van een Proximus Android TV Box.

 

Al bij al tevreden, maar de langer termijn opnames heb ik niet meer.

 

Proximus ging dat 3 jaar geleden toch al oplossen ?

Dankjewel voor de reacties !

V5 nu geïnstalleerd. Wel jammer dat ze enkel netflix aanbieden (voor prime heb je de v7 nodig). Maar ja dan heb je blijkbaar weer andere problemen. We zullen het dan ook maar bij de v5 houden. 

Ja maar ondertussen geeft hij geen signaal op de HDMI output, dus de TV begint te switchen van source …

De vorige tv decoder gaf tenminste een signaal dat hij aan het opstarten was.

Er is nog heel veel werk aan de V7 decoder…

Veel functies zijn heel onlogisch en zelfs onvindbaar gemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

We hebben dit naar ons engineering team doorgestuurd. Als ik antwoorden op je puntjes mag ontvangen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten.

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan je instellen op je TV toestel.

In de invoerinstellingen /ingangen /HDMI daar de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder). Als je tenminste deze optie hebt op je TV toestel.

Zo werkt /functioneert het bij mij correct. Powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden van je decoder, bevestigen dat je wil uitschakelen, decoder schakelt ui en ook het TV toestel. Bij heropstarten powerknop op de afstandsbediening 2 sec. ingedrukt houden, naast het rode led lampje zal een orange led lampje oplichten (je decoder is aan het opstarten), dan krijg na een tijd 2 witte led lampjes te zien en zal je TV toestel op starten zonder naar source te vragen.

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Had je ook het probleem dat de decoder niet uit eco mode kwam zonder deze instelling op je TV te doen, want er zijn er nog die gemeld hebben dat hun v7 niet uit eco mode kwam en als je die mogelijk niet hebt op je TV om deze setting te doen zit je natuurlijk vast?

Of is dit uit eco-modus komen een probleem gerelateerd aan de software versie op de V7 misschien?

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

@Martin Ja ik had problemen met de eco mode, decoder startte wel op maar TV niet ondanks CEC ingeschakeld op beiden. Als ik dan TV opzette werd mijn decoder weer uitgeschakeld.

Ook heb ik met deze instellingen bij mij geen last meer gehad met het plots automatisch opstarten an de V7 decoder-TV box.

De Smart TV toestellen met Android TV besturingssysteem hebben deze optie in de CEC instellingen : de optie blijf op de vorige input bron HDMI na uitschakelen en terug opstarten van het verbonden toestel (decoder)

Ook dien je eerst de V7 decoder -TV Box op te starten eens deze is opgestart zal je TV automatisch in schakelen.

Bij mij functioneert dit nu toch al meer dan 4 maanden zonder probleem.

@ Martin,
Spijtig van het niet meer verdelen van de V6 en zeker nu er al een V7 is,  maar toch wil ik nog wel even wachten op een V7 tot de vervelende bugs zoals ik hier lees verleden tijd zijn, want het zou zonde zijn mocht ik met een V7 problemen hebben met tv kijken en nu verloopt alles nog vlot met mijn V5compact, misschien tegen of rond begin volgend jaar, wie weet, hopelijk komt die doorbraak en bij geen bugs meer dan automatisch V7’s verdelen voor de nog overgebleven kijkers met een v5 of v5compact.
PS. Misschien kan er begin 2021 al een V8 op de markt komen…De verschillende decoders die ik al gehad heb ondertussen, het zijn er 3:
De V2 tilgin met smartcardsleuf, maar Belgacom had destijds geen smartcard,
De V4 en wat ik nu dagelijks gebruik de v5 compact.
Dus de V1, V3, V6 en V7 nog nooit gebruikt of geen ervaring mee tot nu toe, het was wel duidelijk voor mij dat ik hier en daar een decoder heb overgeslagen.
Timm1983

volgens ander v7 gebruikers :P135
Als je uitgesteld wilt kijken, werkt de decoder nog wel, maar krijg je soms een zwart scherm
en de code 135, maar dat is niet altijd het geval.

@Henri123 Dit is inderdaad momenteel nog niet mogelijk. Ik kan er ook nog geen concrete datum opplakken wanneer dit wel mogelijk zal zijn. 

 

@HadewychT@Michael V  wordt dergelijke suggestie om opnames op lange termijn in de toekomst voor de nieuwste decoders mogelijk te maken doorgegeven?

ja en als er moest een v8 komen dan kan het evengoed weer een decoder zijn die met bugs en problemen af te rekenen heeft; maar we zullen de hoop maar niet opgeven zeker en wie weet binnenkort enkele oplossingen / verbeteringen en terugging voor de v7!

@DaisyS 

Had  Proximus gecontacteerd aangaande Streamz.

Ze hebben me een nieuw flex abonnement ( +11 euro en zonder Streamz ) aangesmeerd en nen nieuwe decoder V7. Is 11 euro meer voor niets meer normaal ?

Waarom zou ik voor een decoder moeten extra betalen , die zit toch mee in het abonnement ?

 

Deze laatste decoder V7 voldoet niet en heeft vele mankementen zoals hierboven in andere comments beschreven en andere zoals ,

Waarom werkt mijn Samsung afstand bediening niet meer ?

Waarom schakelt decoder uit als ik tv uitschakel , blijkt CEC functie te zijn.

 

Ik lees vele negatieve commentaren en ik vermoed niet dat Proximus die direct gaat oplossen of wel ?

Na reeds verscheidene uren aan telefoon gehangen te hebben met jullie diensten wil ik mijn opties kennen.

Loont het de moeite om de decoder V7 te behouden of  kan ik terug bijvoorbeeld naar mijn oude decoder V5 ?
Tevens wacht ik nog altijd op ticket via mail of post om oude decoder V5 terug te sturen. Of moet ik die mss niet terug sturen zoals ik ergens lees ?
 

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Feedback word doorgegeven aan de juiste personen. 

@Michael V   Toch nog een vraagje hieromtrent: ik veronderstel dat het ook nog niet mogelijk is met de V7C-WiFi decoder?

FYI: terug naar v5 zal wel mogelijk zijn, als de prox medewerkers deze avond of morgen hier de draad opnemen zulle ze u wel verder helpen.

1ste decoder zit in de packprijs maar voor tweede of derde bijkomende decoder wordt dan 6€/maand bijgerekend , dit is ook zo voor ander packs buiten Flex

.

@Martin 


Denk je dat het de moeite loont om de V7 te behouden ?

Net met proximus gebeld , opnieuw een half uur met resultaat we gaan proberen uw oude decoder te deactiveren bel eens terug wanneer u geen procedure voor terugzenden oude decoder ontvangt  , das de 4de maal al dat ik dat hoor

Reputatie 5
Badge +2

@Martin Zoals het nu gemeld is, is dit inderdaad op de V7C ook niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@Henri123 Dit is inderdaad momenteel nog niet mogelijk. Ik kan er ook nog geen concrete datum opplakken wanneer dit wel mogelijk zal zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

@Maxim claeys Dit is inderdaad een lijst met zaken die nog verbeterd moeten worden en waar we volop mee bezig zijn. Dit zal in de nabije toekomst zeker in orde komen. 

Reputatie 7
Badge +4

@joeyVG1307 Dat is inderdaad niet mogelijk. Je kan de opnames wel op 2 verschillende manieren weergeven, nl bij ‘Mijn video’s’ zie je de opgenomen programma’s in een horizontale weergave staan. Je kan ook op ‘Opnames’ klikken wat net voor die horizontale weergave staat. Dan krijg je een uitgebreidere lijst te zien, maar ook hier staat er niet vermeld welke opnames bijna zullen verwijderd worden. Ik zal deze feedback doorgeven naar de ontwikkelaars. 

Ik zou mocht in proxiimus zijn de uitrol van de V7 volledig on hold zetten, eerst alle bugs eruit halen en dan pas terug beginnen uitrollen. Want dit is nu wel echt gezichtsverlies in mijn ogen

 

en dan alle klanten die een V6 of ouder hebben contacteren om de V7 te nemen
 

Reputatie 2

We hebben dit naar ons engineering team doorgestuurd. Als ik antwoorden op je puntjes mag ontvangen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten.

Dag Charlotte.D

Heeft engineering al iets laten weten?
Zou heel graag wat antwoorden op mijn vragen krijgen.

WIj hadden al jaren een oude V3 of V4 decoder, die we de laatste tijd wekelijks moesten heropstarten.

Ik heb dan een vervanging gevraagd (je betaalt er tenslotte toch huur voor en moet dit degelijk werken). We hebben de V5 gekregen.  We vinden dit vreemd gezien het een oud model is?  Contact met chat / telefoon heeft niets opgeleverd. Het was dat of niets.

Mits vergoeding konden we ook de V7 krijgen.

Blijkbaar krijgen de trouwe en bestaande klanten de afdankertjes en de nieuwe klanten gratis en zomaar de V7. 

 

Enfin, na vele jaren trouwe (en vrij tevreden) klant te zijn geweest, voelen we ons nu een beetje in het zak gezet.  Wij gaan dan ook stilletjesaan uitkijken naar een nieuwe provider, waar we een betere dienstverlening kunnen krijgen. 

Eerste keer dat we iets schrijven op het forum, maar een e-mail sturen blijkt onmogelijk. Klachtendienst  lijkt niet te bestaan bij Proximus.

@DaisyS Ik had hier vroeger het volgende genoteerd :

  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur)

Is dat dan veranderd van 400 naar 600 uur voor al je decoders samen?

Reageer