Vraag

Deze waarde is niet correct



Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik geef de combinatie van jouw gsm-nummer+sim in, klik op verder en geraak op de volgende pagina, nl. deze van de screenshot. Ik kan het proces hier helaas niet voor jou vervolledigen, maar verder klikken op bijvoorbeeld ‘Herlaad voor 1 Euro’ lukt ook nog. Aangezien de foutmelding hier niet te reproduceren valt, vrees ik dat het ergens aan jouw pc/toestel ligt. Groetjes, Antonella

 

 

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Had je dit al gelezen :

Aangezien dat het te verwachten klassieke antwoord is, heb ik geprobeerd met 4 verschillende browsers (brave, firefox, edge en chrome) op 3 verschillende computers. Eén van deze computers is net geïnstalleerd, heeft/had nog geen geschiedenis en desbetreffende cookies.  Uw standaard antwoord “wis maar even alles”, is dus niet van toepassing.

Ik heb dus drie computers en vier browsers met hetzelfde probleem, waarvan één een nieuwe installatie is ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Het enige dat ik nog kan doen is jouw gsm-nummer tijdelijk op een abonnement op jouw naam zetten om daarna terug over te zetten naar prepaid. Op deze manier zal deze als prepaid geïdentificeerd staan op jouw naam. In dit geval volg ik alles op via een dossier en zorg ik voor een vlotte en kostenloze afhandeling voor jou. Indien akkoord, ontvang ik graag jouw gegevens via privébericht (naam, adres, geboortedatum). Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

ondertussen op de nieuw geïnstalleerde computer ook Google Chrome toegevoegd.  Daarmee kom ik ook tot het scherm dat U aangeeft, nu (voor de eerste maal sinds 3 maanden na een Google Captcha)  Bij het aanklikken van eID wordt het te gebruiken certificaat voorgesteld en de pincode van eID gevraagd en correct ingegeven.  Daarna (let op de taalfout) : Kaartggvens niet gelezen.  We konden de gegevens van uw kaart niet lezen.  Gelieve opnieuw te proberen.

Herhaaldelijk opnieuw proberen maakt geen verschil.  Dezelfde kaartlezer op een andere computer : geen probleem.  Dezelfde kaartlezer én dezelfde computer en browser maar andere website (Intervat, csam test, ...) : geen probleem.  Vanzelfsprekend zal het probleem opnieuw niet bij het formulier Proximus zitten, maar aan mijn computer, mijn browser, mijn kaartlezer,….

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Bedankt, ik doe het nodige en hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

en dan werkt de “proximus first load” nog steeds ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Je mag een kopie of foto van de voor- en achterkant van je ID-card per mail versturen naar idcard@proximus.com vanuit jouw e-mailadres eindigend op .email en met in het onderwerp jouw klantnummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

dat is bij deze verstuurd.

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes id-check is ok. Ik volg verder op en hou jou op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

de “proximus first load” is aangekocht op 16/05/2021.  Indien je me nog van iets nuttig op de hoogte wil houden, zal het snel moeten gaan.

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

 

Bij ingeven van de code van de “proximus first load” krijg ik als antwoord : “door een technisch probleem kunnen wij...”.

Daarna een SMS : “De ingevoerde herlaadcode is enkel geldig voor de simkaart die samen met deze code werd verkocht”.

Ik herhaal mijn vraag van vorige week “en dan werkt de “proximus first load” nog steeds ?”

Reputatie 7
Badge +3

Beste @AntonellaD,

 

Bij ingeven van de code van de “proximus first load” krijg ik als antwoord : “door een technisch probleem kunnen wij...”.

Daarna een SMS : “De ingevoerde herlaadcode is enkel geldig voor de simkaart die samen met deze code werd verkocht”.

Ik herhaal mijn vraag van vorige week “en dan werkt de “proximus first load” nog steeds ?”

 @geert-claes Ik ben bezig met de aangeboden oplossing uit te voeren. Zodra we aan deze stap zitten, zal je hiervan worden verwittigd. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De omzetting naar abonnement werd voltooid. De aanvraag tot omzetting naar prepaid is ingegeven en wordt komende nacht uitgevoerd. Morgen zou dit dus in orde moeten zijn en kan je proberen te herladen. Laat je me dan iets weten als het lukt of niet? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

ik kijk er naar uit, maar herhaal : Proximus first load : "vervaldag 6 maanden na afdruk". 

Datum van afdruk : 18/05/2021.

U gaat er nog steeds van uit de de Proximus first load code gaat werken ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Mocht het morgen niet werken, dan herlaad ik de 10 euro voor jou manueel. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Omzetting naar prepaid en identificatie op jouw naam is ok. Lukt de herlading? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD

Door een technisch probleem kunnen wij geen gevolg geven aan uw aanvraag.

Zoals voorspeld, werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes 10 euro werd herladen op jouw nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD, @Luc.M,

Met dank om dit in orde te brengen.  Ik vat voor jullie even samen :

  • voor dit probleem neem ik een vier tal maanden geleden telefonisch contact op met uw klantendienst.  Het verloop daar is, zoals ik steeds mag ervaren bij Proximus,  hetzelfde : het probleem wordt niet begrepen, de oorzaak zit zeker niet bij Proximus maar bij de klant, er wordt doorverwezen naar andere diensten, andere diensten verwijzen opnieuw door andere en/of vorige diensten, etc…  Er is alleszins geen oplossing tot tevredenheid van de gebruiker
  • Het “publiek maken” (i.e. dit forum) van het probleem, veranderd in eerste instantie niets aan de reactie van Proximus : er naast de kwestie geantwoord, daarna moet ik mij maar aanpassen aan de fouten van Proximus (ik MOET naar de Proximus shop, ik MOET aanpassingen doen aan mijn computer, ik MOET een ander e-mail adres gebruiken - allemaal zaken die niet van toepassing zijn op het probleem van Proximus).
  • Na tig posts op dit forum,  lijkt het tij te keren.  Echter, bij een bedrijf als  Proximus zijn dergelijke kleine aanpassingen die het probleem kunnen verhelpen, blijkbaar doorspekt van Kafka-allures dat “het lang gaat duren”.  Op mijn opmerking dat de Proximus first load een beperkte houtbaarheidsdatum heeft, krijg ik van U als antwoord :  “jammer, maar daar kan ik niets aan doen.".   Echter wordt ik op dat moment opnieuw doorgestuurd naar “probeer eens dit, doe eens dat, gaan eens langs  de winkel, ...”
  • Op de valreep kom je met het bericht dat “de experten het hebben opgelost".  Jammer genoeg wordt het desbetreffende mobiel nummer niet meer herkend als een Pay en Go nummer door “het systeem".  Nog heel even schiet je in dezelfde kramp van “doe eens dit en probeer eens dat, …”, maar gelukkig neem je ditmaal wel zelf het heft in handen, en neem je eindelijk de volledige afhandeling over van mij.  Dat je daarbij een trukendoos gebruikt die alleen door Proximus medewerkers kan gebruikt worden, lijkt me normaal.

Los van het feit dat bovenstaand verhaal bij Proximus voor mij gekende koek is, heb ik maar één vraag aan U : Waarom kon U, op het moment dat het duidelijk was, dat het invulformulier mijn e-mail adres niet aanvaardde, niet de Proximus-medewerker-trukendoos bovenhalen en het voor mij in orde brengen  ? Het is natuurlijk nog meer jammer dat in eerste instantie steeds opnieuw wordt gemeld dat “het allemaal niet kan en dat de klant maar een inspanning moet doen”.  

Terzijde meld ik nog dat ik ondertussen al meerdere marketing berichten heb mogen ontvangen via SMS en via e-mail.  Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en vermoedelijk hebt U de “vinkjes” uit eigen initiatief heeft aangezet.  Gelieve het e-mailadres en nummer te verwijderen uit deze databases, zodat ik gevrijwaard ben van deze (voor mij) totaal nutteloze boodschappen.

Opmerking aan @Martin (26326 reacties) en @M_016 : Nogmaals dank voor jullie tussenkomsten.  Jammer genoeg waren jullie antwoorden ofwel naast de kwestie ofwel fout.  Het enige correcte antwoord op de vraag “wat is er fout met dit e-mail adres ? “ was : Er is niets fout.

mvg

 

 

 

@geert-claes het is niet omdat ik (26326 reacties) staan heb dat ik alles weet en alles kan oplossen, het komt er bij mij op meer op aan dat ik zoveel mogelijk info probeer te geven in de hoop iemand iets verder te kunnen helpen in afwachting van een uiteindelijke oplossing van iemand anders op het forum of van proximus medewerkers zelf, indien mijn tips/info niet tot de oplossing leidt.

Maar van de 26326 reacties waarbij ik wel iemand heb kunnen helpen voor een oplossing daar spreken we niet over hé 😉, nee maar vergeet ook niet dat M_016 en ik niet van Proximus zelf zijn en we alleen maar proberen van iemand te informeren/helpen/verder te helpen, en veel zaken kunnen tenslotte enkel en alleen maar door Proximus zelf opgelost worden uiteraard.
Enfin er zijn zeker geen potten gebroken en het is maar een kwestie dat je het weet.

PS: @Proximus_Forummedewerkers kan ik die aanduiding van het aantal reacties uitzetten want dit heeft inderdaad voor mij ook geen meerwaarde?
ik kan dit zelf niet uitzetten via → Mijn Instellingen | Proximus ForuProfiel 

Mss zou een teller met het aantal keren wel iemand heb kunnen verder helpen interessanter zijn (wel een grapje hé 😊)

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ja…. was het inderdaad maar allemaal zo simpel als de ‘trukendoos’ waarnaar je verwijst…. :rolling_eyes:

De notificaties werden uitgeschakeld.

@Martin en @M_016  Wij zijn jullie heel dankbaar voor de hulp. Zonder jullie hadden we dubbel zoveel werk. :hugging:

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

 

ik mag nog steeds marketing berichten ontvangen via SMS van Proximus (Play&Gold).  Het duurt toch geen 4 dagen om “de systemen te synchronisren".  Ik zal er van uitgaan dat dat een vergetelheid is van uwentwege ?

 

 

Reputatie 1

Beste @Martin,

Laat me duidelijk zijn (en ik dacht toch dat ik dat was) : met dank voor je tussenkomsten.

Zoals je zelf aangeeft : dat ik zoveel mogelijk info probeer te geven in de hoop iemand iets verder te kunnen helpen.  

  • Er was een zeer concrete en afgelijnde vraag gesteld, vanzelfsprekend zonder context (anders zou de vraag niet concreet en afgelijnd geweest zijn).  Je maakt daarbij allerlei veronderstellingen, waardoor te veel informatie wordt gegeven, die niet van toepassing is.
  • Je geeft informatie over onderwerpen waar je onvoldoende kennis over hebt.  Doe het niet.  Ook al is het vrijwillig.  Hopen dat je helpt is niet het verwachtingspatroon van gebruikers, gebruikers verwachten dat er geholpen wordt.

Vanzelfsprekend zijn @AntonellaD en @Luc.M van Proximus je dankbaar, je doet hun werk.  Werk dat medewerkers van Proximus zouden moeten leveren én waarvoor ze betaald worden.

Fora als deze zouden niet mogen bestaan.  Er zou een gedegen klantendienst moeten zijn, die problemen begrijpt en aanpakt.  Het kan toch niet zijn dat een klantendienst van bedrijf met 12000 directe werknemers (en 1,84 miljard euro winst in een coronajaar), niet in staat is om een dergelijk probleem bij de juiste dienst aan te kaarten en dat hun eigen probleem pas wordt aangepakt (na 4 maanden), nadat het op een publiek forum verschijnt.  Het kan toch niet zijn dat ik als een Don Quichotte langs de klantendienst en dit forum moet razen eer er iets beweegt.

@AntonellaD schrijft per dag ongeveer anderhalf bericht.  Jij schrijft er zeven per dag.  Proximus had je al lang een betaalde job moeten aanbieden.

 

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Door een administratieve dwaling is een factuur bij Proximus te laat betaald.   € 10 rappelkosten.  Na het debacle hierboven zou het een symbolische commercieel gebaar zijn deze te laten vallen.  61134459

Alvast bedankt !

Reageer