Wat is er mis met dit e-mail adres ?
Wat is er mis met dit e-mail adres ?
Beste
Het is niet raar.
Probleem is niet dat het geen Proximus adres is, probleem is dat Proximus (weerom) z'n zaken niet het op orde heeft. De “experten” zijn gewoon vergeten de controle van het e-mail adres in het formulier aan te passen. gTld's met meer dan 3 karakters worden niet aangenomen. Het formulier bevat dus al meer dan zeven jaar deze fout. Zoals is het antwoord bij velen (niet alleen bij Proximus) in het verleden : “Heb je geen ander adres ?”, waardoor niemand iets doet.
Bij de anderen is het meestal snel in orde, bij Proximus echter is er nooit één van de 12.000 werknemers die begrijpt wat er mis loopt (lijkt me dat
Dus volgens mij best afwachten tot morgen een proximus forummedewerker je kan verder helpen.
Dat was dus de bedoeling, maar of
Alleszins dank voor je tussenkomsten.
ik weet dat er hier vele jaren terug ook eens iets gepost geweest is op het forum, waar ook gesproken over problemen met karakters in het mail adres , zal waarschijnlijk dus het zelfde geweest zijn als jij nu aanhaalt. !
Als je de identificatie van je prepaid gsm-nummer wenst te doen via de Proximus shop, doen ze dat aan de hand van het inlezen van de e-ID. Een e-mailadres komt hier verder niet aan te pas.
Groetjes,
Antonella
Kan dit dan ook nietonline voorzien worden via e-ID lezer of Itsme zonder mailadres te moeten opgeven?
Groetjes,
Antonella
Beste
ik raadpleeg mijngezondheid.be, vul belastingen in, druk covid-paspoorten af, etc.. allemaal met de eID, zonder “online meerdere cheks”. Proximus vindt het gewoon leuk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Daarmee kan marketing e.a aan de slag.
Als de “online meerdere cheks” een e-mail adres behelzen, dan is het enige wat bijkomend “gecheckt” kan worden, is dat het e-mail adres bestaat (na heen en weer te e-mailen) en dat het ingevulde adres, beheerd wordt door de persoon die het formulier invult. Het geeft geen enkele meerwaarde in de controle van iemands' identiteit.
Ik ga je advies in de wind slaan. Ik loop niet onmiddellijk naar een Proximus shop, omdat Proximus z'n zaken niet op orde heeft. De "Proximus First Load” is geldig tot 18/11/2021. Ik reken er op “de juiste dienst” tegen die datum wel alles op orde heeft. Zoals eerder aangegeven, is dit een probleem dat ik in het verleden veel mocht tegenkomen. In de meeste gevallen was dit bij deze bedrijven binnen enkele dagen geregeld. Proximus heeft dus bijna vier maanden om z'n een dergelijk bagatel te regelen. De laatste keer dat ik een bedrijf (vele malen groter dan Proximus) hierover moest aanspreken, duurde de aanpassing 4 dagen. Ondertussen vind ik bij de gele, oranje, rode of gehoornde operator wel een betaalkaartje waar het wel allemaal van de eerste keer kan.
Alleszins nogmaals dank voor je inspanning. Jammer dat je collega's aan de telefoon en/of chat dit niet kunnen verwezenlijken. Ik hoor het wel wanneer het in orde is, je hebt mijn e-mail adres.
De betrokken diensten zijn nu op de hoogte
Ze beloven het probleem aan te pakken
Momenteel kunnen ze er geen (korte) termijn van oplossing opplakken
Vandaar dat ze ons volgende tip meegaven, zie attach
probeer je ?
groeten
Tina
TBI: Deze Methode staat ook op de Proximus pagina → http://proximus.be/identificeren
Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:
Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een privé gsm-nummer van Proximus!
Beste
met dank voor je bijdrage. Ook dat was al door je collega's aan de telefoon/chat gemeld. Antwoord van het telefoontoestel : Kan bericht niet verzenden via Proximus.Fout 50.
wat betekent :
"Requested facility not subscribed" This cause indicates that the requested short message service could not be provided by the network because the user has not completed the necessary administrative arrangements with its supporting networks.
Verdere commentaar lijkt me overbodig.
Bedank je collega's voor de (herhaling van de) tip, geef ze tegelijk mee dat het beter is om aandacht aan hun vergetelheid te besteden. Klanten hoeven niet “probeer dit eens, probeer dat eens, druk nog maar eens op het knopje en draai nog eens harder aan het wieltje,...”. Klanten willen werkende oplossingen.
Zoals aangegeven aan
Beste
de manier waarop Proximus het probleem omschrijft (bug, herontwikkeling, ...) is niet belangrijk voor de gebruiker.
Wat het ook is, feit blijft dat de tld's met meer drie karakters al meer dan 7 jaar in gebruik zijn. Niemand bij Proximus heeft de moeite genomen om tijdig de juiste aanpassingen te doen. Bijkomend feit : andere bedrijven kunnen dit op enkele dagen oplossen. Bij Proximus het wijzigen van enkele regels code op een webformulier blijkbaar een karwei van jewelste.
Ach, we zijn het gewoon van de paarse jongens en meiden uit Brussel, daarom we samenwerken met bijna alle operatoren in België, behalve Proximus. Net zoals we gewoon zijn dat problemen als deze via geen enkel normaal kanaal kan aangemeld worden : eindeloos doorsturen naar andere diensten, beschamend...
Beste
Nog ongeveer een maand, en het "Proximus First Load” tegoed vervalt. Als jullie collega-”experten” van de betrokken diensten die belooft hebben het probleem aan te pakken, er alsnog niets van bakken, wat is de procedure om het tegoed terug betaald te krijgen ? We kunnen in dit geval al zeker niet meer spreken van “korte termijn", maar ondertussen al (zeer) lange termijn….
TUI: Er zal deze avond waarschijnlijk niet meer gereageerd worden en zal het pas morgen zijn als de Proximus forummedewerkers terug langskomen
Beste
met dank voor je antwoord en herhaling. Jammer (het sluit echter aan bij verwachtingspatroon) dat Proximus geen enkele souplesse kan tonen : “Het werkt niet, en de klant moet het maar oplossen” is duidelijk de bedrijfsfilosofie bij Proximus.
Het blijft bevreemdend dat een bedrijf als Proximus het tijdsframe “binnenkort” (zie je bericht van 10 augustus) invult als minstens twee maanden. Daarenboven hebben je collega's vier maanden tijd om een invulformulier aan te passen. Het is duidelijk dat Kafka erg aanwezig in de kantoren van Proximus.
Ik heb ongeveer 650 telefoonnummers, 50 internet abonnementen en tig mobiele abonnementen en trunks in beheer. Twee (analoge) lijnen daarvan zijn van Proximus (omdat het niet anders kan). Het is weerom duidelijk waarom Proximus geen partner kan zijn.
De € 10 beltegoed zal ik schenken aan een goed doel. Dan is ten minste nog iemand gelukkig met het geklungel...
Beste
met dank voor je bericht. Vanzelfsprekend is het niet in orde. Na het invoeren van de het telefoonnummer en SNN is er de melding : “Geen geldig nummer. Gelieve een geldig Pay&Go-nummer in te geven”
En nu (nog 7 dagen) ?
Groetjes,
Antonella
Beste
Aangezien dat het te verwachten klassieke antwoord is, heb ik geprobeerd met 4 verschillende browsers (brave, firefox, edge en chrome) op 3 verschillende computers. Eén van deze computers is net geïnstalleerd, heeft/had nog geen geschiedenis en desbetreffende cookies. Uw standaard antwoord “wis meer even alles”, is dus niet van toepassing.
En nu ?
Proximus- Prepaid identification | Proximus
Stuur je de link en volledige screenshot door?
Groetjes,
Antonella
Beste
je ziet de link en schermafdruk in mijn eerste bericht vandaag. Er staat geen andere informatie in het venster.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.