Vraag

Deze waarde is niet correct



Toon eerste bericht

92 reacties

@geert-claes Wel raar eigenlijk dat het niet lukt bij u, ik heb zo 4 P&G kaarten geïndiceerd met verschillende mail adressen die niet van proximus zijn , via deze weg →  <Proximus- Prepaid identification | Proximus , en heb daar geen probleem ondervonden , ik weet dat sommige mailadressen niet aanvaard worden en dit niet alleen door proximus, zoals bv van die mail adressen die enkel via browser kunnen gebruikt worden (of tijdelijke online mailboxen) en die niet via een mail programma of mail app kunnen geraadpleegd worden.

Reputatie 1

Beste @Martin,

Het is niet raar.

Probleem is niet dat het geen Proximus adres is, probleem is dat Proximus (weerom) z'n zaken niet het op orde heeft.  De “experten” zijn gewoon vergeten de controle van het e-mail adres in het formulier aan te passen.  gTld's met meer dan 3 karakters worden niet aangenomen.  Het formulier bevat dus al meer dan zeven jaar deze fout.  Zoals is het antwoord bij velen (niet alleen bij Proximus) in het verleden : “Heb je geen ander adres ?”, waardoor niemand iets doet.  

Bij de anderen is het meestal snel in orde, bij Proximus echter is er nooit één van de 12.000 werknemers die begrijpt wat er mis loopt (lijkt me dat @AntonellaD misschien de uitzondering is).  Ze verwijzen steeds door “collega's". “want ik kan er niets aan doen".  Bij Triller (Disney) enkele maanden terug nog het zelfde probleem.  Gemeld, 4 dagen later aangepast.  Ben nu (opnieuw) benieuwd in welke kafkiaanse tijdspanne Proximus het aanpast en oplost.

Dus volgens mij best afwachten tot morgen een proximus forummedewerker je kan verder helpen.

Dat was dus de bedoeling, maar of @AntonellaD me effectief gaat kunnen helpen….

Alleszins dank voor je tussenkomsten.

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Voorlopig heb ik zo voldoende info. Ik ben het aan’t navragen en laat je nog iets weten. Groetjes, Antonella

@geert-claes  bedankt voor je uitleg.

ik weet dat er hier vele jaren terug ook eens iets gepost geweest is op het forum, waar ook gesproken over problemen met karakters in het mail adres , zal waarschijnlijk dus het zelfde geweest zijn als jij nu aanhaalt. !

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Deze info kan ik u al meegeven:
Als je de identificatie van je prepaid gsm-nummer wenst te doen via de Proximus shop, doen ze dat aan de hand van het inlezen van de e-ID. Een e-mailadres komt hier verder niet aan te pas.

Groetjes,
Antonella

Kan dit dan ook nietonline voorzien worden via e-ID lezer of  Itsme zonder mailadres te moeten opgeven?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  De medewerker van de shop kan de identiteit ter plaatse checken en kijken als de persoon op de e-ID overeenkomt met de persoon dat voor hem staat. Dat is online nog niet mogelijk, daarom zijn er online meerdere checks nodig.

@geert-claes  Ik heb de vraag in verband met .email extensie in ieder geval al laten toekomen bij de juiste dienst om verder te laten onderzoeken om welke reden deze extensie niet wordt aanvaard. Is het een fout of heeft het een achterliggende reden? We zullen het binnenkort te weten komen, maar voor de identificatie raad ik je toch aan om in tussentijd naar de shop te gaan.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

ik raadpleeg mijngezondheid.be, vul belastingen in, druk covid-paspoorten af, etc.. allemaal met de eID, zonder “online meerdere cheks”.  Proximus vindt het gewoon leuk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen.  Daarmee kan marketing e.a aan de slag.

Als de “online meerdere cheks” een e-mail adres behelzen, dan is het enige wat bijkomend “gecheckt” kan worden, is dat het e-mail adres bestaat (na heen en weer te e-mailen) en dat het ingevulde adres, beheerd wordt door de persoon die het formulier invult.  Het geeft geen enkele meerwaarde in de controle van iemands' identiteit.

Ik ga je advies in de wind slaan.  Ik loop niet onmiddellijk naar een Proximus shop, omdat Proximus z'n zaken niet op orde heeft.  De "Proximus First Load” is geldig tot 18/11/2021.  Ik reken er op “de juiste dienst” tegen die datum wel alles op orde heeft. Zoals eerder aangegeven, is dit een probleem dat ik in het verleden veel mocht tegenkomen.  In de meeste gevallen was dit bij deze bedrijven binnen enkele dagen geregeld.  Proximus heeft dus bijna vier maanden om z'n een dergelijk bagatel te regelen.  De laatste keer dat ik een bedrijf (vele malen groter dan Proximus) hierover moest aanspreken, duurde de aanpassing 4 dagen.  Ondertussen vind ik bij de gele, oranje, rode of gehoornde operator wel een betaalkaartje waar het wel allemaal van de eerste keer kan.

Alleszins nogmaals dank voor je inspanning.  Jammer dat je collega's aan de telefoon en/of chat dit niet kunnen verwezenlijken.  Ik hoor het wel wanneer het in orde is, je hebt mijn e-mail adres.

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes 

De betrokken diensten zijn nu op de hoogte

Ze beloven het probleem aan te pakken

Momenteel kunnen ze er geen (korte) termijn van oplossing opplakken

Vandaar dat ze ons volgende tip meegaven, zie attach

probeer je ?

groeten

Tina

TBI: Deze Methode staat ook op de Proximus pagina → http://proximus.be/identificeren

       :arrow_down:

Via sms

Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:

  1. Het woord 'IDENT' in hoofdletters
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een privé gsm-nummer van Proximus!

 

Reputatie 1

Beste @tina.b

met dank voor je bijdrage.  Ook dat was al door je collega's aan de telefoon/chat gemeld.   Antwoord van het telefoontoestel : Kan bericht niet verzenden via Proximus.Fout 50.

wat betekent : 

"Requested facility not subscribed" This cause indicates that the requested short message service could not be provided by the network because the user has not completed the necessary administrative arrangements with its supporting networks.

Verdere commentaar lijkt me overbodig.

Bedank je collega's voor de (herhaling van de) tip, geef ze tegelijk mee dat het beter is om aandacht aan hun vergetelheid te besteden.  Klanten hoeven niet “probeer dit eens, probeer dat eens, druk nog maar eens op het knopje en draai nog eens harder aan het wieltje,...”.  Klanten willen werkende oplossingen.

Zoals aangegeven aan @AntonellaD, de enige “tip” die ik nog verwacht is de tip dat de vergetelheid van de betrokken diensten is rechtgezet.  Disney (triller)kon het in vier dagen.  Proximus ook ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Ter info: Het gaat hier niet om een bug maar over een herontwikkeling die nodig is van dit document/systeem. Dit gaat niet meteen opgelost zijn. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

de manier waarop Proximus het probleem omschrijft (bug, herontwikkeling, ...) is niet belangrijk voor de gebruiker.
Wat het ook is, feit blijft dat de tld's met meer drie karakters al meer dan 7 jaar in gebruik zijn.  Niemand bij Proximus heeft de moeite genomen om tijdig de juiste aanpassingen te doen.  Bijkomend feit : andere bedrijven kunnen dit op enkele dagen oplossen.  Bij Proximus het wijzigen van enkele regels code op een webformulier blijkbaar een karwei van jewelste.

Ach, we zijn het gewoon van de paarse jongens en meiden uit Brussel, daarom we samenwerken met bijna alle operatoren in België, behalve Proximus.  Net zoals we gewoon zijn dat problemen als deze via geen enkel normaal kanaal kan aangemeld worden : eindeloos doorsturen naar andere diensten, beschamend...

Reputatie 1

Beste  @AntonellaD en @tina.b

Nog ongeveer een maand, en het "Proximus First Load” tegoed vervalt.  Als jullie collega-”experten” van de betrokken diensten die belooft hebben het probleem aan te pakken, er alsnog niets van bakken, wat is de procedure om het tegoed terug betaald te krijgen ?  We kunnen in dit geval al zeker niet meer spreken van “korte termijn", maar ondertussen al (zeer) lange termijn….

 

TUI: Er zal deze avond waarschijnlijk niet meer gereageerd worden en zal het pas morgen zijn als de Proximus  forummedewerkers terug langskomen

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Je was erover op de hoogte gebracht dat dit probleem aangepakt ging worden maar niet meteen opgelost ging zijn. Als oplossing werd je doorverwezen naar de shop om de identificatie ter plaatse uit te voeren, aangezien daar geen e-mailadres nodig is. Een terugbetaling van het belkrediet zal in elk geval niet mogelijk zijn. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

 

met dank voor je antwoord en herhaling.  Jammer (het sluit echter aan bij verwachtingspatroon) dat Proximus geen enkele souplesse kan tonen : “Het werkt niet, en de klant moet het maar oplossen” is duidelijk de bedrijfsfilosofie bij Proximus.

Het blijft bevreemdend dat een bedrijf als Proximus het tijdsframe “binnenkort” (zie je bericht van 10 augustus) invult als minstens twee maanden.  Daarenboven hebben je collega's vier maanden tijd om een invulformulier aan te passen.  Het is duidelijk dat Kafka erg aanwezig in de kantoren van Proximus.

Ik heb ongeveer 650 telefoonnummers, 50 internet abonnementen en tig mobiele abonnementen en trunks in beheer.  Twee (analoge) lijnen daarvan zijn van Proximus (omdat het niet anders kan).  Het is weerom duidelijk waarom Proximus geen partner kan zijn.

De € 10 beltegoed zal ik schenken aan een goed doel.  Dan is ten minste nog iemand gelukkig met het geklungel...

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik kreeg feedback van de achterliggende dienst dat het probleem met de extensie op het e-mailadres werd opgelost. Je mag het opnieuw proberen en ons op de hoogte houden van het resultaat. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

met dank voor je bericht. Vanzelfsprekend is het niet in orde.  Na het invoeren van de het telefoonnummer en SNN is er de melding  : “Geen geldig nummer.  Gelieve een geldig Pay&Go-nummer in te geven

En nu (nog 7 dagen) ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Als ik het gsm-nummer eindigend op 391 (dat ik terugvind in jouw profiel) en het daaraan verbonden simkaartnummer invoer via onderstaande link, dan wordt deze aanvaard en geraak ik tot op het volgende scherm om de methode te kiezen. Clean je even surfgeschiedenis en cookies? Proximus- Prepaid identification | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Aangezien dat het te verwachten klassieke antwoord is, heb ik geprobeerd met 4 verschillende browsers (brave, firefox, edge en chrome) op 3 verschillende computers. Eén van deze computers is net geïnstalleerd, heeft/had nog geen geschiedenis en desbetreffende cookies.  Uw standaard antwoord “wis meer even alles”, is dus niet van toepassing.

 

En nu ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Krijg je de foutmelding op het eerste scherm al of later in het proces? Want op het eerste scherm wordt de combinatie gsm-nummer+sim hier bij mij wel gewoon aanvaard via deze link.

Proximus- Prepaid identification | Proximus

Stuur je de link en volledige screenshot door?

Groetjes,

Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

je ziet de link en schermafdruk in mijn eerste bericht vandaag.  Er staat geen andere informatie in het venster.

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De link van de pagina waar je gsm-nummer+simkaartnummer ingeeft voordat je de foutmelding krijgt. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD 

https://www.proximus.be/prepaid-identification/en/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

Reageer